نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
۰ |
۰
معاملات سی اف دی فوتبال؛ خدمتی جدید از آرون‌گروپس
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

همه افرادی که شناخت عمیقی از تیم‌ها، بازیکنان و دنیای فوتبال داشته باشند با روش معاملات سی اف دی فوتبال می‌توانند از دانش عمیق خود کسب درآمد کنند.

معاملات سی اف دی فوتبال یکی از جدیدترین شاخه‌های معاملات فارکس است که می‌تواند برای فوتبال دوستان جذابیت‌های خاصی داشته باشد.

واژه CFD سرواژه عبارت Contract For Difference است  و به معنای قرارداد مابه‌التفاوت است. بازار سهام سی‌اف‌دی در واقع شامل قراردادهایی است که بین بروکر و مشتری منعقد می‌شوند و اساسا خارج از بازار بورس بسته می‌شوند و به بازار خاصی متکی نیستند. اما معاملات سی اف دی فوتبال چگونه کار می‌کند؟

معاملات سی اف دی فوتبال  

CFD در واقع نوعی توافق است که بین طرفین یک معامله بر مبنای تفاوت مبلغ فعلی و مبلغ پایانی مورد معامله منعقد می‌شود. در مورد سی‌اف‌دی فوتبالی، معمولا مورد معامله بازیکنان سرشناس هستند و فرد باید آن‌ها و عملکردشان را مورد معامله قرار دهد.

این ابزار به تریدرها این امکان را می‌دهد تا با نوسانات قیمت دارایی پایه به سودآوری برسند. هدف از چنین قراردادی، این است که طرفین بتوانند از نوسانات حداکثر استفاده را ببرند و سود مدنظر خود را بدون اینکه مالک مورد معامله باشند کسب کنند. از دیگر هدف‌های سی اف دی فوتبال، فراهم کردن فرصت برای مشتریانی است که سرمایه کلانی ندارند.

سی‌ اف دی اساسا یک ابزار مشتق شده معاملاتی است، به این معنا که معامله‌گر با آن مستقیما وارد بازار سهام و سرمایه‌گذاری نمی‌شود بلکه هدفش تنها استفاده از اختلاف قیمت‌ یا همان نوسانات است. ارزش این نوع از معاملات بستگی تامی به ارزش پایه دارد. معاملات CFD بر اساس معاملات فیوچرز انجام می‌شود چراکه تحویل کالا بعد از ثبت معامله انجام نمی‌شود بلکه به آینده‌ای نامعلوم موکول می‌شود.

در یک قرارداد CDS اختلاف قیمت باز و بسته شدن یک معامله ضرب‌در تعداد سهام موجود در قرارداد می‌شود. در معاملات سی اف دی، سهامداران قیمت‌های مختلفی ارائه می‌کنند و شما هم در این بین بایستی نرخ پیشنهادی خود را اعلام کرده و سی اف دی خود را به فروش رسانده یا خریداری کنید.

برای ایجاد سی اف دی بازیکنان،  از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل الگوریتم‌ها، ایجاد شاخص‌های قابل مبادله و محصولات مشتقه استفاده می‌شود و بازیکنان قیمت‌گذاری می‌شوند. بیش از ۵۰۰ نوع داده مختلف برای هر بازیکن در نظر گرفته می‌شود.

با تجمیع این داده‌ها امکان مقایسه‌های عمیقی بین بایکنان فراهم می‌شود. برای مثال شاخص بازیکنان مانند رونالدو و مسی کنار هم قرار می‌گیرد تا یک قیمت واقعی تولید شود که بر اساس معیارهای عملکردی بازیکنان حرکت می‌کند.

ویژگی‌های معاملات CFD

اما ویژگی‌های سی اف دی چیست و چه مزایایی دارد؟ یکی از ویژگی‌های بنیادین CFD، تجارت‌های مارجینی است. تجارت‌های مارجینی معاملاتی محسوب می‌شوند که امکان استفاده از لوریج یا اهرم را در یک معامله فراهم می‌کنند. در نتیجه شما قادر خواهید بود چند برابر پول خود سرمایه‌گذاری کنید. همچنین در زمان باز کردن یک سهام نیازی به پرداخت کل هزینه تراکنش نیست و فقط مجبور به پرداخت درصد کمی از آن‌ خواهید بود.

از دیگر ویژگی‌های معاملات CFD باید به امکان تجارت در هر شرایطی اعم از long position و یا short position اشاره کرد. مقصود از لانگ پوزیشن مواردی است که انتظار داریم در یک بازه زمانی قیمت محصول مورد نظر بالا برود و شورت پوزیشن، معامله‌ای است که احتمال ریزش قیمت را در آن پیش‌بینی می‌کنیم.

دیگر ویژگی این معاملات، مقرون‌به‌صرفه‌ بودن آن‌ها است. در این نوع از معاملات، چون کالایی به واقع جابجا نمی‌شود، مشمول مالیات نیز نمی‌شود در نتیجه در مقایسه با دیگر معاملات سنتی به مراتب به صرفه‌تر است.

امکان تعیین حد ضرر و جلوگیری از ضرر زیاد از دیگر مزایای این دست معاملات است. علت در نظر گرفتن چنین قابلیتی، ریسک بالای معاملات مارجینی است که می‌تواند ضرر زیادی به همراه داشته باشد.

دیگر ویژگی‌ این معاملات، عدم تناقض با بازار بورس است. همزمان که شما در سی اف دی معامله می‌کنید می‌توانید در بازارهای دیگر چون بورس و فارکس هم سرمایه‌گذاری کنید و این‌ها هیچ تداخل و منافاتی با هم ندارند.

درباره کارمزد معاملات سی‌اف‌دی باید گفت که کارمزد این معاملات هزینه حجم تراکنشی است که در معامله انجام می‌شود و چون این معاملات از نوع مارجینی هستند،‌ به ازای هر شبی که از باز بودن پوزیشن بگذرد، کارمزدی خاص در نظر گرفته می‌شود. هزینه ها مانند سواپ و کمیسیون به صورت درصدی از عدد به دست آمده از  ضرب تعداد سهام در قیمت بسته شدن پوزیشن به دست می‌آید.

مزایای معاملات CFD

از مزایای معاملات سی اف دی باید به موارد خاصی اشاره کرد. برای مثال قراردادها با استفاده از معاملات مارجینی انجام می‌شوند که پیش از این از مزایای آن گفتیم. با استفاده از خاصیت اهرم یا لویچ می‌توانید سرمایه‌ خود را چندین برابر کنید. در سی اف دی نیاز به پرداخت تمبرهای مالیاتی نیست.

در این بازار چه بازار صعودی باشد و چه نزولی، در صورتی که هوشمندانه عمل کنید و پیش‌بینی‌های اصولی و درستی انجام دهید، باز هم امکان کسب سود دارید. از سوی دیگر و تنها با یک حساب تجاری می‌توانید در تمامی بازارهای مالی سرمایه‌گذاری کنید. همچنین فراموش نکنید که با امکانات خاص این معملات می‌توانید ضرر خود را به حداقل برسانید.

مشکلات معاملات سی اف دی چیست؟

فراموش نکنید که این معاملات هم مانند معاملات دیگر ریسک بالایی دارند و همین امر برای معاملات  CFD، لزوم سرعت عمل و تمرکز را ایجاد می‌کند. ریسک‌ها مربوط به نقدینگی و مارجین است که باید به مابه‌التفاوت‌ آن‌ها تسلط داشته باشید.

در صورتی که نتوانید کاهش‌های ایجاد شده در خصوص ارزش گزینه‌های سرمایه‌گذاری را مدیریت کنید، ممکن است کارگزاری پوزیشن معاملاتی شما را ببندد و شما متحمل پرداخت خسارت شوید.

دیگر ریسک درباره معاملات اهرمی است. بدین شکل که اهرم شما را در  معرض سودهای بالقوه بیشتر و به همان میزبان زیان‌های بیشتر قرار می‌دهد. درواقع چنین معاملاتی مانند یک شمشیر دو لبه است. در حالی‌که گزینه‌های مدیریتی فراوانی در خصوص معاملات مانند حد ضرر وجود دارد، اما این امر هم الزاما تضمینی برای عدم زیان نیست!

نکته دیگری که باید در ارتباط با CFD فوتبالی در نظر داشته باشید اینکه این نوع از معاملات در حال حاضر تحلیل تکنیکال ندارند و بیشتر به صورت فاندمنتال پیش می‌رود.

اگر نمی‌دانید باید گفت که تحلیل فاندامنتال، در واقع همان مسابقات فوتبال است. یعنی باید به تماشای رقابت‌ها بنشینید و عملکرد بازیکنان را تماشا کنید. این مورد برای فوتبال دوستان حرفه‌ای بسیار جذاب خواهد بود، اما برای ناآشنایان به دنیای فوتبال می‌تواند دردسرساز باشد.

شما با این روش می‌تواند دقیقا مشابه با مارکت‌های مالی، گزینه‌های مدنظر خود را خریداری کرده یا به فروش برسانید. حال این خرید و فروش همانطور که گفتیم می‌تواند لانگ یا شرت پوزیشن باشد. شما برای هر یک از این موارد یک شاخص جداگانه دارید و می‌توانید عملکرد بازیکن را ارزیابی کرده و نسبت به خرید و فروش آن تصمیم‌گیری کنید.

شاخص آدریکس، میلیون‌ها داده را درباره بازیکنان و مسابقات در یک زمان پردازش می‌کند و برای هر بازیکن یک شاخص منحصربه‌فرد ایجاد می‌کند. این شاخص انفرادی به هر بازیکن این امکان را می‌دهد تا در مقابل گروه همتای خود محک زده شده و بر این اساس یک معیار نسبی از ارزش ایجاد شود.

سخن آخر

قراردادهای سی اف دی، گزینه‌های بسیار جذابی با پتانسیل بالا هستند و ظهور معاملات سی اف دی فوتبال نشان از ظرفیت بالای آن‌ها دارد. CFD فوتبالی یک گام رو به جلو در ایجاد علاقه قوی در حوزه ترید است که در حال حاضر در حال طی کردن مراحل اولیه خود است، اما با توجه به تیم پشتیبانی قوی و عملکرد موفق در پیگیری می‌توان انتظار یک آینده درخشان را برای این ایده نوظهور داشت.

اینکه بخواهیم مدعی شویم معاملات سی اف دی فوتبال در حال حاضر بسیار کند است یا امیدی به فردای آن نیست اشتباه است چرا که نباید خیل پرشمار طرفداران فوتبال را فراموش کرد که شعار این پلتفرم معاملاتی جدید یعنی «علاقه‌تان را ترید کنید» می‌تواند تحت‌تاثیر قرارشان دهد.

گفتنی است در حال حاضر بروکر آرون گروپس نیز خدمات معاملات سی اف دی فوتبال را ارائه می‌کند. فراتر از این مجموعه قصد گسترش سی اف دی ورزشی را دارد و همین حالا سی اف دی کریکت نیز در این بروکر فارکس   ارائه می‌شود.

شما به سادگی و با یک حساب استاندارد و VIP آرون گروپس می‌توانید روی بیش از ۱۳۰۰ ورزشکار رشته فوتبال و کریکت که قیمت‌گذاری شده‌اند معامله کنید. این تعداد شامل ۵۰۰ فوتبالیست برتر فعال در لیگ‌های معتبر انگلیس، لالیگا، لیگ ۱، بوندسلیگا، سری آ، جام حذفی انگلیس، لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا یوفا، مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا و جام جهانی است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی