چرا غلیرضا فغانی از لیست داوران بین‌المللی حذف شد؟/ سن بهانه است؛ دیگر نمی‌خواستند او باشد!  
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

علیرضا فغانی همان طور که مطلع شده اید در لیست داوران بین المللی فوتبال ایران در سال ۲۰۲۳ میلادی قرار نگرفته است.

علیرضا فغانی همان طور که مطلع شده‌اید در لیست داوران بین المللی فوتبال ایران در سال ۲۰۲۳ میلادی قرار نگرفته است. این بدین معنی است که حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ آخرین حضور علیرضا فغانی در یک تورنمنت بین المللی خواهد بود.

خداداد افشاریان در سایت فدراسیون فوتبال در مورد دلیل این تصمیم صحبت کرده است و در بخشی از مصاحبه اش گفته است: «با توجه به تغییر محل جغرافیایی زندگی فغانی، اینکه در اول سال میلادی ۴۴سال و نه ماه سن خواهد داشت و تورنمنتی وجود ندارد که او تا به حال موفق به حضور در آن نشده باشد؛ به اعتقاد همه اعضای کمیته داوران، داورانی در داخل کشور داریم که توانایی حضور در جام ملتهای آسیا و درخشیدن در عرصه بین‌الملل در آینده را دارند. به همین دلیل برای سال ۲۰۲۳ نام فغانی را در لیست قرار ندادیم.»

حال سوال مهم اینجاست آیا داوران بعد از سن ۴۵ سالگی نمی‌توانند قضاوت کنند؟

در ایران معمولا داوران بعد از ورود به سن ۴۶ سالگی از داوری استعفاء می‌دهند و شاید زودتر از این موعد هم از داوری خداحافظی کنند اما بد نیست بدانید فیفا سن بازنشستگی داوران را برداشته است و داوران می‌توانند بعد از گذر از سن ۴۵ سالگی هم قضاوت کنند به شرط اینکه در تست‌های مد نظر فیفا نمره قبولی بگیرند. به واقع علیرضا فغانی در صورت قرار گرفتن در لیست داوران بین المللی فوتبال ایران در سال ۲۰۲۳ باز هم می‌توانست در بازی ‌های بین المللی به نمایندگی از داوری فوتبال ایران سوت بزند اما ترجیح فدراسیون فوتبال این بود که او از لیست داوران بین المللی خط بخورد تا فرصت برای داور جدیدی مهیا شود. علیرضا فغانی اگر در لیست داوران بین المللی فوتبال ایران قرار می‌گرفت می‌توانست در جام ملت‌های ۲۰۲۳ هم سوت بزند.

علیرضا فغانی هنوز هیچ واکنشی به طور رسمی به این تصمیم فدراسیون فوتبال نداده است اما به نظر می‌رسد کمترین واکنش او امتناع از قضاوت در بازی‌های لیگ برتر خواهد بود. او در هفته‌های گذشته چند بازی لیگ برتر از جمله دیدار نساجی در برابر مس کرمان را سوت زد. مسابقه‌ای که با نتیجه دو بر صفر به سود نساجی پایان یافت. علیرضا فغانی یکی دو سالی است که بازی‌های لیگ برتر در استرالیا را سوت می‌زند و هم چنان قرار است به همکاری خود با فدراسیون فوتبال استرالیا ادامه دهد. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • ابرام US ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    دیگه تا لبه مرگ هم نمیشه از فغانی استفاده کرد بنظرم کار خوبی افشاریان انجام داد پس کی به داوران جوان باید میدان داد فغانی هم مظلوم نمایی نکنه بهتره و کار افشاریان را بهتره تایید کنه
  • سهراب JP ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    لیاقت این آقایون همینه. داور تراز اول بین المللی میخوان چی کار!
  • فرهنگ IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    این که راه برای داوران ایرانی دیگه باز بشه نظر درستی می تونه باشه. فغانی هم می تونه شایستگی هاشو نشون بده و از سوی فدراسیون وطن دومش استرالیا معرفی بشه، البته اگه باهاش مثل خود استرالیایی ها و داوران با اصالت استرالیایی رفتار بشه😏.
  • ملت IR ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    اون کشور ول کرد ورفت کشور ش استرالیاست برای مردم کشورش احترامی قائل نشد حالا هم اونجا برای خودش احترام دست وپا کند وقت بخور بخور ملتش را نباید بشناسه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی