چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
۰ |
۵
شب دوم هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا/ بچه غول مقابل دوستان
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مهم‌ترین دیدار شب دوم هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا، دیدار منچسترسیتی مقابل دورتموند و حضور ارلینگ هالند مقابل تیم سابقش خواهد بود.

امشب هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا به پایان خواهد رسید. شبی که در مهم‌ترین دیدار آن منچسترسیتی با ارلینگ هالند به مصاف تیم سابق این ستاره نروژی یعنی دورتموند خواهد رفت.

گروه E؛ بزرگان در ته جدول!

عجیب‌ترین اتفاق‌ها در هفته اول در این گروه رخ داد؛ دو مدعی نخست صعود از گروه یعنی چلسی و میلان موفق به کسب پیروزی نشدند. میلان که مقابل سالزبورگ متوقف شد حالا باید به مصاف دیناموزاگرب برود. روسونری البته در خانه حریف یک امتیاز گرفته و امیدوار است به زودی صدرنشین شود. با این حال دومین دیدارشان در سن‌سیرو مقابل رقیبی خطرناک خواهد بود که چلسی را شکست داده. دینامو ۴ مرتبه مقابل میلان قرار گفته که دوتای آن ۲۱ سال قبل در لیگ قهرمانان بوده. هر ۴ بازی را هم باخته‌اند. در مجموع میلان مقابل تیم‌های کرواسی ۶ مرتبه بازی کرده که ۵ برد داشته و یک بازی را باخته. دینامو هم ۲۷ بازی با تیم‌های ایتالیایی داشته که ۵ برد، ۷ تساوی و ۱۵ شکست حاصل کارش بوده.

اما هفته اول لیگ قهرمانان برای چلسی خیلی مهم بود، چرا که منجر به اخراج توماس توخل مربی تیم قهرمان ۲ فصل قبل شد و حالا آبی‌های لندن با گراهام پاتر باید به مصاف سالزبورگ بروند. این نخستین چالش گراهام با چلسی خواهد بود. بازی بعدی تیمش با لیورپول هم تعلیق شده است. چلسی مقابل تیم‌های اتریشی چندان هم خوب نتیجه نگرفته. در ۴ بازی فقط یک برد داشته‌اند، ۲ بازی‌شان مساوی شده و یک بازی را باخته‌اند. این نخستین دیدارشان مقابل ردبول خواهد بود.

گروه F؛ دوری از دردسر

اولین چیزی که بعد از هم‌گروهی رئال با لایپزیش، شاختار و سلتیک به ذهن طرفداران فوتبال رسید این بود که تیم کارلتو کار دشواری برای صعود نخواهد داشت، اما اولین چیزی که به ذهن آنچلوتی و شاگردانش رسید این بود که کاری نکنند وارد دردسر شوند، مثل زمانی که ۲ بازی را به شاختار باختند! حالا بعد از برد قاطع ۳-۰ مقابل سلتیک باید به مصاف لایپیزیش بروند، تیمی که ظاهراً نشانی از آن تیم باثبات و تحسین‌برانگیز ناگلزمن ندارد. لایپزیش در بازی اول ۴-۱ به شاختار باخته و نشان داد برای صعود کار سختی دارد. رئال‌مادرید سابقه ۷۰ بازی مقابل تیم‌های آلمانی را دارد که با ۳۴ برد، ۱۳ تساوی و ۲۳ شکست همراه شده، اما رویارویی مقابل لایپزیش در این ۷۰ بازی جایی نداشته. لایپزیش مقابل اسپانیایی‌ها در ۳ بازی ۲ برد و یک تساوی داشته و کار سختی برای بردن در این دیدار هم خواهد داشت.

شاختار که با وجود خانه‌به‌دوش بودن نتیجه بسیار خوبی در هفته نخست گرفت، باید در لهستان از سلتیک پذیرایی کند. دونتسکی‌ها پیش از این ۴ مرتبه مقابل اسکاتلندی‌ها بازی کرده‌اند ک همه آن‌ها مقابل سلتیک بوده و ۲ برد و ۲ باخت داشته‌اند. اما سلتیک در ۱۰ بازی مقابل اوکراینی‌ها ۳ برد، ۳ تساوی و ۴ باخت داشت. آن‌ها علاوه بر شاختار، مقابل دیناموکیف هم بازی کرده‌اند.

گروه G؛ ارلینگ و دوستان

یکی از جذاب‌ترین اتفاق‌های مرحله گروهی این فصل لیگ قهرمانان رویارویی زودهنگام ارلینگ هالند با دورتموندی‌ها خواهد بود. بعد از بردهای قاطع، منچسترسیتی و دورتموند باید به مصاف هم بروند. سیتی که در نخستین هفته ۴ گل به دیگر رقیب مهمش در این گروه یعنی سویا زد، حال و روز خوبی دارد. با این حال بعد از تعلیق مسابقات لیگ برتر باید به فاصله یک هفته در ۲ بازی اروپایی رقابت کند. دورتموند هم با برد قاطع مقابل کپنهاگن به استقبال دیدار مهم هفته دوم خواهد رفت. دو تیم ۴ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که ۲ بازی آخر را سیتی برده، در ۲ بازی قبل از آن هم یک برد برای دورتموند و یک تساوی ثبت شده. سیتیزن‌ها مقابل آلمانی‌ها در ۲۹ دیدار ۱۸ برد، ۳ تساوی و ۸ شکست داشته‌اند. دورتموند هم در ۳۱ دیدار مقابل انگلیسی‌ها ۱۱ برد، ۵ تساوی و ۱۵ شکست در کارنامه‌اش ثبت شده.

در دانمارک، کپنهاگن به مصاف سویا خواهد رفت. دو تیم در پی کسب اولین بردشان هستند. این نخستین مصاف‌شان خواهد بود. آندلوسی‌ها در لالیگا هم وضعیت خوبی ندارند و با تنها یک برد که همین هفته اخیر به‌دست آمد یک تیم پایین جدولی است. قهرمان فصل قبل لیگ دانمارک هم نتایج عجیبی گرفته. از هفته نخست کپنهاگن در ۹ دیدار یک هفته در میان برد و باخت داشته.

گروه H؛ دو تیم به دنبال پاریسی‌ها

هفته اول مهم‌ترین دیدار دور رفت این گروه برگزار شد و پاری‌سن‌ژرمن با شکست یوونتوس خودش را به‌عنوان گزینه نخست صدرنشنی مطرح کرد. حالا یوونتوس که روزهای پرحاشیه‌ای را بعد از جنجال‌های دیدار مقابل سالرنیتانا سپری کرد، امیدوار است به نخستین بردش مقابل رقیب پرتغالی برسد. یوونتوس و بنفیکا ۴ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند، ۲ بازی در جام باشگاه‌های اروپا بوده و ۲ بازی در لیگ اروپا. یوونتوس بردی نداشته، بنفیکا ۳ مرتبه برنده شده و آخرین بازی‌شان هم با نتیجه مساوی به پایان رسیده. یووه در ۱۹ بازی مقابل پرتغالی‌ها، ۱۱ برد داشته، ۳ مرتبه به تساوی رسیده و ۵ بازی را باخته. بنفیکا هم در ۳۱ مصاف با ایتالیایی‌ها ۹ بازی را برده، ۵ مرتبه با تساوی به کارش خاتمه داده و ۱۷ بازی را باخته.

پاری‌سن‌ژرمن هم به مصاف مکابی خواهد رفت. گالتیه امیدوار است تیمش با کسب این برد صدرنشین بماند و از دو رقیب جدی بیشتر فاصله بگیرد.


 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی