من از آبرویم می‌ترسم/ فدراسیون فوتبال دنبالم بیاید حتماً شرایطی دارم!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

داوری لیگ برتر فوتبال شرایط خوبی ندارد تا جایی که در بسیاری از مسابقات شاهد اشتباهات تاثیرگذار داوران هستیم که تا حدزیادی نیز روی نتایج هم تاثیرگذار هستند.

روز گذشته شایعه حضور محمد فنایی به‌عنوان رئیس کمیته‌ داوران در فدراسیون به جای خداداد افشاریان باعث شد تا برخی امیدواری‌ها نسبت به بهبود شرایط داوری ایجاد شود. با این‌حال این کمک‌داور سابق کشورمان که سابقه حضور در فینال جام‌جهانی را هم دارد این خبر را تایید نکرد.

فنایی در این‌خصوص  گفت: «همان‌طور که گفتید شایعه است و من هم از صبح منزل بودم و جایی نرفتم که این بحث مطرح شود. اما انصافا با من صحبتی نشده است. البته من هم یک‌سری اخبار را در فضای مجازی دیدم اما کسی چیزی به من نگفته است. در هرصورت گمانه‌زنی می‌کنند، می‌گردند تا یک‌چیزی را گیر بیاورند و به آن بپردازند. من ترس از آبرویم دارم و می‌گویم پیشنهادی نشده است و اگر صحبت و پیشنهادی بود حتما تایید می‌کردم.»

وی درباره اینکه اگر پیشنهادی بدهند، آن را قبول می‌کند یا خیر تاکید کرد: «نه پیشنهادی به من شده و نه فکرش را کرده‌ام. به‌هرحال باید پیشنهادی بشود که روی آن فکر کنم. من از آن دسته از آدم‌ها هستم که هیچ‌وقت نمی‌گویم من هستم. باید به دنبالم بیایند و وقتی آمدند بالاخره من هم خواسته‌هایی دارم که مطرح می‌کنم. همین‌طوری که نمی‌شود.»

پیشکسوت داوری فوتبال درباره داوری‌های لیگ و کیفیت نسبتا پایین آن اظهار داشت: «به نظر من اصلا الان صلاح نیست در این‌خصوص صحبت کنیم و حداقل اجازه بدهید تا نیم‌فصل سپری شود و سپس در این مورد یک آنالیز و ارزیابی درست‌وحسابی داشته باشیم. تا الان ۶ هفته گذشته و زود است بخواهیم در این‌خصوص بررسی دقیقی داشته باشیم.»

وی ادامه داد: «همیشه اشتباهات هست و الان هم این مسائل طبیعی است. در شرایطی که داوران دست‌به‌دست‌ شده‌اند با توجه به اینکه در فدراسیون قبلی هم ثباتی نبوده این اتفاقات امروز در داوری طبیعی است. در هرصورت اتفاقات فوتبال ما به یکدیگر گره خورده است. یعنی هروقت حالش خوب است همه چیز  خوب است و هروقت هم یک لرزش‌هایی دارد و یک جاهایی بلاتکلیف است، طبیعی است که اتفاقات دیگری هم می‌افتد و این موردی است که در فوتبال ما و در همه سیستم‌ها و زیرمجموعه‌هایش همیشه وجودداشته و وجود دارد. شاید این سوال را اگر در هفته‌های بعدی می‌پرسیدید می‌توانستم با دقت‌نظر بیشتری جواب بدهم.»

فنایی افزود: «من هنوز ننشسته‌ام که بررسی‌های لازم را انجام بدهم اما تازه فدراسیون رسمی بر سر کار آمده و باید ببینیم چه اتفاقاتی می‌افتد. اگر شرایط مساعد باشد و همه‌چیز سرجایش باشد، شاید این امر تاثیراتی را در فوتبال و داوری بگذارد.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا با کمک‌داورویدئویی مشکلات حل می‌شود یا خیر گفت: «خیلی می‌تواند به امر داوری کمک کند. به نظرم داوران ما در حال‌حاضر تمرکز ندارند. یکی از مواردی که به داوری ضربه‌زده همین است که آنها تمرکز لازم را ندارند. از یک‌سوی دیگر تعداد داوران هم زیاد شده و هرلحظه تصورشان بر این است که اگر اشتباه کنند ممکن است که هفته‌های دیگر نباشند و این مسائل بالاخره در روند قضاوت داوران و داوری‌هایی که با اشتباهاتی همراه است، بی‌تاثیر نیست. قبلا صحبتی را مطرح کردم که آقایان در مسئولیت‌هایشان ناراحت هم شدند. به نظرم باید جمعی کار کرد به این‌شکل که در کمیته‌داوران یا هر کمیته دیگری باید افراد با هم کار کنند و از تصمیم‌گیری فردی پرهیز شود تا بتوانند عملکرد موفقی را به‌جای بگذارند.»

فنایی در پایان مصاحبه‌اش  درباره ارتباط تعداد زیاد داوران با مباحث انتخاباتی تاکید کرد: «اجازه بدهید فدراسیون جا بیفتد شاید خودبه‌خود همه‌چیز درست شود. بالاخره وقتی مدیریت و نایب‌رئیس و دبیرکل و سایر ارکان سرجای خود بنشینند و همه‌چیز جا بیفتد، آنها باید نقاط‌ضعف را پرکنند و آن‌وقت است که باید منتظر اصلاحات و بهترشدن وضعیت باشیم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • صاکی IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    دربی فقط داور خارجی
  • Lion IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    افشاریان که خودش یکی از بدترین و پر اشتباه ترین داوران بود چطور شده ریس هیئت داوران
  • امیر علی IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    دربی فقط مال آبیهاست..استقلال با دوستاره آسیایی..آبیته * *
    • حسین18 IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      براتون در میارن همیشه !!
    • Ali IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      از مدیران عامل قبل از فتح اله زاده بپرسید که چرا آنها حتی یک ستاره روی پیراهن تیم استقلال حک نکردند ؟؟؟با وجود گذشت بیش از بیست سال از 1970 تمام مدیران عامل قبل از فتح اله زاده قانون را رعایت کردند و قانونی تیم آبی را اداره کردند عمل کردند ،تا حاجی شوالیه آمد واز کی به کیه بودن بهره برد و یکباره دو ستاره که فیفا قبول ندارد را روی پیراهن تیم استقلال حک نمود.
  • اسد IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    افشاریان بدترین داور بود چطوری مسئولیت دادن بهش خدا می دونه.نه داوریش خوب بود نه مدیریتش
  • آتیلا IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    گزینه خوبی هست
  • محمد IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    افشاریان همیشه سفارشی عمل میکند وعدالت براش معنی ندارد
  • واشناس IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    ا‌نها ادم نیستند بترسی از باید ترسید از خ ا
  • واشناس IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    ا‌نها ادم نیستند بترسی از باید ترسید از خ ا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی