شب اول هفته چهارم لیگ قهرمانان اروپا/ قدرت‌هایی که در پی جبران هستند/ شب سرنوشت‌ساز از راه رسید
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

در اولین شب از هفته چهارم لیگ قهرمانان اروپا، میلان، چلسی، یوونتوس و سویا در پی جبران و بازیابی اعتبار از دست رفته‌شان هستند.

لیگ قهرمانان اروپا به هفته چهارم رسید، هفته‌ای که احتمالاً در آن سرنوشت بسیاری از تیم‌ها مشخص خواهد شد و شاید برخی از تیم‌ها صعودشان را قطعی کنند. امشب در مهم‌ترین دیدار میلان به مصاف چلسی خواهد رفت.

گروه E؛ بکُش تا کُشته نشی!

اتفاق غیرمنتظره در دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا صدرنشینی ردبول سالزبورگ بود. در گروهی که چلسی قهرمان ۲ فصل پیش لیگ قهرمانان و میلان قهرمان فصل قبل سری A ایتالیا حضور دارند، این که تیم اتریشی صدر جدول را مال خودش کند و شانس اول صعود باشد، عجیب بود. حالا این تیم باید به مصاف دیناموزاگرب برود که بازی رفت با یک پنالتی آن را برد. ردبول مقابل دینامو پیش از این ۷ مرتبه بازی کرده که ۴ برد، ۲ تساوی و یک شکست حاصل کارش بوده. دینامو به طور کلی مقابل تیم‌های اتریشی در ۲۰ بازی، ۷ برد، ۵ تساوی و ۸ شکست داشته. البته دینامو هم ۳ امتیازی است و اگر امشب پیروز شود، خیلی چیزها تغییر خواهد کرد.

اما دیگر دیدار این گروه و حساس‌ترین بازی بین دو تیمی برگزار خواهد شد که کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد در ۳ بازی ۴ امتیاز بگیرند. شکست چلسی در همان هفته اول مقابل دینامو کار را برای این تیم سخت کرد. با این حال برد قاطع در بازی رفت مقابل میلان جان تازه‌ای به تیمی که گراهام پاتر الان روی نیمکتش نشسته، داد. میلان البته در خانه شانس دارد باخت ۳ گله بازی رفت را جبران کند. هردو تیم با برد در بازی قبلی لیگ به استقبال این دیدار می‌روند و به‌خصوص میلان که یوونتوس را برده باز هم روحیه‌اش را بازیافته. یک برد برای میلان که سال ۱۹۶۶ به‌دست آمده، ۳ تساوی و ۲ برد برای چلسی در دیدارهای رودروی این دو تیم رقم خورده. میلان در ۴۴ دیدار مقابل تیم‌های انگلیسی ۱۲ برد، ۱۳ تساوی و ۱۹ شکست داشته. چلسی در ۲۸ دیدار مقابل تیم‌های ایتالیایی ۱۰ برد، ۸ تساوی و ۱۰ شکست در کارنامه‌اش می‌بیند. هردو تیم می‌دانند که رقبای کوچک‌شان دست و پا بسته نیستند و به برد بازی امشب نیاز دارند.

گروه F؛ رئال و دیگران

هیچ اتفاق نگران‌کننده‌ای برای قهرمان فصل قبل لالیگا و لیگ قهرمانان رخ نداده و تیم کارلتو در گروهش با یک برد دیگر صعود خواهد کرد. اگرچه در لالیگا، بارسلونا تبدیل به رقیب سمج رئالی‌ها شده، اما در گروه F لیگ قهرمانان کهکشانی‌ها رقیبی نداشته‌اند. با این وجود در آستانه ال‌کلاسیکوی هفته آینده برای رئالی‌ها برد مقابل شاختار ایده‌آل خواهد بود تا با صعود و روحیه خوب به استقبال بازی بزرگ بروند. ۵ برد و ۲ شکست مقابل شاختار برای رئالی‌ها رقم خورده. شاختار هم که از دل اوکراین جنگ‌زده می‌آید با ۴ امتیاز تیم دوم جدول است و شانس صعود هم خواهد داشت. امشب در لهستان پذیرای رئال خواهند بود. شاختار در ۳۰ دیدار مقابل اسپانیایی‌ها ۷ برد، ۶ تساوی و ۱۷ شکست داشته. رئال‌مادرید هم مقابل اوکراینی‌ها در ۱۵ بازی ۸ برد، ۴ تساوی و ۳ شکست داشته.

لایپزیش در بازی رفت مقابل سلتیک برنده شد تا رقیب شاختار برای صعود شود. به نظر می‌رسد امشب یکی از این دو تیم در ادامه راه ناامید شود. لایپزیش تیم خوب سابق نبوده و در بوندس‌لیگا هم در رده یازدهم قرار دارد. با این وجود شاید ورق در اسکاتلند به سود گاوهای نر عوض شود. سلتیک امشب در پی پنجمین بردش مقابل آلمانی‌هاست. این تیم در ۲۴ دیدار فقط ۴ برد داشته، به ۴ تساوی رسیده و ۱۷ مرتبه شکست خورده.

گروه G؛ هالند و دوستان، شما همه!

بمب فوتبال اروپا را سیتی ترکاند، وقتی با تیزهوشی و بهترین قیمت ارلینگ هالند را جذب کرد و حالا در ۱۳ بازی ابتدایی فصل ۲۰ گل این ستاره نروژی زده. در لیگ قهرمانان اروپا هم ۵ گل زده و صدرنشین جدول گلزنان است. با تکیه به درخشش او، منچسترسیتی حالا در آستانه صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان قرار گرفته. برد قاطع مقابل کپنهاگن آن‌ها را یک قدم به هدف نزدیک‌تر کرد و حالا در بازی برگشت هم بعید است امتیازی از دست بدهند. سیتی مقابل تیم‌های دانمارکی در ۷ بازی به ۴ برد، یک تساوی و ۲ شکست رسیده. کپنهاگن که با یک امتیاز شانس کمی برای صعود دارد هم مقابل انگلیسی‌ها ۱۲ مرتبه بازی کرده که فقط یک برد داشته، در ۴ بازی به تساوی رسیده و ۷ بازی را باخته.

دورتموند با برد قاطع ۴-۱ مقابل سویا تبدیل به شانس دوم صعود شد. به احتمال زیاد حتی با یک تساوی هم زنبورها صعودشان را قطعی خواهند کرد. دورتموند که در درکلاسیکر هم سرانجام بعد از ۷ بازی متوالی شکست نخورد، حالا روحیه خوبی هم گرفته و کار را برای آندلوسی‌های بحران‌زده سخت خواهد کرد. سویا به تازگی با جولن لوپتگی قطع همکاری کرده و خورخه سمپائولی را بازگردانده. این دو تیم در ۵ بازی به مصاف هم رفته‌اند که دورتموند ۲ برد داشته، سویا یک مرتبه برنده شده و ۲ بازی هم مساوی شده است. این بازی برای سویا حکم مرگ و زندگی خواهد داشت.

گروه H؛ بازگشت بانوی‌پیر؟

در حالی که پاری‌سن‌ژرمن و بنفیکا در رقابت برای گرفتن صدر هستند، یوونتوس تلاش می‌کند قدرت از دست رفته را برگرداند. پاری‌سن‌ژرمن که در لیگ ۱ فرانسه مثل همیشه صدر را گرفته، در لیگ قهرمانان بعد از ۲ برد مقابل بنفیکا متوقف شد و مشخص شد که رقیبی جز یوونتوس هم دارد. نکته جالب این که بنفیکا در ۷ بازی قبلی مقابل پی‌اس‌جی بیشتر از این رقیب پیروز شده. ۳ برد برای عقاب‌ها رقم خورده، پاریسی‌ها ۲ بازی را برده‌اند و ۲ بازی هم مساوی شده. در ۱۵ بازی مقابل تیم‌های پرتغالی، پاری‌سن‌ژرمن ۶ برد، ۴ تساوی و ۵ شکست داشته. بنفیکا هم مقابل تیم‌های فرانسوی ۳۱ مرتبه بازی کرده که ۱۵ برد، ۸ تساوی و ۸ شکست در کارنامه‌اش ثبت شده.

یوونتوس هم که روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد و جایگاه مکس آلگری متزلزل شده به مصاف مکابی خواهد رفت. یووه که چند روز قبل به میلان باخت، اگر پیروز هم بشود باید در دیدارهای بعدی مقابل بنفیکا و پاری‌سن‌ژرمن برای صعود تلاش کند. در هر صورت شانس یووه ۳ امتیازی از دو تیم دیگر برای صعود خیلی کمتر است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی