نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵
۲ |
۴
اشتباه یک پرسپولیسی به سود یک پرسپولیسی دیگر!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مرتضی پورعلی گنجی مدافع با تجربه پرسپولیس پس از مدت ها بازگشت تلخی به تیم ملی ایران داشت.

بازگشت کی‌روش به نیمکت ایران، می‌توانست به معنی پایان حضور خلیل‌زاده در تیم ملی باشد. کی‌روش اما شجاع را به تیم ملی دعوت کرد، او را در ترکیب اصلی گذاشت و خلیل‌زاده هم، جواب اعتمادش را داد. شجاع در بازی با اروگوئه، یکی از بهترین‌های تیم ملی بود و توانست نظر کی‌روش را جلب کند. او با این فرم و نمایش فوق العاده، حالا به مدافع محبوب مربی تبدیل شده، که قبلا رابطه خوبی با هم نداشتند.

مدافع سابق پرسپولیس و فعلی الاهلی قطر اما دیدار بعدی تیم ملی برابر سنگال را از دست داد. قبل از شروع این بازی از اردوی تیم ملی در اتریش خبر رسید که شجاع خلیل‌زاده، مدافع تیم ملی دچار مصدومیت شده و این بازی را از دست داده است.

این شاید بهترین فرصت برای مرتضی پورعلی‌گنجی بود که بتواند یک بار دیگر توانایی های خود را به استاد قدیمی اش کارلوس کی‌روش نشان دهد اما مرتضی پورعلی‌گنجی که در دقیقه ۴۶ جانشین محمدحسین کنعانی‌زادگان شده بود پس از ۱۰ دقیقه به شکلی عجیب گل به خودی زد و دروازه سیدحسین حسینی گلر تیم ملی کشورمان را باز کرد. روی یک توپ ارسالی از سمت چپ، پورعلی گنجی با تجربه تکلی عجولانه زد و درحالی که کاپیتان ملی پوش استقلال را که برای دفع توپ شیرجه زده بود، غافلگیر کرد. مدافع با تجربه پرسپولیس شانس آورد حدود ۹ دقیقه بعد سردار آزمون روی ارسال احسان حاج صفی با ضربه سر دروازه سنگال را گشود تا ایران بازنده دیدار تدارکاتی با قهرمان آفریقا لقب نگیرد.

گرچه مرتضی پورعلی گنجی اشتباه عجیبی داشت اما فراموش نباید کرد او حدود یک سال به دلیل جراحی رباط صلیبی از تیم ملی دور بوده و نیاز به زمان بیشتری دارد.  با این وجود به نظر می‌رسد نمایش مرتضی پورعلی‌گنجی، کارلوس کی‌روش را برای انتخاب شجاع خلیل‌زاده برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و حتی ترکیب اصلی ایران مصمم‌تر از گذشته کرده باشد.

زوج شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان نه تنها مقابل اروگوئه و سوارس تسلیم نشد بلکه هماهنگ و بی‌نقص نشان داد تا خیال مرد پرتغالی تا حد زیادی از مرکز خط دفاع تیمش راحت شود.

البته سیدمجید حسینی با تجربه درخشش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیز در اردوی تیم ملی ایران حضور دارد که شانس کمتری نسبت به ۳ بازیکن مورد اشاره برای فیکس شدن در جام جهانی قطر دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • هوادار تیم ملی IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    پورعلی گنجی فقط به خاطر اسم و سابقه و تجربه به تیم ملی دعوت شده وگرنه از نظر عملکرد عارف آغاسی به مراتب شایسته تر هست.
  • هستی IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    با یه اشتباه نمیشه کسی رو قضاوت کرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی