اجازه ندادند استقلال به صدر برود/  قضاوت ناجوانمردانه ۳۰ میلیارد به باشگاه ضرر زد!/ دیدار آجورلو با تاج هم تأثیری ندارد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت: بابت هر بازی که با ناداوری امتیاز از دست میدهیم چیزی در حدود ۳۰ میلیارد تومان ضرر می‌کنیم و این برای باشگاه استقلال که تقریباً در بحث درآمدزایی خودکفاست کمرشکن است.

محمدرضا مدنی؛ حجت کریمی، از اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال و رئیس گروه اقتصادی مدیران این مجموعه در گفتگو با خبرورزشی، درباره اتفاقات بازی این تیم مقابل فولاد خوزستان اظهاراتی را مطرح کرد:

دیدار تیم استقلال مقابل فولاد را چطور ارزیابی کردید؟

به نظرم یک بازی خوب را شاهد بودیم اما متاسفانه با اتفاقاتی که در بحث داوری رخ داد شرایط به گونه ای پیش رفت که ما دو امتیاز حساس را از دست دادیم تا جایگاهمان در صدر جدول از دست برود.

چطور؟

با توجه به تساوی تیم‌های سپاهان و پرسپولیس ما می‌توانستیم با این همه موقعیت و حملات مستمری که روی دروازه فولاد انجام دادیم برنده باشیم و حالا به جای ۱۵، ۱۷ امتیاز جمع کرده و به تنهایی در صدر جدول قرار می‌گرفتیم.

چرا بحث داوری به این سمت و سو کشیده شد؟

متاسفانه در حق استقلال ظلم شد. مگر ممکن است در یک بازی پنج خطای مشکوک به پنالتی اتفاق بیفتد و هیچکدام آنها پنالتی نباشد؟ دیدیم که اکثر کارشناسان داوری هم گفتند از این پنج مورد لااقل سه بار آن باید پنالتی گرفته می‌شد. من کارشناس داوری نیستم و در حوزه تخصصی من نیست که در این باره نظر بدهم اما دوست دارم آنهایی که در کمیته داوران نشسته‌اند در این باره پاسخگو باشند.

اجازه ندادند استقلال به صدر برود/  قضاوت ناجوانمردانه ۳۰ میلیارد به باشگاه ضرر زد!/ دیدار آجورلو با تاج هم تأثیری ندارد

با توجه به شرایط اقتصادی کشور و هزینه بالای این روزهای تیمداری، این دو امتیاز چقدر برای شما ارزش داشت؟

ما میلیاردها تومان برای تک تک این بازیکنان و اعضای کادر فنی هزینه کرده‌ایم و دوست داریم بابت هزینه ای که می‌کنیم، زحماتی که میکشیم و وقتی که صرف استقلال می‌کنیم، نتیجه بگیریم. وقتی این اتفاقات رخ می‌دهد به شدت ناراحت می‌شویم. من تعجب می‌کنم چطور کمک داورها در زمینه خطاهای درون ۱۸ قدم به داور کمک نمی‌کردند!

به نظر شما این شایعه که گفته شده چون ساپینتو در بازی‌های قبل با داوران تند برخورد کرده باعث شده آنها با استقلال زاویه پیدا کنند تا چه اندازه درست است؟

من در این باره نظری ندارم، اما حالا متوجه میشویم ساپینتو بی دلیل هم عصبانی نیست. ضمن اینکه داور بازی به دو تن از اعضای کادر فنی استقلال هم کارت زرد نشان داد. یعنی مربی حق ندارد با داور حرف بزند؟ از خسرو حیدری آرامتر چه کسی را سراغ دارید؟ من دیروز در ورزشگاه بودم و دیدم که چطور خسرو در آرامش کامل حرفش را مطرح کرد، اما داور به او هم کارت زرد نشان داد!

در مجموع بازی استقلال را چطور ارزیابی کردید؟

به نظرم تاکتیک‌های ما و عملکرد بازیکنان فوق العاده خوب بود. ما اگر توپ‌های مان به گل تبدیل می‌شد و پنالتی‌های مان را میگرفتند می‌توانستیم فولاد را با ۱۰ گل شکست بدهیم. اما متاسفانه داوری در حق ما ناجوانمردی کرد. خوب عمل نکرد. ولی من معتقدم حالا دیگر هیچ تغییری در نتیجه رخ نمی‌دهد و ما باید به فکر بازی‌های آینده باشیم تا با کسب پیروزی‌های بعدی به صدر جدول برسیم.

درباره هزینه سنگین تیمداری حرف زدید، با توجه به ۳۰ هفته مسابقات لیگ برتر و هزینه‌های مختلف از آب معدنی گرفته تا اقامت در هتل، پول بازیکنان و کادرفنی، ترانسفر و غیره، بطور تقریبی هر یک بازی چقدر برای باشگاه استقلال هزینه در بر دارد؟

من به طور دقیق نمی‌توانم این را بگویم اما تقریباً هر یک بازی با تمام هزینه‌هایی که ما برای تیم در طول فصل انجام میدهیم اعم از لباس و خورد و خوراک گرفته تا رفت و آمد و حق الزحمه اعضای تیم چیزی نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان برای ما آب می‌خورد. در واقع دیروز داور با این قضاوتش باعث شد ما ۳۰ میلیارد ضرر کنیم. پولی که با زحمت و تلاش دوستان در باشگاه استقلال تهیه می‌شود اما به این راحتی دود می‌شود و به هوا می‌رود.

اجازه ندادند استقلال به صدر برود/  قضاوت ناجوانمردانه ۳۰ میلیارد به باشگاه ضرر زد!/ دیدار آجورلو با تاج هم تأثیری ندارد

خبر دارید که داور بازی قصد دارد بابت برخی صحبتهای مسئولان باشگاه تان شکایت کند؟

این یک فرار رو به جلوست! آقای داور، برو شکایت کن! فکر کردید با شکایت کردن میتوانید روی اشتباهاتتان سرپوش بگذارید و آنها را از ذهن هواداران پاک کنید؟ من برای شخصیت داور احترام قائل هستم اما قضاوتی که در بازی استقلال انجام شد پرحرف و حدیث بود.

باشگاه استقلال اعلام کرده قرار است مصطفی آجرلو در رابطه با بحث داوری دیداری با مهدی تاج داشته باشد. فکر میکنید این موضوع تاثیری در این زمینه بگذارد؟

هیچ تأثیری ندارد! نتیجه بازی تمام شده و دیگر هیچ چیزی به عقب برنمی‌گردد. شاید برای آینده اثرگذار باشد ولی من معتقدم ما خودمان باید کاری کنیم که حتی اشتباهات داوری هم مانع از کسب امتیازات کامل در بازی‌های آینده نشود.

اما قبول دارید که استقلال در این بازی هم خیلی تلاش کرد ولی...؟

...بله! ولی باز هم باید بیشتر از این تلاش کنیم. ما این توانایی را داریم و بازیکنانی در اختیار تیم ما هستند که میتوانند هر تیمی را شکست بدهند. حتی با قضاوت بد داوران.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۸
  • شاهین IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    لطف زیادی و افراط در حق یکی طرف فکر میکنه وظیفه طرف مقابل پارسال چپ و راست براتون پنالتی مصلحتی میگرفتند بد عادت شدین
    • ساوالان IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      ترک عادت موجب مرض هست!!!!!!!!!! پارسال با هر جیغ مجیدی یک پالتی گرفتید. بد مزاج شدید.. پارسال علنا تمام دولت فشار اورد تا استقلال قهرمان شود. همه دیدند.. از معافیت سربازی بگیر تا رکورد پنالتی و معیشت و پول تبلیغات ......
    • var ..var..var IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      حالا فهمیدین چرا آقایا با var مشکل دارن و در مورد کدام تیم با وجود var به مشکل میخورن ؟!! شاید موعود بنیادی فر بتونه راهنمایی تون کنه
  • رضایاک اصلی IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    ضرری که کیسه به فوتبال(با امتیاز معیشتی و پنالتی کشکی و گل های خطا به تیم های دیگه زدن)تو دنیا بی رغیبه‌ ضرری که کیسه به اقتصاد و پول بیت المال زده(۶۰۰ میلیارد برای این فصل) تو ایران بی رغیبه‌ ضرری که کیسه به فرهنگ فوتبال ( با تاکتیک پنالتی گیری زده) تو دنیا بی رغیبه‌
  • امیرعلی IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    چه خبره هزینه هر بازی 30 میلیارد میشه یک فصل 900 میلیارد چقدر استقلال پر هزینه هست اگر کل تیم های لیگ برتر هم همینقدر هزینه داشته باشند اینها رو تعطیل کنن کارخونه بزنن جوونها برن سر کار اینها که همش نالانن فقط تو ایران برای هم افه میان خارج ایران هیچی نمیشن
    • کورش پاکمهر US ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      بی سواد ۱۵ بازی میزبان هستن نه سی بازی!
  • علی IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    اقای حجت کریمی کیسه کش اشتباه کردی حداقل ۱۲ تا پنالتی براتون نگرفت ولی لطفا شیرجه زدن تو استخر رو فراموش کنید
  • سعید IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    برو کشکت رو بساب حجت اقا کیسه اول هوچی بوده بعد تیم شده
  • موسوی IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    با سلام این فصل هم مثل ۵فصل نکبتی انگار قراره با کمک‌داورها پرسپولیس قهرمان بشه.انگار میخوان هرجور شده اقای گل محمدی راضی بشه واقعا علتش نامعلومه.اما درطول همین چندهفته کلی امتیاز ار رقبا بخصوص استقلال با داوری کسر واز انطرف با کمک‌داورها بنفع پرسپولیس امتیاز ناحق اضافه شده ،درپایان فصل هم کسی یادش نیست چه شده ومیگن اقای گل محمدی پرسپولیس قهرمان کرد،مگر اختلاف امتیاز چقد باید باشد کافیه یکی دوهفته اینجور حق کشی بشه،واقعا کی قراره ورزش ما پاک بشه،
  • احمدرضا بهمن بیگی IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    هوچیگری این تیم تمامی ندارد،دروغگویی هم رسم شده و کنتور نمی اندازد،اون بازجو شکنجه امنیتی فرشید سمیعی دیشب می گفت تلفن همراه داوران زا شنود کنند در واقع شنود کنیم با پاسدار اجرلو با یه من ریش
  • استقلال مظلوم IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    چرا دارن حق استقلال رو میخورن آقای تاج باز برگشت برای نابودی استقلال و تکرار هدیه دادن قهرمانیهای کذایی به تیم پیروزی وهمینطور درودگر وافشاریان کمرهمت برای نابودی استقلال بستن چرا سردار از حقوحقوق ضایع شده تیم دفاع نمیکنه
  • فرهنگ IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    اگر این ضرر و زیان واقعیت داشته باشه، باتوجه به این که مردم و هوادارا سهام خریدند، حق مردم را پابمال می کنند، و به یقین خدا خودش میذاره توو کاسه داورانی که عمدا خیانت م کنند، و مسئولین بالادستیشون که چنین دستوراتی میدن یا حداقل چشم پوشی و از داوران خاطی حمایت می کنند هم سزای این ستم و خیانتشون را می بینند.
  • حسین سرور CH ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    هر بازی سی میلیارد هزینه سی و چهار بازی در فصل ضربدر سی میلیارد میشه به یورو نزدیک چهار میلیون یورو در سال بعد چی جایزه میگیرید ؟ ارزش داره تیمداری ؟ ببندید در این فوتبال را به حاش خرج مدارس و بیمارستان‌ها و استادیوم سازی و ساختن مجتمعات ورزشی برای نوجوانان و کودکان نتیجه اش بهتره.
  • تاکتیک کلی کیسه: شیلجه بلو پنالتی بگیل!! IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    یعنی شما هر بازی رو ببرین ۳۰ میلیارد گیرتون میاد و وقتی میبازین یا مساوی میکنین چیزی گیرتون نمیاد؟! سوال اینه که اصلا این پول توسط کی بهتون داده میشه؟! نکنه حکومت بهتون میده. به قول قدیمیا: خوبی که از حد بگذرد کافر خیال بد کند. داورا پارسال شما رو بدعادت کردن. شما بدون وزیر و داورا هیچی نیست. تاکتیک کلی کیسه: شیلجه بلو پنالتی بگیل!!
    • حسن IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      چرا و پرت نگو لنگی! از نظر شما جماعت هوچیکر تا ساق پای بازیکن استقلال نشکسته خطا پنالتی نیست! اما از اونور خطایی که برای شما میگیرن تا ترابی پنالتی بزنه قطعا پنالتی بوده! یه کم شعور هم خوب چیزیه که انگار متاسفانه خدا بهتون نداده! سال قبل از هر چند خطا فقط یکی رو پنالت می‌گرفتند اینجوری فشاری شدین!؟ اگه واقعا حق استقلال رو بابت هر خطا داخل محوطه جریمه بدن دیگه سکته ی شما جماعت بظاهر منطقی اما به شدت متوهم قطعیه.
  • مختار IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    پنالتی سهمیه ای خداحافظ تممماااااممممم
  • کوهمره_جروق IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    دس پیش میگرند که پس نیوفتند.بوی فساد آجرلو تمام لیگ را فرا گرفته.
  • تاج سرور لونگ سوراخ IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    ببین این لونگیا زبونشون درازشده مثل گوشهایه یحیی چیتوزو طرابی طربچه اخه لونگیه بدبخت تیم شماکه ازوقتی بابامسعودتون رفته صدرجدول راندید اما تاج سرتون استقلال بدون باخت قهرمان شد وکلی رکورد جابجاکرد مثل رکورد بدون باخت ترین تیم جهان تیم شماالبته جام بین المللی داره مثل جام ولایت لونگیا ساکت اگه میتونیدبیایید کل کل بدختهایه کود مغز
  • هوادار فوتبال IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    سازمان لیگ دستور بدهند دربازهای استقلال مقابل حریفان جلو دروازه حریف خندق کنده تا بازیکنان استقلال بتوانند به راحتی شیرجه زده و پنالتی بگیرند. درکجای دنیا برای یک تیم در طول یک فصل بیست پنالتی گرفته میشود واقعا خجالت آور است بازیکنان تیم استقلال به جای بازی خوب وزدن گل در حین بازی فقط دنبال گرفتن پنالتی هستند این خیلی عادت بدی شده است برای تیم استقلال
  • javid US ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    chera kesy in agha ra jarime nemikonad, maghar faghat in team hast ke az eshtebahate davary sadame dideh hast, in agha kolhabardar hast, bayad khesarate tohmatash ra bedahad
  • امير IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    تمام عقل يك لنگي:سهميه پنالتي.
    • 6 IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      تمام خواسته يه كيسه پوش: تو رو خدا پنالتي...
  • اس اس IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    هماهنگی بین داوران ایجاد شده که این فصل لنگی ها قهرمان بشوند . یک قهرمانی به قهرمانی های ناپاک اضافه کنند . چشم بسته برای لنگ پنالتی میگیرند و چشمشون را بر روی پنالتی های اس اس میبندند .
  • یقوب لیث صفاری IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    چون مساوی کردید 30 میلیارد ضرر کردید؟ یعنی تو بازی هایی که میبرید هزینه خورد و خوراک و هتل و بلیط هواپیما و حمل و نقل و دستمزد نمیدید؟؟ ببین با کیا شدیم 80 میلیون نفر!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی