نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
واکنش دپارتمان داوران به اظهارات جنجالی استقلالی‌ها/ مشکلی با شنود تلفن داوران نداریم/ باید ثابت کنند ۴ پنالتی عمداً برای استقلال گرفته نشده!
منبع: فارس
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مسئول اجرایی دپارتمان داوران به اظهارات بازیکنان و مسئولان باشگاه استقلال علیه حمید حاج ملک پس از بازی شب گذشته با فولاد واکنش نشان داد.

غلامرضا سلیمانی در مورد شکایت حمید حاج ملک از فرشید سمیعی معاون حقوقی باشگاه استقلال اظهار داشت: صبح امروز حاج ملک به فدراسیون فوتبال آمد و شکایتش را دریافت کردیم. من هم این نامه را به کمیته داوران فرستادم و قرار است کمیته داوران با توجه به اظهارات فرشید سمیعی پس از بازی با فولاد و همچنین صحبت‌هایش در برنامه شب‌های فوتبالی، از وی به کمیته انضباطی شکایت کند.

وی افزود: اگر قرار به شنود است، مشکلی با این موضوع نداریم و از صفر تا صد شنود کنند تا متخلف مشخص شود، اما این حرف‌ها درست نیست. اشتباه داوری در فوتبال وجود دارد و نمی‌توانیم منکر این قضیه شویم. نه کمیته فعلی و نه کمیته قبلی و نه کمیته‌ای که در آینده می‌آید، هیچ‌گاه نمی‌توانند اشتباه داوری را به صفر برسانند. کمیته‌ای هم که چنین ادعایی کند، ادعایش باطل است. ضمن اینکه همه داوران ما قدیمی هستند و داوری کم یا اضافه نشده است.

مسئول اجرایی دپارتمان داوران خاطرنشان کرد: اگر قرار بود ادعای سمیعی صحت داشته باشد و داوران به عمد اشتباه کنند، چرا در این چند سال ثابت نشده است؟ یک نفر پیدا شود و تا آخر کار بیاید تا ثابت شود فلان داور عمدی اشتباه می‌کند. چرا هیچ کس پیدا نمی‌شود چنین موضوعی را ثابت کند؟ وقتی مستندی نیست، چرا چنین صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند؟

سلیمانی در مورد اینکه آیا روی اشتباهات حاج ملک در بازی استقلال و فولاد به جمع‌بندی رسیده‌اند، توضیح داد: کمیته داوران نرم‌افزاری دارد که عملکرد داور هر مسابقه را آنالیز می‌کند. سپس در مورد این موضوع نتیجه‌گیری خواهیم کرد. هنوز این کار انجام نشده، اما استقلالی‌ها از چهار صحنه‌ای که مدعی بودند داور باید برای این تیم پنالتی می‌گرفت، در نهایت به یک صحنه رسیدند. در حال حاضر روی همان صحنه زوم کرده‌اند، اما چرا وقتی موضوعی برایشان محرز نیست، تهمت می‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون بیایند و ثابت کنند چهار پنالتی به عمد برای این تیم گرفته نشده است. داور در شرایط سخت و در لحظه باید تصمیم‌گیری کند. استقلالی‌ها در مورد صحنه‌هایی مدعی هستند که بررسی همه آنها نیاز به VAR دارد و از طریق این سیستم قابل تشخیص است. صبح امروز چندین بار صحنه مورد اعتراض‌شان را دیدم اما قاطعانه نمی‌توانم بگویم پنالتی هست یا نیست. دیگر کارشناسان نیز قاطعانه نمی‌توانند اظهارنظر کنند.

واکنش دپارتمان داوران به اظهارات جنجالی استقلالی‌ها/ مشکلی با شنود تلفن داوران نداریم/ باید ثابت کنند ۴ پنالتی عمدا برای استقلال گرفته نشده!

مسئول اجرایی دپارتمان داوران گفت: محمد فنایی شب گذشته سخت توانست بگوید صد درصد پنالتی بود و فقط می‌گفت به نظر من پنالتی بود. شاید برخی کارشناسان بگویند این خطا اتفاق نیفتاده بود. می‌گویم ممکن است اشتباهاتی شده باشد اما اینکه بگویند این موضوع عمدی است‌ گناهی نابخشودنی و دور از انصاف است. ‌ برخی مواقع صحنه‌هایی در فوتبال اتفاق می‌افتد که فقط با VAR می‌توان آنها را تشخیص داد. امکان تشخیص آنها در لحظه برای داور خیلی سخت است.

سلیمانی در خصوص اینکه باشگاه استقلال مدعی است که صحنه‌هایی که برای این تیم پنالتی گرفته نمی‌شود، راحت برای تیم رقیب پنالتی می‌گیرند، توضیح داد: این موضوع نیز مثل همان صحبتی است که می‌گفتند داور چهار پنالتی برای استقلال نگرفت اما در نهایت به یک پنالتی رسیدند. کجای دنیا در مورد داوری اینگونه اظهارنظر می‌کنند. اگر اشتباهات داوری برای استقلال عمدی است چگونه این تیم سال گذشته قهرمان شد.

وی ادامه داد:‌ اشتباه داوری بین همه تیم‌ها تقسیم می‌شود، برخی از آن سود برده و برخی ضرر می‌کنند. مگر همین هفته گذشته در دقیقه ۹۳ بازی استقلال و گل گهر برای همین تیم پنالتی نگرفتند؟ اگر قرار بود دست‌های پشت پرده‌ای در کار باشد تا اجازه قهرمانی مجدد به استقلال را ندهند، در آن بازی که راحت‌تر می‌توانستند بگویند پنالتی نبوده و توپ را بیرون بیاورند. چگونه داور آن مسابقه تشخیص داد که آن خطا داخل محوطه جریمه بود؟

مسئول اجرایی دپارتمان داوران خاطرنشان کرد: امیر عرب براقی در بازی گل گهر و استقلال با کمک داور خود اختلاف نظر داشت اما قاطعانه به سود استقلال پنالتی گرفت. در کجای دنیا می‌بینیم که هر صحنه‌ای درون محوطه جریمه پنالتی گرفته شود در نهایت گل شود. در همین دو هفته در لیگ برتر ایران دو پنالتی از دست رفت. اما برخی باشگاه‌ها اشتباه داوری و اعلام نشدن پنالتی را برای خود امتیاز در نظر می‌گیرند. اگر پنالتی گرفته نشود می‌گویند ۳ امتیاز را به خاطر اشتباه داور از دست دادیم. این واقعیت در فوتبال وجود دارد و باید به آن برسیم.

سلیمانی افزود: نباید فضا را برای داور سخت کرد. اکنون برای انتخاب داوران بازی‌های هفته آینده با توجه به شرایط ایجاد شده مصیبت داریم. همه به داوری فشار می‌آورند و می‌خواهند تحت فشار امتیاز بگیرند. بازیکنی که به زمین آمده همان دقیقه اول به دلیل شبیه‌سازی اخطار گرفت. معلوم است خود بازیکن هم گاهی مواقع شیطنت می‌کند و یا شاید برای این موضوع آموزش دیده است. تماشاگران هم همین صحنه‌ها و مصاحبه‌های بعد از بازی را می‌بینند و معاون باشگاه استقلال می‌گوید روز سیاه و افتضاح داوری. ما که نمی‌توانیم از فضا داور بیاوریم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • اکبرمعراجی IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    عده ای ازخدابیخبر دردپارتمان داوری نشسته اند وحق استقلال را پایمال میکنند وحالا ادعا هم دارند ...خدا ازشما نگذره که حق تیم استقلال را میخورید
    • رضایاک اصلی IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      از پارسال تا حالا فصل قبل ۱۴ و این فصل فکر کنم ۵ پنالتی براتون گرفتن، دقیقا چی میخواید از فوتبال؟؟؟؟؟😂😂😂
    • آذری IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      یعنی این مصاحبه اگر واقعیت داشته باشه باید فاتحه داوری ایران رو خوند که دست چنین تفکری داره اداره میشه!! ایشون یا سنشون بالا رفته و یکم توی انتخاب کلمات اشتباه دارن یا مثلا میخوان با استفاده از کلمات بازی کنن چون یه قاضی و یک داور با شرافت قطعا نمیتونه این صحبتهارو انجام بده!!! فرمودن استقلالیا ثابت کنن عمدی بوده این اشتباهات! آقای سلیمانی یعنی داوری که توی دو متری چهار مرتبه پنالتی رو میبینه و نمیگیره سهوی نمیگیره؟؟؟؟ فرمودن کسی نیست پیگیری کنه! باشگاه استقلال ده ها مورد بیانیه و شکایت کرده از اشتباهات داوری و پیگیر هم بوده ولی با افکار اشخاصی مثل شما که توی مسند کار هستین هیچ اتفاقی نمیفته چون یه سفره باز کردین همتون دارین میخورین! والسلام!! فرمودن اگه اشتباه داوری برای استقلال هست چرا استقلال پارسال قهرمان شد؟؟ خداوکیلی نمیدونم این توجیه رو کجای دلم بزارم از مسئول اجرایی دپارتمان داوری! استقلال به گواه آنالیز برنامه فوتبال برتر پارسال توی صدر جول تیمهایی بود که اشتباهات داوری به ضررشون بوده، شما ببخشید که استقلال پارسال با این شرایط قهرمان شده!بازی گل گهر انتظار داشتین داور اون صحنه
    • آذری (ادامه کامنت اول) IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      (ادامه کامنت قبلی) بازی گل گهر انتظار داشتین داور اون صحنه رو پنالتی نگیره مگه؟ چون اون پنالتی درست رو داور گرفته منت سر استقلال میزارین؟؟؟ یا از دست داور در رفته و حواسش نبوده نباید برای استقلال پنالتی بگیره؟؟؟ آقای سلیمانی یه نگاه به بازیهای رقیب استقلال بندازین چطوری پنالتی میگیرن براش یا چطوری حتی با دست گل میزنن رو هم داور قبول میکنه!! قانون ظاهرا برای تیمهای خاص توی شرایط خاص فرق میکنه؟؟؟؟ از آقای فنایی گفتین!! استاد محترم آقای فنایی توی برنامه دیشب شبهای فوتبالی خطای سالتو بارانداز بازیکن فولاد رو فرمودن دفاع داره خودشو میندازه روی حریف و فکر میکردن پیمان بابایی دفاع استقلاله و محوطه جریمه فولاد رو با محوطه جریمه استقلال اشتباه گرفته بودن بعد استناد به حرف ایشون میکنی که گفته یه پنالتی نگرفتن!! اصلا همون یک مورد، مگه داور توی یک متری صحنه نیست چرا نگرفت پس؟؟؟ بابا جمع کنین این دکونتون رو بخدا دو روز دیگه ( زبونم لال) از دنیا میرین و مدیون میلیونها نفر میشین با این صحبت ها!! این دنیا چلوکباب میخورین اون دنیا چی؟؟؟؟ بترسین از آه میلیونها نفر که نفرینتون میکنن!!!
    • منطقیه IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      یه سوال از رضا خاک دارم وقتی پنالای هست چرا نباید بگیرنن عاقا حرف شما درست ۱۴ پنالتی گرفتند کدومشون بدون منطق بود اخه مرد حسابی یکم فکر کن اگه کشکی پنالتی بگیرن حق دارین ولی وقتی خطا میشه چطور میگن هیچ اتفاقی رخ ندادع لطفا منطقی باشید سوا از بحث قرمز و ابی د داوری ایران دارع به کجا میرع
    • موعود با اشتباهات سهوی IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      خدا ازشان نخواهد گذشت استقلالیها هم با پیگیری بهشان ثابت خواهند کرد که اشتباه داوری چیزدیگریست نه این
  • پرسپولیس قهرمان IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    جناب سلیمانی این کیسه کشا از قدیم از همه چی طلبکار بودن و همیشه دنبال بهانه بوده اند،همیشه شلوغ کاری میکنن و جوری وانمود میکنن انگار داور سرشونو‌بریده،مثلا داور یک صحنه شاید اشتباه کرده باشه اینا واسه اون بازی تا آخر فصل چارتا صحنه خودشونو طلبکار میدونن.کلا خصلتشون اینجوریه
    • آبی رنگ عشقه IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      داداش صفتهای خودت را به ما نسبت نده همه اینهایی که گفتی جزو منشور باشگاه شماست
  • محمد علي IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    دپارتمان داوري؟؟؟؟دپارتمان دفاع از حقوق لنگييييها
  • احمد IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    جمله را داشته باش : فناهی به سختی تشخیص پنالتی صد در صدی داد . وقتی صد در صدیه پس به سختیش یعنی چی؟
  • امیرتاجی IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    اقای سلیمانی چرابنیادی فربرای لنگ پنالت معیشتی گرفت که صحنه ای موجودنبود ولی برای ماچهارتاپنالت نیازنبودیکی که همه دیدن پنالت برای یامگاکافی مگه لنگ ترابی خراب کنه درضمن جناب سلیمانی این هشت هفته بالای چهارپنالت طلب داریم ولی لنگ بالای 6امتیازمعیشتی ازداورانت گرفت استقلال این هشت هفته مظلوم واقعه شده
  • سامان صفایی IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    وقتی مسئول دپارتمان قضاوت حاج ملک را ماست مالی کنه خداداد افشاریان هم قضاوت بنیادی فر را ماست مالی کنه داورا هر کاری بخوان با استقلال میکنن این درست نیست که ما هم با تیم های دیگر بجنگیم هم با داوران این جنگ ناعادلانه است ما کلا دوست داریم به نفع ما هم گرفته نشود و امتیاز معیشتی نمیخواهیم آقای تاج لطفا نگذارید حق تیم ها پایمال شود فقط داور شجاع و عادل
  • علی IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    ثابت کردنش کاری نداره . از لحاظ قانون وقتی داور به صحنه نزدیک هست و دید داور کور نیست و هیچ مانعی هم جلوی داور نیست اگر خطاهای دهگانه که موجب پنالتی میشه اتفاق بیافته و داور اونو پنالتی نگیره صد درصد عمد محسوب میشه اتفاقا بعد از روند قانونی باشگاه باید شکایت کنه داور ثابت کنه از روی سهوی و ندیدن صحنه بعلت های .... پنالتی نگرفته
  • . IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    اگه استقلال این فصل 5 تا پنالتی زد پس چرا یامگا پنج گله نیست؟ سال قبل هم پنالتی ها را امار بگیرید بعد سخن بگید.
  • 6 IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    حالا يه چيزي گفتند ....كيسه يه بار مصرف همينه ديگه خخخخ
  • لنگ مافیای حکومتی IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    در بازی پیکان گل سالم پیمان بابایی مردود شد و به این بازیکن اخطار هم داد و سپس یه پنالتی استقلال هم طبق معمول دزدیده شد !!! چون در بازیهای سپاهان ، ملوان ، پیکان و فولاد و در مجموع نصف بازیهای این فصل استقلال حق خوری رخ داده آنگاه ذهن انسانهای سالم ، پاک و آزاد اندیش به سمت عمدی بودن این قضیه میره که ۱۰۰٪ عمدا حق استقلال را تضییع می کنند مثل سالهای قبل و قبل تر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی