نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
برنامه رقیب ایران برای حمایت از حقوق بشر در قطر/ حرکتی که زندگی هزاران نفر را تغییر می‌دهد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

انتظار می‌رود گرت ساوت‌گیت سرمربی تیم ملی انگلیس و اتحادیه فوتبال انگلیس این هفته بیانیه روشنی درباره حقوق بشر قطر ارائه بدهند.

تنها دو ماه تا جام‌جهانی قطر باقی مانده و انگلیس برای بازی مقابل آلمان و ایتالیا در لیگ ملت‌های اروپا آماده می‌شود. سرمربی تیم ملی انگلیس، گرت ساوت‌گیت، بارها در مورد نگرانی‌هایش از نقض حقوق بشر در قطر صحبت کرده و در مورد حق و حقوق کارگران اظهارات مختلفی ارائه داد. کاپیتان هری کین همچنین گفت که با کاپیتان‌های تیم‌های ملی دیگر از جمله کریستین اریکسن، ویرجیل فان‌دایک و هوگو لوریس صحبت خواهد کرد تا بازیکنان حرکت نمادین مشترکی را در قطر به نمایش بگذارند و از این طریق حمایت از حقوق بشر را به جهانیان اعلام کنند.

اتحادیه فوتبال ولز ماه گذشته بیانیه‌ای صادر کرد و خواستار ایجاد مرکز کارگران مهاجر پس از جام جهانی در قطر شد. و اتحادیه فوتبال انگلیس به دلیل عدم ارائه بیانیه جمعی در مورد حقوق بشر در قطر مورد انتقاد قرار گرفت.

انتظار می‌رود که مارک بولینگهام، مدیر اجرایی اتحادیه فوتبال انگلیس، که بخشی از کارگروه یوفا در مورد قطر بوده است، رهبری جایگاه اتحادیه را بر عهده بگیرد و ساوت‌گیت احتمالاً در مورد این مسائل صحبت خواهد کرد. کارگروه یوفا از ایجاد مرکز کارگران (فضای امن برای کارگران در قطر برای دریافت نمایندگی در اختلافات کارگری) به عنوان میراث جام‌جهانی حمایت کرده و خواستار پرداخت غرامت برای همه کارگرانی شده که مجروح شده‌اند یا به خانواده‌های کسانی که فوت کرده‌اند.

برنامه رقیب ایران برای حمایت از حقوق بشر در قطر/ حرکتی که زندگی هزاران نفر را تغییر می‌دهد

اکنون انتظار می‌رود اتحادیه فوتبال انگلیس خواستار ایجاد مرکز کارگران شود. اما هنوز مشخص نیست که آیا آنها به فراخوان سازمان عفو بین‌الملل برای ایجاد صندوق غرامت برای حمایت از خانواده‌های کارگران مهاجری که در حین کار در قطر جان خود را از دست دادند، خواهند پیوست یا خیر. بسیاری از آنها غرامتی دریافت نکردند زیرا هیچ تحقیقاتی پس از مرگشان صورت نگرفت و مرگشان را سانحه صنعتی تلقی نکردند و صرفا آن اتفاقی طبیعی دانستند، حتی اگر آنها کارگران خیلی جوانی بوده‌اند که ساعاتی طولانی زیر گرمای طاقت‌فرسای قطر مجبور به کار شده باشند.

اگر بازیکنان ژست مشترک بگیرند می‌توانند از این طریق مسئولیت اجتماعی خود را نشان بدهند و گامی در جهت تاثیرگذاری در جامعه ارائه بدهند. درست مانند مواقعی که برای تبعیض نژادی زانو می‌زدند. گری لینکر هفته گذشته هنگام پاسخ به گزارش خبری در مورد این موضوع، در توییتی با عنوان «ایده عالی» از کمپین حمایت کرد. همچنین پیش‌بینی می‌شود که برخی از حامیان مالی جام‌جهانی در این هفته حمایت خود را از پرداخت غرامت اعلام کنند.

این حرکت بدون شک می‌تواند تفاوت مثبت بزرگی در زندگی هزاران نفر ایجاد کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی