نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
پردرآمدترین فوتبالیست‌های جهان
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

لیست پردرآمدترین فوتبالیست‌های حال حاضر جهان دستخوش تغییراتی شده، اما کیلیان امباپه فوق‌ستاره فرانسوی همچنان در آن بالاتر از لیونل مسی و کریستیانو رونالدو قرار گرتفه است.

گزارش جدید نشریه اقتصادی «فوربس» کمی لیست قبلی از پردرآمدترین فوتبالیست‌های حال حاضر جهان را دستخوش تغییر کرده، اما هنوز هم کیلیان امباپه ستاره ۲۳ ساله فرانسوی پاری‌سن‌ژرمن صدرنشین این لیست است.

فوربس تخمین زده که امباپه در سال ۱۱۵ میلیون پوند درآمد خواهد داشت. اگرچه این مبلغ با پرداخت مالیات و حق‌الزحمه ایجنت کاهش خواهد یافت، اما یک رکورد در جدول پردرآمدترین بازیکنان فوتبال خواهد بود.

۱۰ نفر برتر این لیست و میزان درآمدشان را نشریه «سان» لیست و بررسی کرده است.

۱۰- کوین دبروینه (۲۶ میلیون پوند)

ستاره بلژیکی با باشگاه منچسترسیتی قراردادی ۴ ساله بسته و هر هفته ۳۷۵ هزار پوند حقوق می‌گیرد. این بازیکن موافقت کرده که تا سال ۲۰۲۵ در کنار قهرمان فعلی لیگ برتر انگلیس بماند و دورات حضورش در اتحاد را به یک دهه خواهد رساند. او ۱۱ قرارداد تجاری بسته که شامل نایکی، واو هایدریت، کردیت کارما و ترابادی هم می‌شود.

۹- آندرس اینیستا (۲۷ میلیون پوند)

اینیستا با حضورش در ویسل‌کوبه همه را غافلگیر کرد، اما درآمد خوبی در این باشگاه ژاپنی دارد. اسطوره بارسلونا که پنجمین فصل ماجراجویی آسیایی‌اش را پشت سر می‌گذارد و کاپیتان فعلی گاوها به شمار می‌رود، حدود ۲۷ میلیون پوند در حال حاضر درآمد دارد. اینیستا هم با چند برند تجاری قرارداد بسته که یکی از آن‌ها راکوتن مالک ویسل‌کوبه است.

۸- ادن آزار (۲۸ میلیون پوند)

با کسر مالیات، به ادن آزار ستاره بلژیکی که در رئال‌مادرید افت کرده هفته‌ای ۴۰۰ هزار پوند حقوق تعلق می‌گیرد. این بازیکن که در سال ۲۰۱۹ از چلسی به رئال پیوست، در تیم فعلی‌اش سالانه حدود ۲۰ میلیون پوند به‌علاوه پاداش می‌گیرد. او به ندرت بازی می‌کند و همیشه هم یا مصدوم است یا ممکن است مصدوم شود! در فصل جدید هم فقط در ۳ بازی به میدان رفته.

۷- روبرت لواندوفسکی (۳۱٫۵ میلیون پوند)

لواندوفسکی ۳۴ ساله تابستان امسال با انتقالی ۴۲٫۵ میلیون پوندی از بایرن‌مونیخ به بارسلونا پیوست و به درآمد خوبی هم می‌رسد. ستاره لهستانی در لالیگا به طور خالص ۸٫۶ میلیون پوند حقوق دریافت می‌کند که به عبارتی می‌شود ۱۶۵ هزار پوند در هفته بعد از کسر مالیات. این مبلغ در فصول بعدی به ۲۱۵ هزار پوند در هفته و بعد از آن به ۲۶۵ هزار پوند در هفته خواهد رسید. بعد از آن دوباره کاهش خواهد یافت. بند فسخ قرارداد لوا هم ۴۳۰ میلیون پوند است.

۶- ارلینگ هالند (۳۵ میلیون پوند)

هالند ۲۲ ساله که تبحرش در گلزنی را در لیگ برتر انگلیس هم به رخ کشیده خیلی زود شمار گل‌هایش را از ۲۰ هم بیشتر کرد. او با قراردادی ۵۱ میلیون پوندی به منچسترسیتی پیوست و این قرارداد هم تا سال ۲۰۲۷ اعتبار دارد. او تقریباً یک میلیون پوند در هفته در اتحاد درآمد دارد که بدون پاداش هت‌تریک‌هایش است. البته برخی گزارش‌ها هم مبلغ دقیق دستمرد او را ۸۶۵ هزار پوند در هفته اعلام کرده‌اند. هالند ۳٫۵ میلیون پوند هم بابت قراردادهای اسپانسری به‌دست می‌آورد.

۵- محمد صلاح (۴۸ میلیون پوند)

ستاره مصری در تابستان گذشته قراردادی جدید با دستمزدی بیشتر امضا کرد تا هم خودش خوشنود باشد و هم هواداران از ماندگاری‌اش هیجان‌زده شوند. این بازیکن ۳۰ ساله که قراردادی ۳ ساله امضا کرد دستمزدش را تقریباً ۲ برابر کرد و به هفته‌ای ۴۰۰ هزار پوند رساند. صلاح در سال‌های اخیر به موفقیت‌های لیورپول کمک زیادی کرده و حقوقش را کافی نمی‌دانست که سرانجام باشگاه را به واکنش واداشت. او هم اسپانسرهای بسیاری علاوه بر حقوق خوب در آنفیلد دارد.

۴- نیمار (۷۸٫۵ میلیون پوند)

نیمار ستاره برزیلی که زمانی با ۲۲۲ میلیون یورو از بارسلونا به پاری‌سن‌ژرمن پیوست که هنوز هم رکورد نقل‌وانتقالات فوتبال جهان است، در قرارداد جدیدی که امضا کرده و تا سال ۲۰۲۷ اعتبار دارد، هر هفته ۶۰۰ هزار پوند برای او قید شده. ستاره برزیلی ماه مِی گذشته این قرارداد را تمدید کرد و به این ترتیب تا ۳۷ سالگی در پی‌اس‌جی خواهد ماند. به نظر می‌رسد با این حقوق خوب نیمار در هر صورت در تیم فرانسوی باقی می‌ماند و به بارسلونا برنمی‌گردد.

۳- کریستیانو رونالدو (۹۰ میلیون پوند)

رونالدو می‌خواست تابستان زیر قراردادی که به حساب او ۳۶۰ هزار پوند در هفته واریز می‌کند را بزند و راهی تیم دیگری شود که در لیگ قهرمانان اروپا بازی می‌کند. با این حال باشگاه منچستریونایتد نمی‌خواست فوق‌ستاره پرتغالی را از دست بدهد و حداقل این فصل هم در اولدترافورد ماندگار است. رونالدو پول خوبی از قراردادهای پرتعداد با اسپانسرهای معروف به جیب می‌زند. او که برند خودش را هم دارد، در اینستاگرام هم به خاطر ۴۸۶ میلیون دنبال‌کننده، درآمد خوبی دارد.

۲- لیونل مسی (۱۰۸ میلیون پوند)

مسی که اخیراً به عنوان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال هم معرفی شده، سال ۲۰۲۱ از بارسلونا جدا شد و به پاری‌سن‌ژرمن پیوست. قرارداد ۹۴ میلیون پوندی مسی با پی‌اس‌جی خیلی زود فاش شد. او همچنین ۱۲٫۸ میلیون پوند پاداش وفاداری و مقداری هم سهم ارز دیجیتال دریافت می‌کند. مسی هم مثل رونالدو اسپانسرهای بزرگ و معروفی دارد. قرار بود قراردادش برای سال سوم تمدید شود، اما همه‌چیز به بعد از جام‌جهانی موکول شده و بعید نیست تصمیم بگیرد به بارسلونا برگردد.

۱- کیلیان امباپه (۱۱۵ میلیون پوند)

قرارداد جنجالی و بزرگ ۵۰۷ میلیون پوندی امباپه با باشگاه پاری‌سن‌ژرمن برای ۳ سال دیگر هم امضا شد. با این وجود ستاره ۲۳ ساله فرانسوی از شرایطش و قول‌هایی که داده شده و به آن عمل نکرده‌اند، راضی نیست. او قرارداد با رئال‌مادرید را رد کرد تا پول هنگفتی بابت ماندنش در پاریس به جیب بزند. با این حال اعداد و ارقامی که پیرامون امباپه مطرح می‌شود برای این که انتقال او به رئال‌مادرید را منتفی بدانیم، کافی نیست. شاید این قرارداد بزرگ تابستان آینده به طور کلی لغو شود و امباپه به تیم دیگری برود.

پردرآمدترین فوتبالیست‌های جهان در سال ۲۰۲۲/ مسی و رونالدو پایین آمدند/ نام‌های غیرمنتظره در صدر و در لیست برترین‌ها
پردرآمدترین فوتبالیست‌های جهان

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • اس اس کبیر IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    نفریازدهم هم لوکادیا مهاجم تیم حکومتی است که باپول بی زبان بیت المال به این رتبه رسیده.
  • MAMALI IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    این چ پول هایه سرسماوریه که به اینا میدن؟؟ من عاشق فوتبالم و میدونم که این ورزش چقدر محبوبه و پول زیادی در فوتبال در جریانه ولی انصاف نیست این فوتبالیست ها اینطوری پول کسب کن بعد یک مهندس و یا استاد دانشگاه با سال فلان قدر سر کنن . امیدوارم این وضع درست بشه منظورم این نیست که اونا حقشون نیست نه منظورم اینه به کسی که پانزده سال از عمرش رو میزاره واسه تحصیل هم بیشتر برسن تا اینطوری جوان ها بیشتر راغب بشن که درس بخونن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی