نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
ایران با آمریکا که همگروه شد به اسکوچیچ گفتم برکنار می‌شوی/ استارت این کار را طارمی زد/ بازیکنان ایران قبیله‌ای عمل کردند!
منبع: مهر
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

وینکو بگوویچ سرمربی سابق پرسپولیس می گوید از مدت ها قبل به اسکوچیچ هشدار برکناری را داده بود.

واکنش‌ها برکناری دراگان اسکوچیچ از سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران آن‌هم در آستانه مسابقات جام جهانی همچنان ادامه دارد. اسکوچیچ که موفق شد ایران را به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برساند، بعد از انتخابات فدراسیون فوتبال و با روی کار آمدن مهدی تاج از سمت خود برکنار شد و جایش را به کارلوس کی روش پرتغالی داد.

این اتفاق هر روز در رسانه‌های ایران کمرنگ‌تر از قبل می‌شود و تمرکز رسانه‌های داخلی بیشتر روی اردوی آماده سازی تیم ملی با حضور کی روش و بازی با اروگوئه و سنگال می‌رود؛ با این حال هنوز برای رسانه‌های کشور کرواسی قابل هضم نیست و خبرهایی در این ارتباط در زادگاه اسکوچیچ منتشر می‌شود.

مصاحبه با «وینگو بگوویچ» سرمربی سابق تیم‌های پرسپولیس، فولاد خوزستان، گل گهر و… و هموطن اسکوچیچ که نزدیک به ۲۰ سال سابقه کار در فوتبال ایران دارد از جمله این مطالب است؛ آن‌هم در حالی که بگوویچ موضوعات جدیدی را از برکناری اسکوچیچ فاش می‌کند و می‌گوید چهار ماه پیش به اسکوچیچ هشدار داده بود که او را برکنار می‌کنند.

این مربی باتجربه این اتفاق را به برکناری «ایویچ» سرمربی ایران قبل از جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه تشبیه کرد و گفت که اسکوچیچ از یک «کودتا» جان سالم به در برد اما در نهایت قربانی تصمیمی شد که برای مهدی طارمی مهاجم تیم ملی ایران گرفت.

مشروح گفتگوی بگوویچ درباره برکناری اسکوچیچ، شرایط سخت و مشابه برانکو در ایران در سال ۲۰۰۶، نقش طارمی در تغییر سرمربی ایران و.... در ادامه می‌آید:

وقتی ایران با آمریکا همگروه شد به اسکوچیچ گفتم برکنار می‌شوی

چهار ماه پیش به اسکوچیچ گفتم: آماده باش که نگذارند تیم ملی ایران را در جام جهانی قطر هدایت کنی؛ وقتی گروهی را دیدم که شامل آمریکایی‌ها می‌شد، کشوری که دشمن شماره یک آنها است (ایران در جام جهانی قطر با تیم ملی آمریکا همگروه است) برای اسکوچیچ، مرحوم ایویچ را مثال زدم که دو هفته قبل از جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه از تیم ایران اخراج شد. او پاسخ داد که از این موضوع آگاه است، اما طوری به کار خود ادامه می‌دهد که انگار به قطر می‌رود.

اسکوچیچ از یک کودتا جان سالم به در برد

اسکوچیچ از یک کودتا جان سالم به در برد، اما انتخابات جدیدی در فدراسیون فوتبال ایران برگزار شد و مهدی تاج رئیس جدید فدراسیون واضح گفت که در صورت پیروزی در انتخابات، اسکوچیچ در تیم ملی نخواهد ماند. همین اتفاق افتاد.

گفتند بازی با آمریکا یک مربی ایرانی جای ایویچ باشد

در جام جهانی ۱۹۹۸، تیم ملی ایران با آلمان، یوگسلاوی و آمریکا همگروه بود. سیاست در ایران این تز را مطرح کرد که بازی با آمریکا باید توسط یک مربی ایرانی هدایت شود. اتفاقی که افتاد این بود. ایویچ یک بازی با باشگاه رم ترتیب داد. او با علم به اینکه تیمش از سوی حریفان ایران دنبال و آنالیز می‌شود، ترکیب را به هم ریخت و 7 بر ۱ شکست خورد. او این را شخصاً به من گفت. پس از آن، فشارهای سیاسی شدیدی از سوی پارلمان به رئیس فدراسیون فوتبال وارد شد تا ایویچ استعفا بدهد.

می‌خواستند برانکو را هم در سال ۲۰۰۶ برکنار کنند

تنها مربی کُروات که آنها را به جام جهانی رساند برانکو ایوانکوویچ در سال ۲۰۰۶ بود اما محافل خاصی می‌خواستند او را هم برکنار کنند. برانکو نتیجه فوق العاده ای گرفت اما هجمه و فشاری علیه او به وجود آمد مبنی بر اینکه مربی با کیفیتی نیست. خوشبختانه او محمد دادکان رئیس فدراسیون را داشت که با قاطعیت پشت سرش ایستاده بود و همچنین برخی از افراد سیاسی. البته در آن زمان هم دعوای بزرگی در مجلس رخ داد. با این حال ایران در گروه پرتغال، مکزیک و آنگولا یک امتیاز گرفت و رده آخر بود. این نشان دهنده این بود که حضور در تیم ملی ایران چقدر مخاطره آمیز است.

ما کُروات‌ها بیشترین بازیکن را به فوتبال ایران معرفی کردیم

اسکوچیچ کار خارق العاده ای انجام داد و تاثیر زیادی که مربیان کروات در ایران به جا گذاشتند را تایید کرد. بسیاری از ما آنجا بودیم، از استانکو پوکلپوویچ، تومیسلاو ایویچ شروع کردیم. چیرو بلاژویچ، لوکا بوناچیچ، زلاتکو کرانچار، ملادن فرانچیچ، برانکو ایوانکوویچ… ما یک تاثیر عمیق گذاشتیم، بیشتر از مجموع همه مربیان خارجی به آنها بازیکنان برتر و ملی پوش دادیم.

ایران با آمریکا که همگروه شد به اسکوچیچ گفتم برکنار می‌شوی/ استارت این کار را طارمی زد/ بازیکنان ایران قبیله‌ای عمل کردند!

یک عده دنبال مربی ایرانی به جای اسکوچیچ بودند

مهدی تاج رئیس جدید فدراسیون فوتبال ایران در کمپین انتخاباتی گفت که اسکوچیچ تجربه‌ای ندارد و به اندازه کافی خوب نیست که تیم را در جام جهانی هدایت کند. البته که این درست نیست. کشمکش بر سر جانشین وجود داشت. برخی به دنبال یک مربی ایرانی بودند ولی روی کی روش توافق کردند، کسی که قبلاً دو بار آنها را در جام جهانی سرمربیگری کرده و هرگز از مرحله گروهی صعود نکرده بود.

برکناری اسکوچیچ شرم آور است

من این را به خبرنگاران ایرانی گفتم که چطور اسکوچیچ به اندازه کافی خوب بود که تیم را به جام جهانی قطر برد اما اکنون این‌طور نیست؟ مربی قبل از او مارک ویلموتس بلژیکی بود که تنها دو امتیاز کسب کرد. اسکوچیچ آنها را نجات داد. گفتم شرم آور است مردی که آنها را به جام جهانی رساند این‌طور حذف شود. تاج در پایان گفت دراگان مربی خوبی است اما به یک مرد با تجربه نیاز دارند...

اتفاقات از بازگشت طارمی شروع شد

رسانه‌ها نوشتند که بازیکنان تیم ملی ایران دو دسته شده‌اند. اسکوچیچ به دلیل اظهارات نامناسب، طارمی را از تیم ملی حذف کرد، اما بعداً او را برگرداند و دوباره بازی کرد… اما شاید این منجر به همه اتفاقات بعدی شد. ایرانی‌ها مثل یک قبیله و طایفه هستند، چند بازیکن دیگر دنبال طارمی رفتند و واقعاً تفرقه ایجاد شد. مربی نباید به کسی اجازه دهد که اقتدار او را زیر پا بگذارد. وقتی آن را از دست بدهد، دیگر تمام شده است.

کاری که با اسکوچیچ شد ناجوانمردانه بود

این یک دنیای معمولی برای اسکوچیچ بود چون آنها می‌بینند که کاری که با او انجام دادند ناعادلانه و ناجوانمردانه بود. بخشی از رسانه‌ها هم که مخالف اخراج بودند، نوشتند کی روش ماهیانه ۵۰ هزار یورو حقوق می‌گیرد. اما برای تاج و کی روش با زمان کم برای آماده سازی خوب تا جام جهانی توجیهی وجود ندارد.

تیم ملی ایران دفاع خوبی ندارد

آمریکایی‌ها خیلی قوی‌تر از قبل هستند و ایران با اینکه مهاجمان خوبی دارد اما دفاع خوبی ندارد. به همین دلیل اسکوچیچ با ترکیب ۵-۴-۱ بازی کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵
  • . IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    نمیدونم چرا این کروات های مغرور خودشون رو صاحب فوتبال ایران میدونن
    • صعود به مرحله دوم IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      این بابا بالاخره کارت ملی بهش دادن یا نه خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ لاکردار دیگه خونه زاد شده چقدر هم توقعی شدن میگه چون اسکوچیچ با تیم ملی رفته جام جانی اونجا هم باید باشه ! هر سرمربی که بیاد در نهایت کارمند فدراسیون فوتبال هست و رئیسش ما هستیم و او مرئوس هست از کی تا حالا مرئوس برای رئیس تعیین تکلیف میکنه ؟ با اسکوچیچ موفق بودیم به جام جهانی هم رسیدیم حالا میخواهیم با یه مربی بزرگتر در یک آوردگاه مهمتر شرکت کنیم اشکالی داره ؟یه سرمربی حرفه ای میدونه که نیمکت مربیگری یعنی باروت که هر لحظه ممکنه منفجر بشه و از کار بیکار بشه البته جای تعجب هم نیست میدونید هیچ خارجی یا اجنبی نتونسته اینجا مستقیم ورود کنه و گردنکشی کنه الا با کمک داخلی ها ! ماشالله کم دلال نداریم شیتیل بگیر زیاده
    • ایراندوست IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      خدا وکیلی و منصفانه قضاوت کنی اصلا حرف ناحقی نزده. دقیقا خود واقعیت و گفت. من خودم پرسپولیسی هستم و مهدی طارمی و خیلی دوست دارم ولی، حرفهایی که درباره مهدی طارمی گفت اصلا اشتباه نیست. مهدی طارمی زمان برانکو هم که توی پرسپولیس بود همه دیدن که خیلی اذیت میکرد و فقط برانکو تونست کنترلش کنه. البته با ترانسفر کردنش و گرچه ترانسفرش هم مشکل درست کرد.
    • کیارش US ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      در ضمن من نگفتم ۱۶ ساله ای ولی قطعه بیشتر از یه ۱۶ ساله از فوتبال نمیفهمی برو با تفکرات ایجنت پسندت خوش باش کسی چه میدونه شاید یه ایجنت پیدا کردی که بلطفش رفنی تو ورلد ساکر بنویسی از نظر تو که دنیا حساب کتاب نداره
  • سیاوش IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    تو غلط میکنی در مورد ایرانیها اینطور صحبت میکنی . قبیله و طایفه یعنی چی ؟ ما ایرانیها بودیم که شما ها رو آدم کردیم الان بی شرمانه در مورد ما اینطور صحبت میکنی ؟ وقتی یه مشت پیشکسوت درجه پیت به شماها بها میدن نتیجه ش میشه این که راحت در مورد ماها اینطور صحبت میکنی .
    • بارکارول IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      خیلی ساده یعنی اینکه ایرانی ها پشت هم در میان. حالا گرفتی چی گفته؟ پشت هم در اومدن میتونه خوب باشه میتونه بد باشه. با هر متر و محکی رفتار مهدی طارمی و پشت مهدی طارمی دراومدن های بعدیش رفتار نادرستی بود. اینقدر هم توهم خودبزرگ بینی نداشته باش. ما ایرانیها در کنار ویژگی های خوبمون هزار تا ویژگی مزخرف ناجور داریم. پس قطع و یقین بدون که شما کسی رو آدم نکردی
    • کیارش US ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      والا وقتی ادم های درجه ۵ رو میاریم تو فوتبالمون بهشون اجازه رشد میدیم خودشونو صاحب فوتبالمون میدونن مربی های درجه ۲ کروات هم به فوتبال ما نمیان وقتی اینا میان و با عوام فریبی همه رو گول میزنن ماهم ساده لوح پول رو میگیرن و به ریش ما میخندن کدام مربی غربی که امد با اینا قابل قیاس بود راینر زوبل؟؟ یا اری هان یا همین کیروش کدومشون شروع کردن تعریف های اغراق امیز از کشور ما سرشونو پایین انداختن وکارشدنو انجام دادن ولی این مربیهای درجه چهار بلوک شرق .... تا الان دو مربی شرقی خوب وارد فوتبال شده(بعد از انقلاب)که اولی ایویچ خدابیامرز بود که انصافا صاحب مکتب و صاحب سبک بود که نزاشتن کارشو بکنه(خیلی بعید میدونم که بگوویچ رو اصلا حساب کرده باشه)دومی بلاژویچ بود که تنها اشتباهش این بود که فکر میکرد بازیکنهای ایرانی حرفه ای هستن که شب بازی با بحرین اون اشتباه ها کار داد دستش در حالی که کیروش رختکنشو خوب کنترل میکرد
    • بارکارول IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      کیارش جان عزیزم هنوز توی بلوک شرقی؟ استیماچ قبل اومدن به ایران سرمربی تیم ملی کرواسی رو تجربه کرده بود، کرانچار قبل اومدن به ایران توی دینامو زاگرب و تیم ملی کرواسی مربی گری کرده بود، بعد از رفتن از سپاهان یه دوره توی الاهلی مربی گری کرد، برانکو هفت تا جام برای پرسپولیس اورد، همین اسکوچیچ قبل حضور توی ایران با العربی کویت تا یک چهارم نهایی جام باشگاه های آسیا رفته، بعد رفته النصر عربستان. ایویچ و بلاژویچ رو که خدا رو شکر مثل اینکه قبول داری! پس منت سر کسی نذارین ما کسی رو سرمربی نکردیم و اینها هم درچه پنج و شیش نیستن. اینکه مربیان کروات زیادی به ایران اومدن هم دلیلش ساده ست یکی دو نفر که میرن راه رو برای بقیه باز می کنن یعنی تیم ها شناخت پیدا می کنن اونها هم از فوتبال اون کشور شناخت پیدا می کنن. همین الان با کی روش سه تا مربی پرتغالی تو کشوره! بعد شما فکر کردین ایران کجاست؟ الان سپاهان خرج کرده دستیار مورینیو رو اورده، دوره اول پول کلفت دادیم کی روش رو آوردیم فکر می کنید کی روش جز به خاطر پول میومد ایران؟ فکر می کنید الان مورایس عشق این رو داشته بیاد ایران؟ انصاف چیز خوبیه.
    • بارکارول IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      دیگه اینکه عزیز جان والا کی روش مربی خوبی نیست ولی من اگه یه شرکت بازرگانی داشتم قطعا پیشنهاد می کردم خودش یا ایجنتی که اینطور براش تیم میگیره بیاد مدیر بازاریابی بشه. کجای دنیا دیدین یه مربی با تیم گردن کلفتی مثل کلمبیا نتیجه نگیره بعد به شیش ماه نکشیده بره سرمربی یکی از بهترین تیم های قاره افریقا بشه، اونجا هم هیچ دستاوردی نداشته باشه و بلافاصله دوباره سرمربی تیمی بشه که بلیط جام جهانی رو رزرو کرده!؟ کی روش بزرگترین دستاوردش شاگرد فرگوسن بودنه! اگر نه یه مربی بدون هیچ دستاورد درخشانی چطور به این راحتی تیم میگیره؟ آقا کی روش قلدره و ایجنت خوبی هم داره. خدا بهش ببخشه! فرهنگ جامعه ما هم اقتدارگرایانه ست. یعنی چی؟ یعنی قلدر رو دوس داره، قلدر رو ستایش می کنه برای همین در و تخته با هم جوره!
    • فرهنگ IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      دقیقا همینطوره. این کروات ها خودشون قبیله ای عمل می کنند و هوای همدیگه رو دارند بخصوص که کشورشون فقیره و درآمد ارزیشون به غیر از توریسم که بسیار ناچیزه، بیشتر از صادرات مربی و بازیکن درجه دو به کشورهای دیگه بخصوص ایرانه. ایران هم که در حمله و قتل عام وحشیانه صرب ها به بوسنی می خواست از مسلمانان بوسنی حمایت کنه، از کروات ها استفاده کرد و در عوض راه را برای مربیان و بازیکنان درجه دو کروات باز کرد و اونها هم از این خوان گسترده هرچه می خواستند به یغما بردند، آنچه که در ایران خوردند و بردند، و آنچه که با سود بردن از تحریم ها حتی بازی نکرده با شکایت به فیفا از ارز مملکت و محرومین ما بردند. انشاالله خرج دوا درمونشون بشه😄
    • کیارش US ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      عزیز اتفاقا هنوز تفکر فوتبال شرقی هست مربی های موفق کرواسی و بطور کلی شرقیها به اندازه چند نفر بیشتر نیستن وگرنه همه ایگور استیماچ و مرحوم کرانچارو میشناسن برادران کواچ مقطعی و چند نفری که بصورت موقتی موفقیتی رو بدست میارن توی تمام دنیا مشهور میشن اتفاقا مربیهای درجه ۴ کرواسی مدیون ایران هستن(بگویچ کجا بهش تیم دادن) دالیچ که مقطعی پیشنهاد شد موفقیتش تو جام جهانی مقطعی بود و بعدش دیدیم تو یورو چکار کرد چه بخوایم و چه نخوایم از نظر فوتبالی هنوز به اینا میگن شرقی بحث قبول داشتن یا نداشتن نیست (اینکه کیروش رو شما مربی خوبی نمیدونین خودش جای بحث داره مربی که فرگوسن در موردش میگفت تنها کسی که میتونه جای منو بگیره) حتی مربی بزرگی مثل اسلوبودان سانتراچ در سالهای گذشته علی رغم اون بزرگیش موفقیت چندانی بدست نیاورد واقعیتش اینه توی مناسبات بخصوص ورزشی هنوز به اینا میگن شرقی و مربیایی مطرحی کروات که بتونن تو لیگهای معتبر اروپا کار کنن خیلی کم پیدا میشه بخاطر اینکه بخاطر اینکه اون ۵ لیگ معتبر فوتبال مدرنی رو بازی میکنن که با شرق متفاوته و همینطور از نظر تفکری برای کروات ها اینجا سفره پهن شده فقط
    • کیارش US ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      و نکته دیگه اینکه این مصر بود که داشت حذف میشد تو مقدماتی و کیروش تا فینال افریقا بالا اوردش این تیم متکی به صلاح هیچ شانسی جلوی ۲۲ بازیکن سنگال که همه توی اروپا بودن و تاپ ترین هم بودن نداشت برانکویی که بعد از ۲۰۰۶ نتونست توی اروپا دوام بیاره علی رغم اینکه جوان بود بعد توی چین و عربستان مقطعی کار کرد و حتی یه تیم باشگاهی یا ملی درجه دو بهش ندادن بعد امد پرسپولیسو ۵ بار قهرمان کرد نشان از ضعف فوتبال ما داره تا دانش فنی ایشان و بعد از پرسپولیس هم دیدیم سر از عمان دراورد و بیشتر از اونجام‌نیست و سال دیگه هم احتمالا برمیگرده ایران اگه همین الان ایران و کیروش کنسل بشن باز مطمئن باش برای کیروش تیم هست اونم با ۷۰ سال سن ولی برای برانکو بعید میدانم تیمی در اون سطح باشه
    • بارکارول IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      کیارش جان برای کی روش تیم هست چون ایجنت خوبی داره عزیز من. چرا توجه نمی کنی. آسمون دهن باز نکرده که یه مربی مثل کی روش ازش بیفته پایین. کی روش هشت سال فرصت داشت توی تیم ملی واقعا فکر نمی کنی هشت سال و هیچ افتخاری کارنامه مناسبی نیست؟ بعد برانکو سبک نداره و کی روش سبک داره؟ فوتبال چرکی که کی روش بازی می کنه سبک فوتبال مدرن دنیاست؟ کیارش جان شما خدا رو شکر اطلاعات فوتبالی داری، سعی کن حداقل برای خودت به این سوالات پاسخ بدی. برو کاری که برانکو با تیم عمان کرده رو ببین بعد بیا در مورد اینکه اینا شرقی هستن قضاوت کن! من معتقدم کی روش نصف این موقعیت هایی که به دست اورده و یکی یکی خرابشون کرده هم مربی نیست و یه ورژن بالاتر از جواد نکونام و سه چهار ورژن پایین تر از سیمئونه و ده ورژن پایین تر از مورینیوئه. اخه مگر میشه یه سرمربی بی افتخار رو اینقدر ستایش کردن؟! از کجا؟ بر چه اساس؟
    • بارکارول IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      هشت سال و افتخارات اقای کی روش در تیم ملی ایران: با آرژانتین خوب بازی کردیم یه بار شیلی رو تو یه بازی دوستانه بردیم کره رو میبردیم و مساوی می کردیم ولی نمیباختیم. این وسط حالا به عراق و لبنان و سوریه هم باخت دادیم. یادتون نمیاد چطوری کره رو میبردیم؟ یه تیم توی قوطی با خوش شانسی محض! بعد اصلا اینها به کنار؛ این واقعا افتخار محسوب میشه؟ اقا! مایلی کهن هم عربستان رو سه هیچ زد بعد رفت کره رو 6 دو ناک اوت کرد! هشت سال این اقا رو رئیس و ارباب همه ارکان فوتبال این مملکت کردین که دستاوردش اینها باشه؟ اقا بدین دست همین جواد نکونام خودمون به والله بعد از هشت سال لااقل یه نایب قهرمانی آسیا میاره. ادم اینا رو به کی بگه اخه
    • بارکارول IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      فرگوسن گفته بهترین کسی که میتونه جانشینش بشه کی روشه؟ خب فرگوسن اشتباه کرده همونطور که توی همه این سال های بعد از خودش اشتباه کرد و هر بار دخالت هاش به ضرر منچستر شد. حرف فرگوسن مگه وحی یا چیزیه؟ آقا شما میگی دالیچ خوب نیست که اون نتایج رو با کرواسی گرفت چون بعدش تیم بزرگی بهش پیشنهاد نشد و کی روش خوبه که دو تا تیم رو نبرده جام جهانی اومده سرمربی سومی شده که از قبل تو جام بوده؟! نه خدا وکیلی حرفت اینه دیگه. عزیزجان فوتبال یه صنعته، بازکین دو میلیاردی ده میلیارد قرارداد می بنده، بعد میخیتاریان میاد مس کرمان یا همچین تیمی میگن نه لاغره ردش میکنن میره! ایجنت خوب توی بازار از پدر و مادر خوب بهتره. کی روش انصافا میتونست ایجنت خوبی بشه ولی مربی خوب؟ مربی خوب رو با دستاوردهاش قضاوت می کنن نه با قلدر بازیهاش.
    • کیارش US ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      ببین چه با کیروش چه بدون کیروش این تیم به جلیی نمیرسه بخاطر اینکه تفکرات توسعه گرا نیست شما مثالی میزنم دوستی داشتیم در مقطع کاردانی از یه دانشگاه ازاد فارقالتحصیل شد میگفت نورمن فاستر معمار شهیر انگلیسی چیزی از معماری نمیدونه فقط بلطف داشتن ایجنت میتونی تیم پیدا کنی نه دوست عزیز تمام کشورهای صاحب فوتبال یه کمیته فنی و یه استراتژی و برنامه برای فوتبالشون دارن و بر مبنای اون مربی انتخاب میکنن مثل ما باری بهرجهت نیستن
    • کیارش US ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      خب بلطف شما فهمیدیم جناب مظلومی که میخیتاریان رو کنار میزاره از مورینیو ونگال بیشتر میفهمه فوتبال ایران صنعت نیست حتی اماتورهم نیست با احترام به شما این دلایل واقعا عجیبه بعد دالیچ تو یورو با تیم نایب قهرمان به جایی نرسید و حتی کیفیت لازمو ارائه نکرد
    • بارکارول IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      عزیزجان الان این جواب استدلال منه که «نورمن فاستر معمار شهیر انگلیسی چیزی از معماری نمیدونه فقط به لطف؟» فکر می کنی من نورمن فاستر رو نمیشناسم؟ من گفتم فلانی چون میخیتاریان رو نمیپذیره فلان یا برعکسش رو گفتم؟ یه مثال میاری که مغالطه کنی. توخل هم چلسی رو قهرمان اروپا کرد و چند روز پیش اخراج شد! من فکر می کردم با یه آدم عاقل دارم حرف میزنم نه کسی که دوست داره مغالطه کنه. دوست داری مغالطه کنی؟ مغالطه کن. میدون جنگ که نیست که بخوام مجبورت کنم بپذیری! نپذیر و با افکارت خوش باش
    • بارکارول IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      این رو هم میگم چون با مثال نورمن فاسترت گند زدی! چون فکر کردی با یه اسم نورمن فاستر و معماری میتونی وانمود کنی خیلی نخبه ای. نه عزیز جان من خودم اینکاره م. مثال نساز از خودت که دوستم گفته نورمن فاستر چون ایجنتش خوبه فلان و این داستانا. تو حتی اونقدر نمی فهمی که حوزه معماری با فوتبال فرق داره. کسی توی معماری نمیگه طرف ایجنت داره:) نهایتش رفیقت بهت گفته باشه نورمن فاستر مشهوره چون یه برند شخصی فیک داره نه اینکه ایجنت داره. مگه یه معمار ایجنت میگیره؟ این رو هم نوشتم که دیگه ملت رو خر فرض نکنی شاید طرف مقابلت یه بچه 16 ساله نباشه. متاسفانه مملکت ما پر شده از آدمهایی که ادای فکر کردن درمیارن
    • کیارش US ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      اولا بیتربیتی و بی احترامی ذات شماهاست سفسطه رو خوب بلدی چیزی که نفهمیدی و مثل تو نخواهین فهمید اینکه در مثل مناقشه نیست شماها فقط یه دهن برای حرافی دارین و ادای کسانی رو درمیارین که مثلا میفهمین دارین همه اشتباه میکنن جز شما من گفتم نخبه هم؟؟؟؟ این تویی که ادعای نخبه بودن داری و فکرت اینه طرف فقط به لطف ایجنت خوب همه جای دنیا کار میگیره
  • کوهمره_جروق IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    این اختلاف ها و حاشیه ها و حتی مصاحبه آتشین طارمی با فردوسی پور از قبل برنامه ریزی شده تا با انداختن اختلاف و برهم زدن تمرکز اسکوچیچ به هدف خود برسند.تمام این سناریو هم به وسیله تاج نوشته شده بود با کمک دولت و مجلس زیر پای اسکوچیچ پوست موز انداختن تا با کله زمین بخوره.تاج پشتش پر هست و قدرتش زیاده.حتی تنوسته رسانه ها را با خودش همرا کنه.یک بار دیگه بازی با الجزایر نگاه کنید همه چیز متوجه میشید.گل عجیبی که عابدزاده خورد.خودش داشت اصرار میکرد توپ گل بشه.خلاصه تاج با وعده و وعید طارمی و چند بازیکن را پر کرد و فرستاد جلو.اگر این بازیکنان از جایی شارژ نشده بودن هرگر این اتفاق رخ نمیداد.حتی اون کم خواب ها هم برنامه ریزی شده بود.
  • م IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    انشاالله کسانیکه که اسکو چیچ را برکنار کردند طم ذلت و خواری خواهند چشید شک نکنید چرا که خداوند یاور مظلومان است ولی درکل برای تیم ملی کشورم آرزو موفقیت دارم ولی کی روش پرستن آگاه باشند کی روش جز تحقیری و سر سرافکندگی چیزی دیگر برای این واباش ندارد و در آخر برای اسکوچیچ آرزو موفقیت و سر بلندی روز افزون می کنم این تصمیم یک جانبه تصمیم قاطبه ملت ایران و هم وطنانم نبود ولی حیف و بازهم حیف موفقیت تیم ملی آرزو ۸۰ میلیون ایرانی موفق باشید خدا پشت پناه تون
  • ناشناس IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    برکناری آقای اسکوچیچ هم شرم آور بود و هم ناجوانمردانه همراه با نمک نشناسی مهدی طارمی هم عاقبت رفتارهای خود رو می بینه درسته الان در اوجه اما یه روزی غروب خواهد کرد در ضمن از آقای تاج هم بیش از این انتظاری نیست انسان شریف پیش ایشون جایگاهی نداره
  • علی IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    خوب شد بعد از سالها فوتبال ما از شر ویچ ها آزاد شد
  • کیوان FR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    کاملا نظر درستی داده. شرم اور تر اینکه سعی داریم یک چهره اخلاقی هم در منطقه نشان دهیم. درحالیکه تشت این رسوایی مدتهاست از بام افتاده و تنها دلالان و شیادان هستند که به این فضا همچنان دامن می زنند و موج سواری را تا منحط ترین نقطه ممکن ادامه می دهند.
  • کوهمره_جروق IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    این اختلاف ها و حاشیه ها و حتی مصاحبه آتشین طارمی با فردوسی پور از قبل برنامه ریزی شده تا با انداختن اختلاف و برهم زدن تمرکز اسکوچیچ به هدف خود برسند.تمام این سناریو هم به وسیله تاج نوشته شده بود با کمک دولت و مجلس زیر پای اسکوچیچ پوست موز انداختن تا با کله زمین بخوره.تاج پشتش پر هست و قدرتش زیاده.حتی تنوسته رسانه ها را با خودش همرا کنه.یک بار دیگه بازی با الجزایر نگاه کنید همه چیز متوجه میشید.گل عجیبی که عابدزاده خورد.خودش داشت اصرار میکرد توپ گل بشه.خلاصه تاج با وعده و وعید طارمی و چند بازیکن را پر کرد و فرستاد جلو.اگر این بازیکنان از جایی شارژ نشده بودن هرگر این اتفاق رخ نمیداد.حتی اون کم خواب ها هم برنامه ریزی شده بود.
  • آرمان IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    از قدیم یکی از کشورهایی که مربیان بادانش تربیت می کرد، یوگسلاوی سابق بود. دوستان بررسی کنند می فهمند. بعد یوگسلاوی از هم پاشید و مربیان آنها هم رفتن به کشورهای استقلال یافته. متاسفانه در این قضیه خود اسکو مقصر بود و بعد یکسری جریانات پشت پرده فدراسیونی ها و بازیکنانی که پشت اسکو را خالی کردن. بازیکنانی که رفتن دفتر ریاست جمهوری !! در هر حال کارما این اتفاقات برخواهد گشت به مسببین آن در آینده.
  • ف پرسپولیسی IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    تمام قضیه این بود که همین استیلی دورو که الان صداش دراومده با همکاری کمیته مثلا فنی میخواستن زیرآب اسکو رو بزنن تا یه مربی ایرانی که قبلا تو اون بحران بعد ویلموتس جرات نداشتن هدایت کنند تیمو بکنن سرمربی تیم ملی که بره جام جهانی... ولی رکب خوردند با تعویض رییس فدراسیون کی روش برگشت حالا این ما و اینم اتوبوسا کی روش جلو امارات و بحرین و عراق جای اینکه سه سه تا بزنیم بهشون باید اتوبوسا کی روشو تحمل کنیم!!!
  • پیمان GB ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    بارها این جمله که هیچ مربی ،جرات قبول مسئولیت سرمربیگری ایران را در بازیهای دور برگشت مقدماتی جام جهانی نداشت و تنها اسکوچیچ این مسئولیت رو قبول کرد را از افراد مختلف شنیدید ،آیا کسی پرسیده چرا؟من همیشه مخالف قلعه نوعی بودم ولی باید اذعان کنم این آقا بدون هیچ شکستی در مربیگری تیم ملی و تنها به جهت حذف در ضربات پناتی توسط کره ،تنها در دادگاه انقلاب محاکمه نشد ولی مربی که خارجی است و یا در خارج سکونت دارد و اعتباری هم ندارد برای او قبول این پست باری دو سر برد است اولا اگه صعود می کرد میشد اسطوره و اگه صعود نمی کرد اصلا نیازی نبود که به کشور برگرده مثل قطبی که از همون امارات رفت ژاپن ،وقتی رزومه و اعتباری نداشته باشی ترسی از بابت از دست دادنش نخواهی داشت مثل اسکوچیچ.
  • علیرضا IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    آره بگذاریم اسکوچیچ هم مثل برانکو برود که با وجود گروه راحت زمان برانکو با تک امتیاز مقابل ترینداد و توباگو برگردیم.یعنی دادکان که لجاجت کرد و برانکو ضعیف راعوض نکرد خیلی موفق بود که حالا اجازه بدیم اسکوچیچ کعبه مراتب ضعیف تر از برانکو بود و دلالهایی مثل استیلی براش تیم می بستند باتیم ملی به جام جهانی برود؟؟
    • ابی از فلاح IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      خداشفات بده کیروشی نسب.اون آنگولا بود دلبندم. ترینیداد و توباگو.خخخخخخخخ
  • ناشناس IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    آقای اسکوچیچ کاری کرد کارستون اما برای یه طیفی قابل قبول نبود اما در قلب یه سری از ایرانیها که مخالف این سناریوی غیر اخلاقی طراحی شده بودن بعنوان اسطوره یادش خواهد ماند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی