نظرسنجی

قهرمان لیگ با توجه عملکرد تیم‌ها در هفته ۲۸؟
همسرم در استادیوم پارکن کپنهاگ عاشقم شد!/ خیابانی به اشتباه گفت توی دروازه/ اشمایکل اعتراف کرد قبل از دیدن من فکر می‌کرد بهترین گلر جهان است!
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

یکی از خاطره‌انگیزترین تقابل‌های بدون گل فوتبال ایران برابر دانمارک رقم خورد؛ جایی که وایکینگ‌ها هر چه زدند راهی به دروازه هادی طباطبایی نیافتند.

هادی طباطبایی دروازه‌بان اسبق استقلال و تیم ملی این روزها در دانمارک حضور دارد؛ جایی که یکی از جذاب‌ترین خاطرات دوران فوتبالی خود را ثبت کرده است. اما شاید برای او جذاب‌ترین اتفاق در کنار شب فوق العاده فوتبالی‌اش، آشنایی با همسرش در آن استادیوم باشد. آشنایی که باعث شده ۲۳ سال اخیر را در کنار هم پشت سر بگذارند. او در تازه‌ترین گفتگویی که داشته، به حواشی جالب آن بازی پرداخته است:

قبل از بازی همه استرس داشتند

دانمارک در آن مقطع از بهترین تیم‌های دنیا بود و قهرمان اروپا شده بود و اگر اشتباه نکنم چند روز قبل از بازی ما توانسته بود ایتالیا را شکست دهد. بازی سختی بود و یادم است بازیکنان قبل از بازی استرس داشتند ولی من خودم نگاه مثبتی به این بازی داشتم و شرایط روحی من خیلی خوب بود. یادم است مهدی هاشمی نسب سراغم آمد و با استرس گفت بازی خیلی سختی است، چکار کنیم؟ من به او گفتم کار خاصی قرار نیست انجام بدهیم، می‌رویم بازی می‌کنیم و برمی‌گردیم.

دانمارکی‌ها دوست نداشتند با ما بازی کنند

همانطور که گفتم دانمارک در آن مقطع از تیم‌های خوب فوتبال دنیا بود و در سوی مقابل تیم ملی ما هنوز مثل امروز در سطح جهان مطرح نشده بود و یادم است جو خیلی علیه ما بود و حتی تعدادی از بازیکنان و رسانه‌های دانمارکی به تدارک این بازی معترض بودند و به فدراسیون فوتبال‌شان ایراد می‌گرفتند که چرا با تیم ضعیفی مثل ایران بازی می‌کنید. تصورشان این بود که تیم ضعیفی هستیم ولی خب خدا را شکر نتیجه بازی جوری شد که متوجه شدند این طورها هم نیست.

یک چشمم به توپ بود و یک چشمم به ساعت

اگر بگویم از آن بازی چیز زیادی خاطرم نیست دروغ نگفته‌ام. جو حاکم بر بازی خیلی سنگین بود و من فقط فکر و ذکرم این بود که هر توپی به سمتم می‌آید را بگیرم. یک چشمم به توپ بود و یک چشمم به ساعت استادیوم و چیزی از جریانات بازی متوجه نشدم و ثانیه شماری می‌کردم تا بازی تمام شود و داور سوت را بزند. هر لحظه ممکن بود زحماتی که در ۹۰ دقیقه بازی کشیده بودیم از بین برود و حیف بود اگر این اتفاق رخ می‌داد.

همسرم در استادیوم پارکن کپنهاگ عاشقم شد!/ خیابانی به اشتباه گفت توی دروازه/ اشمایکل اعتراف کرد قبل از دیدن من فکر می‌کرد بهترین گلر جهان است!

پورحیدری حرکت معروفش را انجام داد

مرحوم پورحیدری مربی واکنش‌گرایی نبود و نه خیلی از خودش ناراحتی نشان می‌داد و نه خوشحالی و کلاً اهل این نبود که کسی را شماتت کند و یا برعکس بخواهد کسی را تشویق کند. ایشان یک عادت و حرکت معروف داشت که وقتی موقع بازی استرس می‌گرفت گوشه ناخن‌هایش را می‌جوید و در طول بازی با دانمارک هم چنین حرکتی انجام می‌داد و مشخص بود استرس زیادی دارد و بعد از پایان بازی خسته نباشید گفت و از من تشکر کرد.

خیابانی به اشتباه گفت توی دروازه

موقعیت‌های زیادی از حریف گرفتم و اگر بخواهم بین آنها انتخاب کنم سخت است ولی یک موقعیت شوت از راه دور بود که زاویه خیلی زیادی داشت و شاید کسی فکرش را نمی‌کرد بشود آن توپ را گرفت. بعد از بازی که ویدیوی آن بازی را دیدم جواد خیابانی به اشتباه گفت توپ وارد دروازه شده است و بعد از مدتی متوجه شد هادی طباطبایی آن را گرفته است و توپی گل نشده است.

بازی باید ۱۶-۲ می‌شد

دو موقعیت خیلی خوب در این بازی داشتیم. یکی را داریوش یزدانی زد و اشمایکل گرفت و یکی هم تک به تک بود که علی موسوی زد و چیزی نمانده بود گل شود ولی اینطور نیست که بگوییم بدشانسی آوردیم و می‌توانستیم ببریم. اگر قرار بود موقعیت‌های دو تیم گل شود این بازی باید ۱۶ بر ۲ به نفع دانمارک تمام می‌شد و نمی‌توانم بگویم نتیجه مساوی در این بازی عادلانه بود.

آشنایی با همسر در استادیوم

بعد از پایان آن بازی بود که با همسرم آشنا شدم. او ساکن دانمارک بود و آمده بود بازی را ببیند و قسمت اینطور بود که با هم آشنا شویم و ازدواج کنیم. فکر می‌کنم آن بازی برایم خیر و برکت زیادی داشت و علاوه بر اینکه من را با آن بازی می‌شناسند ازدواجم هم اتفاق خوبی بود که برایم در آن بازی و آن سفر رخ داد.

تمجید جالب اشمایکل

بعد از پایان بازی پیراهنم را با اشمایکل عوض کردم و پیراهن او را یادگاری گرفتم که بعد آن را به پسرم هدیه دادم. دیالوگ خاصی بعد از پایان بازی بین من و اشمایکل برقرار نشد ولی یک مصاحبه انجام داد و گفت تا قبل از این بازی فکر می‌کردم بهترین گلر جهان هستم ولی در بازی با ایران دیدم دروازه‌بان بهتر از من هم وجود دارد.

همسرم در استادیوم پارکن کپنهاگ عاشقم شد!/ خیابانی به اشتباه گفت توی دروازه/ اشمایکل اعتراف کرد قبل از دیدن من فکر می‌کرد بهترین گلر جهان است!

من را به جای هادی، با لقب شیر کپنهاگ می‌شناسند

لقب شیر کپنهاگ را یکی از روزنامه‌ها (خبرورزشی) فردای آن بازی روی جلد برد و تیتر جالبی بود و تبدیل به لقب من شد و الان بیشتر از اینکه من را به اسم هادی بشناسند، به اسم شیر کپنهاگ می‌شناسند. این لقب را دوست دارم و در کنارش لقب هادی دیوید سیمن که استقلالی‌ها به من داده بودند را هم دوست دارم. واقعاً یادش بخیر. زمان چقدر زود می‌گذرد.

خوشحالم آن بازی از من به یادگار ماند

خیلی‌ها می‌گویند در تیم ملی به حقم نرسیدم و شاید استحقاقم این بود که بیشتر از این‌ها بازی ملی داشته باشم ولی خب بازهم خدا را شکر می‌کنم دوران حضورم در تیم ملی خوب بود و چنین بازی خاطره‌انگیزی به یادگار ماند و الان هرکس یاد بازی‌های ملی من می‌افتد عملکرد خوبی را از من در ذهن دارد و همین برایم خیلی مهم است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۵
  • امير IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    بيچارمون كردي با اون دروازبانيت تو استقلال.بد ترين دوران استقلال بود.واقعا اون دوران قحطيه دروازبان بود.يه داوود فنائي و برومند و طبا بود.طوري كه فينال اسيارو يحيوي رو گذاشت تو دروازه
    • ali TR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      دقیقا بنده خدا جوگیر شده به عنوان پرسپولیسی هر وقت دربی تو دروازه بود خیالمون از برد پرسپولیس راحت بود :)))
  • تاج کبیر IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    شیر فقط شیر کپنهاگ 👏
  • فرهاد IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    کلا تو عمر فوتبالیت یه روز خوب بودی اون هم برابر دانمارک اگه مثل عابدزاده برابر استرالیا آمریکا و آلمان می درخشیدی یا مثل بیرو پنالتی کریس و می گرفتی چکار می کردی
    • ابی IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      عابدزاده مقابل آلمان افتضاح بود خود تو هم دروازه بود صربه سر مسخره بیرهوف میگرفتی حتما
  • محمد IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    خاطره های قلعه نویی تو لورکوزن،بیرانوند از پنالتی رونالدو و طباطبایی از بازی دانمارک تمومی ندارن!!!
    • امیر IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      فکر نکنم مثل عابدزاده و مرحوم حجازی دیگر به چشم ببینیم
  • ریاضی IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    دمت گرم بازی خیلی خوبی انجام دادی ولی جوگیر نشو! شیر کپنهاک در حد روزنامه بود لقب نبود که بهت بدن، سیمن😂جدی نگیر، قایدی اولش نیمار بود الان شده مسی برا استقلالیا
    • بستوزن لنگ IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      آره قایدی نیماربود والان شده مسی تودربی هم میشه کابوس لنگ بی افتخاربین المللی
  • محمد IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    کلا یه بازی بیشتر خوب نبودی
  • اصغر IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    تو را عاشقت شدند ولی مرا چون صورتم مانند شخصیت گوژ پشت نتردام است.در سالن تمرین کشتی جواب سلامم را نمی دادند و کشتی را ترک کردم زن نمی دهند.وهکس بخواهد کسی را بترساند من را نشان می دهند.وشماها انطور زندگی می کنید و من هم اینطور صبح را به شب می رسانم .فقط شکر خدا اخرین روزهای رنج را دارم سپری می کنم و به پایان عمر نزدیکم .
    • هوادارفوتبال IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      مهم صورت زیبا نیست اگر درونت وافکارت زیبا باشد توبهترینی تنهاقلبهامیتوانند زیبایی رادرک کنند چشمهافقط میبینند
    • سعید IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      همه اینطور نیست من خودم کشتی گیر نیستم ولی وقتی یه کشتی گیر میبینم بهش احترام میزارم و دوس دارم باهاش هم صحبت بشم ناراحت نباش دوست عزیز اگه بهت احترامی گذاشته نمیشه شاید جای درستی قرار نگرفته ایی اگه یه ساعت عتیقه رو ببری پیش دست فروش ازت حتی مجانی هم شاید نخره میگه کهن ست اما اگه ببری موزه ... خدا رفیق خوبیه باور کن خدا عجیب غریب کمک میکنه فقط سعی کن غمگین نباشی
    • سعید IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      داداش این طوری نگو امید داشته باش به زندگی بحرفای مردمم گوش نکن چون بخاطره حرف مردم که نمیخای زندگی کنی، تو بخاطره خودت دلت آیندت و خانوادت زندگی کن، مهم اخلاقو مرامو شخصیت آدماس که به یادگار میمونه و ارزشمنده، نه ظاهرو شکلشون،امیدت فقطوفقط به خداباشه داداشه عزیزم موفق باشی
    • دایان IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      چ حرفا میزنی دادا ، باید نگاهت زیبا باشه " تا وقتی طرز تفکرتان را بهتر نکنید هیچ چیز بهتر نخواهد شد "
    • رصا IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      تن آدمی شریف است به جان آدمیت نه همین لباس زیباست(ظاهر زیبا‌.)نشان آدمیت.
    • ... IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      حقیقت تلخه و غیر قابل انکار و جز پوچی برای امثال منو تو چیزی در انتظار نیست
  • تاج اعظم IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    تمام بازیکنان این زمان پولکی هستند،ولی هادی و امثال اون غیرتی بودن لطفاً اگه سن و سالتون قد نمی ده نظر ندید
  • mojtaba DE ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    همیشه فنی ترین دروازبان هاا استقلالی بودن ..}}}
  • حجت IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    شیر کپنهاگ بودی یا ماست وین؟ هفته بعد که عین ماست ۵ تا از اتریش خوردی رو چرا نمیگی؟
  • امیر IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    استقلالی نیستم ولی اون بازی رو بیاد دارم واقعا هادی کولاک کرد امیدوارم هرجا هست سلامت باشند
  • بستوزن لنگ IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    بگومرگ برلنگ بگو مرگ برلنگ
    • علی IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      مرگ بر کیسه
  • محسن IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    به نظرم از میرزاپور خیلی بهتر بود ولی بلاژویچ و برانکو دعوت نمی کردنش و علاقه خاصی به میرزاپور داشتن. ابراهیم میرزاپور هم بازی با پاش خیلی مشکل داشت و سر همین مشکل چند بار از حریفامون گل خوردیم.
  • مکتب جعل و فتوشاپ و دوپینگ IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    حاج فتل فقط دنبال بچه خوشگلایی مثل علیرضا نیکبخت، کوروش تشت‌زر، سرژیک تیموریان، هادی طباطبایی و... بود تا طرفدارای استقلال زیاد بشن. حاج فتل به تنهایی تونست پنجاه کا به فالورهای استقلال اضافه کنه!! اگه دست حاج فتل بود جوجه اردکهای زشتی مثل مهدی فنونی‌زاده، رضا حسن‌زاده، غلامحسین دین‌محمدی و... هیچوقت به استقلال نمی‌اومدن. خخخ
    • امير IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      خدا شفات بده
    • علی IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      غلامحسین دین محمدی توی استقلال بازی کرده لنگی بی اطلاع!؟
    • علی IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      غلامحسین دین محمدی توی استقلال بازی کرده لنگی بی اطلاع!؟
    • متین استقلالی IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      خدایا کلی خندیدم 😂😅:))))) غلام حسین دین محمدی کیه دیگه؟ بچه خوشگلا همه استقلالی بودن ؟ بعد یعنی بچه زشتا پرسپولیسی بودن؟
  • محسن IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    این پسر چقدر خاطرات زیادی دارد که افتخاربکنه اول دانمارک را خیلی خیلی بادش کردوبعداز کلی تعریف وهمسریابی عالی، دربازی دوستانه که دانمارکی ها دل ودماغ بازی با ایران را نداشتند به گفته خود شر دانمارک ، بدون انگیزه، خودش را قهرمان دانمارک قلمدادمیکنه وچه مدالهایی به خودش هدیه میکنه وچقدر هم راضی هست از آن بازی، حتما هرروز هم فیلم نوار ویدیو کوچکش هم مانده وداره هرروز مرور میکنه ومیگه، من هم میتوانستم چهار پنالتی کره شمالی، دوتا نود دقیقه استرالیا +هشت دقیقه پایانی بازی استرالیا وپنالتی کریس رونالدو وضربه سر استثنایی ژاوی وچندبار دستکش طلای لیگ برتر را هم کسب کنم ولی آرزو کردن آزاد وآزاد است برای کسی که با لقب یک روزنامه به خود میباله عجب زمانه ای شده
  • ارمان IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    مهمترین ویژگی آقا سید هادی طباطبایی اخلاق خوبش هستش درکنار اون واقعا بازی با دانمارکش خاطره انگیز بود
  • شهریار IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    عشق من فقط هادی بود
  • امیر خان IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    یادش بخیر خیلی خوب یادمه طباطبایی خیلی عالی بود بهترین دروازه بانی دوران فوتبالیش بود بازی چقدر هیجان داشت توپ همش روی دروازه ما بود واقعا طباطبایی فوق العاده بود و یه تنه در برابر دانمارک ایستادگی کرد اگر هر دروازه بان دیگه ای می بود فکر می کنم ۴- ۵ تایی می خورد واقعا هر موقع تصویر طباطبایی رو میبینم یاد اون بازی می افتم
  • محمد IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    درسته هادی خوب کار کرد ولی رهبری فرد اون توپ رو از روی خط دروازه با تکل بیرون نمی آورد الان سوراخ کپنهاک بود
  • محمد IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    کیسه کشا اگر افتخارات بازیکنان پرسپولیس رو تو لیگ اروپا و آسیا داشتن چکار میکردن کیسه بی اسطوره😆😆
  • حح IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    بنظرمن‌هادی‌ازنظراخلاق‌وورزش‌عالی‌بودامیدوارم‌خوش‌وسلامت‌باشن
  • کیسه کش حقیر هستم IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    بزرگترین خاطرات دروازبانی تاریخ ایران رو پرسپولیسیا رقم زدن اینقدم عقده و کمبود نذاشتن😂😂😂😂😂😂 چقد عقده این کیسه کشا خداییش. تو اگر جای عابدزاده یا بیرانوند بودی که دیگه خدارو بندگی نمکردی😂😂😂😂😂😂😂 ماست دانمارکی😂😂😂😂😂😂
    • حسین IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      لنکی جان عابدزاده توی استقلال عقاب شد نه لنگپولیس😆
  • العین شش کیسه یک IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    کیسه کشا چرا اینقد عقده این واقعا؟؟؟؟؟؟ اگر عابدزاده یا بیرانوند اینقد کمبود داشتن الان باید فیلم سینمایی از خودشون میساختن😂😂😂😂😂😂😂😂 دوچرخه سواران عروس آسیا
  • کیسه عروس آسیا IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    شیر دانمارک؟؟؟؟؟؟؟😂😂😂😂😂😂😂😂😂 خداییش دوچرخه چیا هستن تا بخندیم فقط😂😂😂😂😂😂😂 خودش به خودش لقبی میده که هیچکی نشنیده تاحالا😂😂😂😂😂😂😂😂
  • سید مهدی آزاد IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    لنگی ها ن قهرمان اسیا شده تند ن خواهند شد افرین لر شیر استقلال ایران
  • ادیبی IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    خداوکیلی از جه کسی بهتر بودی باباهمیشه گفته اندبا یک گل بهارنمی شود
  • هموطن IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    با احترام آقای طباطبایی دروازه بان شش دانگی نبود و به نظر من هم بازی دانمارک یه استثنا بود توی بازی های ایشان . روی ارسال ها فوق العاده ضعف داشتند ولی تک به تک ها رو خیلی خوب می گرفتند . روی شوت ها هم ۵۰ به ۵۰ بودند
  • بهروز IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    بازی دانمارک و ایران خاطرمه ، بهترین بازیکن میدان هادی طباطبایی بود ، آدم خوش شانس و خوشبختیه که توی اون روز با همسرشون اشنا شدن و باعث شده زندگیشون رو در بهترین کشور اروپایی ادامه بدن ، خوشا بحالشون .
  • یه کیسه کش:)) IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    خاطرات من در پارک و پیک موتوری :))😂😂😂😂

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان لیگ با توجه عملکرد تیم‌ها در هفته ۲۸؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی