نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
انتخاب کی‌روش کاملاً سیاسی و دستوری بود!/ با حضور او به آمریکا نبازتریم/ به انگلیس هم ببازیم از گروه‌مان صعود می‌کنیم/ هیئت‌رئیسه را تعطیل می‌کنم
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: با اینکه مخالف حضور کارلوس کی‌روش در راس کادر فنی تیم ملی ایران بودم اما معتقدم ما با این مربی در جام جهانی قطعاً نبازتر از اسکوچیچ خواهیم بود، ضمن اینکه معتقدم ما با کی‌روش می‌توانیم از گروه‌مان صعود کنیم.

محمدرضا مدنی؛ خداداد عزیزی، بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره اتفاقات اخیر در فدراسیون فوتبال و اخراج دراگان اسکوچیچ و جایگزینی کارلوس کی‌روش سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران به جای او اظهاراتی را مطرح کرد.

هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال را تعطیل می‌کنم

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: به نظر من انتخاب کی‌روش نه انتخاب مهدی تاج بود، نه انتخاب اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال! هیئت رئیسه فوتبال که اصلاً به نظر من در این فدراسیون هیچ کاره است. اگر من روزی سمتی در فوتبال ایران بگیرم به طور کلی هیئت رئیسه را تعطیل می‌کنم. هیئت‌رئیسه هیچ نقشی در اتفاقات فوتبال ندارد. هیئت‌رئیسه ای که امروز حکم برکناری اسکوچیچ داده و حکم به انتخاب کی‌روش صادر کرده، همان هیئت رئیسه ایست که دو ماه و نیم پیش کمیته فنی که همه آنها مربیان اسبق تیم ملی بودند حکم به برکناری اسکوچیچ دادند اما در آن زمان همین اعضای هیئت رئیسه اسکوچیچ را در سمتش ابقا کردند و گفتند "اسکوچیچ باید بماند"! همین آقای سخنگوی شان، اصولی بود که این حرف را به رسانه‌ها زد. متن صحبت هایش هم در آرشیو رسانه ها موجود است. ده بار مصاحبه کرد و گفت اسکوچیچ تا جام جهانی سرمربی تیم ملی ایران است. من این حرف‌ها را مستند می‌زنم.

انتخاب کی‌روش کاملا سیاسی و دستوری بود!/ با حضور او به آمریکا نبازتریم/ به انگلیس هم ببازیم از گروه مان صعود می کنیم/ هیأت رییسه را تعطیل می کنم

به قرآن قسم‌تان می‌دهم به ما هم بگویید چرا اسکوچیچ را برداشتید؟

کارشناس فوتبال کشورمان افزود: در این مدت اخیر چه اتفاقی در فوتبال ما رخ داد که ورق برگشت؟ تیم ملی با بازی دوستانه انجام داد و یک شکست داشت. اسکوچیچ صحبت هایی انجام داد و از برنامه هایش گفت اما یک مرتبه همه چیز عوض شد و تصمیم به برکناری اسکوچیچ رقم خورد! آیا واقعاً هیئت رئیسه ما چیزی از فوتبال نمی‌فهمند؟ لااقل اسکوچیچ باید یک کاری می‌کرد تا او را عوض می‌کردید. شما همان هایی هستید که وقتی کمیته فنی اسکووچیچ را کنار زد، شما سینه سپر کردید و گفتید او باید تا جام جهانی بماند و اسکوچیچ هم ماند. مگر تک تک شما نبودید؟ یک مرتبه چه اتفاقی افتاد؟ رئیس جدید که آمد چه موضوعی مطرح شد که ما اهالی فوتبال از آن بی خبریم؟ شما را به قرآن قسم تان می‌دهم به ما هم بگویید که در این دو ماه چه اتفاقی رخ داد؟ چطور در این فاصله به این نتیجه رسیدید که اسکوچیچ نباید باشد؟ اگر اسکوچیچ ضعیف بود چرا دو ماه پیش او را بر نداشتید؟

آنهایی که تاج را آوردند کی‌روش را هم آوردند

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد: اینجا فقط دو اتفاق می‌تواند رخ داده باشد. من حدود ۳ ماه پیش در یک برنامه تلویزیونی روی خط تلفنی آمدم و گفتم ما با اسکوچیچ به جام جهانی نمی‌رویم، چون او را قبل از مسابقات برکنار می‌کنند. چون میدانستم با ماندن مورد اسکوچیچ مخالف بودند و دوست نداشتند در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی بنشیند. همان آقایانی که تاج را آوردند همان ها هم گفتند کی‌روش را هم بیاورد. تحلیل آنها این بود که کی‌روش روی نیمکت تیم ایران در بازی قرن مقابل آمریکا عملکرد بهتری خواهد داشت.

انتخاب کی‌روش کاملا سیاسی و دستوری بود!/ با حضور او به آمریکا نبازتریم/ به انگلیس هم ببازیم از گروه مان صعود می کنیم/ هیأت رییسه را تعطیل می کنم

آمریکا در گروهمان نبود کی‌روش هرگز نمی‌آمد

خداداد عزیزی ادامه داد: شاید اگر تیمی‌غیر از آمریکا در گروه ایران قرار داشت هرگز این جابجایی در راس کادر فنی تیم ملی ایران رخ نمی‌داد. چون سیاسیون ایران می‌خواهند ما به آمریکا نبازیم. مانند اتفاقی که در جام جهانی ۹۸ برای خود ما افتاد. زمانی که ما آمریکا را شکست دادیم، آمدند در داخل رختکن و گفتند "دیگر جام جهانی برای ما تمام شده است"! در حالی که هنوز یک بازی دیگر در گروه ما باقی مانده بود. الان هم ما دوست نداریم به آمریکا ببازیم که این امر کاملاً طبیعی است.

بود و نبود این هیئت رئیسه برای فوتبال فرقی ندارد

پیشکسوت فوتبال ملی کشورمان خاطرنشان کرد: قطعاً ما در جام جهانی با کارلوس کی‌روش نبازتریم تا با اسکوچیچ. شاید با اسکوچیچ در خط جلوبرنده تر باشیم اما در خط عقب، یعنی در کار و سیستم دفاعی یا همان دفاع صرف اتوبوسی ما با کی‌روش قویتریم. این واقعیتی است که باید آن را بپذیریم. چون سیستم دفاعی را کی‌روش به فوتبال ما آورد و کارش را هم خوب بلد است. این یک تحلیل درست است. اما آقایان هیئت رئیسه! شما که دو ماه پیش سینه تان را سپر کرده بودید حتما از جایی به شما گفته شد که اسکوچیچ را بردارید، وگرنه چه اتفاقی افتاد که یک مرتبه سینه ها عقب رفت و سرها پایین افتاد و همه گفتید اسکوچیچ باید برود!؟ حتما از جای دیگری به شما گفته شد! اگر این هم نبوده باشد پس حتما از تاج ترسیدید و مهدی تاج به شما گفته که کی‌روش باید بیاید. اما اگر قرار باشد از جای دیگری به شما بگویند و یا تاج یا هر رئیس دیگری در فدراسیون حرف اول و آخر را بزند، پس واقعاً شما بود و نبودتان در فوتبال ایران هیچ فرقی به حال ما می‌کند؟ بروید خانه هایتان چون به درد این فوتبال نمی‌خورید.

انتخاب کی‌روش کاملا سیاسی و دستوری بود!/ با حضور او به آمریکا نبازتریم/ به انگلیس هم ببازیم از گروه مان صعود می کنیم/ هیأت رییسه را تعطیل می کنم

انتخاب کی‌روش نه کار تاج بود نه رؤسای فوتبال!

زننده گل صعود ایران به جام جهانی ۹۸ فرانسه یادآور شد: من صراحتاً می‌گویم که انتخاب کارلوس کی‌روش یک انتخاب کاملا سیاسی بود. نه تاج کاره ای بود و نه دوستان در هیئت رئیسه! همه آنها هیچ کاره بودند. این را بدون تعارف تکرار می‌کنم، چون افراد دیگری گفتند که کی‌روش باید هدایت تیم ملی ایران را در جام جهانی در دست داشته باشد. دلیلش هم دو مورد مهم است. اول اینکه ما نباید مقابل آمریکا بازنده باشیم که این تحلیل، تحلیل کاملاً درستی است. باز هم می‌گویم ما با کی‌روش به آمریکا نبازتریم تا اسکوچیچ. البته در فوتبال ممکن است هر نتیجه ای رقم بخورد. البته من نمی‌گویم ما به آمریکا یا انگلیس نمی‌بازیم ولی از نظر فنی ما با کی‌روش نبازتریم. حداقل روی کاغذ این موضوع ثابت شده است. چون او کارش را در بخش دفاعی بلد است و این واقعیت را می‌گویم.

می‌شد بهتر از کی‌روش را هم بیاوریم

وی اضافه کرد: من شخصاً مخالف آمدن کی‌روش بودم. بنابر دلایلی که قبلا هم آنها را عنوان کردم. مثل اینکه او دو دوره ما را به جام جهانی برد و حدود ۸ میلیون دلار از ما پول گرفت، بعد از آن هم به کلمبیا و مصر رفت ولی نه در جام جهانی و نه در جام ملت ها برای ما کاری نکرد. اما حرفم این است حالا که ما میخواستیم به جام جهانی برویم با این پولی که نصیب ایران شده می‌توانستیم از کارلوس کی‌روش بهتر بیاوریم. حتی می‌شد زین الدین زیدان را هم آورد.

دوست دارم ایران حتی با کی‌روش نتیجه بگیرد

عزیزی تاکید کرد: من امیدوارم حتی با کارلوس کی‌روش بهترین اتفاقات برای تیم ملی و فوتبال ما بیفتد چون این تیم فوتبال ایران است. حتی اگر کی‌روش را به غلط سرمربی تیم ملی ایران کردند که من باز هم تاکید می‌کنم تاج و هیئت رئیسه او را نیاوردند، بلکه دستور دادند که کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران باشد ولی من دوست دارم تیم ملی ایران با کی‌روش نتیجه بگیرد. کسی که همه اهالی فوتبال با او مخالف هستند. ما تیم ملی مان را دوست داریم و با کی‌روش، تاج و بقیه کاری نداریم. برای ما شادی مردم مهم است. اینکه تیم ملی ایران صعود کند و مردم به خیابانها بریزند و شادی کنند.

انتخاب کی‌روش کاملا سیاسی و دستوری بود!/ با حضور او به آمریکا نبازتریم/ به انگلیس هم ببازیم از گروه مان صعود می کنیم/ هیأت رییسه را تعطیل می کنم

در فوتبال کسی جوابگوی اهالی اش نیست

وی افزود: اما تحلیل دیگر آقایان در رابطه با آوردن کی‌روش این است که اگر دوستان کی‌روش را نمی‌آوردند و اگر ما مقابل انگلیس و آمریکا نتیجه نمی‌گرفتیم همین آقایانِ دلال و کسانی که سنگ کی‌روش را به سینه شان می‌زنند میگفتند "ما که گفته بودیم کارلوس کی‌روش باید بیاید"! اما حالا که کی‌روش آمده اگر نتیجه هم نگیریم باز می‌گویند "دیدید ما کی‌روش را هم آوردیم، از کی‌روش بهتر که نداشتیم. نشد و نتوانستیم آمریکا را هم ببریم". آن وقت است که سوخته ایم و هجمه سنگینی علیه تاج و فدراسیون فوتبال به راه می‌افتد. گرچه فدراسیون فوتبال با تاج و نفرات قبل از تاج هرگز به کسی پاسخگو نبوده و نخواهد بود.

بدترین نتایج را هم بگیریم، فقط یک فاتحه نصیب فوتبال می‌شود

بازیکن اسبق فوتبال کشورمان توضیح داد: در این دوره حدود سه هزار میلیارد تومان پول در باشگاه های لیگ برتر هزینه می‌شود که چیزی در حدود ۲ هزار میلیارد آن صرف چند باشگاه صنعتی مثل مس کرمان، مس رفسنجان، گل گهر سیرجان، سپاهان، استقلال، پرسپولیس و فولاد می‌شود ولی هیچکس نمی‌گوید این ۱۸ میلیاردی که به یک بازیکن می‌دهید کجا می‌رود؟ کسی از مدیران باشگاه سوال نمیکند بابت ۱۸ میلیاردی که به بازیکن تان می‌دهید چه آورده ای برای تان دارد؟ کسی که ۱۸ میلیارد می‌گیرد لااقل باید شش گل سه امتیازی برای تیم بزند. یعنی به ازای هر یک میلیارد یک امتیاز برای باشگاه آورده باشد، اما کسی پاسخگو نیست! مطمئن باشید اگر بدترین نتایج ما هم در جام جهانی برای فوتبال ایران رقم بخورد فقط یک فاتحه می‌فرستند و تمام! کسی از کسی نمی‌پرسد چه شد یا چه اتفاقاتی رخ داد؟ کی‌روش را آوردید چه شد؟ هیچکس جواب نخواهد داد! اما آنهایی که میگفتند کی‌روش را باید بیاوریم تمام راههای غُر زدن ها و بهانه آوردن ها را بستند.

شک ندارم کی‌روش در جام جهانی به ما کمک می‌کند

وی درباره حضور کی‌روش در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی ایران گفت: این تحلیل که ما با کی‌روش در جام جهانی سخت تر شکست می‌خوریم کاملاً درست است. با آنهایی که چنین تفکری را داشتند کاملاً موافقم. توجیه آنهایی که میگفتند کی‌روش بیاید ما بهتر نتیجه میگیریم درست است. در اینکه کی‌روش در جام جهانی می‌تواند به ایران کمک کند شکی نیست. من به این موضوع اعتقاد دارم، البته فقط در جام جهانی و همین سه بازی! زمانی که ما بخواهیم دفاع کنیم و نبازیم کی‌روش به ما کمک خواهد کرد. مطمئن باشید ما با کی‌روش به راحتی به انگلیس نخواهیم باخت، ما با کی‌روش به راحتی به ولز نمی‌بازیم و با کی‌روش به راحتی هم به آمریکا امتیاز نخواهیم داد. اگر از کیروش بدمان می‌آید که معمولاً کسی از چنین مربی بدش نمی‌آید و اگر ما در این باره می‌گوییم در واقع با زبان فوتبالی حرف می‌زنیم، ولی واقعیت ها را باید گفت. کی‌روش در سیستم دفاعی خیلی قوی است. اگر کی‌روش بیاید و در جام جهانی تیم ملی را با چهار اتوبوس جلوی انگلیس، آمریکا و ولز را به میدان بفرستد من فکر می‌کنم احتمال باخت ما خیلی کمتر می‌شود.

انتخاب کی‌روش کاملا سیاسی و دستوری بود!/ با حضور او به آمریکا نبازتریم/ به انگلیس هم ببازیم از گروه مان صعود می کنیم/ هیأت رییسه را تعطیل می کنم

ما با کی‌روش شانس صعود داریم

عزیزی تصریح کرد: وقتی ما در جام جهانی با سیستم کاملا دفاعی مقابل اسپانیا، آرژانتین و پرتغال به میدان می‌رویم و دفاع را می‌بندیم طبیعی است که سخت گل بخوریم و از آن طرف طبیعی است که ممکن است روی ضدحملات شانسی برای گلزنی داشته باشیم. حتی میتوانیم برنده باشیم. من شخصاً پیش بینی می‌کنم که تیم ملی ما صعود خواهد کرد. اگر در بازی اول مقابل انگلیس مساوی کنیم شرایط برایمان خیلی متفاوت می‌شود. ما حتی اگر به انگلیس ببازیم باز هم با ۴ امتیاز شانس صعود داریم. چون قطعاً انگلیس، آمریکا و ولز را شکست میدهد. من اعتقاد دارم ما حتی شانس صعود داریم. چرا! چون ما خوب دفاع می‌کنیم. اگر خوب دفاع کنیم، در ضربات ایستگاهی و یا ضدحملات بالاخره شانس برای ما ایجاد میشود. مهدی طارمی‌در حال حاضر فوق العاده سر حال است و ما نیروهای خوبی در تیم مان داریم.

به کی‌روش بگویید این انگلیس، منچستر ۲۰ سال پیش نیست!

کارشناس فوتبال کشورمان در رابطه با این موضوع که کی‌روش تا چه اندازه بازی های روحی روانی مقابل رقبا را بلد است و به تازگی هم در مواجهه با مطالب رسانه‌های انگلیسی جواب آنها را در تمرین تیم ملی داد گفت: وقتی انگلیسی ها می‌آیند از کی‌روش تعریف می‌کنند این یک بازی رسانه‌ای است. کی‌روش هم از آنها تعریف کرد و خدا را شکر گفت. اما زمانی هست که بد او را می‌گویند و باید عکس العمل نشان بدهد. اما فعلاً از او تعریف کرده‌اند. اما این کی‌روش آن کی‌روشی که ۲۰ سال پیش در منچستریونایتد بود، نیست.

سبک فوتبال انگلیس در دو دهه اخیر با حضور افرادی مثل گواردیولا، توخل، کلوپ و بقیه عوض شده است. فوتبال امروز انگلیس چه در سطح باشگاهی و چه ملی فوتبال مالکانه است و دیگر شباهتی به فوتبال بیست سال پیش این کشور ندارد. فوتبال امروز انگلیس آن فوتبال منچستر نیست که می‌جنگیدند و می‌خواستند از کناره ها توپ ارسال کنند. سبک فوتبال امروز انگلیس مالکانه و پرس از جلو است. نوع فوتبال در انگلیس و کل دنیا تغییر پیدا کرده. اینکه عده ای میگویند چه خوب شد کی‌روش آمد چون انگلیس را مثل کف دستش می‌شناسد تحلیل غلطی است. نوع فوتبال رحیم استرلینگ و دیگر بازیکنان انگلیس کاملا متفاوت با زمان قدیم است. در نهایت فقط امیدوارم اتفاقات خوبی برای فوتبال ما رقم بخورد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۴
  • دلال منفور DE ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    کیروش با سه شکست مفتضحانه مثل بازی با ژاپن از ایران اخراج میشه گورشو برای همیشه از ایران گم میکنه
    • علی IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      چیه فشار اومده بهتون تا دیروز پشت سر خداداد عزیزی نماز میخوندی حالا که حرفی زده که بهت فشار اومده داری چرت و پرت میگی بزرگترین مخالف کی روش هم اون رو تایید میکنه دیگه نمیتونید بزرگی این سرمربی رو کتمان کنید
    • محمدرضا گلزار IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      کینه و نفرت در نوشته های شما موج میزنه شما با چنین طرز تفکری بهتره به جای فوتبال مسابقات کشتی کج نگاه کنید
    • حامد IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      من نمیدونم شما پرسپولیسیها چتونه؟ کی روش که بیشترین بازیکنارو از تیمتون انتخاب کرده دردتون چیه؟ شماها که اصلا تیم ملیتون پرسپولیسه چرا اینقدر از اومدن کی روش سوختین؟ کینه تا کی؟
    • ۶۶۶۶۶۶ IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      از خداداد عزیز توقع نداشتم
    • جورج IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      👎👎👎
    • چوچول آبادی IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      سووووختی بدم سوختی
    • حسن IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      حماقت در نگاهت موج میزند
    • چالدران IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      دلت کتک میخواد بچه؟ برو دم خونتون توپ بازی کن
    • زاوک IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      حرف مفت
    • سرزمین من IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      مبارک باشه شغل جدیدتون!پیشگویی بهت خوب ساخته!
    • حسین IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      خط به خط مصاحبه خداداد را خواندم منطقی بود وآنچه گفته عین واقعیت بوده حالا می خواهید قبول کنید یا نکنید هیت ریسه کشکه وقتی کمیته فنی رای به برکناری اسکوچیچ دادند همین هیت ریسه وتو کردند در واقع آنها مقصرند چون باعث شدند مربی جدید دیرتر به تیم ملی ملحق شود یکی از دستیاران کی روش گفته بود ما باید یکسال تمام در کنار تیم بوده باشیم تا بتوانیم کار فنی را کامل به اجرا در آوریم ولی وقت خیلی کم است تلاشمون را می کنیم ودیگر اینکه چرا عزیزی خادم که با رای بالا انتخاب شده بود برکنار کردند وکسی را آوردند که باویلتموس قرار داد ترکمانچای بسته بود وحالا معلوم نیست چه کسی باید جوابگو باشد دولت قبل یا دولت فعلی یا تاج ،ولی باز هم بیت المال باید جور بی تدبیری مدیران نالایق را بکشد
    • آقا دوربینی فوتبال IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      وقتی میکروفون دست هر کسی میفته میشه همین ، یکی این بابارو از برق بکشه که بعد از فوتبالش نتونست یه تیم دسته سه رو هم از آب و گل دربیاره بعد چپ و راست توی رسانه اظهار فضل میکنه
  • محسن IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    خوب گفت که شما غزال تیز مغز نیستید. شما و امثال علی کریمی فکر می کنید فوتبال خوب بازی می کنید حتما ورزش رو هم خوب می تونید مدیریت کنید. هر کارشناس خوبی لزوما مدیر خوبی نمیشه.
    • علی IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      حالا که خداداد عزیزی هم از کیروش حمایت کرده باید متوجه شد که اهمیت حمایت از تیم ملی تا چه اندازه بالاست لطفاً به جای حمله به مخالفان کیروش حالا که آنها پرچم تیم ملی رو بالا بردن و دارند از کیروش حمایت می کنند کنار هم بایستیم
    • وحدت IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      لااقل دمش گرم که یه دنده بازی درنیاورد
    • کیارش US ۰۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      خداداد بیشتر یه ادم پرادعاست و از باند رسانه ای داره حپایت میشه ظاهرا دستور امده که ساکت وگرنه امثال اینو فراموش نکردیم کی روش این مدلی(بلانسبت کیروش)بیشتر شبیه برانکوئه ما همون مرد جنگجویی رو میخایم که برای تیم ملی هر کاری میکرد همونیکه انقدر امثال این عزیزی اذیتش کردن که از ایران رفت وگرنه این مدل ادم همه باهاش دوستن چرا؟چون نمیخاد دل کسی رو بشکنه
    • امیر IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      دل پرت از علی کریمی فقط به فوتبال مربوط میشه یا مسائل دیگه ای هست علی کریمی ،وریا غفوری ،علی دایی
  • محمود IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    مصاحبه جذاب
  • پدرام CA ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    تحلیل خیلی منطقی بود. فقط گرفتاری اینجاست که انگلیسیها فیزیکیند و بازی دفاعی این مدلی ممکنه به فاجعه ختم شه. به هر حال اگر دیدید طارمی یا آزمون تمام جام رو از روز نیمکت تماشا کردند تعجب نکنید. سیستم پایه عجیب 550 رو کیروش قبلا هم امتحان کرده در اولین بازی مصر در جام ملتهای آفریقا میتونید برید اینجا ببینید. https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/football/football-news/mohamed-salah-egypt-nigeria-afcon-22717584
    • علی IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      ایولا آق پدرام
    • اسی IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      شبیه 2018 طارمی چپ یا راست میزاره
  • نادرشاه IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    آفرین به خداداد عزیزی که با وجود همه مخالفت هاش مرد و مردانه اومد و از کیروش حمایت کرد خداداد عزیزی ثابت کرد وقتی پای تیم ملی وسط باشه حب و بغض کنار میره و همه چیز رنگ پرچم ایران رو به خودش میگیره
  • وارتان IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    آقای خداداد عزیزی حالا که شما دارید اینقدر از کی‌روش تعریف می کنید و مطمئن هستید با این مربی در جام جهانی نباز تر هستیم چرا تا یک ماه پیش از اسکوچیچ حمایت می کردید؟ این دورویی و دورنگی نشانه چیه؟ البته برای هدایت شدن در راه راست هیچ وقت دیر نیست ولی سوال اینجاست که چرا با این اعتماد زیادی که به کی‌روش دارید تا چند وقت پیش می‌گفتید اسکوچیچ خوبه و باید با اون بریم جام جهانی؟ ولی حالا میگید با کی روش میتونیم از گروه خودمون صعود کنیم و لااقل چهار امتیاز بگیریم!!! امیدوارم نظرات علی کریمی هم در دلش همینجوری باشه چون شما و علی کریمی همیشه کی روش رو نماد بدبختی فوتبال ایران میدونستید ولی الان شما دارید اعتراف می کنید که کی روش قطعاً بهتر از اسکوچیچ در جام جهانی خواهد بود
    • باش پسر FR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      بابا تو دیگه کی هستی
    • باش پسر FR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      بابا تو دیگه کی هستی
  • پارمیدا IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    به آغوش عاقل ها خوش آمدی
    • رها IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      👏👏👌
  • حسین IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    هیچوقت برای عاقل شدن دیر نیست
  • ساسی IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    دو روز دیگه که کی‌روش هیچ غلطی نکرد حالتو خریدارم
    • بچه IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      مادر نزاییده کسی حال خداداد عزیزی رو بگیره
  • فوادپرسپولیسی IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    بااینکه اعتقادی ب مربیگری کیروش ندارم اسکوچیچ هم مالی نبود ولی امیدوارم تیم ملیمون روسفیدمون کنه.چون‌ اسم ایران وایرانی در میانه.کیروش پولشومیشناسه وخلااااص.
    • علی IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      آفرین به تو. اما تیم ملی جمع آبی و قرمزه و دیگه رنگها معنی ندارن
    • سیروس US ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      پاسخ به فواد- نه دوست عزیز، مربیان بی کارنامه و بی سابقه هستند که فقط پول را میشناسند وگرنه یک مربی کارنامه دار و باسابقه آنقدر پول دارد که بیشتر از پول بفکر اعتبار خودش باشد! نیمکت تیم هائی مثل تیم ملی ایران است که به بعضی مربیان کارنامه پیشکش میکند و همان آنان را هم پر رو کرده و بجان فوتبال ایران می اندازد!
    • Dashali ES ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      سیروس خان: کیروش کارنامه ای داشت ولی جبر زمانه و این ۳-۴ سال کارنامه ایشان را خراب کرد. نگاهی بیانداز به کلمبیا و مصر که با‌جه دب دبه ای اون را بردن. بخصوص مصر. آنها بارها قهرمان آفریقا شده اند ولی میخواستن اینبار با‌کیروش برن جام جهانی ولی نشد. چرا؟ چون با یک سری فوتبالیست حرفه ای بایست کار میکرد و تاریخ، رزومه کیروش، نشان میده ایشان نمیتونه. با یک سری جوان بی نام و‌نشان قهرمان میشه ولی میره رئال و سریع بیرون، کلمبیا، بیرون ووو کیروش الان هم آمده که رزومه آش را اپ دیت کنه بگه من فلان بار در جام جهانی مربی گری کردم. مقصد بعدی ایشان، یک‌کشور در حاشیه خلیج فارس، شرط هم میبندم. این آمدن کیروش با ۵۰ هزار تا حقوق فقط برای اپ دیت رزومه آش هستش. مطمئن باش
    • سیروس US ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      Dashali خان، من میتونم خیلی ساده به شما پاسخ دهم که اگر کی روش برای مصر بد بود، تا آخرین لحظه الحاق او به تیم ملی ایران دنبالش نبودند! اما احساس میکنم که احتیاج است کمی بیشتر کنکاش کنیم. درست است، مصر قبلا قهرمان آفریقا شده است مثل الجزایر، مثل تونس، و مثل خیلی کشورهای دیگر آفریقائی که در حال حاضر موفق به حضور در جام جهانی نشده اند. آنچه در مورد این مرد و نقش او در سرنوشت تیم ملی مصر ندیده گرفته میشود اینستکه قبل از او تیم مصر کاملا ورشکسته بود و هیچ مقامی نداشت و درواقع دچار مصیبتی بود مثل تیم ملی ایران قبل از کی روش! با حضور کی روش این تیم هم به فینال مسابقات آفریقا رسید و هم به آخرین مرحله انتخابی برای جام جهانی! اگر شما ندیده اید، من دیدم که مصر چطور در مقابل سنگال حذف شد، و باور کن که در آن شرایط تیم ملی آلمان هم حذف میشد! اگر توضیح بیشتری لازم بود اعلام بفرمائید!
  • باران IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    مرگ بر مخالف تیم ملی
  • . IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    جوک میگه باکیروش مخالفم ولی بااو شانس صعود داریم؟چی میزنی
    • علیرضا IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      به راه راست هدایت شده.
  • باد صبا IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    خداداد از کی روش تعریف کرده؟ اون که میگفت کی روش به درد لای جرز هم نمیخوره؟
  • هالو IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    از علی کریمی هم مصاحبه بگیرید
    • ۸ شاکی IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      مرغ اون فققققط یه پا داره
  • جی جی IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    جکی چان هم طرفدار کی روش شد؟ ایولا👍👍
    • ح ب IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      عالی
  • ابوالعجائب IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    عجببببببب ! اونموقع می گفتی کی روش بدرد نمی خوره و امتحان پس داده و اینا، و حالا میگی با کی روش نبازتریم و صعود می کنیم!؟ پس معلوم شد که داستان سر ویزای کانادا بود. حالا دیگه نون و نمک استیلی و میثاقی رو می خوری و بهشون پشت می کنی و نمکدونو توو سرشون می شکنی!؟
  • عبید IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    ولک!!!! چطور خداداد نظرش عوض شد؟
  • گیرانده IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    من هم از همان روز اول معتقد بودم رئیس فدراسیون و هیئت رئیسه به هیچ عنوان نقشی در بازگرداندن کارلوس کی‌روش نداشتند و دستور از جای دیگری آمد وگرنه بمب اتم هم اسکوچیچ را تکان نمیداد
  • اردلان IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    با انتشار این مصاحبه از خداداد عزیزی الان ورزش۳ و پژمان راهبر چه حالی شدند👌👌😄😄👏👏
    • لادن IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      آتیش گرفتن
  • حامی IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    یک نفر این مصاحبه رو برای علی کریمی فوروارد کنه
    • علی IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      احسسسسسنت
  • ودود IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    حالا دوست دارم ببینم مخالفان کی‌روش که به اظهارات قبلی خداداد عزیزی استناد می کردند به چه چیزی می خواهند استناد کنند و علیه کی روش حرف بزنند
    • شاهرخ خان: (۱) IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      هر مخالف کیروشی لزوما به حرفای خداداد عزیزی استناد نمیکنه. شاید یکی مخالف سیستم بازی بسته‌ کیروش باشه و یکی دیگه مخالف اخلاق تندش یا دلال‌بازیش تو حوزه کادر فنی و جور کردن بازی تدارکاتی و هتل و... .  به نظر من خداداداد عزیزی تنها دو جمله درست تو مصاحبه‌اش وجود داشت: "۱. اونایی که تاج رو آوردن کیروش رو هم آوردن. ۲. آمریکا تو گروهمون نبود کیروش هرگز نمی‌اومد". واقعیت اینه که مسئولین رده بالای مملکت باعث شدن پای کیروش دوباره به ایران باز بشه اونم به خاطر دو بازی جلوی آمریکا و انگلیس. بازی با ولز اصلا براشون مهم نیست. هیچ کشوری مثل ایران گرفتار مصلحت‌اندیشیهای اینگونه نیست که مسئولینش حاضر باشن اسکناس ۱۰۰ دلاری رو تو تاریکی آتیش بزنن برای پیدا کردن یه یه قرونی بی‌ارزش!! اونقدری که کیروش روی نفرات مورد نظرش دقت داره اسکوچیچ نداشت و فاصله بین نفرات اصلی و جایگزین لیست اسکوچیچ از زمین تا آسمون بود. ضعف دیگه اسکوچیچ پافشاری روی تاکتیکهای فردی و تیمیش بود طوری که حاضر نبود قبول کنه که هر بازی شرایط خاص خودشو داره و جلوی هر تیمی باید یه جور خاص بازی کرد.
    • شاهرخ خان: (۲) IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      یه جا بازه باز و یه جا بسته بسته و متکی به ضدحمله. زجرآورترین بازی ایران تو این سالها بعد از بازی جلوی استرالیا که دو دو شد بازی با مراکش بازی بود که شانسی گل زدیم. یعنی یه بازی انقد ارزش داره که چیزی حدود دو ساعت با اعصاب یه ملت بازی بشه و کل دنیا از تیمت متنفر بشن!! قطعا نه.
    • ودود IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      پاسخ به شاهرخ خان 1// والا تا دیروز که خداداد اینطوری از کی روش و تفکرات دفاعی برترش دفاع کرده بود همه تون زیر علمش سینه می زدید و خودکار بدست از کلام گهربارش نت برداری می کردید؟ گرچه خود خداداد هم باید توضیح بده با این همه استدلال درباره توانمندی کی روش بر چه اصلی اینهمه در این مدت از اسکوچیچ حمایت کرده بود؟ گرچه جلوی ضرر رو هر وقت بگیری منفعته ولی توی کار شما موندم که خودتون رو به خواب زدید و حاضر نیستید بپذیرید علم و دانش بر شور و احساس غالبه! یکی از کوههایی که پشتش قایم می شدید فرو ریخته و تابلوئه که شاهرخ خان و شاهرخ خان ها بد جوری وا دادن! برید سنگ مربی کوچیکی مثل اسکوچیچ رو به سینه تون بکوبید که لایق سنگی در همون اندازه اید. بازهم طرفداران کی روش سنگ کسی رو به سینه می زنند که قیمتیه نه ازون ریگ های کف رودخونه!!
    • شاهرخ خان: (۱) IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      اصولا من زیر علم هیشکی سینه نمیزنم چه خداداد باشه چه خدانداد. کسی که داره زیر علم کیروش سینه میزنه شمایی که دلتو خوش کردی به بازی بسته و تماشاگرنپسند و دلال‌بازیهای کیروش که برای همه معلوم شده الا جنابعالی. شما قبل اینکه دهنتو باز کنی بهتره چشماتو باز کنی تا ببینی من چی گفتم و چی نوشتم. من همونقدر که از کیروش انتقاد کردم همونقدر هم از اسکوچیچ انتقاد کردم و یه جاهایی از کیروش دفاع کردم. حالا اینکه شما آیکیوت پایینه تقصیر من نیست، تقصیر تعصب رنگیته. خداداد تو اون مقطع از اسکوچیچ حمایت کرد چون سرمربی تیم ملی بود و الان داره از کیروش حمایت_ نصفه نیمه_ میکنه چون جانشین اسکوچیچ شده. اصلا من کاری به خداداد ندارم. من راجع به کامنت شما و تناقصهای کامنتت نظر دادم. اتفاقا من برخلاف نظر شما معتقدم علم و دانش بدون شور و احساس نه تنها تو فوتبال که تو خیلی زمینه‌ها بی‌معنیه و ایرانیها تو طول تاریخ ثابت کردن که کافیه غیرتیشون کنی تا ناممکنها رو برات ممکن کنن.
    • شاهرخ خان: (۲) IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      حالا اینکه شما به عامل روحی روانی اعتقادی نداری برمیگرده به اینکه مغز نداری که اگه داشتی حرفای منو درست میفهمیدی و منو متهم به طرفداری از مربی کوچیکی به نام اسکوچیچ نمیکردی. برخلاف خیلیها من معتقدم بازیکنا عامل اصلی صعود ما به جام جهانی بودن اونم به خاطر تلنگری که بهشون وارد شده بود (در آستانه حذف از جام جهانی). اسکوچیچ این وسط تقریبا هیچکاره بود ولی با جسارتی که به خرج داد تونست خودشو از گمنامی دربیاره. اینکه گفتم جسارت به خرج داد معنیش این نیست که خودشو فدای چیزی کرد. برعکس او زرنگ بود و از فرصت کمال استفاده رو کرد و از مربی باشگاهی بودن در اومد و تبدیل شد به مربی ملی. حالا کاری نداریم که با ۲۰۰، ۳۰۰ هزار دلار سرمربی شد. او با این مبلغ کم سرمربی ایران شد تا بتونه قیمت خودشو بالا ببره و برد. او تونست ترسو تو وجود بازیکنا بکشه و از یه لشکر شکست خورده یه لشکر فاتح بسازه. حالا دو تا شکستم تو کارنامه‌اش داشت. مسئله اینه که اسکوچیچ تونست از تنها شانس زندگیش استفاده کنه ولی کیروش هنوز نتونسته از شانسهای بی‌شمار زندگیش (مربیگری امارات، رئال مادرید، ایران، کلمبیا و مصر) استفاده کنه.
    • شاهرخ خان: (۳) IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      اینکه کیروش با ایران موفقتر بود و با بقیه تیمها نه برمیگرده به همون خصیصه ایرانیها که گفتم؛ اینکه کافیه ایرانیها رو غیرتی کنی تا برات ناممکنها رو ممکن کنن. حالا شما باز بیا از سنگ و ریگ کف رودخونه واسم قصه بگو. اصولا کسی که نخواد چیزی رو بگیره نمیگیره. حالا میخواد من طرفش باشم یا باباش یا هر کس دیگه‌ای.
    • جواب شاهرخ خان IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      الگی هم قیافه اینهایی که از فوتبال سر در میارند به خودت نگیر عزیز چون هیچی از فوتبال نمیدونی
    • شاهرخ خان: IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      واسه اینکه دلت نشکنه باشه!!
    • سیروس US ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      پاسخ به شاهرخ خان- این بحر طویلی که شما سرودید دارای نکات مثبت و منفی بسیاری بود که نه حوصله تائید مثبتها دارم و نه نفی منفی ها را، ولی در یکمورد احساس میکنم که لازم است در عقاید خودتان تجدید نظر بفرمائید! برعکس عقیده شما من فکر نمیکنم که کی روش با ایران موفق بود، بلکه معتقدم فوتبال ما با کی روش موفق تر است. دلیل واضح من فوتبال هردمبیلی بود که تیم ملی ما قبل از کی روش ارائه میداد و تفاوتهای عمده همان تیم بعد از حضور کی روش. برای فهمیدن این مطلب یا تخصص در فوتبال لازم است و یا داشتن صداقت! باتوجه به صحبتهایتان من شرط صداقت را در مورد شما درنظر میگیرم و بنابراین لازم میبینم که بشما بگویم که دلیل موفقیت فوتبال ایران با کی روش اینستکه بازیکنان ایرانی تشنه یادگیری هستند و برای همین تفاوت کی روش با بقیه را کاملا درک میکنند! کی روش در یک فرصت کوتاه هشت ساله (نه بعنوان مربی، بلکه بعنوان یک تئوریسین) آنقدر به فقط ما آموخت که صدای همه بیسوادان را درآورد! تیم ما در دوران کی روش (اگرچه دفاعی) اما فوتبال بازی میکرد! انتظار ندارم که شما فرقش را بفهمید، اما از شما انتظار قضاوت صادقانه دارم!
    • شاهرخ خان: (۱) IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      سیروس خان نکنه انتظار داری تلگرافی جواب بدم یا به صورت رمزی صحبت کنم که توقع داری بحر طویل ننویسم. اینجا میدون جنگ نیست که بخواییم رمزی صحبت کنیم و مثلا به جای اینکه بگیم چهار تا گلوله توپ بزنید به فلانجا بگیم حاجی چهار تا نخود بفرست توی دیزی شماره شیش!! اگه شما تونستی تو چهار کلمه منظورتو برسونی شک نکن که منم میتونم برسونم. دوست عزیز شما ظاهرا جزو اون دسته آدمایی هستی که به رشد عقلی و فیزیکی و شخصیتی آدما اعتقادی ندارن. همونطور که تفاوت فوتبال طارمی امروز با طارمی ۸ سال پیش از زمین تا آسمونه بنابراین باید به این قائل باشیم که همه بازیکنای تیم ملی سیر پیشرفت رو طی کردن و این برمیگرده به باشگاههاشون نه تیم ملی. چون اونا بیشتر در اختیار مربیای باشگاهی بودن تا تیم ملی. اگه اینطور باشه که باید بگیم سردار آزمون که تو سیستم دفاعی کیروش کاملا گم بود طوری که مجبور به خداحافظی شد چیزی از کیروش نیاموخته. در صورتی که اینطور نیست. بازی او تو سیستم دفاعی کیروش به چشم نمی‌اومد.
    • شاهرخ خان: (۲) IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      اگه امروز می‌بینیم که قایدی خط میخوره برای اینه که کیروش به بازی او توی سیستمش اعتقادی نداره بنابر این دلایل: کوچکی جثه، کوتاهی قد و بنیه ضعیف، در صورتی که قایدی توی سیستمهای غیردفاعی و غیر اتوبوسی مهره خوب و تاثیرگذاریه اما چون کیروش سیستمش مشخصه بنابراین عدم نیاز اونو صادر کرده. اکثر بازیکنای ایران تشنه یادگیری هستن و این ربطی به کیروش نداره. البته بازیکنایی رو داشتیم که به تاکتیک‌ناپذیر بودن معروف بودن مثل محمد خاکپور که برای خودشون بازی میکردن. نمیخوام بگم خاکپور بازیکن بدی بوده ولی هر چی بود تاکتیک‌ناپذیر بود. نکته دیگه اینکه شما که ۸ سال رو فرصتی کوتاه میدونه اصلا بحث کردن باهات بی‌نتیجه است. حالا که فرقشو نشونت دادم اگه حرفی داری بگو تا باز مجبور شم برات بحر طویل بنویسم. موفق باشید.
    • شاهرخ خان: (۳) IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      سیروس خان اینکه گفتم کیروش با تیم ایران موفقتر بوده منظورم نسبت به سایر تیمهاییه که باهاشون کار کرده و ازشون اسم بردم. نکته بعد اینکه معتقدم هر بازیکنی برای پیشرفت خودش تلاش میکنه تا به مدارج بالاتر و باشگاههای بهتر و دلارهای بیشتر برسه. از اونجا که هیچ گربه‌ای محض رضای خدا موش نمیگیره بنابراین اگه بازیکنی تلاش دوچندان میکنه شک نکن که بیشتر برای بالا رفتن رتبه و طبقه خودشه. تلاش بازیکنا و مربیا باعث میشه این وسط تیمهای ملی و باشگاهی هم منتفع بشن. بنابراین کارنامه‌ پربارتر مساوی است با قرارداد تپلتر.
    • سیروس US ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      پاسخ به شاهرخ خان- نه دوست عزیز هرچه میخواهد دل تنگت بگو، اما موضوع آنقدر بغرنج نیست که احتیاج به اینهمه صغرا کبرا چیدن داشته باشد! در میدان جنگ برای اینکه دشمن متوجه نشود از کد استفاده میگردد و خدا را شکر که ما درحال جنگ فیزیکی باهم نیستیم و فقط سعی میکنیم مغز طرف مقابلمان را تیلید کنیم! رشد فیزیکی و عقلی و شخصیتی نمیتواند باعث این باشد که شخص در مورد همه چیز صاحبنظر باشد، درواقع انسانی که به آن تعاریف دست یافته باشد باید بهتر معنی تخصص را بفهمد! و در مورد طارمی، شما فکر میکنید که اگر طارمی تمام هشت سال گذشته را در تیم پرسپولیس و تحت نظارت علی دائی و برادرش بازی کرده بود، امروز این طارمی بود؟ یا فکر میکنید که اگر یک معلم مثل کی روش در اختیار طارمی نبود، طارمی این هشت سال گذشته رامثل خیلی های دیگر در حد فاصل بین ایران و دبی و قطر طی طریق نمیکرد، یا بدلیل راهنمائی درست و با زدن قید پول تبدیل به یک ستاره جهانی میشد؟ قائدی خط میخورد به این دلیل که بازیکنی در حد استاندارد جهانی نیست و در اولین برخورد فیزیکی با مثلا یکی از بازیکنان دفاع تیم انگلستان برای همیشه باید از فوتبال... ادامه دارد
    • سیروس US ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      ادامه پاسخ به شاهرخ خان- ... در اولین برخورد فیزیکی با مثلا یکی از بازیکنان دفاع تیم انگلستان برای همیشه باید از فوتبال خداحافظی کند، بعلاوه اینکه در فوتبال فیزیکی تیم های کی روش هم قائدی هیچ نوع قابلیتی برای عرضه ندارد! اگر زمانی گارینشائی در تیم برزیل باوجود یک پای کوتاه تر بازی میکرد و یک فوق ستاره بود، دلیلش قدرت بدنی بالا و سالم بودن پای کوتاهترش بود! دلائل شما برای موفق بودن کی روش با تیم ایران اشتباه است! کی روش با تیم مصر بسیار موفق تر از تیم ایران بوده است! دوست عزیز هر فوتبالیستی در دنیا تلاش میکند برای رسیدن به مدارج بالاتر و موفقیت بیشتر، اما برای یک فوتبالیست ایرانی این تلاش اسمش میشود "آرزو!"، و برای رسیدن به این آرزو باید با موانع بسیاری برخورد کند که امثال خداداد عزیزی ها یکی از آن موانع هستند، چون آدمهائی مثل کارلوس کی روش در فوتبال ما وجود ندارند!
    • شاهرخ خان: (۱) IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      سیروس خان مجبورم کردی دوباره چند خطی بنویسم تا بگم با افکار شما موافق نیستم. اولا که اون نخودایی که گفتم دقیقا در زمان جنگ کد بود و عراقیها ازش سر درنمیاوردن. ثانیا من مغز شما رو تیلیت نکردم چون آبگوشتی در کار نیست. ثالثا رشد عقلی و فیزیکی و شخصیتی‌ای که من ازش حرف زدم مربوط به فوتبالیستهای این مملکت بود که شما اونو کلا مصادره به مطلوب کردی و پیشرفتشونو نسبت دادی به کیروش و از مربیای باشگاهی که ۹۹ درصد وقتشونو با اونا سپری میکنن غافل شدی. رابعا چرا فکر میکنی کسی که مختصر سواد و تخصصی داره نمیتونه حرف منطقی و علمی بزنه!! کاری به خودم ندارم اما همین آقای عزیزی که خیلیا بیسواد میدوننش به نظر من توی این مصاحبه عالی صحبت کرده. خامسا طارمی و کل مهاجمین تیم ملی ما بیشتر از اینکه از کیروش بازی تهاجمی و گل زدن یاد بگیرن دفاع کردن یاد گرفتن اما در مورد مدافعین ما حق با شماست. اونا خیلی چیزا از کیروش یاد گرفتن طوری که فوتبالشون هزار درصد پیشرفت کرده. من مثال سردار آزمونو زدم و گفتم توی سیستم دفاعی کیروش کاملا گم بود و واقعا بود. پس چرا کیروش به او نتونست چیزی بیاموزه؟!
    • شاهرخ خان: (۲) IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      سادسا در مورد قایدی هم که خدا رو شکر هم‌نظریم. سابعا اگه منظورت از موفقیت کیروش با مصر نایب قهرمانی مصر تو آفریقاست حق با شماست چون کیروش با ایران سوم آسیا شد اما مسئله اینه که کیروش دو بار تونست با ایران به جام جهانی بره ولی با مصر و کلمبیا نتونست بره. نکته آخر اینکه شما چرا با من داری راجع به خداداد عزیزی بحث میکنی؟! من که از ایشون حمایت صرف نکردم و گفتم دو جمله  درست تو مصاحبه‌اش وجود داشته. چون با بعضی حرفاش موافق نبوده و نیستم. بله بعضی از قدیمیا مثل حسن روشن، امیرحسین صادقی، مهدی فنونی‌زاده، وحید قلیچ، خداداد عزیزی و... هنوز که هنوزه خودشونو شایسته‌تر از کل فوتبالیستای تاریخ ایران میدونن در حالی که واقعا چنین نیست. یکسری از اینا دلسوز فوتبال نیستن و طرفدار فوتبال رو به عقب و در جا زدن فوتبالیستای ما هستن تا به وجهه‌شون خدشه‌ای وارد نشه و بتونن بگن که ما قدیمیا از شما بهتر بودیم. حالا به نظرت من صاحب‌نظر هستم یا نیستم؟! اگه نیستم که دیگه بحثی باقی نمیمونه ولی در کل ما مخلص شما هستیم.
    • سیروس US ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      شاهرخ خان گرامی- با اینکه با افکار من موافق نیستی مشکلی ندارم، اما از تاثیر حرفهای خودم در شما تعجب میکنم! آقا من سه سال در دوران جنگ بعنوان سرباز مشغول بخدمت به کشورم برعلیه دشمن تاریخی بوده ام و یکی دوباری هم بعنوان بیسیم چی انجام وظیفه کرده ام، بنابراین کاملا متوجه منظور شما شدم و قصدم از "تیلیت" مزاح بود!آقا مگه رشد عقلی و شخصیتی و فیزیکی در معنا تفاوتی ایجاد میکند بین فوتبالیست و یا هر شخص دیگری؟ شاید منظور شما فقط بحث ورزش فوتبال باشد، که در این صورت هم من و شما نباید اجازه قضاوت داشته باشیم، چون فوتبالیست (حداقل در حال حاضر) نیستیم! من هیچ چیزی را مصادره به مطلوب نکردم، اما کاملا معتقدم که حضور کی روش در فوتبال ایران باعث پیشرفت کیفی این ورزش در ایران شد! صحبت خیلی طولانی میشود اگر من بخواهم که از آنچه دیگران بعنوان دخالت بیمورد این مربی در امور از آن نام می برند، ولی من شاهد تاثیرات مثبت این دخالتها در آن امور بوده ام، بعنوان مثال میتوانم از کم کردن تعداد تیم های لیگ از ۱۸ به ۱۶ تیم نام ببرم! در صورتی که هیچ وظیفه ای در اینمورد نداشت و میتوانست مثل بقیه بگوید بمن چه! ...
    • سیروس US ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      شاهرخ خان- این فقط یکی از کارهای این مرد برای فوتبال ایران بود، در صورتی که هیچ وظیفه ای در اینگونه موارد نداشت و میتوانست مثل همه پیشینیان خودش بگوید گور بابای شما و فوتبالتان! تفاوت اعتقادی دیگر من با شما در اینستکه شما فوتبال را یک ورزش یک وجهی میبینید و بهمین دلیل فکر میکنید که کی روش خط دفاع ما را ساخته و در مورد بقیه خطوط موفق نبوده است! دوست من اینطور نیست، همه تیم ما در دوران کی روش دفاع کردن را یاد گرفتند و نه فقط مدافعین! طارمی و آزمون در دوران کی روش یاد گرفتند که با حضور در خط دفاعی شروع به موقعیت سازی کنند. ما امروز در بازیهای طارمی در اروپا کاملا این تاثیر را می بینیم. هیچکس از مربی پورتو انتقاد نمیکند که چرا طارمی در دفاع هم حضور دارد! در مورد آزمون، من معتقدم که ضعف بدنی بیشتر از این به او اجازه فعالیت در تمام خطوط را نمیدهد، و شاید هم تنبلی، ولی وقتی طارمی میتواند طبیعتا آزمون هم باید بتواند! آقا من مخلص شما هستم و از این بحث لذت بردم، موفق باشید!
    • شاهرخ خان: (۱) IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      سیروس خان من اگه از رشد عقلی و شخصیتی و فیزیکی در کامنت اولم صحبت کردم منظورم این بود که بازیکنی مثل طارمی با گذشت زمان و تمرین زیاد و کار با مربیای خارجیش تو الغرافه و ریوآوه و پورتو به چنین سطحی از فوتبال رسیده و تونسته فوتبالشو نسبت به زمان حضورش تو پرسپولیس ارتقاء کلی بده. بنابراین تاثیر مربیان بعد از کیروش در شخصیت فوتبالی او نقش بسزایی داشته‌. بنابراین درست نیست که همه چیو ربط بدیم به کیروش یا اسکوچیچ یا اینکه بخوایبم کار علی دایی و برادرشو زیر سوال ببریم. اونا هم نقش داشتن ولی بیشترین نقش رو خود ظارمی داشته که خواسته و تونسته در صورتی که میتونست نخواد و درجا بزنه. فوتبالیستی که امروزش با فرداش یکی باشه باید به عقل و هوشش شک کرد. اگه بخوام شاهد مثال بیارم میتونم به احمد نوراللهی اشاره کنم که پیشرفت فوتبالیش از نظر منه مخاطب خیلی کنده و او رو بیشتر در حال درجا زدن دیدم. او فوتبالیست خیلی خوبیه که متاسفانه قدر خودشو نمیدونه و هنوز که هنوزه روی شوتهاش دقت لازم رو نداره یا مهدی ترابی که هنوز هم که هنوزه شاهد مکثهای بی‌مورد و ور رفتنهای بی‌جاش با توپ هستیم.
    • شاهرخ خان: (۲) IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      این مسئله برمیگرده به مربیشون که نتونسته این نقیصه رو برطرف کنه. طارمی بعد از رفتن به پرتغال سیر صعودی به خودش گرفت و بازیکن بهتری شد و ضرباتش دقیقتر و موثرتر شد. چیزی که تو این فوتبال منو حرص میده اصرار فوتبالیستها و مربیا به اشتباهاتشونه. اینکه چرا یک مربی میلیاردی مثل یحیی نمیتونه بعد از سالها بازیگری و مربیگری ایرادات بازیکناشو رفع کنه آزاردهنده است. یا من زیادی میفهمم یا اونا هیچی نمیفهمن. بنابراین معتقدم رشد عقلی و شخصیتی توی هر حیطه‌ای کار راه‌اندازه. حتی نوشتن و تحلیل کردن. بنابراین قضاوت کردن در چنین شرایطی ناصواب نخواهد بود. هیچ ایرادی نداره شما در خصوص مسئله‌ای قضاوت کنی وقتی از عدالت و علم کافی برخوردار باشی. در خصوص کیروش هم مواضع من معلومه: او مربی خوبیه که بیشتر از اینکه روحیه سلحشوری و هجوم داشته باشه روحیه عقب‌نشینی و دفاع داره و بیشتر روی نداشته‌ها و ضعفهای ما ایرانیها متمرکزه. معتقدم اگه انسان روی شجاعتش بیشتر کار کنه کارش بیشتر پیش میره. البته شجاعت بدون شناسایی آسیبها قطعا خطرناک خواهد بود و ما رو به ته دره رهنمون خواهد ساخت.
    • شاهرخ خان: (۳) IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      در مورد دخالت بی‌مورد کیروش و مجلس و... در قضایای فوتبالی هم باید بگم این مسئله برمیگرده به اینکه دیگرون (فدراسیون و باشگاهها) کارشونو درست انجام ندادن و اجازه دادن این بندگان خدا عصبانی بشن و حرفی بزنن و کاری بکنن. وقتی بنده و شما کارمونو درست انجام بدیم قطعا هیچ آدم "صالحی" متعرض ما نخواهد شد. نکته بعد اینکه من فوتبالو یک وجهی نمی‌بینم برعکس چندوجهی می‌بینم و معتقدم دفاع تیمی ما باعث خارج شدن مهاجم بی‌تکنیک و تنبلی مثل سردار آزمون و ۱۰ نفره شدن تیم ما میشد در صورتی که طارمی کاملا اکتیو و موثر بود و موقعیت‌سازی میکرد. من هم از بحث با شما لذت بردم و اگه بحثی هم بود برمیگرشت به تفاوت دیدگاههای ما. زنده باشید.
    • سیروس US ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
      پاسخ به شاهرخ خان- دوست عزیز شما از نقش مربیان طارمی در خارج از ایران صحبت میکنید، اما منکر نقش کی روش در انتخابهای درست طارمی در آینده او هستید! مثل اینستکه تحصیلات دانشگاهی یک شخص را بعنوان دلیل قابلیتهای او در نظربگیرید، اما منکر نقش معلمان او در دوران ابتدائی باشید! من میتوانم تعداد بسیار زیادی از فوتبالیستهای مستعد ایرانی را نام ببرم که بعلت نداشتن یک راهنمای درست نابود شدند! شما منکر تاثیر کی روش در انتخابهای فوتبالیستهای ایرانی بعد از او هستید و این منصفانه نیست، چون تاثیر او اظهرمن الشمس است! بله درست است، اگر فدراسیون فوتبال ما و مدیران دولتی ایران وظیفه خودشان را درست انجام میدادند احتیاجی به دخالت کی روش در بسیاری از امور نبود! اما آیا ما باید مخالف دخالت های او و درواقع بعهده گرفتن وظایفی که درواقع نداشت اما مسئولانه به گردن گرفت باشیم؟ آیا این ناسپاسی نیست؟
  • عینعلی IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    قطعاً آقای پژمان راهبر که حامی اسکوچیچ بود امشب به خداداد عزیزی تلفن میکنه و بهش میگه این حرف ها واقعاً حرف تو بوده😉
  • مرتضی IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    توپ ،تانک، فشفشه 🇮🇷دیگر اثر ندارد خداداد ،کریمی، ورزش سه🇮🇷 دیگر ثمر ندارد
  • لموشی IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    آفرین به خداداد عزیزی با این شجاعت و درایت
  • حیدر JP ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    واقعا به اینجور افراد متاسفم ایرانی باشی بیای برای سرمربی خارجی کارشناسی کنی . میگیم تو بیای سرمربی بشی خیلی میپری به اینور و اونور فقط هر هفته یه رسانه ای ازت مصاحبه میکنه که چی .؟بابا بشین سرجات تو نباید فوتبالیست میشدی باید کنار جوب آب بال مرغ . جگر میپزیدی . واقعا خودتم با حرفات خندت میگیره . فقط میتونم بگم بشین سر جات کسی تورو بازی نمیده
    • علی IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      از کسی که به جای می پختی ؛ بنویسه ( می پزیدی ) بعید هم نیست که بدون هیچ علم و اطلاعی راجع به اسطوره ای مثل خداداد عزیزی نظر اشتباه و با بیان نامناسب ارائه بده . چه خوب است که حرمت ها را حفظ کنیم .... مطمئنا آقای عزیزی نسبت به شما به فدراسیون فوتبال نزدیک تر هستند و از آگاهی بیشتری برخوردار هستند اما حتی اگر صحبت اشتباهی هم به زبان بیارن ؛ صحیح نیست که به این شکل بهشون بی احترامی بشه . هر چی باشه یکی از بزرگان فوتبال ما هستند
    • ناشناس IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      در پاسخ به علی. ای همه چیز دان و آگاه به امور! تو که غلط املایی از حیدر میگیری خوبه بدونی که "بیان" رو "ارائه" نمیدن! ضمنا نقد نظر یک نفر مثل عزیزی چه ربطی داره به اینکه طرف علم و اطلاعی راجع به اون فرد داشته باشه؟؟؟ حرف اشتباه، اشتباهه. بخصوص اگه اون حرف رو فردی بگه که به اظهار نظرات بیخود مشهور باشه!
  • نادر IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    مخالف کی روش نبوووووووود؟
  • حسن IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    از همونجایی دستور گرفتن که امثال تو و کریمی و خیابانی و میثاقی و ... و کلا رسانه ها برای تخریب و ترور شخصیت کیروش در زمان سلطانیفر گرفتید. البته زیدان آوردنتون رو هم با آوردن ویلموتس و طلوعتون رو هم دیدیم. ضمنا شمایی که خودت داری میگی سه هزار میلیارد در فوتبال باشگاهی ایران فقط چند باشگاه هزینه میکنند چطور ملت رو علیه حقوق کیروش تحریک می کنید و یک عده هم خزعبلات شما رو باور میکنن که این کشور با حقوق کیروش به این فلاکت افتاده. کسی که زیاد حرف میزنه براحتی خودش رو لو مده!
  • سیروس US ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    غیب گفتی آقای عزیزی! هر بچه ای که یکبار در خیابانهای شهرهای ایران از اراذل کتک خورده باشه هم میدونه که تنها دلیل بازگشت کی روش (حداقل) نباز بودن او و تیم اوست، بعلاوه اینکه ترس از باخت بوده است که باعث شده کی روش دوباره تحمل گردد، وگرنه همه ما بخوبی میدانیم که دلیل اخراج او در گذشته چه بود! اما همه این دلایل مثل روز روشن باعث نمیشود که منکر همه قابلیت های او در مقابل اسکوچیچ باشید، درواقع دلیل اصلی انتخاب کننده او (بقول شما دستهای پشت پرده) و همه کسانیکه از بازگشت او بعنوان هواداران تیم ملی حمایت میکردند هم همین قابلیت او بوده است وگرنه هیچکس بی دلیل عاشق چشم و ابروی کی روش نبود. باوجود این، چون در شما صداقت دیده نمیشود لازم است یادآوری گردد که کی روش بهترین مربی ملی در طول تاریخ فوتبال ما ست، اما افرادی مثل شما که منافعشان به درجا زدن فوتبال وابسته است باعث اخراج او در گذشته بودید! باوجود کی روش هم هیچ دلیل منطقی برای صعود فوتبال ورشکسته ایران بدور بعد وجود ندارد، اما حداقل این را میدانیم که تیم ملی در مسابقات جام جهانی تحقیر نخواهد شد!
    • یه بنده خدا: IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      چه تحقیری از این بیشتر که کل دنیا دفاع اتوبوسی و بازی چرک و کثیف ما رو دیدن و براشون یقین حاصل شد که ما فوتبال نمیکنیم، ضد فوتبال میکنیم و حالا چهار حمله هم میکنیم در مقابل چهارصد تا حمله حریف. یاد بازیکن سیه چرده و سابق بارسلون افتادم که فردوسی‌پور دعوتش کرده بود برای تحلیل بازیهای تیم ملی تو جام جهانی گذشته. فردوسی‌پور انتظار داشت او از بازی دفاعی و چرک ما تعریف کنه اما او نه تنها تعریف نکرد بلکه انتقاد هم کرد.
    • سیروس US ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      پاسخ به یه بنده خدا- خب این واقعا سخته که بخواهیم معنی تحقیر را به دیگران آموزش بدهیم، اما چون بحث ورزش است میشود با استفاده از نمونه های بسیار زیاد تاحدودی توضیح داد! اینکه کل دنیای شما (چون ظاهرا ما متعلق به یک سیاره دیگر هستیم) بازی تیم کی روش را چرک و کثیف دیده اند، شاید دلیل اصلی آن این باشد که عده ای ورزش را جنگ های گلادیاتوری میبینند و اینکه همیشه یکی باید قادر باشد طرف مقابلش را تکه و پاره کند و نتیجه نهائی همیشه باید مرگ بازنده باشد! البته از نظر عده ای هم تحقیر نشدن یعنی در زمین مسابقه تکه و پاره بشوئی و حتی قادر به ردو بدل کردن سه پاس صحیح هم نباشی، اما ماه و خورشید و فلک دست بدست هم بدهند تا نتایجی مثل بازی با استرالیا و آمریکا اتفاق بیوفتد! در سیاره ما تحقیر یعنی آنکه در جائی باشی که به آن تعلق نداشته باشی، مثل یک تیم فوتبال که وقتی تیم رقیبش را میبیند خودش را زرد میکند! اگرچه در سیاره شما بازیکنان میتوانند "پمپرز" بپوشند، اما در سیاره ما بازیکنان تا آخرین لحظه دمار از روزگار تیم رقیب درمیآورند، حتی اگر ببازند. در سیاره ما، تحقیر یعنی یک از پیش باخته به تقصیر بودن!
    • شاهرخ خان: (۱) IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      دوست عزیز ما متعلق به دو سیاره مختلف نیستیم، فقط با هم اختلاف سلیقه داریم. مسئله اینه که شما طرفدار سینه چاک کیروشی و من نیستم. شما ملاکت فرضا نباختن به اسپانیا و پرتغال و برزیل و آرژانتین و آلمان و... به هر قیمتی است حتی پارک کردن اتوبوس جلوی دروازه خودی و خارج کردن مهاجمین از جریان بازی ولی من ملاکم فوتبال براساس آنالیز درست حریف و بازی منطقی و توام با دفاع و حمله است. دوست عزیز اینکه جناب کیروش جلوی عراق و بحرین و مالدیو و... بخواد دفاعی بازی کنه میشه خودباختگی. میشه زرد کردن شلوار خود در شیش ماه قبل از مسابقه. حرف من اینه که بهتره به جای کشف و بزرگنمایی ضعفهامون بهتره قوتهامونو کشف و برجسته کرده و روی اونا کار کنیم. فوتبال جنگ نیست ولی وقتی پای برد و باخت یک باشگاه یا یک ملت وسط باشه میشه بهش گفت جنگ. جنگ صرفا کشت و کشتار نیست. نبرد تاکتیکی و تکنیکی و کوچینگ کم از جنگ نداره. شما وقتی منو دریبل میزنی یعنی یه ملتو دریبل کردی و مغلوب خودت نمودی. وقتی شما بین دو مدافع حریف با یه چرخش سریع به دروازه‌بان گل میزنی یعنی سه نفر و شاید یک تیم و یک ملت رو نابود کردی بدون اینکه شلیک کرده باشی.
    • شاهرخ خان: (۲) IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      حالا اگه این وسط کله‌ای هم بشکنه کسی شما رو محاکمه نمیکنه ولی وقتی شما با کوچینگ غلط یا با اشتباهاتت باعث باخت یک تیم و یک ملت بشی حتما محاکمه‌ات میکنن. من از تیکه پاره کردن کسی صحبت نکردم ولی فرق بازنده سربلند با بازنده سرافکنده رو خوب میدونم. این کجا که تو بازی با مراکش یا استرالیا چهار تا حمله کنی در مقابل چهارصد تا حمله اونا و این کجا که بازیت برابر باشه. اگه شما از این فوتبال زجرآور لذت میبری من نمیبرم. این کجا که بعد بازی و احیانا باخت برات دست بزنن و این کجا که ببازی و قبلش اعصاب یه ملت رو برای سالها خرد کنی. اتفاقا در سیاره فکری من کسی حق نداره پمپرز بپوشه چون معتقدم فوتبال برد و باخت داره و اینطور نیست که کسی بخواد از ترس مردن خودکشی کنه یا از اونور بوم بیفته. اتفاقا در سیاره فکری شما باید پمپرز پوشید و دفاع صرف کرد ولی در سیاره فکری من اینگونه نیست. چون معتقدم وقتی شما از تواناییهای خودت آگاه باشی مطمئنا از بازی دفاعی دست برمیداری و میل به هجوم و جلو رفتن_ البته با چشم باز_ خواهی داشت. شاید این برمیگرده به اینکه من درس مدیریت خوندم و با فلسفه شکست و خودباختگی غریبه‌ام.
    • سیروس US ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      پاسخ به یه بنده خدا بنام شاهرخ خان!- اقا من طرفدار سینه چاک هیچکس در دنیا نیستم، اما به عدالت و قضاوت منصفانه معتقدم! از نظر بنده و باتوجه به چیزی که به اسم فوتبال بخورد مردم ایران داده میشود، فوتبال ما اگر به ژاپن و کره هم نبازد معجزه کرده است، بنابراین آنچه شما بعنوان ملاک من مطرح کردید فقط یک تهمت است! برای صدمین بار، آنچه شما و همفکران شما از آن بعنوان دفاع اتوبوسی نام میبرند، به اعتقاد من استراتژی موفق براساس داشته هاست! اگر شما فکر میکنید که فوتبال فعلی ما قادر است که درمقابل تیم های سطح اول دنیا اقدام به یک بازی پایاپای نماید، سخت در اشتباه هستید و این سوتفاهم هم به این دلیل برای شما پیش آمده است که دیده اید تیم کیروش کاملا موفق دفاع میکند، بهمین دلیل فکر میکنید که میتواند بهمان شکل مهاجم هم باشد! خیر نمیتواند و این سوتفاهم برای شما به این دلیل بوجود آمده است که کی روش سطح توقعتان را بالا برده است. سطح توقع شما به این دلیل از کی روش مغرضانه است که شما همین توقع را از مربیان باشگاهی ندارید، در صورتیکه تیم ملی جای آموزش نیست، جای بهره بری ست! این بحث طولانی و بی نتیجه است!
    • سیروس US ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      پاسخ مجدد به شاهرخ خان- متوجه منظور شما از فوتبال زجرآور نمی شوم! از نظر من زجر یعنی ببینی که تیم مقابل تمام خطوط تیم شما را فلج کرده است و تیم شما بدون کوچکترین تاکتیکی فقط زیر توپ میزند، درمقابل تیم حریف تا یک سانتی متری خط دروازه شما میرسد، اما با بدشانسی قادر به گل زدن نیست و شما بعنوان تماشاچی مات و متحیر مانده ای که بازیکنان تیمت چیکار میکنند! دقیقا وقتی شما از توانائی های خودت آگاه باشی دچار خودبزرگ بینی نخواهی شد، و بنابراین وقتی تیمت کاملا موفق و براساس تاکتیکی تمرین شده تیم حریف (مخصوصا تیمی مهاجم مثل آرژانتین) را کاملا فلج کرده است، اسم این تاکتیک را دفاع اتوبوسی نخواهی گذاشت! میل به هجوم ؟ منهم روانشناسی اجتماعی، و هم علوم سیاسی خوانده ام و با وضعیت فکری افراد آشنا هستم، بنابراین تحت تاثیر علاقمندان خودزنی قرار نمی گیرم! :)
    • شاهرخ خان: (۱) IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      برخلاف شما من فکر میکنم فرق فوتبال ما با ژاپن و کره به اندازه‌ای نیست که بخواییم جلوشون دفاعی بازی کنیم و خودمونو از پیش باخته بدونیم. باشگاههای ما_ چه پایه چه بزرگسال_ اگه رو تاکتیک‌پذیری بازیکناشون بیشتر کار میکردن قطعا تیم ملی بهتری داشتیم. هرچند بحث آموزش رو توی دوران نوجوونی باید بجوییم ولی چون معتقدم مسئولین ما به بحث آموزش و پرورش بی‌اعتنا هستن این میشه که باید تو دوره جوونی روش کار کنیم. ضعف تیم بزرگسالای ما برمیگرده به ضعف پایه‌های ما که اونجا چیزی یادشون نمیدن چون بلد نیستن یادشون بدن. معتقدم ۹۰ درصد مربیای ما چیزی برای ارائه ندارن و تو مباحث ساختاری ارنج و تعویض و تمرین و آنالیز و... مشکل دارن. فوتبالیست ما چرا باید تو ۲۸ سالگی پخته بشه در صورتی چند روز پیش شاهد بودیم تو لیگ برتر انگلیس به بازیکن ۱۵ ساله بازی دادن. مسئولین ما اگه یه کم عقل داشتن و میفهمیدن که اگه رو پایه‌ها و مدارس فوتبال و بچه‌های مدرسه‌ای سرمایه‌گذاری کنن بعد از ۱۰ سال چند تیم ملی داشتیم و میتونستیم مثل کرواسی و نیجریه که شدیدا بازیکن‌سازن و بازیکناشون لیگهای دنیا رو قرق کردن بشیم و بازیکن صادر کنیم.
    • شاهرخ خان: (۲) IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      این روزا صادرات بازیکن و مربی از هر تجارتی پرسودتره حتی کشت تریاک. استراتژی موفق براساس داشته‌ها وقتیه که شما بازی جلوی آلمان و اسپانیات با بحرین و لبنان و مالدیو فرق داشته باشه نه اینکه بخوای جلوی همه‌شون ضد فوتبال بازی کنی. من نمیگم فوتبال ما قادره مقابل تیمای سطح اول دنیا پایاپا بازی کنه ولی معتقدم از ترس مرگ نباید خودکشی کرد و باخت احتمالی جلوی آمریکا و انگلیس نباید انقد برامون مهم باشه که گرفتار خودتحقیری بشیم و دست به تعویض مربی بزنیم. همونطور که اسکوچیچ و ویه‌رای برزیلی و ایویچ رو تعویض کردیم. باخت به این دو کشور اصولا چه ایرادی میتونه داشته باشه وقتی کشتی‌گیرای ما بعضا به کشتی‌گیرای آمریکایی میبازن. فوتبال زجرآور از نظر من یعنی حبس شدن تو زمین خودی و دفاع ۱۱ نفره، محض خاطر مسئولین مملکت نه محض خاطر مردم. فوتبال زجرآور از نظر من یعنی چشم به دروازه خودی داشتن و چشم از دروازه حریف برداشتن. فوتبال زجرآور یعنی ترس بی‌مورد از باخت فوتبالی. یعنی پاس رو به عقب. یعنی بازی با اعصاب یه ملت. یعنی حذف مهاجمین از بازی و برای حمله برنامه نداشتن.
    • شاهرخ خان: (۳) IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      فوتبال زجرآور یعنی خودکم‌بینی مربی و بازیکن و فدراسیون و وزیر ورزش. سیروس خان من توقع ندارم جلوی آرژانتین و اسپانیا و پرتغال باید هجومی بازی کنیم ولی معتقدم جلوی عراق و بحرین و لبنان و سوریه هم نباید دفاعی بازی کرد. مطمئن باش اگه اسکوچیچ مربی ما میموند قطعا ازش دفاع میخواستن تا حمله. بنابراین همونطور که خداداد گفته حذف اسکوچیچ بیشتر جنبه سیاسی داشت تا فوتبالی. من اصولا طرفدار هیچ کرواتی نیستم و به شدت ازشون بدم میاد. اینو گفتم که فکر نکنی طرفدار اسکوچیچ یا برانکو هستم.
    • سیروس US ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      پاسخ به شاهرخ خان- دوست گرامی، آنچه از صحبتهای هر دو ما برداشت میشود اینستکه ما در مورد بسیاری از موارد اتفاق نظر داریم! تنها مورد لاینحل اینستکه شما سعی میکنید که بیماری سرطان را با آسپیرین درمان کنید! بله منهم معتقدم که در حالت طبیعی ما نباید نگران تیم هائی مثل ژاپن و یا کره باشیم، اما آیا شرایط ما طبیعی ست؟ حقیقت اینستکه فوتبال ایران اولین لیگ حرفه ای در آسیا را با جام تخت جمشید (باوجود هم کاستی هایش) راه اندازی کرد و ما در آنزمان شاهد رشد کمی و کیفی فوتبالمان بودیم. آیا لیگ به اصطلاح حرفه ای امروز ما قابلیت های همان جام تخت جمشید را دارد؟ خوشبختانه من بعنوان یک فوتبالیست نوجوان و جوان آن دوره را تجربه کرده ام، و اگر شرایط تغییر نمی کرد شاید میتوانستم بیشتر هم فعالیت داشته باشم. در آنزمان، ما در تمام سنین، از 13 سال به بالا دارای مسابقات منظم داخلی و بین المللی بودیم. بهترین مربیان و مدرسان فوتبال برای آموزش به مربیان به ایران می آمدند که حشمت مهاجرانی، حسن حبیبی، اصغر شرفی، و ... در زمره مربیان آموزش دیده در آنزمان بودند. تیم ملی ما حتی با تیم دوم .... ادامه دارد
    • سیروس US ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      شاهرخ خان- تیم ملی ما حتی با تیم دوم قابلیت شرکت در مسابقات رسمی را داشت و نتیجه میگرفت. اولین تیم ملی ما که بعد از انقلاب به قهرمانی آسیا رسید (پکن 90) را اکثرا بازیکنانی تشکیل میدادند که ثمره همان جام تخت جمشید بودند! تیم ملی ایران برای شرکت در جام جهانی ۱۹۷۸، بعنوان بازی های تدارکاتی با آرژانتین، فرانسه، اف س بروژ، یوکسلاوی، ولز، غنا، بلغارستان، و چند تیم دیگر که بخاطر ندارم شرکت داشت. به جشنواره رئال مادرید دعوت شد و بازی کرد. منظور از یادآوری این موارد اینستکه در آنزمان وقتی اوفارل برای هدایت تیم ملی ایران انتخاب میشد تمام امکانات لازم را در اختیار داشت، و تیم ملی ما هم در رده جوانان و امیدها و هم در رده بزرگ سالان حرف اول آسیا را میزد، اما ما حتی همان زمان هم برای بازی با کره جنوبی مشکل داشتیم! حالا امکانات لیگ مثلا حرفه ای ما را با کره مقایسه کنید! آیا بنظر شما منطقی ست که مدعی بهتر بودن از آنها باشیم؟ قطعا منکر استعدادها نیستم، اما استعداد بدون آموزش یعنی فوتبال امروز ما، که دهه هاست قادر به نتیجه گیری در آسیا نیستیم! بنابراین، شاید بهتر باشد که ... ادامه دارد
    • سیروس US ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      شاهرخ خان- بنابراین، شاید بهتر باشد که ما بازیکنانمان را به جرم با استعداد بودن از داشتن امکانات محروم نکنیم! و حالا مجددا برمیگردیم به موضوع کی روش! کی روش با حتی یک دهم امکانات اوفارل، و بازیکنانی بمراتب کمتر آموزش دیده از زمان اوفارل (ادعا نیست، بازیهای تیم ما قبل از کی روش بهترین سند است) قبول این مسئولیت را نمود. تیم ما در آنزمان همانطور که مورد علاقه شماست بازی میکرد. هجوم های دیمی کاملا وابسته به استعداد بازیکنان، و عجز کامل در اجرای یک تاکتیک دفاع به حمله و برعکس. گاهی با خوش شانسی حماسه می آفریدیم، و گاهی در مقابل بی استعداد ترین تیم های آسیائی مطلقا شکست میخوردیم! کی روش سوای آنکه برای ایجاد زیر ساختها برای فوتبال ما جنگید، شروع به آموزش ساده ترین اصول فوتبال به بازیکنان ملی ما کرد! توجه فرمودید، به بازیکنان ملی ما! بله او دفاعی بازی میکند، اما آیا ما دارای هافبکهای ممتازی برای انتقال بازی از دفاع به حمله بودیم؟ شوربختانه کی روش زمانی به ایران رسید که دیگر نه علی کریمی همان فوق ستاره بود و نه مجتبی جباری زیدان آسیا، و نه حتی سد سکندرهایی مثل فنونی زاده و قلیچ خانی را داشتیم.
    • سیروس US ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      بنابراین کی روش چه باید میکرد؟ قطعا ساده ترین راه این بود که هندوانه زیر بغل فوتبال ما بگذارد، و با همان فوتبال دیمی کمی تقویت شده پا به مسابقات بگذارد! اما او چنین نکرد! او میدانست که میتواند تحت هر شرایطی تیم ما را به جام جهانی برساند، اما مشکل اصلی او شرکت آبرومندانه (نه فقط برای ما، بلکه برای اعتبار خودش) در مسابقات بود. چهار سال اول ما دفاعمان کامل شد. برای چهار سال دوم توانستیم مهاجمان جوانی نزدیک به استانداردها پیدا کنیم، اما فرصت چهار سال سوم، نه از کی روش بلکه از فوتبال ما گرفته شد! ما هنوز در خط هافبک مان مشکل داریم، و کی روش در اینمورد مقصر نیست! فوتبال ماست که نمیتواند این مشکل را رفع کند! در ضمن یک موضوع را فراموش نکنید، بازی با تیمهای آسیائی درواقع بازیهای تدارکاتی ما برای شرکت در جام جهانی ست. بنظر من کی روش از این بازیها برای تمرین تاکتیک دفاعی تیم استفاده میکرد، نه به این دلیل که تیم ما نمیتوانست در مقابل این تیم ها مهاجم باشد! دربازیهای قهرمانی آسیا ما شاهد تغییرات تهاجمی تیم مان بودیم، و البته آن بدشانسی بازی با ژاپن، که بازهم بدلیل ناشیگری بازیکنان ما اتفاق افتاد!
    • شاهرخ خان: (۱) IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
      سیروس خان من کی خواستم سرطان رو با آسپرین که یک دارو رقیق‌کننده خونه درمان کنم؟! اگه منظورت حرفای من در مورد تمرین شجاعت و جسارت داشتن در مقابل تیمهای بزرگتر و قویتره که حرف گزافی نزدم. شما قبول داری که ترس باعث میشه دشمنت جریتر بشه یا نه؟ اگه قبول داری که بحثی باقی نمیمونه. اگرم قبول نداری که باز بحثی باقی نمیمونه چون میشه نتیجه گرفت که ما حرف همو نمیفهمیم. نمیدونم شما چقد به مبحث تلقین و قدرت اون در حل مسائل و مشکلات انسانها آگاهی داری و چقد به اعتماد به نفس و عوامل روحی روانی مثل من واقفی. در بحث تلقین اتفاقا میشه با فلان غذا یا یه لیوان آب یا عبادت و... سرطان رو شکست داد که البته به آدمش بستگی داره. خیلیها با تلقین و روحیه مثبت داشتن و امید تونستن سرطان رو  شکست بدن که نمونه‌هاش زیاده. منی که از اعتماد به نفس بالایی برخوردارم با شمایی که فرضا از اعتماد به نفس پایینی برخورداری قطعا تفاوت دیدگاه خواهیم داشت در مورد حل مسائل و مشکلات. فوتبال ورزش ساده‌ایه که راحت میشه آموختش. حالا این برمیگرده به ما که بخواییم زود یادش بگیریم یا دیر.
    • شاهرخ خان: (۲) IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
      اینکه چرا شوتهای احمد نوراللهی اکثرا کج و خارج چارچوبه برمیگرده به خودش که نمیخواد رفعش کنه. کافیه او کمی باهوش باشه تا بفهمه چرا شوتهاش جای درست نمیره. کسی که جاه‌طلب نباشه مطمئن باش به چیزی که هست قانعه. چطور میشه که طارمی تو سه سال گذشته انقد پیشرفت داشته و ایراداشو رفع کرده اما نوراللهی هنوز نتونسته ایراداشو رفع کنه؟! پاسخ معلومه: او کشف کرده که چرا قبلا از چهار قدمی دروازه میزده بیرون یا چرا دروازه‌بان توپشو میگرفته. حالا یا ضربه‌شو با قسمت درست بدنش (سر یا پا) نمیزده یا هول میشده یا سرعت عمل نداشته یا ضربه‌اش از قدرت کافی برخوردار نبوده. زمان برای فوتبالیست وای‌نمیسه که هر وقت خواست ضربه بزنه. دفاع یا دروازه‌بان قطعا از راه میرسن و زاویه رو برای او تنگ میکنن. اینا اصول کلی گل زدن، پاس دادن، موقعیت ساختن و چیزای دیگه است. اکثر فوتبالیستای ما از تکنیک خوبی برخوردارن اما با مباحثی که گفتم آشنا نیستن و اهمیت زمان رو توی فوتبال نمیدونن. فوتبال ورزش لحظه‌هاست. مشکل اکثر فوتبالیستای ما هوش پایینشونه.
    • شاهرخ خان: (۳) IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
      شما اگه باهوش نباشی دریبل خواهی خورد، آسیب خواهی دید، پنالتیت خراب خواهد شد و تلاشت به نتیجه نخواهد رسید. صحبت من این چیزاست. بهترین مربیای دنیا میتونن مشکل فوتبال منو به من بگن ولی تا من نخوام نمیتونن حلش کنن. فوتبالیستای ما مشکلشون اینه که چشم به پله‌های اول و دوم و سوم دارن و به پله‌های بالاتر فکر نمیکنن. اگرچه فوتبال مورد علاقه من فوتبالی هجومیه اما فوتبال توام با تفکر و تعلق و حفظ یک‌سوم دفاعی هم هست. یعنی میل به هجوم با احتیاط کامل برای گل نخوردن. حالا گل خوردن کی حادث میشه. وقتی که شما توپو لو بدی یا یارات جا بمونن یا در انجام وظایفشون (برگشت به عقب، بستن بازی، پرس، جایگیری و...) کوتاهی کنن. فوتبال دیمی اسمش رو خودشه: فوتبال کورکورانه و مبتنی بر هیچگونه تعقلی. علی کریمی یه نفر بود در حالی که ۱۰ نفر نفر بقیه مثل او و همپای او نبودن. اتفاقا شاید بشه گفت یه جاهایی مشکل فوتبال ما امثال کریمی، جباری و عزیزی تکنیکی بودن که اضافه‌کاریهاشون به تیم لطمه میزد. ما تو ورزشهای گروهی اکثرا مشکل داریم که بنابر دلایل فردی یا گروهی یا کوچینگه.
    • شاهرخ خان: (۴) IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
      ما اکثرا با کره به مشکل میخوردیم چون همیشه ما رو از فوتبال سرعتیش ترسونده بودن در صورتی که راه بازی با کره فوتبال مثل خودشه. یعنی فوتبال تک‌ضرب و همراه با تفکر. وقتی  مهدی ترابی تکروی میکنه و تماشاچی براش هورا میکشه و مربی بهش تذکر نمیده او قطعا به کار غلطش ادامه خواهد داد. تکروی و برای خود بازی کردن هم باعث خستگی بازیکن میشه و هم موجب میشه دیگرون از بازی خارج بشن. به نظر من مارادوناشم اشتباه میکرد که تکروی میکرد. وقتی چند نفر راحت‌تر و بهتر میتونن به گل برسن چرا یه بازیکن باید ۵۰ متر توپ زیر پاش باشه و تکروی کنه؟! اینا همون ضعفهای ساختاریه که گفتم. مشکل کلی فوتبال ما رو باید تو خط هافبکمون جستجو کرد؛ هافبکهایی که علاوه بر بازیسازی، وظیفه کمک به دفاع و حمله رو هم دارن. بحث ما خیلی خیلی طولانی شد. اگه اجازه بدی همین جا ختم جلسه رو اعلام کنیم. انتظار جواب شما رو ندارم. بی‌نهایت لذت بردم از بحث با شما دوست عزیز. یا علی و خدا نگهدار.
  • رشید IR ۰۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    حالا انقدر این حرفها را بزنید که تیم ملی را به علت دخالت سیاسی تعلیق کنند
  • ... IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    مخالفتها با کیروش بابت رفتارش با پرسپولیسیها و تلخ کردن برد مقابل مراکش با اون مصاحبه بود ، اما دلیلی وجود نداره تا قبلا اگه انتقاد میشده حالا هم باید شمشیر رو برای مربی از رو بست ، بنظرم الان دیگه وقت حمایت از کیروشه بدلیل اینکه یه جورایی غیر مستقیم با دعوت از پرسپولیسیهای زیاد از دلمون درآورد ، الان وقت حمایته و کار خداداد هم درسته
  • ابی IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    اما این بار با اختلاف به آمریکا می بازیم
  • متکی IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    به امید یه شکست سنگین از امریکا
  • ناصر IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    دلال موزامبیکی
  • مرتضی IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    اگه از گروه مان صعود می کنیم، اگر نبازتریم، اگر از اسکوچیچ بهتره پس حرف حسابت چیه خداداد عزیزم؟!غرض شخصی داری قربونت برم!!
  • لنگ ورزشی IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    این خداداد عزیزی روی آفتاب پرست رو سفید کرده!
  • ناشناس IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    ما نخوایم تو نظر بدی کی رو باید ببینیم آقای صد رنگ؟؟
    • ودود IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      چیه؟ حالا که نظرش با نظر شما یکی نیست نباید نظر بده؟؟؟؟؟؟؟ چطور تا دیروز هر حرفش آیه ای تازه بود که بر شما نازل می شد و اونو با طلا توی اینستاگرام هاتون می کوبیدید به درودیوار؟ چون حرف دلش رو زده که توی این مدت هم می تونست بزنه ولی به خاطر رفاقت با علی کریمی و یه سری مسایل خصوصی نمی زد دیگه نباید حرف بزنه؟ اف بر تو که تا این اندازه ناشناسی و بدون که ناشناس هم از دنیا می ری! با بدودن امثال شما مهسا امینی ها یکی بعد از یکی از نفس می افتن! تو به خودت و تیم ملی کشورت رحم نمی کنی و مشخصه چه دیدگاهی داری! دیدگاهت مثل عمق چاه تاریکه! تاریک تاریک!
    • ناشناس IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      در پاسخ به ودود بگم که خودت فهیمیدی چی نوشتی؟ از عزیزی رفتی به کریمی بعد مهسا امینی بعد دیدگاه تاریک!!! داداش بلد نیستی حرف بزنی سکوت کن تا مضحکه نشی. اتفاقا رفاقتش با کریمی نمره منفی براش تلقی میشه نه مزیت!!
    • یکی به میخ یکی به نعل: IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      تو همون ودود بالایی یا ودود پایینی؟! معلوم نیست دوست خدادادی یا دشمنش. مهسا امینی رو هم خدا بیامرزه ولی مسئله اینه که پنتاگون هنوز نفهمیده تو کدوم طرفی هستی!!
  • کوهمره_جروق IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    .بازی مافیا بازی کردین؟الان مافیا نقش خودش خوب بازی کرده و تونسته تمام شهروندها را فریب بده.سه نفر از مافیا همون تاج و فردوسی پور و کیروش هست.حالا نفر چهارم رئیس مافیا هست که مرموزتر هست.اون نفر چهارم اون قدرتی هست که از تاج حمایت میکنه.یه قدرت سیاسی
  • علی IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    اول باید ببینیم که هدف ما از حضور در جام جهانی چیه . صرف صعود به مراحل بالاتر ؛ به فوتبال یک کشور اعتبار نمی ده . ژاپن میاد توی جام جهانی و فوتبالی منظم ، شناور و تهاجمی بازی می کنه . به خاطر این سبک از بازی ؛ حتی اگر در مرحله ی گروهی هم حذف بشه ؛ اما باز هم بازیکنانش سربلند هستند و هم تیم های خوب 5 لیگ معتبر اروپا به سراغ بازیکنانشون میان و هم به آبرو و اعتبار فوتبال ژاپن ذر سطح جهانی افزوده میشه . اما در مورد ما ( با کی روش ) ؛ اگر قرار باشه مثل قبل سردار آزمون ( مهاجم نوک ) مثل بیرانوند ( دروازه بان ) روی خط دروازه ی خودمون توپ حریف رو block کنه ؛ حتی در صورت صعود از گروه هم آبزومون میره متأسفانه ... . اما با حرف ما که اتفاقی در فدراسیون فوتبال نمی افته . پس بهتره که تیم فوتبال کشورمون رو حمایت کنیم حتی اگر هم از نظر مرام و معرفت و هم از نظر فنی ضعیف باشه
    • شاهرخ خان: IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      هدف ما از حضور تو جام جهانی کاملا معلومه: گرفتن مبلغی کلان از فیفا و روبه‌رو نشدن با آمریکا و انگلیس و اسرائیل جنایتکار. تعجب من اینه که کشتی‌گیرامون به آمریکا ببازن مسئله‌ای نیست ولی فوتبالیستامون به آمریکا ببازن مسئله‌ایه؟! فرق ما با ژاپن و کره و عربستان اینه که اونا برخلاف ما تفکر مقطعی و کوتاه‌مدت و جاهلانه ندارن. بنابراین میرن بهترین بازی ممکن رو میکنن و عین خیالشون نیست که فرضا هشت تا بخورن. مسئله اینه که اونا میدونن چی میخوان ولی ما نمیدونیم چی میخواییم. مسئله اینه که اونا غرور ملی براشون مهمه ولی برای ما نه. مسئله اینه که اونا با حذف از مرحله گروهی خوشحال نمیشن و جشن نمیگیرن ولی ما میشیم و میگیریم. آقا جون برو بازیتو بکن و سربلند بباز نه اینکه ذلیل و زبون برگردی به کشورت.
  • دکتر IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    آقای عزیزی امثال شما میثاقی و عضوی تمیتون خائن به مملکت هستید چون حداقل احترام به کشورتون این است که در این شرایط حساس ساکت باشید شما غیر اون گلتون ..چه گلی به سر فوتبال زدید بفرمایید برای مردم غیر از شیطنت
  • کوهمره_جروق IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    .بازی مافیا بازی کردین؟الان مافیا نقش خودش خوب بازی کرده و تونسته تمام شهروندها را فریب بده.سه نفر از مافیا همون تاج و فردوسی پور و کیروش هست.حالا نفر چهارم رئیس مافیا هست که مرموزتر هست.اون نفر چهارم اون قدرتی هست که از تاج حمایت میکنه.یه قدرت سیاسی
  • استقلالی IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    کی روش مربی بزرگی بود ولی دیگه دوره این مربی ها با ۷۰ سال سن تموم شده رفته ولی برا جام جهانی فقط همین جام جهانی بد نیست چون گزینه دیگری نداشتیم ولی دفاع اتوبوسی میگیره و احتمال گل خوردن کمتر میشه 6 بعد جام جهانی حتما باید یه مربی تاپ و صاحب سبک و البته جوان بیاریم یکی مث زیدان
  • عادل TR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    نه اون موقعي كه از كيروش انتقاد كوركورانه مي كردي حرفت را قبول داشتم و نه الان كه به قول خودت داري حمايت مي كني ! امثال شماها فقط و فقط به منافع خودتون فكر مي كنيد و بس !!! مطمئنم توي تعريف ايندفعه ات از كيروش يه كاسبي جديد برات ايجاد شده !
  • علیرضا IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    آقای عزیزی با این حرفت نشان دادی منافع ملی کمترین اهمیتی برات نداره.بااین که می دونستی حضور کی رش به نفع ایران است اما با جنجال سازی امثال تو و کریمی چندماه آمدن کی رش راعقب انداختید.اگه تاج نمی آمد اسکوچیچ با حمایت امثال تو و کریمی همچنان سرمربی بود و تحقیر ایران در جام جهانی برایتان اهمیتی نداشت شاید هم از اول دنبال همین مقصود بودید.
  • حبیب IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    نه اقتصادما ونه فوتبال ما روز خوش نمیبینند چون اصولی درکارنیست بروید به طراز مالی پرسپولیس واستقلال نگاهی بیندازید وعلت بدهیهای کلان این دوتیم را پیگیری کنید هیچکس پاسخگو نیست عدالت اگرباشد خیلی کارها درست میشود .
  • شاهرخ خان: (۳) IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    اینکه کیروش با ایران موفقتر بود و با بقیه تیمها نه برمیگرده به همون خصیصه ایرانیها که گفتم؛ اینکه کافیه ایرانیها رو غیرتی کنی تا برات ناممکنها رو ممکن کنن. حالا شما باز بیا از سنگ و ریگ کف رودخونه واسم قصه بگو. اصولا کسی که نخواد چیزی رو بگیره نمیگیره. حالا میخواد من طرفش باشم یا باباش یا هر کس دیگه‌ای. 
    • سیروس US ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      پاسخ به شاهرخ خان- این بحر طویلی که شما سرودید دارای نکات مثبت و منفی بسیاری بود که نه حوصله تائید مثبتها دارم و نه نفی منفی ها را، ولی در یکمورد احساس میکنم که لازم است در عقاید خودتان تجدید نظر بفرمائید! برعکس عقیده شما من فکر نمیکنم که کی روش با ایران موفق بود، بلکه معتقدم فوتبال ما با کی روش موفق تر است. دلیل واضح من فوتبال هردمبیلی بود که تیم ملی ما قبل از کی روش ارائه میداد و تفاوتهای عمده همان تیم بعد از حضور کی روش. برای فهمیدن این مطلب یا تخصص در فوتبال لازم است و یا داشتن صداقت! باتوجه به صحبتهایتان من شرط صداقت را در مورد شما درنظر میگیرم و بنابراین لازم میبینم که بشما بگویم که دلیل موفقیت فوتبال ایران با کی روش اینستکه بازیکنان ایرانی تشنه یادگیری هستند و برای همین تفاوت کی روش با بقیه را کاملا درک میکنند! کی روش در یک فرصت کوتاه هشت ساله (نه بعنوان مربی، بلکه بعنوان یک تئوریسین) آنقدر به فوتبال ما آموخت که صدای همه بیسوادان را درآورد! تیم ما در دوران کی روش (اگرچه دفاعی) اما فوتبال بازی میکرد! انتظار ندارم که شما فرقش را بفهمید، اما از شما انتظار قضاوت صادقانه دارم!
  • سالار توارا DE ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    سردبیر محترم خبر ورزشی مدتی هست از خودم میپرسم دلیل اینکه به خداد عزیزی اینقدر تریبون میدن تا هر حرفى را بگوید چیست وقتی به کارنامه و بیلان او در قامت بازیکن و مربی نگاه میکنم واقعا چیزی جز بداخلاقی و بی ادبی و پرخاشگری و حتی از بعد فنی جز گلی که به استرالیا زد چیزی ندیدم افسوس میخورم چرا از تریبون در اختیار آدمهای فنی و با سواد چون علی دایی قرار نمیگیرد من شک ندارم این خدادداد عزیزی سری در تلویزیون و فوتبال دارد که بدون کوچکترین هنری حرف های پر از کینه و عقده او را باید بشنویم
  • کیارش US ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    پلن اول اقایدن تیم ملی نباید به امریکا و انگلیس ببازه در صورت باخت فاجعه ملی رخ میده و شروع میشه همه چیز برای زمین زدن تیم وپلن دوم اگه نتیجه گرفت کار خاصی نکزده ماقبلا امریکارو شکست دادیم ولز هم عدیدی نیست پس حالا باید با ما راه بیاد که با توجه به سن و سالش احتمالا بعد از جام جهانی سوای هر نتیجه میره و بعد ما میمانیم سازمان پکی که احتمالا ساندویچی میشه و مرکزی برای درامدهای باند اقایون راستی اون شو استعدادیابی به کجا رسید؟؟؟
  • محمد IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    شانس که نه با کیروش صد در صد صعود می کنیم ولی چرا همیشه باید امثال روشن و خداداد و خیابانی درمورد تیم ملی حرف بزنن؟؟؟؟؟
  • سیدهاشم حسینی IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    این بنده خدا یه زمانی بازیکن تیم ملی بوده و زحمتشم کشیده شکی نیست در اینم که به اسم رک گویی بی تربیتی میکنه شکی نیست در اینم که اصلا نباید با اینطور آدما مصاحبه بشه ویا ازشون تو هر چیزی نظر خواهی بشه شکی نیست پس انقدر با روان کادرو بازیکنای تیم ملی با این مصاحبه های بیخود بازی نکنید و بگذارید کارشونو توآرامش انجام بدن تمام
  • امیر ۲۳ کرج IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    تو خودت سبک تر کردی ، اصلا توکی هستی نمیشناسیمت قدیم تو تیمی بازی میکردی نمی دونیم والا ، زور الکی میزنی بسوز تو نکنه میخای مربی تیم ملی دل انداختی هه، مهم مردم خاستن و سرمربی شون هم کارلوس کی روش مربی باکلاس جهانی ، شما ها اسکویچ بی کلاس جهانی میخاید که بازیکن بهش دیکته کنید ، و یه مشت برج ساز واسش لی لا لا وسر بازیکن مبلق وسوسه انگیز بدین ، برو اقا با اسکویچ دلال و اکیپ خودتون ، خودتی اقا عزیزی فامیلت چیع ننیدونم ، شماها دلسوز نیستین فوتبال روبه عقب میخاین بیارین که بگین بهترین ما قدیم بودیم ههه
  • ابوالعجائب IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    این غزال که نه، این بز کندمغز یک گلی در بازی برابر استرالیا با پاس دقیق و حساب شده و مهندسی علی دایی زد(که عین همون پاس مهندسی و طلایی رو سلطان علی دایی در بازی برابر آمریکا به مهدوی کیا هم داد که گل زد)، و برای همون گل به استرالیا، یک گزارشگر کفتار کند مغز لقب غزال تیزپا را به این بز کند مغز داد که البته اونموقع ها بز تیزپا بود، اما حالا از تیزپاییش خبری نیست و شده بز کندمغز.🤣🤣 البته با احترام به بزها که حیوان مفیدی هستند و مثل این کندمغزها سرشار از خودپرستی و وطنفروشی و عیب و ایرادهای دیگه نیستند، و تنها عیبشون اینه که علف رو از ریشه می کنند که این بز کند مغز هم با استوک کفش هاش این کارو هم می کرد🤣🤣
  • ع م IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    خیلی داغونی به خدا. حیف اون فوتبال خوبت. ذهنت کلاً تعطیله.
  • مهران IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    طرز تفکر خداداد عزیز این گونه است که قبل از آمدن کی روش در فوتبال برتر تلویزیون گفت: تغییر اسکوچیچ ریسک است چون با این مربی کسی انتظاری ندارد اما اگر مربی دیگری را به جای اسکوچیچ بیاورند و نتیجه نگیرد برایشان خیلی بد می شود ... . این گونه تفکر نه فقط فوتبالی نیست و به منافع ملی و مصلحت ایران توجه ندارد، سیاسی هم نیست، بلکه سیاسی کاری و توجه به منافع شخصی است.
  • پهلوان وریا غفوری IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    غالب حرفهای خداداد کاملا با نظر من منطبق هست و علت این همه هجمه به وی در اینجا و سایت ورزشی که قبلا پیام می دادم معلوم نیست !! تاکتیک انگلیس بیست سال پیش با الان زمین تا آسمان فرق داشته همانطور که بیست سال پیش سطح تیمهای اسیایی جام‌ باشگاههای اسیا با الان متفاوت بوده بله من هم معتقدم تاج اختیار نام نداره و بله قربان گوی افرادی هست که وی را رئیس کردند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی