نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۱۹
تبعات شکست مقابل دیوید تیلور آمریکایی/ حسن یزدانی از عرش به فرش رسید!
منبع: طرفداری
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در جدیدترین رده‌بندی اتحادیه جهانی کشتی، پرافتخارترین کشتی‌گیر ایران جایی در بین ۳ نفر برتر ندارد.

سایت رسمی اتحادیه جهانی کشتی پس از پایان یافتن رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ - بلگراد به معرفی برترین کشتی‌گیران اوزان ۱۰ گانه طی جدول رده‌بندی جهانی پرداخت.

این رنکینگ جهانی در حالی منتشر شده که رحمان عموزادخلیلی، قهرمان وزن ۶۵ کیلوگرم و کامران قاسم‌پور، قهرمان وزن ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۲ با اقتدار و اختلاف امتیازی چشم‌گیر بر رده نخست دنیا ایستاده‌اند و کشتی‌گیران مطرحی مثل باجرانگ پونیای هندوستانی و جی‌دن کاکس امریکایی را پشت سر دارند.

در این بین اما حسن یزدانی، نایب‌قهرمان المپیک ۲۰۲۰ توکیو و نایب‌قهرمان مسابقات جهانی ۲۰۲۲ با افتی چشم‌گیر ۳ پله تنزل داشته و بر رده چهارم جهان ایستاده که بالاتر از خودش، کشتی‌گیرانی مانند بوریس ماکویف اسلواک، عظمت دولتبیکوف قزاق و دیوید تیلور امریکایی را می‌بیند.

رضا اطری بر رتبه پنجم، یونس امامی بر رتبه چهارم، محمدحسین محمدیان بر رتبه پنجم و امیرحسین زارع نیز بر رده چهارم اوزان خودشان هستند. در کشتی فرنگی نیز تنها امین میرزازاده از ایران توانسته که خودش را بین ۳ نفر برتر قرار دهد و پائین‌تر از ریضا کایالپ و نماینده لیتوانی، بر رده سوم رنکینگ قرار گرفت.

بدین ترتیب مشروح جدیدترین رده‌بندی کشتی آزاد و فرنگی با اعلام سایت اتحادیه جهانی کشتی به شرح زیر خواهد بود؛

کشتی آزاد

۵۷ کیلوگرم: ۱- توماس گیلمان (آمریکا) ۲- زلیم خان آباکاروف (آلبانی) ۳- زانابازار زاندانبود (مغولستان) ۴- کروز داریان تویی (پورتوریکو)

۶۱ کیلوگرم: ۱- ری هیگوچی (ژاپن) ۲- آرسن هاروتونیان (ارمنستان) ۳- سلیمان اتلی (ترکیه) ۴- نارانخو نارمانداخ (مغولستان) ۵- رضا اطری (ایران)

۶۵ کیلوگرم: ۱- رحمان عموزاد خلیلی (ایران) ۲- باجرانگ (هند) ۳- اسماعیل موزوکایف (مجارستان) ۴- سباستین سی ریورا (پورتوریکو)

۷۰ کیلوگرم: ۱- زورابی یاکوبیشویلی (گرجستان) ۲- ارنظر آکماتالیف (قرقیزستان) ۳- تایشی ناریکانی (ژاپن) ۴- زاین رترفورد (آمریکا)

۷۴ کیلوگرم: ۱- تیموراز سالکازانوف (اسلواکی) ۲- کایل داک (آمریکا) ۳- سونر دمیرتاس (ترکیه) ۴- یونس امامی (ایران)

۷۹ کیلوگرم: ۱- جردن باروز (آمریکا) ۲- ارسلان بوداژاپوف (قرقیزستان) ۳- محمد نخودی (ایران) ۴- واسیل میخایلوف (اوکراین)

۸۶ کیلوگرم: ۱- بوریس ماکویف (اسلواکی) ۲- عظمت دولتبیکوف (قزاقستان) ۳- دیوید تیلور (آمریکا) ۴- حسن یزدانی (ایران)

۹۲ کیلوگرم: ۱- کامران قاسم پور (ایران) ۲- میریانی مایسورادزه (گرجستان) ۳- عثمان نورماگومدوف (آذربایجان) ۴- جی دن کاکس (آمریکا)

۹۷ کیلوگرم: ۱- کایل اسنایدر (آمریکا) ۲- باتیربک تساکولوف (اسلواکی) ۳- ماگومدخان ماگومدوف (آذربایجان) ۴- گیوی ماتچراشویلی (گرجستان) ۵- محمدحسین محمدیان (ایران)

۱۲۵ کیلوگرم: ۱- طاها آکگول (ترکیه) ۲- گنو پتریاشویلی (گرجستان) ۳- لخاگواگرل مونختور (مغولستان) ۴- امیرحسین زارع (ایران)

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • فرهنگ IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    مهم رده بندی در قلب ماست که حسن آقا و هر فرد افتاده و متواضع و بزرگواری مثل حسن آقا بی رقیب و بی چون و چرا در رده اول قرار دارند
  • مصباح IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    عمر قهرمانی ‌‌‌کوتاه است مهم پهلوان بودن حسن جان مطمئنا هنوز وقت بسیار برای جبران انشاءالله با برنامه ریزی و آنالیز درست و کشتی خود یزدانی این حریف زیرک رو شکست خواهد داد
  • محمد IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    تیلور و یزدانی سوم و چهارمن و نماینده های اسلواکی و قزاقستان اول و دوم ؟ :))
  • حسین IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    این شکست نتیجه فرمایشات دبیراست مگردبیر درشورای شهرتهران درگذشته چه گلی زدبه سرتهران جزفساد حالا درکشتی میخواهدچه گلی بزند
  • آرش IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    خاک بر سره این رده بنده تیلور و یزدانی باید اول دوم باشند نه اینکه تو وزنه خودشونم سوم و چهارم باشند
  • مهدی IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    آنچه یزدانی روعزیزکرده مدالهاش نیست تختی هم شکست داشته اخلاق پهلوانی یزدانی باعث شده درقلب ملت ایران وجهانیان باشه
  • وات د فاز IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    وجدانن چرت محضه.خودشون خندشون نگرفته وقتی این جدولو نوشتن؟؟ تیلور و یزدانی که چندساله بلااستثناء نفر اول و دوم بینشون تقسیم شده پایین تر از کسایی هستن که چندساله فینال جهانی و المپیک ندیدن؟؟ حتما برنز ارزشش از نقره و طلا بیشترشده!!!
    • سعید موسویان فرد IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      حرف شما کاملا درست و صحیح هست ولی این بابا که دیسلایک گذاشته نمیفهمم فازش چیه ؟ اگر از کشتی بدت میاد دلیل نداره اظهار نظر کنی حساب دو دو؟ تا چهار تاس حرف بدی نزده این آقا که کامنت گذاشته! منطقی نیست تیلور ث یزدانی در حالی که برنده تمام مسابقات هستن و فینالیست این دو سه دوره اخیر و در همه تورنمت های انتخابی داخلی و جایزه بزرگ ها شرکت کردن و اول و دوم شدن این جا تو رنکینگ سوم چهارم بشن، باش المپیک این سومین فینال پشت هم هست که این دو برگزار کردن فینال المپیک و دو فینال جهانی اسلو و بلگراد! الان یه از کشتی متنفر دوباره مینویسه که نفهمیده چی شد!
    • علی IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      این خبر دروغه.من همین دیروز رتبه بندی رو دیدم حسن یزدانی نفر دوم بود
  • سعید موسویان فرد IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    خیلی گیج کننده هست !؟ در مسابقات جهانی صربستان (بلگراد) بوریس ماکویف تو مسابقه نیمه نهایی بااختلاف امتیاز بالا به حسن آقا یزدانی باخت و اون طرف هم عظمت دولت بیکوف به تیلور باخت!! حال چگونه ماکویف و دولت بیکوف درحالی که سوم و چهارم شدن بالاتر از فینالیست ها هستند ؟! آن هم در حالی که قبل از مسابقات هم در این وزن به ترتیب حسن یزدانی و دیوید تیلور اول و دوم در رنگینگ اتحادیه جهانی کشتی بودن ؟
  • سعید موسویان فرد IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    به این ترتیب ممکن هست تو مسابقات احتمالایی بعد تیلور و حسن یزدانی قبل از فینال به هم بخورند مثل جهانی بوداپست که باخت یزدانی به تیلور در فینال نبود و باعث شد برای اولین و آخرین بار مدالی غیر از طلا و نقره به حسن یزدانی برسد! تنها مدال برنز ایشون. گرچه حسن آقای یزدانی تو ثابت شده هستند و محبوب قلبها چه از نظر ورزشی و فنی و چه اخلاقی و منش و ظاهر و باطن همه جوره دوست داشتنی هستن . بماند که برای ایشون دو طلای جهان و یک طلای المپیک مستقیماً در تقابل تیلور از دست رفت، گاهی که فکر میکنم دلم خون میشه که با همین سه طلا کارنامه مدالی یزدانی چه شکلی میداشت ؟ با پنج طلای و یک نقره جهانی و دو طلای المپیک !! حسن آقای یزدانی جوان هستن و اینشاالله افتخار های بیشتری برای ورزش، کشتی و ایران کسب کنن.
  • دانیال CA ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    اقای یزدانی برای همه یایرانی ها همیشه قهرمان والگوی تمام عیارپهلوانی هستندانشاالله خداحفظشون کنه سلامت باشن وقت خیلی زیاده 😍😍🙏🙏
  • آرش IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    داستان تعریف می‌کنی؟خودت فهمیدی چی گفتی
  • آرش IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    داستان تعریف می‌کنی؟خودت فهمیدی چی گفتی
  • داود IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    یه کوچولو به رده بندی دقت کنید خواهید فهمید در ورزش نفوذ معنی نداره نفر اول و دوم چند دوره مسابقه الان رده سوم و چهارم دارند جالب نیست حسن اقا در قلب ما جای داری
  • احمد IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    عی بابا ول کنید این همه حسن حسن تیلور تیلور ول کنید یک مسابقه بود تموم شد همس که نمیشه برد یم روز به اجی یک روز هم یکی دیگه به اوجه بنده خادا حسن اقا باخودش میگه چی غلطی کردم که باختم بزارین بدبخت کارشو بکنه بیزارکردین حسن اقا را از کشتی ول کنید بابا حال ما بهم خورد
  • علی IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    حال بهم زن بود این تیتر. حسن یزدانی مرد شماره یک معرفت برای ماست. اون دسته بندی ها یرای رسانه هایی مثل شما که به دنبال کره گیری از آب هستند مناسبه.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی