نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
پیش‌بازی آرسنال - لیورپول
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

آرسنال و لیورپول در دیداری حساس از هفته دهم لیگ برتر انگلیس در پایتخت به مصاف هم خواهند رفت.

امشب از ساعت ۱۹ در حساس‌ترین نبرد هفته دهم لیگ برتر انگلیس دو تیم بیگ‌سیکس یعنی آرسنال و لیورپول در ورزشگاه امارات شهر لندن به مصاف هم خواهند رفت.

آرسنال؛ قدرتت را به رخ بکش

از همان ابتدای فصل وقتی آرسنال هفته به هفته پیروز می‌شد در قدرت این تیم شک و تردید وجود داشت. بسیاری از کارشناسان و هواداران تصور می‌کردند بردهای آرسنال جرقه‌ای بیش نیست و این تیم نمی‌تواند مدعی قهرمانی باشد. اما حالا که ۸ بازی این تیم انجام داده هنوز صدرنشین لیگ برتر است و به جز بازی مقابل منچستریونایتد در دیدار دیگری لغزش نداشته. پیش از بازی حساس مقابل لیورپول هم در دربی شمال‌لندن مقابل تیم رو به پیشرفتِ تاتنهام پیروز شدند. در واقع آرسنال اگر می‌خواهد خط تیره‌ای بر فرضیه‌ها بکشد باید بازی‌های بزرگ را ببرد، اتفاقی که در سال‌های اخیر کمتر رخ داده. لیورپول هم رقیبی‌ست که در ۶ بازی اخیر مقابل آن گل نزده‌اند و در پی شکستن یک طلسم مهم خواهند بود.

لیورپول؛ تو را چه شده است ای لیورپول؟

لیورپول کاملاً برخلاف انتظار نتیجه گرفته و هیچ‌کس تصور نمی‌کرد تا اینجای فصل تیم نهم جدول باشند. فقط ۲ برد در روزهای آخر آگوست برای تیم یورگن کلوپ رقم خورده و حالا مدت‌هاست که رنگ برد در لیگ برتر را نچشیده‌اند. از طرفی تیم یورگن کلوپ خارج از آنفیلد ضعیف کار کرده و بردی نداشته. تا همین حالا هم به اندازه کافی لیورپول امتیاز از دست داده و همین امتیازها این تیم را از کورس قهرمانی خارج کرده. با قدرتی که منچسترسیتی، آرسنال و حتی تاتنهام از خودشان نشان داده‌اند، خیلی بعید است حتی جبران شرایط هم به لیورپول کمک کند. شاید برد مقابل آرسنال بتواند کمی لیورپول را از بحران خارج کند و صدر را از رقیب لندنی بگیرد. سابقه کلوپ و شاگردانش مقابل توپچی‌ها خوب بوده و انتظار می‌رود که به شکست‌ناپذیری‌شان مقابل این رقیب ادامه بدهند.

آخرین بازی
شانزدهم مارس ۲۰۲۳ در دیدار برگشت لیگ برتر انگلیس بین آرسنال و لیورپول، قرمزهای مرسی‌ساید ۲-۰ در ورزشگاه امارات پیروز شدند. ژوتا و فیرمینو گل‌های لیورپول را در آن دیدار به ثمر رساندند.

آمار بازی
۶۰) در ۶۰ دیدار لیگ برتری بین آرسنال و لیورپول، توپجی‌ها ۱۶ برد و قرمزهای مرسی‌ساید ۲۵ برد کسب کرده‌اند. ۱۹ بازی بین دو تیم هم مساوی شده است.
۴) لیورپول ۴ بازی آخر لیگ برتری‌اش را از آرسنال برده است. در ۳ بازی آخر لیورپول با کلین‌شیت موفق به شکست توپچی‌ها شده.
۶) آرسنال در ۶ بازی در تمامی رقابت‌ها (۳ بازی لیگ برتر و ۳ بازی جام اتحادیه) موفق نشده دروازه لیورپول را باز کند. در مجموع ۶۱۵ دقیقه است که توپچی‌ها به لیورپول گل نزده‌اند. آخرین گل‌شان مقابل لیورپول در دیدار لیگ برتری که ۳-۱ شد توسط الکساندر لاکازت به ثمر رسید.
۴) آرسنال در کنار منچسترسیتی و تاتنهام تیم‌هایی هستند که رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی خانگی را در لیگ برتر انگلیس داشته‌اند.
۷) توپچی‌ها ۷ بازی متوالی خانگی‌شان را در لیگ برتر برده‌اند. آخرین تیمی که در امارات مقابل آرسنال پیروز شد، برایتون بود.
۰) عملکرد ضعیف لیورپول خارج از آنفیلد همه را متعجب کرده. تیم یورگن کلوپ هنوز بیرون از خانه بردی نداشته، به ۲ تساوی و یک شکست رسیده.
۹) یورگن کلوپ در ۹ مصاف مقابل میکل آرتتا ۵ برد، یک تساوی و ۳ شکست داشته.
۷) روز هشتم اکتبر دقیقاً ۷ سال از حضور یورگن کلوپ در لیورپول گذشت. سرمربی آلمانی در ۳۹۲ دیدار روی نیمکت لیورپول نشسته که تیمش ۲۳۹ برد، ۹۰ تساوی و ۶۳ باخت در کارنامه‌اش داشته.

مصدومان و محرومان
محمد الننی و امیل اسمیت‌راو مصدومان آرسنال هستند که قطعاً به این نبرد نخواهند رسید. نبی کیتا، کرتیس جونز، الکس اوکسلید چمبرلین و آرتور ملو مصدومان لیورپول هستند که در این دیدار غایب خواهند بود. شرایط اندی رابرتسون هم مشخص نیست و احتمالاً او هم بازی نخواهد کرد.

ترکیب احتمالی دو تیم
آرسنال:
رمزدیل، وایت، سالیبا، گابریل، زینچنکو، پارتی، ژاکا، ساکا، اودگارد، مارتینلی و ژسوس
لیورپول: آلیسون، آرنولد، ماتیپ، فان‌دایک، سیمیکاس، صلاح، هندرسون، تیاگو، دیاس، فیرمینو و نونیس


 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی