نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
راز بزرگ برکناری علی دایی از تیم ملی ایران بعد از ۱۳ سال فاش شد/ احمدی نژاد رفت؛ اما او گفت دایی باید از تیم ملی برود!
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رئیس سابق فدراسیون فوتبال سرانجام اعتراف مرد که علی دایی از سرمربیگری تیم ملی ایران چگونه برکنار شده است.

ماجرای برکناری ناگهانی علی دایی از سرمربیگری تیم ملی ایران، همچنان محل بحث و مناقشه است.

در سال ۱۳۸۷ وقتی قرار شد سرمربی تیم ملی را انتخاب کنند، علی دایی در برنامه ۹۰ ادعا کرد هر کسی که لابی قوی تر داشته باشد به این عنوان می رسد. پس از طرح این ادعا، بلافاصله دایی سرمربی تیم ملی شد اما...

حوادث دیدار با عربستان، باعث شد تا دایی از سرمربیگری تیم ملی برکنار شود؛ همین مسئله هم تا سال های سال محل ابهام و کلنجار است. در این باره اما خبرگزاری ایسنا، گفت و گویی با علی کفاشیان رئیس وقت فدراسیون فوتبال انجام داده که به نظر می رسد نوعی افشاگری از وقایع پشت پرده فوتبال ایران است.

راز بزرگ برکناری علی دایی از تیم ملی ایران بعد از ۱۳ سال فاش شد/ احمدی نژاد رفت؛ اما او گفت دایی باید از تیم ملی برود!

کفاشیان در این مصاحبه می گوید؛ بازی با عربستان یکی از بازی‌های حساس ما بود. ما دو مشکل داریم. وقتی به کره و ژاپن ببازیم می‌گوییم شکست خوردیم اما بازی با عربستان حساسیت خاصی دارد. مردم دوست دارند این تیم را همیشه ببریم. این بازی شروع شد و جمعیت زیادی آمده بود. چند لحظه بعد هم احمدی‌نژاد آمد و بازی را از نزدیک دید. ما بازی را هم دو بر یک باختیم. اینکه احمدی‌نژاد و علی‌آبادی بخواهند وسطه نیمه به رختکن بروند ممکن نبود. اگر کسی می‌خواست به رختکن برود از جایگاه ویژه تا رختکن یک ربع راه بود و استراحت بین دو نیمه به پایان می‌رسید. این را اصلا نشنیدم. از طرفی من رئیس فدراسیون بودم و کسی نگفت که ایشان به رختکن می‌رود. وقتی بازی را باختیم، جمعیت حاضر در ورزشگاه عصبانی بودند و یک ساعتی با احمدی‌نژاد و علی آبادی نشستیم و رئیس جمهور به ما دلداری می‌داد که «این بازی را باختیم و ناراحت نباشید و چیزی نیست. مربی که نباید همه را ببرد. ان‌شاء‌الله روند نهایی صعود به جام جهانی باشد».

 از نظر منطق هم درست بود. وقتی احمدی‌نژاد رفت و خلوت شد، به هتل بازیکنان رفتم و ناراحت بودند. گفتم مشکلی نیست. حتما نباید همه بازی‌ها را ببرید. بازی‌های بعدی را می‌برید و به جام جهانی می‌رویم. من هم به تیم دلداری دادم. منتهی دو روز بعد جلسه هیات رئیسه بود که خود علی آبادی گفت که نظرمان این است که با توجه به باخت به عربستان علی دایی نباشد. اینکه رئیس جمهور این دستور را داده بود یا نه را نمی‌دانم. گفت نظرمان این است که دایی نباشد. ما هم مواردی دیدیم و مسائلی داشتیم و در هیات رئیسه گفتیم این نظر هست که ایشان نباشد. همه موافقت کردند و ما همان جا او را قانونی برکنار کردیم.

راز بزرگ برکناری علی دایی از تیم ملی ایران بعد از ۱۳ سال فاش شد/ احمدی نژاد رفت؛ اما او گفت دایی باید از تیم ملی برود!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • کوهمره_جروق IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    بعدنا در مورد برکناری اسکوچیچ و انتخاب کیروش گند خیلی چیزها در میاد.
    • شوتبالی IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      واقعا دست هر کسی رو که حکم برکناری علی دایی رو از سرمربیگری تیم ملی داد میبوسم فرقی هم نمیکنه که کی بوده و چه کاره بوده ایشون باید حکم برکناری کسی رو که پیشنهاد سرمربیگری دایی رو هم داده بود میدادن علی دایی فوتبالیست بزرگی بوده اما مگه هر آدم بزرگی رو باید توی هر سوراخی فرو کرد ؟!
    • عاقل IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      در جواب جناب شوتبالی باید گفت که با این نظری که دادی نشون دادی که واقعا خیلی شوتی و به جای نظر دادن برو به شوت بازیهات برس!!!
  • ستاره سرخ IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    آدمها رو میشه از دوستان و دشمنانشون شناخت .
  • کیارش US ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    اقا همه این حرفا قبول منکر شخصیت و بزرگی دایی نیستیم قرار بود خاویر کلمنته بزرگ سرمربی بشه و شب قبلش تو نود گفت که هر کی لابیش قویتر باشه اون مربی میشه و فردا خودش مربی شد بعد کفت با خدا لابی کردم(خیلی جالبه)اینی که کی برکنارش کرد یطرف ماجراست اینی که با سفارش همون ادم امد یطرف دیگه ماجرا بهتره روراست باشیم با خودمون
  • فوتبال ایران DE ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    به موضوعی که خواجه حافظ شیرازی هم میدونه نمیگن راز
  • فربد US ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    حیف شد واقعا آقای دایی میتونست در بالاترین سطح در اروپا مربیگری کنه در آینده. لول
    • ........! IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      مثلا کجا ؟ چرا نرفت ؟
  • امین IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    فک کنم سوژه کم اوردین سراغ این مطالب تاریخ گذشته میرین.فعلا جام جهانی رو بچسبید
  • جلیل IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    گذشته ها که گذشته ولی بود حتما صعود می کردتیم اگه تا الان میبود ما قهرمان آسیا هم شده بودیم گروه اول جام جهانی رو هم صعود می کردیم صددرهزار
  • سینا IR ۰۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    علی دایی در فصل اول مربی گریس در سایپا با اون بازیکنان معمولی وتیم بدون ستاره ثابت کرد که مربی بزرگی هم هست.اگه به تیم هایی که درآنها مربی بوده دقت کنید متوجه میشوید که چقدرمربی بزرگی بوده.اما تنها وبدون حامی.اگه تیم ملی هم مونده بود الان قهرمان آسیا بودیم.دایی با بازیکنان جوان کار میکرد و میخواست تیم درست کنه برای موفقیت در جام جهانی.مثل ژاپن. موفقیت یاشکست تیم با یکی، دوروز بدست نمیاد.بلکه لیگ و مدیریت فدراسیون هم نقش زیادی در موفقیت یا شکست تیم ملی دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی