نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
ریکاردو ساپینتو
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

آبی‌پوشان پایتخت بعد از آغاز سینوسی لیگ بیست‌ودوم، با بردی روحیه‌بخش در خانه مقابل نساجی به تعطیلات فیفادی رفتند.

استقلال یکی از تیم‌های پرتغییروتحول در پنجره تابستانی بود. آبی‌ها هم کادرفنی خود را تغییر دادند و بعد از جدایی ناگهانی فرهاد مجیدی، به سراغ همکاری با ریکاردو ساپینتو رفتند و هم در بازار تابستانه، فعالیت گسترده‌ای داشتند و موفق شدند ستارگانی چون مهدی قایدی و محمد محبی را به خدمت بگیرند تا مدافع عنوان قهرمانی با سیمایی متفاوت لیگ بیست‌ودوم را آغاز کند.

آبی‌پوشان پایتخت با شکست ۲ گله و غافلگیرکننده مقابل سپاهان در خانه فصل جدید لیگ برتر را آغاز کردند اما سپس موفق شدند از سد ملوان و مس کرمان بگذرند تا به ساحل آرامش برسند اما ۲ تساوی پیاپی مقابل نفت مسجدسلیمان و پیکان باعث شد تا روند سینوسی آبی‌ها مورد انتقاد برخی از هواداران و البته پیشکسوتان قرار بگیرد اما ریکاردو سا پینتو و شاگردانش با ارائه یک نمایش فوق‌العاده در هفته ششم لیگ برتر به همه انتقادات پاسخ دادند.

پیش به سوی فیفادی با گلباران نساجی

شاگردان ساپینتو در شرایطی به کار خود در لیگ برتر پیش از آغاز تعطیلات فیفادی پایان دادند که موفق شدند در خانه با برتری ۳ بر یک از سد نساجی مازندران بگذرند. آن‌هم در شرایطی که رکورد بیشترین امیدگل در یک مسابقه در تاریخ لیگ برتر توسط آبی‌پوشان پایتخت شکسته شد و هواداران استقلال از نمایش سراسر تهاجمی تیم‌شان لذت بردند.

ساپینتو حالا با فرار از انتقادات و کسب ۳ امتیاز مهم و البته ارائه یک نمایش تهاجمی، باید خود را مهیای ۲ بازی دشوار بعد از تعطیلات فیفادی کند تا نشان بدهد علاوه بر فوتبال تهاجمی، مقابل تیم‌های بزرگ لیگ هم توانایی کسب پیروزی دارد و به‌نوعی شکست هفته نخست مقابل سپاهان را جبران کند.

۲ بازی سخت و نفسگیر استقلال بعد از فیفادی/ فرار بزرگ سرمربی پرتغالی آبی ها از منتقدان همیشه شاکی!

ساپینتو اعاده حیثیت می‌کند؟

سرمربی پرتغالی استقلال شاید در هفته نخست مقابل سپاهان، به دلیل عدم شناخت کافی از تیمش مغلوب شد اما بی‌شک با گذر زمان به شناخت کافی از آبی‌پوشان پایتخت رسیده و حالا هواداران استقلال از سرمربی تیم‌شان انتظار دارند تا بتواند در بازی‌های بزرگ هم امتیازات کامل را به‌دست بیاورد. استقلالی‌ها براساس قرعه شروع نسبتاً آسانی در لیگ بیست‌ودوم داشتند اما در ادامه مسیر بازی‌های دشواری در انتظار شاگردان سا پینتو است.

استقلالی‌ها در هفته هفتم که بعد از فیفادی برگزار می‌شود، باید به سیرجان سفر کنند و مقابل گل‌گهر قرار گیرند و سپس در هفته هشتم برابر فولاد در تهران به میدان می‌روند تا ۲ دوئل ۶ امتیازی حساس پیش‌روی شاگردان سا پینتو باشد. ۲ مسابقه‌ای که پیروزی در آن می‌تواند هم آبی‌ها را به صدر جدول برساند و هم اینکه جایگاه سرمربی استقلال را در نزد هواداران و البته پیشکسوتان آبی‌پوش محکم کند و سا پینتو توانایی خود در بردن بازی‌های بزرگ فصل را به رخ بکشد.

۲ بازی سخت و نفسگیر استقلال بعد از فیفادی/ فرار بزرگ سرمربی پرتغالی آبی ها از منتقدان همیشه شاکی!

ستاره‌های آماده اما نیمکت‌نشین؛ تصمیم چیست؟

ریکاردو ساپینتو در شرایطی باید تیمش را مهیای دیدار هفته هفتم مقابل گل‌گهر کند که با توجه به تعطیلات فیفادی، تمامی بازیکنان به مرز آمادگی ایده‌آل خواهند رسید و این مسئله کار سرمربی پرتغالی آبی‌ها را برای رسیدن به فهرست ۲۰ نفره دشوار می‌کند. استقلالی‌ها که با برد به تعطیلات رفته‌اند، حالا با چالش تغییر در ترکیب برنده مواجه هستند و بعید نیست سرمربی پرتغالی آبی‌ها بخواهد در جمع نفرات اصلی تیمش تغییراتی را اعمال کند.

محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی، ۲ ستاره فصل گذشته استقلال که در بازی‌های اخیر به دلیل عدم آمادگی در ترکیب تیم‌شان قرار نگرفتند، حالا بعد از تعطیلات فیفادی به مرز آمادگی ایده‌آل می‌رسند و این در شرایطی است که خط دفاعی استقلال در هفته‌های گذشته نمایش خوبی را از خود نشان داده و مشخص نیست تصمیم نهایی سا پینتو چیست و از میان عارف غلامی، رافائل سیلوا، محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی، سرمربی آبی‌ها به کدام زوج میدان خواهد داد.

امید حامدی‌فر، محمدحسین زواری، رضا میرزایی و سجاد شهباززاده از خریدهای تابستانی استقلال هستند که به نظر می‌رسد بعد از اتمام تعطیلات فیفادی به هماهنگی لازم با سایر بازیکنان خواهند رسید و از سرمربی تیم‌شان انتظار کسب فرصت بازی دارند. البته که میرزایی و شهباززاده در هفته‌های اخیر به صورت متناوب در ترکیب استقلال قرار گرفته‌اند اما هنوز فرصت بازی به حامدی‌فر و زواری نرسیده و تصمیم ریکاردو سا پینتو درباره این ۲ بازیکن جوان نامعلوم است.

عزیزبگ آمانوف، ارسلان مطهری و آرمان رمضانی دیگر بازیکنان در دسترس سرمربی پرتغالی استقلال هستند که باید دید ساپینتو برای بهره‌وری حداکثری از بازیکنان تیمش، چگونه از آن‌ها استفاده می‌کند و در ادامه فصل به هر کدام از بازیکنان نیمکت‌نشین استقلال، چقدر فرصت بازی خواهد رسید. البته نگاهی به کارنامه سا پینتو در ۶ هفته نخست نشان می‌دهد که سرمربی استقلال حساب ویژه‌ای روی نیمکت تیمش باز کرده و در هر مسابقه از ۵ تعویض مجاز خود همواره استفاده کرده است. 

۲ بازی سخت و نفسگیر استقلال بعد از فیفادی/ فرار بزرگ سرمربی پرتغالی آبی ها از منتقدان همیشه شاکی!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • بهروز NO ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    استقلال یه تیم معمولیه.مطمئن باشید این دو تا بازی رو مثل اب خوردن امتیاز از دست میده.اینا که مس و ملوان و نساجی نیستن.مدعیه قهرمانی هستن.فقط بد این دوتا بازی قیافه استقلالیا دیدن داره.و بازم ساپینتو میشه همون مربی بی سواد و بدون تاکتیک....گران‌ترین تیم لیگ🤣🤣🤣🤣
    • عادل IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      حالا نیست که شما تمام مدعیان لیگ رو بردید،مربی باسواد فقط حمید بلان مربی نساجی بود نه ساپینتو که مربی اسپورتیگ بوده
  • فرهنگ IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    ساپینتو خیلی خوش شانسه و استقلال بدشانسه که اون روز نساجی خیلی ضعیف بازی کرد، و ضمن این که هیچ برنامه و تاکتیک تیمی نداشت، سرشار از اشتباهات فردی هم بود. ضعف نساجی در اون بازی سبب شد که ضعف ساپبنتو برای مدتی پنهان بمونه.
    • مافیا سکته زد IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
      باشه فقط حتما قبل از خواب اون قرص صورتی رو بخور خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • فرهنگ IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      اینو کسی بهت میگه که پنجاه و چند سال تاجی و استقلالیه. ساپینتو به درد نمی خوره. نساجی ضعیف ظاهر شد و ساپینتو بعد از بازی در حالی که نمایش می داد، زیرچشمی نگاه می کرد ببینه دوربین روشه یا نه تا بچه هایی مثل تورو فریب بده. اینجوری بی خیال قهرمانی باش، وگرنه آخر فصل جلو رفقای قرمزت بدجوری در کری خونی می مونی.!
    • رضا IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      یا دروغ میگی یا توهم زدی ولی به نظرم دروغ میگی چون با اون بازیه قوی توهم خیلی سخته.استقلال کاملا با برنامه بود بازیه قبلشم همینطور.سراسر حمله و موقعیت بود و اگه مهاجما خوب بودن بازی قبلم ۳تا میزدن بازی آخرم ۶،۷ تا میزدن.همون رفقای قرمزت ته دلشون از این تیم و اینجور تسلط به بازی و حمله ترسیدن.رکورد بیشترین امید گل کل تاریخ لیگ با خوش شانسی به دست نمیاد
  • اس اس کبیر IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    ازاینکه مربی مایک مربی معمولی هست شک نداریم.امامثل مربی تیم حکومتی لنگپولیس نیست که مربیگری رابادلالی.هوچیگری.درصدگیری.فرش دزدی.داورخریدن.نامردی.زیراب رنی.فحاشی.قاطی کنه.
  • آرمان IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    استقلال بهترین تیم لیگ ایران هست هیچکی حق نداره بهش فحش بده ۲ بازی بعد هم باخت نیست پیروزی یا تساوی است ولی تساوی به احتمال ۱درصد و برد به احتمال ۹۹درصد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی