نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
اعتراض استقلالی‌ها به داوران و فدراسیون جواب داد/ استقرار VAR در دستور کار فدراسیون تاج قرار گرفت
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پیرو اتفاقات جنجالی قضاوت دیدار تیم‌های استقلال تهران و فولاد خوزستان، رؤسای فدراسیون فوتبال در صدد برآمدند تا هر طور شده استادیوم‌های برگزاری لیگ برتر را به کمک داور ویدیویی تجهیز کنند.

دیدار تیم‌های استقلال و فولاد در چارچوب هفته هشتم مسابقات لیگ برتر تحت‌تاثیر اشتباهات حمید حاج ملک، داور این مسابقه قرارگرفته و مدیران و مسئولان باشگاه استقلال از همان ساعات ابتدایی پس از پایان این دیدار حملات تندی را علیه دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال استارت زدند.

در شرایطی که عنوان شده بود شاید از نیم فصل دوم لیگ برتر جاری مقدمات راه اندازی کمک داور ویدیویی در لیگ برتر آغاز شود موضوع اشتباهات داوری طی هفته‌های اخیر به ویژه بازی استقلال و فولاد رئیس جدید فدراسیون فوتبال را بر آن داشته تا هر چه سریعتر اقدامات لازم در این باره انجام شود.

سهیل مهدی، یکی از مدیران سازمان لیگ و از مجریان اصلی برگزاری دیدارهای لیگ برتر در گفت‌وگو با خبر ورزشی، در ارتباط با بحث استفاده از کمک داور ویدیویی در مسابقات فصل جاری لیگ برتر اظهار داشت: مطمئنم که بحث استقرار کمک داور ویدیویی در استادیوم‌ها و برگزاری مسابقات لیگ برتر با VAR از اولویت‌های کادر جدید مستقر شده در فدراسیون فوتبال است و اتفاقاً آقایان خیلی نگران هستند که این موضوع عملی نشود.

اعتراض استقلالی ها به داوران و فدراسیون جواب داد/ استقرار VAR در دستور کار فدراسیون تاج قرار گرفت

وی افزود: این نگرانی‌ها باعث شده تا دوستان بیش از پیش به دنبال استفاده از VAR باشند و به همین خاطر با باشگاه‌ها هم صحبت‌های لازم انجام شده تا انشاالله این موضوع هرچه سریعتر عملیاتی شود. در این صورت به احتمال زیاد بخش عمده‌ای از مشکلات مربوط به بحث داوری از بین میرود.

مهدی تاکید کرد: قطعا اگر VAR بیاید ما نیز به عنوان مجریان برگزاری مسابقات با آرامش و طیب خاطر بیشتری رقابت‌ها را برگزار می‌کنیم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در پاسخ به این خبر ورزشی که آیا استقرار VAR به رقابتهای جاری لیگ برتر میرسد یا نه، گفت: باید اجازه بدهید مسئولان ذیربط در این باره نظر بدهند. چون به نظر بنده مهمترین و اصلی‌ترین عاملی که در فرآیند استفاده از کمک داور ویدیویی باید اجرا شود بحث آموزش است.

وی اضافه کرد: در بحث آموزش داوران ما باید به ازای هر نفر، ساعت‌های مشخصی را که مورد تایید فیفا باشد در این کلاسها بگذرانند تا استانداردهای این موضوع رعایت شود. پس از آن هم باید تست بدهند و نتایج آن به فیفا می‌رود و جوابش برمی‌گردد. علاوه بر این یکسری تست‌های آنلاین هم برای داوران وجود دارد که آنها هم باید همگی مورد تایید فدراسیون بین‌المللی فوتبال قرار بگیرد.

اعتراض استقلالی ها به داوران و فدراسیون جواب داد/ استقرار VAR در دستور کار فدراسیون تاج قرار گرفت

مهدی افزود: برگزاری این کلاس‌ها و انجام تست‌های آنلاین و حضوری طولانی‌ترین بخش این کار است. تازه این زمانی است که تجهیزات اصلی VAR در استادیوم‌ها مستقر شده باشند و پس از آن کار وارد بخش عملیاتی شده و داوران بتوانند مهارت لازم برای کار با آن را به دست بیاورند.

وی در این باره که با توجه به این همه مشکل آیا امکان دارد در رقابت‌های جاری لیگ برتر بتوان به موضوع استفاده از VAR رسید یا نه، پاسخ داد: چرا که نه! اگر تجهیزات مستقر شود و کلاس‌ها به صورت مستمر و مداوم انجام شود این اتفاقات می‌تواند به صورت موازی همزمان با برگزاری مسابقات لیگ برتر اجرا شده و در نهایت تا پیش از پایان فصل بتوانیم از VAR بهره برداری کنیم. اگر مسئولان فدراسیون فوتبال بتوانند تجهیزات کمک داور ویدیویی را وارد کرده و در تعدادی از ورزشگاه‌ها مستقر کنند می‌توان این کار را انجام داد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵
  • محمد IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    اقا رضایاک اصلی یعنی چی این بنده خدا تو هر کامنتی هست تو هر کامنتی هم میخنده وکیسه کیسه میکنه
    • بستوزن لنگ IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      این بنده خدادوست داره زیر استقلالیها باشه اذیتش نکن فرارنکنه براماهم که بدنیست ببم جان
    • آبی رنگ عشقه IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      با var هم داوری ما درست نمیشه وقتی که یک صحنه 10 بار در تلویزیون نشان داده میشود و 90 درصد کارشناسان میگویند پنالتی بود ولی داور و مسئول کمیته داوران و شیتیل بگیر کمیته داوران چیزی را که عیان است بعد 3 روز قبول نمیکنند
  • gaer IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    این افراد هستند که میگیم مدیریت در کشور نیست. وی ای ار اینقدر مشکل هست که ما با ابنهمه ترقه و ما و من ها و ادعای بزرگ بودن عاجز باشیم و همه را درگیر یک بازی کنیم که داور اشتباه کرده و نخواهیم مدیر خوب باشیم خاک بر مدیریتی که اوردن یک دستگاه اینقدر مشکل شده و نمیتونه حل کنه. ویلموتس پول مفت میگیره 6میلیون دلار ما 500 هزار دلار نداریم دستگاه بیاریم خجالت میکشیم از بحرین و عمان و کویت که کوچولو میپنداریمشون
  • رضایاک اصلی IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    وار بیاد کیسه میره بین نفت و ملوان ملق میزنه😂😂 بعد هم چرا نوشتید بازی کیسه و فولاد با اشتباهات داور و فلان؟؟؟ موقعی که تمام کارشناسا و هوادارای فوتبال غش و تمارض کیسه پوشا را دیدن باز نوشتید اشتباهات داور😂😂😂😂 دست خوش بابا😂😂😂
    • لنگی سوز IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      لنگی ها ازالان عزا گرفتن varداره میاد.اول بابا مسعودرفت حالا varداره میادخخخخ
  • بستوزن لنگ IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    گل ممد مخالفه میفهمین مخالفه
  • جنگ تا فوتبال پاک IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    تا امروز اگر وی ای آر وارد ایران نشده فقط بخاطر حرکتهای مذبوحانه مافیای سرخ فوتبال آنهم بدلیل تغییر در نتایج بازیها بوده متاسفانه متاسفانه باید گفت قدرت مافیای فوتبال تا امروز از قدرت هواداران فوتبال پاک و سالم در ورزش و فوتبال بیشتر بوده ای کاش وزیر محترم ورزش آقای حمید خان سجادی که سلامتی اخلاقی و تخصص ایشان زبانزد همگان است خودشان مستقیما به این امر ورود کنند و فضای قضاوت و داوری فوتبال را از این هرج و مرج نجات دهند مطمئنا با وجود چنین سیستم پیشگیرانه از خطاهای انسانی (چه سهوی و چه عمدی ) خواه ناخواه قضاوتها هم به سمت عدالت پیش خواهد رفت
    • شیرزاد CA ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      "ای کاش وزیر محترم ورزش آقای حمید خان سجادی که سلامتی اخلاقی و تخصص ایشان زبانزد همگان است خودشان مستقیما به این امر ورود کنند" در مورد تخصص سجادی که نمیدونم شما کی رو تا حالا دیدی که جرات کنه بهش زبون یزنه! لابد میخواد پولادگر رو بفرسته که وی ای آر رو درست کنه! اون هم چه شود! البته من هم تا چند وقت پیش فکر میکردم سجادی آدم خوبیه....
    • Ali IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      کاربر به نام : جنگ تا فوتبال پاک اینطور که شما میگی شما دنبال جنگ هستید ونه ورزش و فوتبال ودیگر آنکه به مصداق کافر همه را به کیش خود پندارد فوتبال را ناپاک میدانی ودیگر آنکه خودت مقر آمدی که مافیا رنگ دیگری هم دارد و آنهم به اقرار و اعتراف خودت مافیای آبی است هر چند تا حالا کسی از طرف پرسپولیسی ها اقرار به بودن مافیا به هر رنگی نکرده وهمین دلیل عدم وجود آن در پرسپولیس می باشد اما وقتی فردی مانند تو به صراحت اقرار و اعتراف می کند که مافیا وحود دارد و آبی است پس باید روش شما را همانند آن دزد دانست که خودش هم بانگ برداشت آی دزد آی دزد تا حواس مردم به طرف دیگری برود ، هرچند عاقبت رسوا گردید شما نیز با تهمت و افترا و اجرای ترانه گل هیاهو و هو چی گری ره به جایی نخواهید برد و عاقبت رسوا و سرافکنده خواهید شد که عاقبت خیر و عافیت برای نکو گویان و نکو کاران است ،پس هرچه می خواهید بگویید و تهمت بزنید که هرچه بکارید همان بدروید.
  • !!! IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    منظورتون چیه از اعتراض استقلال جواب داد ؟؟ مگه بقیه تیمها وار نمیخواستن!!
  • استقلالی IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    لنگیا مخالف وار هستن چون درصورتیکه این سیستم به فوتبال ایران بیاد ودرست واصولی ودقیق اجرابشه که خیلی بعیدهم هست میرن ته جدول وبراشون سخته که آبروشون بره
  • ایرانی IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    هرچی شد اگر، اگر دیگه شدنی نیست .اگه مسئولان بخوهند کلا یکماه کار داره ،، این دیگه تو استادیوم های محلی کشورهای دیگه هم کار گذاشتند حالا این بابا اینگاری میخواد اتسان بفرسته مریخ اگر، اگر میکنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی