نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
پایان مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپا/ از کامبک‌های آتزوری و لاروخا تا سقوط ناباورانه رقبای ایران بدون برد!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپا در حالی پایان یافت که انگلیس به لیگ پایین‌تر سقوط کرد و تیم‌های کرواسی، اسپانیا، ایتالیا و هلند به مرحله نیمه‌نهایی رسیدند.

مرحله گروهی فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ لیگ ملت‌های اروپا به پایان رسید و تکلیف تیم‌های صعودکننده به نیمه‌نهایی و سقوط‌کننده به لیگ B هم مشخص شد. کرواسی، اسپانیا، ایتالیا و هلند سال آینده برای کسب جام رقابت خواهند کرد. در دوره بعدی هم اتریش، جمهوری‌چک، انگلیس و ولز هم در دسته پایین‌تر مسابقه خواهند داد.

گروه ۱؛ بازگشت بلیزرها و افت خروس‌ها

قبل از شروع این فصل لیگ ملت‌ها تصور می‌شد که قهرمان جام‌جهانی و دوره قبل لیگ ملت‌ها شانس اول صدرنشینی از این گروه باشد، اما در میان ناباوری همه، خروس‌ها فقط یک برد مقابل اتریش کسب کردند و مقابل دانمارک دبل شدند! تیم تحت هدایت دشان در آستانه جام‌جهانی نگران‌کننده نشان داده و چه بسا مثل یورو ۲۰۲۰ هوادارانش را ناامید کند. در سمت مقابل، کرواسی که با کسب ۴ امتیاز از رقیبش در فینال جام‌جهانی ۲۰۱۸ انتقامی کوچک گرفت، دوباره در آستانه جام‌جهانی در اوج قرار دارد. انتظار می‌رود تیم دالیچ از خوب‌های قطر ۲۰۲۲ باشد. همینطور دانمارک که نشان داد موفقیت‌های یورو ۲۰۲۰ مقطعی و تحت جو ماجرای کریستین اریکسن نبوده. احتمال می‌رود دینامیت‌ها را هم در جام‌جهانی در مراحل بالاتر ببینیم. بردشان مقابل فرانسه امیدوارکننده بود، چرا که باید در جام‌جهانی هم به مصاف این حریف بروند. با این حال سقوط اتریش از این گروه دور از انتظار نبود و این تیم که در بازی نخست برد عجیبی با نتیجه ۳-۰ مقابل کرواسی داشت، پس از ناکامی در کسب پیروزی در ۵ دیدار بعدی باید به لیگ B برود.

پایان مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپا/ از مرحم دردهای آتزوری و لاروخا تا سقوط ناباورانه رقبای ایران بدون برد!

گروه ۲؛ کامبک لاروخا و ناکامی قهرمان اولین دوره

نکته مثبت تیم انریکه این است که وقتی انتقادها اوج می‌گیرد، جبران می‌کند. اسپانیا که به سوئیس باخته بود و موقعیتش را در خطر می‌دید، با ارائه نمایشی هوشمندانه در براگا موفق شد پرتغال را شکست دهد و این برد حکم صعودشان به مرحله نیمه‌نهایی را امضا کرد. حالا اسپانیا شانس دارد تا بعد از ۱۱ سال یک قهرمانی اروپایی به‌دست آورد. تیمی که هم جوان شده و هم جذاب بازی می‌کند. اما پرتغال که با برد قاطع مقابل جمهوری‌چک خودش را در آستانه صعود می‌دید و رونالدو و یارانش به تکرار قهرمانی ۲ دوره قبل می‌اندیشدند، فرصت خوبی را از دست دادند. پرتغال که در یورو ۲۰۲۰ هم عملکرد ضعیفی داشت، به نظر می‌رسد با سانتوش به بن‌بست رسیده. سوئیس با عملکرد خوب در ۲ بازی اخیر مقابل اسپانیا و چک در آستانه جام‌جهانی، مردم کشورش را امیدوار کرده، تیمی که در گروه دشواری کنار برزیل، کامرون و صربستان قرار گرفته. چک هم بعد از ۵ بازی پیروز نشدن باید به دسته پایین‌تر برود. سقوط چک چندان دور از انتظار نبود.

پایان مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپا/ از مرحم دردهای آتزوری و لاروخا تا سقوط ناباورانه رقبای ایران بدون برد!

گروه ۳؛ شروع دوران جدید آتزوری و سقوط ناباورانه سه‌شیرها

هیجان‌انگیزترین گروه با صدرنشینی و صعود مغموم‌ترین تیم به پایان رسید. آتزوری که باز هم در راهیابی به جام‌جهانی ناکام بوده و ۲ ماه دیگر باید مردم این کشور و هواداران‌شان در سرتاسر دنیا غم‌زده به بازی دیگر تیم‌ها در قطر ۲۰۲۲ نگاه کنند، در ۲ بازی آخر با برد مقابل انگلیس و مجارستان و کلین‌شیت در هردو بازی راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. البته ایتالیا صعودش را کمی هم مدیون مجارستان است که با ۱۰ امتیازی که کسب کرد شگفتی‌ساز گروه شد. مجارستانی که مقابل انگلیس دبل کرد و آلمان را در بازی برگشت برد. مجارها در آستانه صعود بودند، اما مقابل ایتالیا موفقیت‌شان قطع شد. ناکام بزرگ گروه انگلیس بود که در ۴ بازی این گروه اصلاً گل نزد و فقط توانست دروازه آلمان را باز کند. سه‌شیرها حتی یک برد هم کسب نکردند و ساوتگیت به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفته. نزدیک جام‌جهانی شده‌ایم و سه‌شیرها چندان وضعیت خوبی ندارند. آلمان هم که با فلیک هنوز نباخته بود، مقابل مجارستان متحمل شکست شد. کارشان برای صعود در ۲ بازی آخر خراب شد و با تنها یک امتیازی که از این دو بازی کسب کردند، در نهایت سوم شدند. آلمان در ۲ دوره قبلی هم به نیمه‌نهایی نرسیده بود.

پایان مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپا/ از مرحم دردهای آتزوری و لاروخا تا سقوط ناباورانه رقبای ایران بدون برد!

گروه ۴؛ هلند مقتدر و بلژیک ناکام

هلند که ۲ دوره پیش فینالیست لیگ ملت‌های اروپا هم شده بود، با حضور فان‌خال دوباره جان گرفته. نارنجی‌ها تنها تیم بدون باخت مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپا بودند و فقط در بازی رفت مقابل لهستان امتیاز از دست دادند. قاطع‌ترین تیم لیگ ملت‌ها مقابل بزرگ‌ترین رقیبش بلژیک دبل کرد. شیاطین‌سرخ اروپا دور از انتظار ظاهر شدند، تیمی که به واسطه حضور ستاره‌های بزرگ همیشه انتظار بزرگی هم ایجاد کرده، ولی باز هم ناکام بود. همان ۲ باخت مقابل هلند باعث شد تا با ۶ امتیاز کمتر نسبت به این رقیب در رده دوم جای بگیرند. لهستان در جایگاهی قرار گرفت که انتظار می‌رفت. عقاب‌ها فقط ولز را در بازی‌های رفت و برگشت شکست دادند و مسابقات را هم با برد مقابل همین تیم تمام کردند. ولز دیگر تیم بریتانیایی سقوط‌کننده بود، تیمی که حتی یک برد هم کسب نکرد و تنها امتیازش را هم در دیدار خانگی مقابل بلژیک کسب کرد. نکته جالب این که اسکاتلند دیگر تیم بریتانیایی به لیگ A آمد، ولی انگلیس و ولز باید فصل بعد در لیگ B بازی کنند. هردو تیم که بدون برد لیگ ملت‌ها را تمام کردند، در جام‌جهانی ۲۰۲۲ هم‌گروه ایران هستند.

پایان مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپا/ از مرحم دردهای آتزوری و لاروخا تا سقوط ناباورانه رقبای ایران بدون برد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی