نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
رئال‌مادرید - بارسلونا (ال‌کلاسیکو)
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در شب برتری رئال‌مادرید مقابل بارسلونا در ال‌کلاسیکوی رفت این فصل لالیگا، نقش تاکتیک‌های کارلو آنچلوتی و درخشش جوان‌هایش نظیر والورده و رودریگو پررنگ بود.

وقتی بارسلونا بدون شکست راهی مادرید شد، هیچ‌کس تصور نمی‌کرد تیمی که فصل قبل قهرمان را در ال‌کلاسیکو ۴-۰ برده بود اینطور مقهور قدرت شاگردان کارلتو شود. اما بارسلونا در روزی که فرصت‌های بسیاری را هدر داد و بازی‌اش چنگی به دل نزد، ۳-۱ مغلوب رئال‌مادرید شد. ابتدا کریم بنزما ترک عادت نکرد و گل دوازدهمش را در ال‌کلاسیکو به ثمر رساند، سپس نوبت به فدریکو والورده رسید. گل فران تورس در نیمه دوم بارسا را امیدوار کرد، اما تیزهوشی رودریگو باعث شد تا این امید خیلی زود از بین برود.

نکات مهمی از ال‌کلاسیکوی شماره ۲۸۴ باقی مانده که با هم آن‌ها را مرور خواهیم کرد.

استفاده مفید

در کنفرانس خبری پس از بازی ژاوی گفت که رئالی‌ها فقط با ضدحمله گل زده‌اند. او درست می‌گفت، تاکتیک کارلو آنچلوتی برای این دیدار بر پایه استفاده مفید از موقعیت‌ها بود. در واقع کارلتو از بازی قبلی و شکست مقابل ژاوی درس گرفت و تصمیم گرفت تیمش بی‌گدار به آب نزند. رئالی‌ها در بیشتر دقایق بازی مالکیت توپ را به بارسا دادند (۵۷ درصد در مقابل ۴۳ درصد) و از فضاها بهره بردند. رئال در حالی این بازی را برد که ۸ ضربه در چارچوب بارسلونا داشت و این کمترین آمار در جریان یک برد ال‌کلاسیکو برای آن‌ها از فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۳ به بعد است. در حالی از ۸ شوت رئال به ۳ گل رسید که بارسا از ۱۸ شوت فقط یک مرتبه نتیجه گرفت.

نکاتی از ال‌کلاسیکوی رفت لالیگا و پیروزی ارزشمند رئال‌مادرید/ وقتی پازل موفقیت برای کهکشانی‌ها چیده شد/ این بازیکن‌ها تفاوت را رقم زدند

فاکتور تجربه

علاوه بر تیزهوشی آنچلوتی که با تاکتیک‌هایش کاری کرد این مرتبه مقابل ژاوی به بردی مهم دست پیدا کند، نقش دو هافبک باتجربه رئال‌مادرید را نباید نادیده گرفت. بازی کم‌نقص تونی کروس و لوکا مودریچ باعث شد تا در میانه میدان کفه ترازو به نفع رئالی‌ها سنگینی کند. پاسی که قبل از گل نخست رئال در دقیقه ۱۲ از سوی کروس برای وینیسیوس ارسال شد و این بازیکن را در موقعیت تک‌به‌تک قرار داد، بازی را از همان ابتدا به سوی رئالی‌ها کرد. در واقع این گل که توسط بنزما به ثمر رسید باعث شد تا تاکتیک‌های آنچلوتی راحت‌تر پیاده شود. ۹۷ درصد پاس‌های مودریچ سالم به مقصد رسیدند که آماری خیره‌کننده است و این رقم برای کروس ۸۹ درصد بود.

نکاتی از ال‌کلاسیکوی رفت لالیگا و پیروزی ارزشمند رئال‌مادرید/ وقتی پازل موفقیت برای کهکشانی‌ها چیده شد/ این بازیکن‌ها تفاوت را رقم زدند

ال‌کلاسیکوی جوانان

پیش از این نبرد بزرگ نشریه «آ اس» آن را «ال‌کلاسیکوی جوانان» نامید. در واقع دیگر همه متوجه شده‌اند چند بازیکن جوان در روند حرکتی هردو تیم رئال‌مادرید و بارسلونا چه نقش مهم و پررنگی دارند. ولی یک‌شنبه در سانتیاگو برنابئو این جوان‌های سفیدپوش بودند که درخشیدند و خودی نشان دادند. اگرچه وینیسیوس به خوبی بازی‌های قبلی نبود ولی با نفوذهایش در ابتدای بازی تأثیر خودش را گذاشت. می‌توانست زننده گل نخست باشد، ولی در هر صورت در ریباند ضربه او که تراشتگن گرفته بود، بنزما گل زد. اما بهترین بازیکن این دیدار والورده بود، بازیکنی که یک گل مهم با شوتی دقیق در نیمه نخست زد و هر لحظه پابه‌توپ شد خطری برای دروازه بارسا ایجاد کرد. والورده با ۲۴ سال سن حالا تجربه کافی را هم برای بازی در میادین بزرگ دارد. کروس بعد از این بازی توییت کرد: «والورده بین ۳ بازیکن برتر فعلی فوتبال جهان است.» اما بعد از گلزنی بنزما، رودریگو به میدان رفت و به موقع خط دفاعی بارسا را به هم ریخت. او یک پنالتی از گارسیا گرفت و خودش آن را تبدیل به گل کرد تا در لحظاتی که کاتالان‌ها امیدوار به زدن گل تساوی بودند، کاملاً ناامیدشان کند. رودریگو ۲۱ ساله همیشه در زمان درست توسط آنچلوتی به بازی گرفته می‌شود و تأثیر بزرگی روی بازی‌ها می‌گذارد.

نکاتی از ال‌کلاسیکوی رفت لالیگا و پیروزی ارزشمند رئال‌مادرید/ وقتی پازل موفقیت برای کهکشانی‌ها چیده شد/ این بازیکن‌ها تفاوت را رقم زدند

وابستگی به لوا

اختلاف نظر درباره وابستگی به عملکرد روبرت لواندوفسکی در بایرن‌مونیخ زیاد بود و حالا در بارسلونا هم این اتفاق رخ می‌دهد. شب کم‌فروغ ستاره لهستانی در مادرید در نهایت با شکست تیمش همراه شد. او که ۶ گل پیش از این به رئال‌مادرید زده بود، ۶ ضربه به سمت دروازه این تیم در ال‌کلاسیکو زد که هیچ‌کدام وارد دروازه نشد. در ۴ دیدار آخری که لواندوفسکی بیش از ۶ ضربه به سمت چارچوب زده و موفق نشده گل بزند، تیمش موفق به کسب پیروزی نشده است. ۲تای آخری مقابل بایرن‌مونیخ و رئال‌مادرید بوده و پیش از آن هم ۲ مرتبه چنین اتفاقی در زمان حضورش در بایرن رخ داده بود. در هر صورت از نخستین ال‌کلاسیکو خاطره خوبی برای لواندوفسکی به جا نماند و او باید در بازی برگشت جبران کند.

نکاتی از ال‌کلاسیکوی رفت لالیگا و پیروزی ارزشمند رئال‌مادرید/ وقتی پازل موفقیت برای کهکشانی‌ها چیده شد/ این بازیکن‌ها تفاوت را رقم زدند

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی