نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
پیش‌بازی آرسنال - تاتنهام
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در نبردی حساس بین دو تیم شمال شهر لندن، امروز آرسنال و تاتنهام به مصاف هم خواهند رفت.

رقابت‌های لیگ برتر انگلیس امروز از سر گرفته خواهد شد و در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته از ساعت ۱۵ تیم‌های آرسنال و تاتنهام در ورزشگاه امارات به مصاف هم خواهند رفت.

آرسنال؛ اثبات شایستگی در دربی

بعد از ۵ برد متوالی و امیدوار کردن هواداران، آرسنال به منچستریونایتد باخت تا در این که مدعی قهرمانی هستن یا نه تردیدهایی ایجاد شود. توپچی‌های لندن با پیروزی مقابل برنتفورد پیش از بازی‌های ملی موفق شد صدر جدول را حفظ کند. با این حال هواداران آرسنال می‌خواهند تیم‌شان در دیدارهای بزرگ موفق باشد و این رمز مدعی بودن است. در دربی شمال لندن سابقه خوبی داشته‌اند، ولی بازی آخر را بد باختند و ۳ گل از تیم آنتونیو کونته خوردند. حالا میکل آرتتا می‌داند که همین بازی هشتم فصل چقدر برای تیمش اهمیت خواهد داشت. البته بعد از این بازی هم به مصاف لیورپول خواهند رفت و یک هفته مهم پیش‌روی قرمزهای لندن خواهد بود.

تاتنهام؛ مدعی باش

سال‌هاست که هواداران تاتنهام در حسرت جام گرفتن تیم‌شان و مدعی شدن اسپرز هستند. تاتنهام هم با آنتونیو کونته کم‌کم پوست‌اندازی کرده و در هفته‌های آغازین این فصل نزدیک به صدر جدول مانده. حالا هم فقط یک امتیاز با آرسنال صدرنشین فاصله دارند و می‌توانند در دربی شمال لندن اول شدن را تجربه کنند. البته تاتنهام کار دشواری دارد، چرا که ۱۲ سال است که در زمین آرسنال پیروز نشده. با این حال اگر اسپرز می‌خواهد بین مدعیان قرار بگیرد دست‌کم باید از نبرد با همشهری‌اش امتیاز بگیرد. این دومین نبرد مقابل تیم‌های بیگ‌سیکس است و در بازی قبلی مقابل چلسی در آخرین دقیقه از شکست فرار کردند.

آخرین بازی
دوازدهم مِی ۲۰۲۲ در دیدار برگشت فصل قبل لیگ برتر انگلیس، تاتنهام ۳-۰ آرسنال را شکست داد. کین (۲ مرتبه) و سون برای اسپرز گلزنی کردند.

آمار بازی
۱۹۱) دربی شمال‌لندن ۱۹۱ مرتبه برگزار شده که ۷۹ بازی را آرسنال برده، در ۶۱ بازی تاتنهام برنده شده و ۵۱ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است. 
۶۰) در ۶۰ دربی لیگ برتری بین آرسنال و تاتنهام، توپچی‌ها ۲۲ برد کسب کرده‌اند و ۱۵ بازی با برد اسپرز به پایان رسیده. در حالی که ۲۳ بازی مساوی شده است.
۵) در ۵ دیدار آخر لیگ برتری بین آرسنال و تاتنهام، هرکدام از دو تیم دیدارهای خانگی‌اش را برده؛ یعنی ۳ برد برای تاتنهام و ۲ برد برای آرسنال.
۱۱) آرسنال در ۱۱ بازی آخر خانگی‌اش در لیگ برتر مقابل تاتنهام شکست نخورده. در این ۱۱ دربی شمال‌لندن ۷ برد و ۴ تساوی داشته‌اند. بیستم نوامبر ۲۰۱۰ برای آخرین مرتبه اسپرز در خانه آرسنال برنده شد.
۳) رکورد آرسنال تا اینجای فصل ۱۰۰ درصد پیروزی در خانه بوده. توپچی‌ها در ۳ بازی خانگی مقابل لسترسیتی، فولام و استون‌ویلا پیروز شده‌اند.
۰) تاتنهام در کنار منچسترسیتی تنها تیم‌های لیگ برتر هستند که هنوز شکست نخورده‌اند. تیم کونته در ۷ بازی ۵ برد و ۲ تساوی داشته.
۱۳) هری کین ستاره تاتنهام با ۱۳ گل زده برترین گلزن تاریخ دربی شمال‌لندن است.

مصدومان و محرومان
محمد الننی، ریس نلسون و امیل اسمیت‌راو قطعاً دربی شمال لندن را از دست داده‌اند. شاید توماس پارتی، سدریک سوآرش، اولکساندر زینچنکو و کیران تیرنی هم نتوانند در ترکیب آرسنال قرار بگیرند.  لوکاس مورا تنها بازیکن تاتنهام است که به طور قطعی این بازی را از دست داده. هوگو لوریس، بن دیویس و دیان کولوسوسکی هم دیگر مصدومان اسپرز هستند که احتمالاً به این بازی می‌رسند.

ترکیب احتمالی دو تیم
آرسنال:
رمزدیل، وایت، سالیبا، گابریل، تومیاسو، ژاکا، لوکونگا، ساکا، اودگارد، مارتینلی و ژسوس
تاتنهام: لوریس، رومرو، دایر، لانگله، رویال، بنتانکور، هویبیرگ، سسنیون، ریچارلیسون، سون و کین

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی