نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
۲ |
۵
توقف مرد شماره یک شطرنج جهان مقابل پدیده ایرانی
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کارلسن مقابل پرهام مقصودلو به تساوی رسید و متوقف شد.

در جریان سی و هفتمین دوره مسابقات شطرنج جام باشگاه‌های اروپا، پرهام مقصودلو مرد شماره یک شطرنج ایران در دور هفتم و پایانی این مسابقات به مصاف مگنوس کارلسن مرد شماره یک شطرنج جهان رفت و به تساوی دست یافت. این تساوی ارزشمند برای مقصودلو درحالی به دست آمد که او با ریتینگ ۲۷۲۱ در این مسابقات شرکت کرده بود. مگنوس کارلسن هم درحالی متوقف شد که دارای ریتینگ ۲۸۵۶ بود.

مرد شماره یک شطرنج ایران که برای تیم فرانسوی کلیچی (Clichy) بازی می‌کرد، در این مسابقات عملکرد خوبی از خود نشان داد. تیم مقصودلو در دور هفتم این مسابقات به پیروزی ۴ بر ۲ دست یافت. یاران مقصودلو با این پیروزی در رده دوم این مسابقات قرار گرفتند و نایب قهرمان شدند. تیم شطرنج نُوی (Novy) با ۷ پیروزی پی در پی در صدر این مسابقات ایستاد.

پویا ایدنی دیگر شطرنج باز ایرانی که در این مسابقات دست به مهره شده بود، برای تیمش به پیروزی رسید. ایدنی در تیم اسپانیایی "سیلا" دست به مهره شده بود. تیم شطرنج "سیلا" در این دور هم توانست حریفش را با نتیجه ۴.۵ بر ۱.۵ شکست دهد.

مبینا علی نسب، بانوی ملی پوش شطرنج ایران در مسابقات جام باشگاه‌های اروپا در تیم Denizsu بازی کرد. بانوی شطرنج ایران در دور هفتم این رقابت‌ها مقابل حریفش شکست خورد؛ تیم علی نسب در مجموع ۴ بر ۲ حریف خود را در دور پایانی شکست داد. هم‌چنین طباطبایی، ملی‌پوش شطرنج ایران هم که در این مسابقات دست به مهره شده بود، برای تیم آلمانی بازی کرد و این شطرنج‌باز در دور هفتم به پیروزی رسید.

سی و هفتمین دوره مسابقات آزاد جام باشگاه های اروپا در اتریش از ۱۱ تا ۱۷ مهر با حضور ۵۰۲ شطرنج‌باز و ۷۰ تیم اروپایی در ۷ دور به روش سوییسی برگزار شد که از ایران پرهام مقصود لو، سید محمد امین طباطبایی، پویا ایدنی و مبینا علی‌نسب در این رقابت‌ها حضور داشتند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمدطاها IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    ایولااا..آفررررین به این شطرنج باز قهار و وطن دوست، دمشگرررم واقعااا👏👏🌹💙به زودی یک ایرانی قهرمان شطرنج جهان خواهد شد.. پرهام مقصودلو پر از امید و انگیزه هست به زودی کارلسن را از تاج و تخت قهرمانی جهان به زیر خواهد کشید👍⁦🔥👌🏻💙⁩
  • بهزاد IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    آفرین،انشالله موفق و سربلند باشی افتخاره ایرانی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی