نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
پرسپولیس باید هجومی بازی کند و نیمه اول به مس رفسنجان گل بزند/ یحیی برای این بازی تغییرات مهمی انجام خواهد داد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

محمود کلهر پیشکسوت پرسپولیس معتقد است که این تیم در بازی با مس رفسنجان باید هجومی بازی کند و زود گل بزند.

محمود کلهر پیش از دیدار پرسپولیس و سپاهان در اصفهان نیز تأکید کرده بود که «به نظر من پرسپولیس در زمان خوبی مقابل تراکتور تبریز شکست خورد و می‌شود نقاط ضعف را برطرف کرد. به هر حال بازیکنان جدیدی به پرسپولیس آمدند و آنها برای هماهنگی نیاز به زمان دارند اما به اعتقاد من اگر پرسپولیس مقابل سپاهان هجومی بازی کند و از حواشی دور باشد همین بازی با سپاهان می‌تواند یک سکوی پرتاب برای پرسپولیس باشد.»

کلهر حالا چند روز پس از تساوی در اصفهان می‌گوید: سپاهان اصفهان یکی از تیم‌های بزرگ یا به اصطلاح غول فوتبال ماست که در لیگ برتر همواره جزو مدعیان اصلی قهرمانی بوده است. این تیم امسال هم در همه پست‌ها بازیکنان خیلی خوبی دارد. نقطه قوت این تیم خط هافبک و خط حمله آن بود که دیدیم مقابل پرسپولیس کم نیاوردند. من خودم تصور می‌کردم مهاجمان و هافبک‌های تکنیکی و سرعتی پرسپولیس بهتر بتوانند از کمی‌کندی خط دفاع سپاهان استفاده کنند اما در عمل چنین نشد.

او ادامه می‌دهد: به نظر من مورایس خیلی خوب تیم پرسپولیس را از لحاط فنی آنالیز کرده و شناخت زیادی از بازیکنان این تیم داشت. شما دیدید چگونه مهدی ترابی در زمین عملا به یک بازیکن معمولی و بی اثر تبدیل شد. هافبک‌ها و مدافعان سپاهان اجازه ندادند ترابی در زمین آنها راحت پا به توپ شود و تمام راه‌های رسیدن توپ به او را بستند. از طرف دیگر سعید صادقی هم به خوبی شناسایی و مهار شده بود. امید نورافکن با خشونت، بازی فیزیکی و تجربه خودش که محصول بازی در تیم ملی است به صادقی با انگیزه هم اجازه نداد از سمت راست نفوذ یا برای هم تیمی‌هایش موقعیت سازی کند. یکی از دلایلی که یورگن لوکادیا نتوانست گلزنی کند همین موضوع بود.

کلهرتأکید می‌کند: مهاجمی‌مثل یورگن لوکادیا برای گلزنی نیاز به تغذیه شدن و توپ دارد اما عملا راه ارتباط هافبک‌های پرسپولیس با او بسته شد. سرمربی با تجربه سپاهان خوب می‌دانست مهاجم هلندی پرسپولیس در محوطه جریمه خطرناک است و بنابراین به مدافعان و هافبک‌های دفاعی خود سپرده بود او در هجده قدم صاحب توپ نشود. برهمین اساس یورگن لوکادیا به عقب برمی‌گشت که توپ بگیرد و عملا در این شرایط از بازی خارج می‌شد.

هافبک اسبق پرسپولیس خاطرنشان می‌کند: بازی با سپاهان به هر حال با یک امتیاز برای دو تیم به پایان رسید. حالا پرسپولیس بازی سنگین دیگری به اعتقاد من پیش روی دارد. پرسپولیس در دیدار با مس رفسنجان باید زود و در همان نیمه اول به گل برسد. هر چقدر از بازی بگذرد گلزنی به این حریف سخت تر خواهد شد. ما فوتبالی‌ها یک اصطلاح داریم و می‌گوییم در نیمه دوم دروازه‌ها کوچک تر می‌شود اگر نتوانید در نیمه اول گل بزنید! این موضوع در مورد تیم‌های بزرگ در تقابل با تیم‌های نسبتا ضعیف تر صدق می‌کند. البته تیم مس رفسنجان واقعا تیم خوب و قابل احترامی‌است. فوتبال خوب و قابل احترامی‌هم ارائه می‌دهد و باید بچه‌های پرسپولیس به هوش باشند که دوباره ماجرای تراکتور تبریز تکرار نشود.

او همچنین ادامه می‌دهد: برای زود گل زدن باید پرسپولیس بازی با مس رفسنجان را هجومی‌آغاز کند. بازی تهاجمی‌می‌تواند حریف را در ورزشگاه آزادی به عقب رانده و شرایط را برای گلزنی مهیا کند. یحیی گل محمدی مربی باهوشی است و من پیش بینی می‌کنم در این دیدار با تغییراتی نسبت به بازی با سپاهان اصفهان تیمش را ارنج کند. تغییراتی که تیم را هجومی‌تر از بازی در اصفهان خواهد کرد. امیدوارم پرسپولیس با برتری در این دیدار جایگاه خودش در صدرجدول را تثبیت کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی