منچستریونایتد – تاتنهام/ ملاقات حسرت‌کشیده‌ها!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

منچستریونایتد و تاتنهام که سال‌هاست در حسرت کسب جام هستند، امشب باید در لیگ برتر انگلیس به مصاف هم بروند.

ورزشگاه اولدترافورد امشب از ساعت ۲۲:۴۵ میزبان حساس‌ترین دیدار هفته لیگ برتر انگلیس خواهد بود. منچستریونایتد و تاتنهام که سال‌های اخیر در حسرت جام و موفقیت بزرگ بوده‌اند، به مصاف هم خواهند رفت.

منچستریونایتد؛ تردید شیاطین

هنوز هم نمی‌دانیم که بگوییم منچستریونایتد پیشرفت کرده یا نه. به طور کلی با اریک تن‌هاخ شیاطین‌سرخ تیم متفاوتی نسبت به تیم آشفته فصل قبل شده‌اند. با این حال هنوز هم حواشی پیرامون شیاطین‌سرخ هست و نتایج هم نوسان دارند. شکست سنگین مقابل منچسترسیتی همه را متوجه مدعی نبودن منچستریونایتد کرد. این تیم از پس نیوکاسل هم برنیامد تا به طور کلی روی آن‌ها برای مدعی شدن حسابی باز نشود. در هر صورت سقوطی که طی چند سال رخ داده باعث می‌شود برای بازگشت نیاز به زمان باشد. اگرچه در این بین حواشی سرعت بازگشت را کند می‌کند، مثل مسائلی که پیرامون نیمکت‌نشینی کریستیانو رونالدو پیش آمده یا شکست‌های غیرمنتظره مثل شکست در دربی، ولی برای دقیق‌تر نظر دادن درباره عملکرد تن‌هاخ در لیگ برتر باید صبر کرد. یونایتد در دیدار مقابل تیم‌های بیگ‌سیکس ۲ برد (لیورپول و آرسنال) و یک باخت (سیتی) داشته و این چهارمین دیدار مقابل تیم‌های بزرگ در مدت زمان کوتاه است. آیا مثل ۳ بازی گذشته شیاطین‌سرخ موفق خواهند بود؟

تاتنهام؛ اسپرز مدعی می‌ماند؟

تیمی که آنتونیو کونته ساخته تیمی باثبات و قابل احترام است. با این حال چنین تیمی را مائوریسیو پوچتینو هم ساخته بود ولی نتوانستند به یک جام هم برسند. در واقع هواداران اسپرز برای قهرمانی حسرت کشیده‌اند و دیگر صبر ندارند. به نظر می‌آید سخت باشد که تاتنهام را مدعی قهرمانی بدانیم، ولی باید صبر کرد. در هر صورت کونته اگر می‌خواهد با تیمش مدعی قهرمانی باشد، باید بازی‌های بزرگ را بهتر پشت سر بگذارد. تاتنهام این فصل ۲ باخت داشته و این ۲ باخت هم مقابل منچسترسیتی و آرسنال بوده. مسئله‌ای که کمی باخت‌های‌شان را توجیه می‌کند این است که هردو خارج‌ازخانه بوده. حالا هم باید بیرون از خانه به مصاف یونایتد بروند و این برای هواداران‌شان نگران‌کننده است. ولی بعید نیست در ادامه فصل تاتنهام با جبران ناکامی‌های قبلی بالانشین بماند. فصلی را سپری می‌کنیم که هنوز به طور قطعی نمی‌توان گفت کدام تیم مدعی اول قهرمانی است. در نتیجه تاتنهام هنوز هم شانس خوبی دارد.

آخرین بازی
دوازدهم مارس ۲۰۲۲ در دیدار برگشت فصل قبل لیگ برتر انگلیس، منچستریونایتد مقابل تاتنهام ۳-۲ پیروز شد. در آن دیدار رونالدو هت‌تریک کرد و کین و مگوایر (گل‌به‌خودی) برای تاتنهام گل زدند.

آمار بازی
۶۰) در ۶۰ دیدار لیگ برتری بین منچستریونایتد و تاتنهام، شیاطین‌سرخ ۳۸ بازی را برده‌اند و ۱۰ برد نصیب اسپرز شده. ۱۲ بازی هم مساوی شده است.
۳) بعد از شکست سنگین و دور از انتظار ۶-۱ در اکتبر ۲۰۲۰، منچستریونایتد مقابل تاتنهام ۳ بازی متوالی را برد و در هر بازی هم ۳ گل زد.
۲) عملکرد تاتنهام در خانه و خارج‌ازخانه تفاوت زیادی داشته. هر ۵ بازی‌شان در خانه را برده‌اند و از ۵ بازی فقط ۲ برد بیرون از خانه داشته‌اند و ۲ بازی را باخته‌اند.
۷۰۰) کریستیانو رونالدو به تازگی در دوران فوتبالش ۷۰۰ گله شده. اسطوره پرتغالی این فصل فقط یک گل برای منچستریونایتد زده است.
۱۰) نکته جالب در جدول لیگ برتر تا پایان هفته یازدهم نیوکاسل با ۹ گل خورده بهترین خط دفاعی را داشته. بعد از کلاغ‌ها، ۴ تیم بالای جدول یعنی آرسنال، منچسترسیتی، تاتنهام و چلسی همگی ۱۰ گل دریافت کرده‌اند.
۹) هری کین با ۹ گل زده فصل خوبی را در آستانه جام‌جهانی سپری کرده. البته ستاره تاتنهام در جدول گلزنان خیلی با ارلینگ هالند ۱۵ گله فاصله دراد.

مصدومان و محرومان
هری مگوایر، دونی فان‌دی‌بیک و آرون وان‌بیساکا به‌دلیل مصدومیت به این دیدار نخواهند رسید. کریستین اریکسن هم به‌دلیل بیماری شاید نتواند مقابل تیم سابقش بازی کند. آنتونی مارسیال هم مصدوم است، ولی احتمالاً به این بازی خواهد رسید. امرسون رویال به‌خاطر اخراج در بازی با آرسنال هنوز محروم است. ریچارلیسون ستاره اسپرز و ژافه تانگانگا هم مصدومان این تیم هستند. دیان کولوسوسکی احتمالاً به این دیدار می‌رسد.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچستریونایتد:
دخئا، دالو، واران، مارتینس، شاو، اریکسن، مک‌تامینی، فرناندش، آنتونی، رشفورد و مارسیال
تاتنهام: لوریس، رومرو، دایر، لنگله، دوهرتی، هویبیرگ، بیسوما، بنتانکور، پریشیچ، سون و کین
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی