نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
مرگبارترین حادثه تاریخ فوتبال/ ۱۷۴ کشته و صدها مجروح در استادیوم/ زیر پا ماندند و خفه شدند!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

۱۷۴ کشته و صدها مجروح در یک مسابقه فوتبال! یک فاجعه باورنکردنی که در تاریخ فوتبال بی‌سابقه بوده است.

۱۷۴ کشته و صدها مجروح در یک مسابقه فوتبال! یک فاجعه باورنکردنی که در تاریخ فوتبال ب‌ سابقه بوده و برای همیشه به تلخی از آن یاد خواهد شد. این فاجعه در پی درگیری و آشوبی که بعد از یک مسابقه فوتبال در اندونزی رخ داد، به وجود آمده است.

هواداران دو باشگاه هشر جاوا که دو دشمن قدیمی به حساب می آیند با یکدیگر درگیر شدند و این اتفاقات به وجود آمد. رقابت‌های لیگ اندونزی روز شنبه شاهد یکی از بدترین فجایع تاریخ فوتبال دنیا بود. دو تیم آرما اف‌سی و پرسبایا سورابایا به مصاف یکدیگر رفتند و شکست آرما در این بازی باعث شد که اتفاقات عجیبی پس از پایان این دیدار رقم بخورد. بازی با نتیجه ۳-۲ به سود تیم پرسبایا در منطقه مالانگ رگنسی در شرق جاوا تمام شد.

شکست آرما اف سی منجر به خشم هواداران این تیم و هجوم آنها به زمین شد که با برخورد شدید نیروهای امنیتی و ضرب و شتم آنها روبه‌رو شدند. پرتاب گازهای اشک‌آور به سمت تماشاگران کار را بدتر کرد و باعث شد که هزاران نفر به سمت خروجی ورزشگاه‌ هجوم ببرند و در اثر تجمع بیش از حد بسیاری از آنها دچار خفگی شده و جان خود را از دست دادند.

۳۴ نفر همان ابتدا در ورزشگاه کانجوروهان جان خود را از دست دادند و بقیه در بیمارستان و صدها نفر نیز مجروح شدند. خبرهای اولیه حاکی از این بود که نزدیک به ۱۳۰ نفر در این حادثه کشته شدند اما مقامات دولتی کمی بعد اعلام کردند که تعداد کشته‌ها به ۱۷۴ نفر افزایش پیدا کرده است و شرایط ۱۱ تماشاگر نیز بسیار وخیم است. دو پلیس نیز در بین کشته شدگان وجود داشته‌اند.

مرگبارترین حادثه تاریخ فوتبال/ ۱۷۴ کشته و صدها مجروح در استادیوم/ زیر پا ماندند و خفه شدند!

نیکو آفینتا رئیس پلیس جاوا در این مورد گفت: «هواداران به سمت یک در خروجی رفتند و ناگهان تجمع بزرگی ایجاد شد این افزایش جمعیت باثع کمبود اکسیژن و کمبود نفس شد و بسیاری از افراد به همین دلیل به کام مرگ کشیده شدند.»

سخنگوی پلیس تعداد قربانیان یکی از مرگبارترین فاجعه‌های استادیوم ورزشی جهان را ۱۲۹ نفر اعلام کرد اما بعداً اعلام شد که این تعداد به ۱۷۴ نفر رسیده است. یک مدیر بیمارستان به تلویزیون محلی گفت که یکی از قربانیان پنج ساله است.

حالا مقامات دولتی و ورزشی کشور اندونزی اعلام کرده‌اند که تمامی مسابقات لیگ این کشور تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است و فعلا تا زمان انجام دقیق تحقیقات قرار نیست هیچ دیداری برگزار شود.

بعضی از منابع خبری مدعی شده‌اند که علاوه بر هجوم هواداران برای خروج از ورزشگاه که منجر به مرگ بسیاری شده است، درگیری‌هایی در محوطه بیرونی ورزشگاه با پلیس نیز رخ داده است. ویدیوهای منتشر شده از این بازی نشان می‌دهد که بسیاری از تماشاگران در حال بالا رفتن از فنس‌ها برای نجات جان‌شان هستند و اجساد بسیاری نیز روی زمین به چشم می‌خورند.

این یکی از بدترین فجایع تاریخ فوتبال دنیا به حساب می‌آید که در سال‌های اخیر رقم خورده است و انتظار می‌رود که فیفا به صورت جدی به این موضوع ورود کند.

مهفود ام دی، وزیر امنیت اندونزی، گفت که تعداد تماشاگران بیش از ظرفیت ورزشگاه کانجوروهان بوده است. او روز یکشنبه در پست اینستاگرامی خود اعلام کرد که برای ورزشگاهی که گنجایش ۳۸ هزار نفر را دارد، ۴۲ هزار بلیت صادر شده است.

ویانتو ویجویو، رئیس اداره بهداشت منطقه مالانگ، پیشتر گفته بود که مقامات هنوز در حال بررسی تعداد مجروحان هستند. ویانتو گفت که قربانیان «بر اثر هرج و مرج، ازدحام بیش از حد، زیر پا ماندن و خفگی جان خود را از دست دادند» و افزود که مجروحان به بیمارستان های محلی مختلف ارجاع شدند.

مرگبارترین حادثه تاریخ فوتبال/ ۱۷۴ کشته و صدها مجروح در استادیوم/ زیر پا ماندند و خفه شدند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • شهروز IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    به نظر شما پلیس اندونزی مجرمین و مقصرین را معرفی و محاکمه خواهد کرد ؟
  • Wien AT ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    به جهان سوم خوش آمدین.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی