سیستم تیم ملی با کی‌روش دفاع و ضد حمله شده است/ تیم اسکوچیچ تهاجمی‌تر بود
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

حمید درخشان کاپیتان اسبق تیم ملی و پرسپولیس گفت: گرچه تیم ملی مقابل اروگوئه بد بازی نکرد ولی چند تا نقطه ضعف بزرگ هم داشتیم.

حمید درخشان در گفت‌وگو با خبرورزشی درباره بازی تیم ملی کشورمان مقابل اروگوئه، اظهار داشت : بازی با چنین تیم‌های اسم و رسم داری برای تیم ملی کشورمان مفید است. به نظر من هم بازی بدی را شاهد نبودیم اما مسئله مهم برای ما کار تیمی و انسجام تیمی است که بچه تا حدی قابل قبول ظاهر شدند ولی چند تا نقطه ضعف هم داشتیم.

وی افزود: ملی پوشان زیر فشار توپ را از دست می‌دهند و این معضل بزرگی است که تیم ملی باهاش روبروست چرا که تیم حریف می‌توانست بهتر عمل کند و دروازه ایران با خطر جدی تهدید شود. ضمن اینکه در حمله هم کم تعداد هستیم و هم ضعیف عمل می‌کنیم. در طول بازی شاید تنها دو فرصت گلزنی داشته باشیم و باید به بهترین شکل ممکن توانایی استفاده از این فرصت‌ها را داشته باشیم.

 درخشان خاطر نشان کرد: ما باید بازیسازی را از خط دفاع انجام دهیم و جلو بیاییم. اروگوئه ۱۰۰ درصد فشار نیاورد و چون بازی تدارکاتی بود و به دلیل اینکه بازیکنان مصدوم نشوند، به دنبال فشار آوردن و زدن گل مساوی نبود.

او ادامه داد: برای ما بازی تدارکاتی حکم بازی رسمی دارد و با فشار ۱۰۰ درصدی ملی پوشان بازی کردند اما بازی تدارکاتی برای تیم‌ای مطرح، برای هماهنگی است و بر خلاف ما به دنبال نتیجه نیستند. نکته کلیدی که نباید فراموش شود این است که باید ملی پوشان در جام جهانی از نظر فیزیکی بسیار آماده باشند. در جام جهانی ۱۹۹۸ ایویچ بازیکنان را مثل کماندو ساخته بود و به همین دلیل ملی پوشان در ان زمان تا آخرین لحظه بازی استارت می‌زدند.

سیستم تیم ملی با کی‌روش دفاع و ضد حمله شده است/ تیم اسکوچیچ تهاجمی‌تر بود

کاپیتان پیشین پرسپولیس در خصوص مقایسه تیم ملی در زمان اسکوچیچ و کی‌روش گفت: تیم ملی در زمان اسکوچیچ دفاعی بازی نمی‌کرد و به دنبال فوتبال هجومی بود در حالیکه کی‌روش به دنبال دفاع است. آن مقطعی مه اسکوچیچ سرمربی تیم ملی بود، هیچ وقت دفاعی بازی نکردیم و یک فوتبال هجومی را ارائه دادیم. این موضوع را آمار و ارقام می‌گوید ولی با بازگشت کی‌روش تیم ملی، دفاع، دفاع، دفاع و ضد حمله است.

درخشان در پایان اظهار داشت: توان ملی پوشان از نظر تکنیکی خیلی بالاست و باید از نظر فیزیکی هم در حد بالایی قرار بگیرند تا در جام جهانی موفق ظاهر شوند. به نظر من بردن آمریکا و ولز دور از دسترس نیست و تیم ملی توانایی شکست این دو تیم را دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • هوادارفوتبال IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    باعرض سلام خدمت دوست خوبم آقاحمید درخشان....باحرف شماکاملا موافقم اما شما یک چیزرو بایددرنظر بگیری که هرتیم باید باچینش ونوع بازی حریف که توسط آنالیزور تیم تعریف میشه وسرمربی برنامشرومیچینه واردزمین میشه به نظرشما اگرماباتفکرات هجومی آقای اسکوچیچ بااروگوئه چیدمان میشدیم میتونستیم برنده ازمیدان خارج بشیم درضمن حمیدخان شماببینید آقای اسکوچیچ روبروی چه تیمهایی هجومی بازی میکردن آیا توان رقبای جام جهانی ما هم همان قدره ....البته شمااستادماهستین وشاید من اشتباه میکنم فقط نظر شخصی من بود 🙏🙏
    • ح ح IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      اسکوچیچ نشان داد پتانسیل بالایی داره اما چون ارزان بدسنش آوردیم برامون ارزش نداشت همین تیم های به اصطلاح ضعیف در زمان سایر مربیان مشکل تیم ملی ما بودن اصولا اسکوچیچ باهوش و بسیار مستعد بود فرصتی بهش ندادن برای مسابقات بزرگ که خود رو اثبات کنه جالبه آمار و نتایجش عالی بود اما دائم رزومه او رو به رخش می کشیدن نتیجه دوم با کره و الجزایر اصلا ملاک نیست چون بازی دوم با کره ایران صعود کرده بود و بازیکنان بخصوص ایران در این حالت کاملا بی انگیزه میشن و بازی دوستانه هم محل آزمایش هست و اصلا مربی به نتیجه کار نداره که بخواهیم بابت اون کسی رو زیر سوال ببریم بازی اول با کره در ایران یک نیم تیم اسکوچیچ کره رو عین کره داشت می برید و می خورد در حالی که دیدیم چطور کیروش می گفت تیم های کره و ژاپن و استرالیا از ایران جلوترند و ترس داشت و مقابل ژاپن هم چطور تحقیر شدیم برد با کیروش مقابل عراق برای ما آرزو بود و با کیروش به لبنان باختیم و هیچگاه جام ملت‌های آسیا نتونستیم نتیجه بگیریم چقدر کم حافظه و قدر نشناس هستیم تازه نتیجه بازی با اروگوئه دست‌پخت اسکوچیچ و تیم او بود هر چند با تاکتیک کیروش ترسو بازی کرد
  • ناصر IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    علی کریمی اسطوره مردمی
    • علی IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      علی کریمی باید محاکمه بشه از طرف خودت حرف بزن وطن فروش
  • مهدی IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    اقای درخشان . شما بازیکن خوبی بودی درزمان خودت ولی خواهشا نظر کارشناسی نده .اخه ایران کجا واروگوئه کجا مگه میتونه ایران جلوی پرتقال ارژانتین اسپانیا اروگوئه وتیمهای قوی دیگه هجومی بازی کنه بزاعت فوتبال ایران همینه شما منطقی کارشناسی نمیکنی
    • احمدی IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      چرا ژاپن میتونه ولی ما نمیشه باید پیشرفت کرد در فوتبال چرا همیشه باید سطح مون از اروگوئه پایین تر باشه پس اگه قراره پیشرفت نکنیم و به قدرت ها سطح اول نرسیم پس باید فوتبال رو گذاشت کنار یادمه ابتدا ژاپن به تیم منتخب خوزستان ۳ هیچ باخت ولی حالا آنقدر پیشرفت کرده که همه میدونن دیگه هنوز هم پیشرفت میکنه چون طبق برنامه میرن جلو
  • عادل IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    آقای درخشان عزيز ! شما يک بازيکن حرفه ائی و مربی خوبی بودی و قطعآ من بايد درمقابل شما درس پس بدهم ! ولی فقط يک سوال دارم !! ادرمقابل تيم هائی که بازيکنانش ميزان دوندگی متوسط 15 کيلومتر داشته باشند و دقت پاس بالای 90 درصد و قدرت بدنی به مراتب بالا تر از تيم ملی ما می شود تهاجمی بازی کرد ؟؟؟ مثلا فکر کنيد تيم پرسپوليس در مقابل منچستر سيتی می تواند تهاجمی بازی کند ؟؟؟ وقتی در فوتبال باشگاهی ما هنوز ميزان دوندگی و دقت پاس ها در حد استاندارد تيم های متوسط اروپائی نيست چطور بايداز تيم ملی توقع بازی تهاجمی و مالکانه داشت !
  • نوید IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    درخشان به غیراز انتقاد. چیزی ار فوتبال نفهمیدی. یا کلا تعطلیل. هستی
  • هادی IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    آقایون اسکوچیچ فن در اثر نتیجه گیری کی روش فشاری شدن!
  • احمد GB ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    اقاي درخشان شما كه وقتي سر مربي بودي ديديم جكار كردي ثانيا چرا ميخاي بردن تيم ١٣ جهان و تيم چهارم جهان تو ٢٠١٠ را كمرنك كني حال ادم بهم ميخوره وقتي اسم از دلال كروات مياري كه تا دقيقه ٩٠ از لبنان عقب بود و دو تا از اميد الحزاير و كره خورد اونو تهاجمي معرفي ميكني و شمشير واسه كيروش از رو بستي شماها اكه كيروش تيم هم تا نيمه نهايي جام جهاني ببره بازم شهامت و مردانگي تشكرازش نداري ميدوني چرا چونكه شماها فقط دنبال منافع و لابي خودتون هستيد مخاطبين بر خلاف شماها اكثرا تحصيلكرده و فهيم هستن
  • فرهنگ IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    تیم محل ما هم خیلی تهاجمی بودو همه عشق گل زدن بودند. یه وقتی در یک مراسمی و مناسبتی پیش اومد که در برابر یک تیم خیلی خوب باشگاهی قرار گرفتند. اونوقت بیشر اوقات بازی اصلا توپو نمی دیدند که بگیرند و بخوان حمله کنند. فقط وقتایی که تندو تند گل می خوردند، توپ رو داخل دروازه می دیدند و میاوردند برای شروع بازی وسط زمین می کاشتند🤣🤣🤣🤣 آقای درخشان، شما دیگه چرا!؟
    • هوادارفوتبال IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      🙄🤣🙄🤣
  • حسین بابائی CH ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    شروع شد فرگوسن های وطنی شروع کردند آخه دو بازی مکه جلو سوریه دارن بازی می‌کنند ؟ چه رویی دارید شما ؟ دیدیم بازی حمله ای را جلو تیم سوم الجزایر که دو تا زد پنج تا هم نزد از سیصد تا پاس دویست پاس اشتباه.حمع کنید بابا شماها باید از فوتبال برید کنار مضر هستید برای جامعه فوتبال
  • مسعود IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    شاید تیم ملی ضعف های داشته باشد ولی می روش شخصیت تیم ملی را بالا برد اسکوچیچ مرد بسیار خوب ولی در حد تیم ملی نبود
  • امید IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    در نتیجه گیری کی روش بهتره
  • آرمان IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    اسکوچیچ بند انگشت کی روش هم نمیشه
  • حسین IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    کی روش کجا و اسکوچیچ کجا؟🤔
  • محمد IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    کی روش فقط اخلاق نداره
  • حمید IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    تیم ملی با کی روش شخصیت و کلاسش بالا رفته آقای درخشان
  • علیرضا IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    فقط کی روش بدرد تیم ملی میخوره
  • هادی IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    اسکوچیچ مربی خوبیه ولی نه در تیم ملی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی