نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۹
۰ |
۰
تناسب اندام و لاغری با ورزش هوازی یا بدنسازی؟
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

افزایش فعالیت و انجام ورزش‌های هوازی و بدنسازی، به چربی‌سوزی بدن و کاهش وزن کمک زیادی می‌کند.

سوالی که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید این است که: برای تناسب اندام و لاغری، ایروبیک یا همان ورزش‌ هوازی تاثیر بیشتری دارد یا بدنسازی؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ورزش هوازی با افزایش ضربان قلب به چربی‌سوزی بدن کمک زیادی می‌کند و بدنسازی علاوه بر چربی‌سوزی باعث عضله‌سازی نیز می‌شود؛ بنابراین برای جلوگیری از بدفرم‌شدن بدن بهتر است که همزمان با ورزش‌های هوازی، به بدنسازی نیز پرداخته شود.

با استفاده از دستگاه‌ های بدنسازی هوازی پرکاربرد مانند تردمیل، دوچرخه ثابت و الپتیکال تحت نظر پزشک می‌توان اندام خود را متناسب کرد و چربی‌های اضافی بدن را از بین برد. در این مقاله قصد داریم درباره ویژگی‌ها، انواع و مزایای خرید و استفاده از دستگاه‌های تردمیل، دوچرخه ثابت و الپتیکال یا اسکی فضایی توضیح دهیم.

تردمیل چیست و انواع آن کدام است؟‌

یکی از دستگاه های بدنسازی که برای شبیه‌سازی پیاده‌روی و دویدن تند یا آهسته تولید شده‌است، تردمیل نام دارد. استفاده از تردمیل باعث می‌شود که فرد چربی‌های اضافی بدن خود را از بین برده و به تناسب اندام برسد.

انواع تردمیل عبارتند از:

تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی.

ابعاد تردمیل خانگی از تردمیل‌های باشگاهی کوچک‌تر است و فضای کمتری را اشغال می‌کند. از لحاظ برنامه‌های ورزشی نیز تعداد برنامه در تردمیل‌ خانگی محدودتر است. با توجه به امکانات بیشتر و ابعاد بزرگتر، قیمت تردمیل باشگاهی از انواع خانگی بالاتر است. افراد با استفاده از انواع تردمیل یک هدف را دنبال می‌کنند و آن چربی‌سوزی و حفظ تعادل وزن است.

از مهمترین مزایای استفاده از دستگاه های تردمیل:

می‌توان به مواردی مانند کاهش وزن، شکل‌دادن و پرورش ماهیچه‌ها، بهبود شرایط قلبی، امکان کنترل روی ضربان قلب، شبیه‌سازی پیاده‌روی و دویدن، عدم محدودیت سنی برای استفاده، کمک به لاغری، امکان سفارشی‌سازی تمرینات‌، افزایش تراکم استخوان‌ها، دسترسی راحت و غیره اشاره کرد. وجود صفحه نمایش در دستگاه‌های تردمیل باعث می‌شود که فرد ورزشکار از میزان پیشرفت خود در طول هفته آگاه شود.

با پیاده‌روی برعکس روی تردمیل می‌توان قسمت میان تنه را لاغر کرد و برای حفظ حجم باسن و ران باید دستگیره دستگاه را با دست‌ها نگه داشت تا از به هم خوردن تعادل جلوگیری شود. برای سوزاندن چربی موجود در پهلوها، باید در حین راه‌رفتن بالا تنه به صورت چرخشی به سمت چپ و راست حرکت کند. برای چربی‌سوزی پشت پا و باسن نیز راه‌رفتن روی تردمیل با شیب زیاد پیشنهاد می‌شود.

با پیاده‌روی پرسرعت روی تردمیل می‌توان عضلات جلوی ساق پا را به میزان زیادی تقویت کرد.


انجام ورزش اسپینینگ با دوچرخه ثابت چگونه به تناسب اندام و لاغری کمک می‌کند؟

اسپینینگ یک نوع ورزش هوازی است که با استفاده از دستگاه بدنسازی دوچرخه ثابت انجام می‌شود و طرفداران بسیار زیادی دارد.

این ورزش با تحت تاثیر قرار دادن عضلات سرینی، چهار سر ران، پشت و میان تنه، به چربی‌سوزی و لاغرشدن بدن کمک می‌کند. انجام ورزش اسپینینگ روی دوچرخه ثابت بدون رساندن آسیب به بافت‌ها و عضلات بدن، منجر به کاهش سایز فرد خواهد شد. این نکته را در نظر داشته‌باشید که‌ استفاده از دوچرخه ثابت برای افراد مبتلا به درد زانو و دیابت مناسب نیست.

انواع دوچرخه ثابت عبارتند از:

دوچرخه ثابت مبله و نشسته و دوچرخه ثابت ایستاده.

دوچرخه ثابت مبله و نشسته برای افراد چاق و مسنی که دچار مشکل تعادل و کمردرد هستند، مناسب است. دوچرخه ثابت ایستاده فضای کمی را اشغال می‌کند و می‌توان رکاب را با سرعت بالاتری حرکت داد.

از مهمترین مزایای انجام ورزش اسپینینگ با دوچرخه ثابت می‌توان به مواردی مانند بی‌خطربودن، تقویت سیستم قلبی عروقی، کاهش مشکلات روحی، استرس و اضطراب، درمان افسردگی، تقویت قدرت عمومی بدن، افزایش روحیه اجتماعی و قدرت ذهنی، چربی‌سوزی و لاغری بدن و مناسب برای استفاده تمام اعضای خانواده اشاره کرد.

دوچرخه های ثابت یکی از دستگاه های بدنسازی محبوب و پرکاربرد برای ایجاد شرایط مناسب برای انجام ورزش‌های هوازی به شمار می‌رود.

قبل از خرید دوچرخه ثابت بهتر است که به مواردی مانند سقف تحمل وزن دوچرخه ثابت، قیمت دوچرخه ثابت، پدال، زین، امکانات نمایشگر، تنظیمات صندلی، فرمان و گارانتی دوچرخه ثابت دقت کنید.

ورزش هوازی با انواع دوچرخه ثابت

دستگاه بدنسازی الپتیکال یا اسکی فضایی چیست و چه تاثیری در لاغری دارد؟‌

یکی دیگر از دستگاه های بدنسازی ثابت که برای انجام ورزش هوازی و لاغری بسیار مناسب است، دستگاه الپتیکال یا اسکی فضایی نام دارد.

استفاده از دستگاه الپتیکال برای تمرین‌های هوازی افراد مبتدی مناسب نیست. در این دستگاه به مفصل زانو هیچ فشاری وارد نمی‌شود و دویدن روی آن بسیار راحت است‌. با انجام ورزش‌ هوازی روی دستگاه الپتیکال عضلاتی مانند دوسر و سه سر بازویی، پشت، باسن، چهار سر ران، همسترینگ و قفسه سینه درگیر می‌شوند. خرید الپتیکال از سایت‌های فروش وسایل ورزشی و دستگاه های بدنسازی مزایای زیادی به همراه دارد.

مهمترین مزایای خرید الپتیکال و انجام ورزش‌ هوازی با این دستگاه عبارتند از: تمرین ترکیبی مناسب برای عضلات بالاتنه و پایین تنه، تقویت قلب و ریه، پرقدرت‌شدن عضلات، کمک به سوزاندن کالری و لاغرشدن، افزایش تعادل بدن، مناسب برای انجام حرکات ورزشی دوره ریکاوری و غیره.

در زمان استفاده از دستگاه الپتیکال یا اسکی فضایی، تعادل بدن خود را حفظ کنید و از خم‌شدن به سمت جلو بپرهیزید. در شروع تمرینات هوازی سطح فشار را روی عدد صفر تنظیم کنید. به افراد مبتلا به آرتروز زانو که قصد لاغری دارند توصیه می‌شود که به جای دویدن، از دستگاه الپتیکال برای چربی‌سوزی بدن خود استفاده کنند.

فروش وسایل ورزشی باکیفیت در فروشگاه‌های اینترنتی معتبر

کسانی که قصد دارند با استفاده از وسایل ورزشی و انجام ورزش‌های هوازی چربی‌های اضافی بدن خود را بسوزانند و به تناسب اندام و وزن ایده‌آل خود برسند، همواره به دنبال فروشگاه‌های معتبر وسایل ورزشی هستند.

فروشگاه ورزشی رزان کالا شرایط خرید اینترنتی را نیز برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند و با فروش تردمیل و وسایل ورزشی باکیفیت از بهترین برندهای دنیا با قیمت بسیار مناسب، همواره به دنبال کسب رضایت مشتریان خود می باشد.

در این فروشگاه‌ قبل از خرید الپتیکال، تردمیل و دوچرخه‌های ثابت، امکان مشاوره نیز وجود دارد. کارشناسان فروش راهنمایی‌های لازم را برای یک خرید هوشمندانه به افراد ارائه می‌دهند تا دستگاه ورزشی مورد نظر خود را به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش خریداری کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی