ضرر هنگفت مالی برای قرمزها/ بدهی‌ها ۲۲ درصد افزایش یافت
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

طبق آخرین نتایج مالی، باشگاه منچستریونایتد سال گذشته ۱۱۶ میلیون پوند ضرر کرد.

شیاطین سرخ در فصل گذشته با جذب بازیکنانی مانند کریستیانو رونالدو و رافائل واران، هزینه زیادی برای دستمزدها و نقل و انتقالات متحمل شدند. اما هواداران نیز پس از شیوع بیماری همه‌گیر به اولدترافورد بازگشتند که این موضوع باعث افزایش درآمد ۱۸ درصدی باشگاه شد. درآمد تا ۵۸۳ میلیون پوند رسیده، اما باشگاه هنوز ضرر خالص زیادی را گزارش کرده است؛ ۲.۲ میلیون پوند در هفته.

عامل اصلی چنین ضرری افزایش شدید دستمزدها است که ۱۹ درصد افزایش یافته است. این بدان معناست که یونایتد تنها در سال گذشته ۳۸۴ میلیون پوند برای دستمزد در لیگ برتر هزینه کرد، یعنی ۶۲ میلیون پوند بیشتر از فصل قبل.

ضرر هنگفت مالی برای قرمزها/ بدهی‌ها ۲۲ درصد افزایش یافت

علاوه بر این، یونایتد بدهی خود را ۲۲ درصد افزایش داد و رقم بدهی آنها به ۵۱۵ میلیون پوند می‌رسد؛ ۹۵ میلیون پوند بیشتر از ۴۲۰ میلیون پوند قبلی. باشگاه سال قبل زیان سالانه ۹۲ میلیون پوندی را ثبت کرده بود، اما این را می‌توان تا حدی به بیماری همه‌گیر نسبت داد.

و خبر بد برای یونایتد این است که به نظر می‌رسد پس از صرف بیش از ۲۲۰ میلیون پوند در پنجره نقل و انتقالات تابستانی، ضررهای آنها می‌تواند رو به افزایش باشد.

اما به گفته مدیر باشگاه «جان مورتو»، قرار است در پنجره‌های آینده هزینه‌ها کاهش یابد. او گفت: «در مجموع همانطور که در ابتدای تابستان پیش‌بینی شده در برنامه‌های استخدامی خود جلوتر هستیم و در پنجره‌های آتی فعالیت مشابهی را پیش‌بینی نمی‌کنیم. مثل همیشه، برنامه‌ریزی ما بر پنجره تابستانی متمرکز است.»

آخرین آمار با فراخوان‌های مکرر «خروج گلیزرها» در توییتر مواجه شد و طرفداران امیدوار بودند که این خبر شانس فروش باشگاه توسط مالکان بسیار نامحبوب آمریکایی را افزایش دهد.

شیاطین سرخ همچنین در بازار سهام نیز دچار افت شدند. در ماه ژوئن، سهام به پایین‌ترین سطح خود سقوط کرد؛ ۱.۳ میلیارد پوند، و با ۹.۷۷ پوند معامله شد، در مقایسه با ۱۳.۸۲ پوند در ۱۲ ماه قبل. از آن زمان، سهام به قیمت ۱۳.۴۸ پوند افزایش یافته، اما هنوز تا حدودی کمتر از ارزش ۱۹.۹۸ پوندی هر سهم در سپتامبر ۲۰۲۱ است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی