نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
پیش‌بازی اتلتیکومادرید - رئال‌مادرید
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

امشب حساس‌ترین نبرد رقابت‌های لالیگای اسپانیا بین تیم‌های اتلتیکومادرید و رئال‌مادرید برگزار خواهد شد.

امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه واندامتروپولیتانو حساس‌ترین بازی هفته ششم لالیگای اسپانیا و یکی از حساس‌ترین دیدارهای این فصل، بین اتلتیکومادرید و رئال‌مادرید برگزار خواهد شد.

اتلتیکومادرید؛ میان‌بر به سمت کورس قهرمانی

بعد از عملکرد دور از انتظار اتلتی در فصل گذشته، این فصل را هم شاگردان دیگو سیمئونه خوب شروع نکرده‌اند و از رئال و بارسا عقب افتاده‌اند. کسب ۱۰ امتیاز از ۵ بازی برای تیمی که می‌خواهد مدعی قهرمانی باشد، قابل قبول نیست. حالا دربی در پیش است که اگر از بازی آخر و برد در متروپولیتانو فاکتور بگیریم، نتایج خوبی در آن نگرفته‌اند. بعد از فیفادی هم اتلتیکو در دیدار دشوار دیگری باید به مصاف سویا برود. در واقع می‌توان گفت اتلتیکو مسیرش را همین روزها مشخص خواهد کرد. یا دربی را می‌برد و کورس قهرمانی را داغ‌تر خواهد کرد، یا این که با تساوی یا شکست در آن فقط به حضور بین ۴ تیم بالای جدول می‌اندیشد. ال‌چولو می‌خواهد از این فرصت مناسب استفاده کند.

رئال‌مادرید؛ یکه‌تازی دوباره

خیلی آرام و منطقی مثل شخصیت کارلو آنچلوتی، تیم او رئال‌مادرید در لالیگا پیش می‌رود. در روزهایی که خیلی‌ها چشم به تحول بارسلونا و پیشرفت این تیم دارند، رئال همچنان باثبات عمل کرده و با برتری در تمامی دیدارهایش توانسته صدر جدول که از فصل قبل در اختیار داشته را حفظ کند. در واقع آنچلوتی با تغییرات اندک و اضافه کردن مهره‌هایی مثل رودیگر و شوامنی تلاش کرده تا انگیزه تیمش را برای کسب جام‌های بعدی حفظ کند. این یک ماه برای رئال سرنوشت‌ساز خواهد بود، چرا که فصل قبل در دیدارهای برگشت مقابل بارسلونا و اتلتیکو شکست خوردند و آنچلوتی نمی‌خواهد این اتفاق‌ها تکرار شود. بعد از دربی مادرید، ۲ بازی مقابل اوساسونا و ختافه در پیش است و سپس ال‌کلاسیکو را خواهیم دید. آیا رئال ثباتش را حفظ می‌کند؟

آخرین بازی
می ۲۰۲۲ در دیدار برگشت فصل قبل لالیگای اسپانیا، اتلتیکو موفق شد با تنها گل کاراسکو از روی نقطه‌پنالتی در دربی مادرید مقابل رئال پیروز شود.

آمار بازی
۲۲۹) این دویست و سی‌امین دربی مادرید خواهد بود. در ۲۲۹ بازی قبلی ۵۷ مرتبه اتلتیکو برنده شده و یکی کمتر از ۲ برابر آن یعنی ۱۱۳ مرتبه هم رئال پیروز بوده. ۵۹ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.
۱۷۰) در تاریخ لیگ اسپانیا، دربی مادرید را رئال ۹۰ مرتبه برده و اتلتیکو در ۴۰ بازی پیروز شده. در ۴۰ دیدار هم این دیدار حساس برنده‌ای نداشته.
۱) رئال‌مادرید در حالی در دیدار برگشت فصل قبل به اتلتیکومادرید باخت که ۱۳ بازی قبل از آن را در لالیگا به همشهری‌اش نباخته بود؛ ۵ برد داشت و ۸ بازی هم با تساوی خاتمه یافت. در واقع بعد از ۶ سال اتلتیکو طلسم دربی مادرید را شکست.
۷) اتلتیکو در ۷ دربی آخر خانگی مقابل رئال فقط یک برد داشته. در این ۷ دیدار یک برد برای اتلتیکو، ۲ برد برای رئال و ۴ تساوی به ثبت رسیده است.
۱۰۰) رئال‌مادرید تنها تیم در ۵ لیگ معتبر اروپایی است که همه بازی‌هایش را برده. رئالی‌ها با ۵ برد و ۱۵ امتیاز کامل صدرنشین لالیگا هستند.
۱۶) تابه‌حال ۱۶ مرتبه دیگو سیمئونه و کارلو آنچلوتی به مصاف هم رفته‌اند. در این ۱۶ دیدار هرکدام ۵ بازی را برده و ۶ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.

مصدومان و محرومان
هردو تیم برای دربی مادرید بازیکنان مهمی را در اختیار نخواهند داشت. یان اوباک، خوسه خیمنس و استفان ساویچ سنگربان و مدافعان اصلی اتلتیکو به این بازی نخواهند رسید. سرخیو رگیلون و توماس لمار هم شاید به این جمع اضافه شوند. کریم بنزما کاپیتان و ستاره رئال این بازی حساس را از دست داده. ادر میلیتائو و لوکاس واسکس هم احتمال دارد به دربی نرسند.

ترکیب احتمالی دو تیم
اتلتیکومادرید:
گاربیچ، رینیلدو، ویتسل، ارموسو، مولینا، لمار، یورنته، دی‌پائول، نیگس، فلیکس و موراتا
رئال‌مادرید: کورتوا، کارواخال، رودیگر، آلابا، مندی، کروس، شوامنی، مودریچ، والورده، آزار و وینیسیوس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی