سروش رفیعی
منبع: فوتبال۳۶۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نیمکت‌نشینی سروش رفیعی مقابل سپاهان عواقب خوبی برای یحیی گل‌محمدی و تیمش نداشت.

یکی از نکات عجیب ترکیب اصلی پرسپولیس مقابل سپاهان حضور سروش رفیعی روی نیمکت بود. بازیکنی که از زمان تغییر نقشش در پرسپولیس به ستاره این تیم تبدیل شده و توانسته بود تیم یحیی را از بحران نجات دهد. البته همان‌طور که مشخص بود این تصمیم فنی نبوده و به دلیل عدم تمرکز سروش به خاطر اتفاقات خارج از زمین گرفته شده بود. تصمیمی که البته به پرسپولیس در داخل زمین ضرر بزرگی زد و این تیم نتوانست در بازی بزرگ و مهم با سپاهان برنده از میدان خارج شود.

البته قطعا تضمینی وجود نداشت که در صورت حضور سروش در ترکیب اصلی، پرسپولیس برنده این بازی شود اما چیزی که قطعی است این است که با حضور شماره ۷ در ترکیب اصلی این تیم موقعیت‌های بیشتری روی دروازه حریف به‌وجود آورده و بازی بهتری را به نمایش می‌گذاشت که شانس پیروزی این تیم را بیشتر می‌کرد. اتفاقی که در این بازی نیفتاد و پرسپولیس علاوه بر اینکه برنده نشد موقعیت‌های خوبی هم به‌دست نیاورد.

دردسرهای باورنکردنی نیمکت نشینی هافبک پرسپولیس؛ نبودن سروش به سرخ ها بدجوری ضربه زد/ آمار عجیب بیلدآپ؛ وقتی ترابی هم تغذیه نشد!

براساس آمار متریکا، پرسپولیس مقابل سپاهان کمترین بازی‌سازی از عقب میدان (بیلدآپ) را داشت. کاری که وظیفه جدید سروش در تیم یحیی گل‌محمدی است. سرخپوشان تهرانی در این بازی تنها نزدیک به ۷۰ بیلدآپ داشتند، این در حالی است که در بازی با تراکتور این عدد ۱۲۰ و در بازی با نفت مسجدسلیمان نزدیک به ۹۰ بود. افت فاحش این آمار که نقش زیادی در ایجاد موقعیت‌های پرسپولیس دارد را بیش از همه می‌توان به غیبت سروش رفیعی ارتباط داد. بازیکنی که بیشترین پاس ارسالی به مهدی ترابی، یورگن لوکادیا و دیگر بازیکنان هجومی تیمش را دارد.

ترابی در بازی مقابل سپاهان تعداد لمس توپش به عدد ۳۰ نرسید، این در حالی است که در هر ۲ بازی قبلی این عدد بیش از ۵۰ بود. در غیاب سروش رفیعی، ترابی تغذیه نشد و در ادامه هم پاس‌های خوبی به لوکادیا و دیگر بازیکنان تیم نرسید تا بازی پرسپولیس مقابل سپاهان به یک بازی سرد و بی‌روح و کم موقعیت تبدیل شود. همه این آمار نشان می‌دهد که نبودن یک بازیکن چقدر در اجرای تفکرات یحیی گل‌محمدی در داخل زمین تاثیرگذار بود. 

رفیعی در بازی دوستانه مقابل هوادار در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفت و یحیی امیدوار است که در بازی با مس رفسنجان هم بتواند از ابتدا از این بازیکن استفاده کند تا روند بازی تیمش به روند هفته‌های قبل بازگردد. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ساعد IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    چرا دستای ترابیو ی بنده خدایی این شکلین
    • حمید IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      🤣🤣🤣👌😅😅😅
  • کوهمره_جروق IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    نبود سروش سیاسی بود
  • رضایاک اصلی IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    سروش در چند بازی گذشته نشانی از یک پلی میکر توانمند نداشت واغلب جنگهی تن به تن را به حریفان واگذار کرده است
  • ارتش سرخ پایتخت DE ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    اگه به عدم تمرکز باشه، ترابی باید چند هفته بیرون از ترکیب به فوتبالش فکر کنه. دلیلی ندارد وقتی سیامک رو داری، ترابی به هر قیمتی باشه!!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی