نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
کریم بنزما؛ توپ‌طلا ۲۰۲۲
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

کریم بنزما ستاره فرانسوی رئال‌مادرید سرانجام به توپ طلای فرانس فوتبال رسید، جایزه‌ای که در ویترین افتخاراتش کم داشت.

کریم بنزما بالاخره برنده توپ طلا شد. بعد از یک سال درخشان که او رئال مادرید را به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اسپانیا رساند و در راه کسب این موفقیتها ننقش کلیدی داشت، او شایسته ترین بازیکن باری کسب این عنوان بود. 

ستاره ۳۴ ساله فرانسوی نقش مهمی در موفقیت مادریدی‌ها در اروپا داشت و جایزه مرد سال فوتبال جهان را در یک مراسم شیک در پاریس دریافت کرد. او بالاتر از سادیو مانه در مقام دوم و کوین دبروینه که سوم شد قرار گرفت.

این جایزه بر اساس دستاوردهای فردی یک بازیکن در طول یک سال تقویمی اهدا می‌شود و پس از عملکرد فوق‌العاده کریم به ویژه در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا به او رسید. او در ۷ بازی ۱۰ گل باورنکردنی به ثمر رساند، از جمله دو هت‌تریک، در حالی که مادرید یکی از دراماتیک‌ترین و خارق‌العاده‌ترین قهرمانی های تاریخ این رقابت‌ها را به دست آورد.

این یک چرخش باورنکردنی در سطح شخصی برای کریم بود، ستاره ای که درگیر در یک رسوایی باج خواهی شده بود که باعث حذف او از تیم ملی فرانسه شد، مشکلی که تا سال قبل هم ادامه داشت اما در نهایت با تبرئه شدن بنزما و بازگشت او به تیم ملی به پایان رسید. 

بنزما پس از برنده شدن این جایزه و در حالی که قهرمان دوران کودکی‌اش زین‌الدین زیدان در کنارش بود، به تماشاگران حاضر در سالن دو شاتله پاریس گفت: «قرار داشتن این جایزه مقابل من واقعاً باعث افتخار من است. بچه که بودم هرگز تسلیم نمی شدم و از تلاش دست نمی کشیدم. رسیدن به چنین جایگاهی رویای کودکی من بود. در زندگی ام دو الگو داشتم، زین‌الدین زیدان و رونالدو. همیشه این رویا در ذهنم بود که همه چیز ممکن است. دوره سختی وجود داشت که من در تیم ملی فرانسه هم نبود اما هرگز از سختکوشی دست برنداشتم. هرگز تسلیم نشدم. همیشه این در ذهنم بود که شغل من فوتبال است و باید به بهترین نحو آن را انجام دهم.»

انتخابی که هیچکس در مورد آن تردید نداشت/ سزاوار تاج و تخت پادشاهی

بعد از سخنرانی کریم، این ستاره مادرش و پسرش را به روی سن دعوت کرد تا این لحظه افتخارآمیز را با آنها شریک شود. سپس نزد نامزد آمریکایی اش جوردن اوزونا رفت و به مادرید برگشت. نامزد ۳۲ ساله او که پیش از این پیش خدمت رستوران در لاس‌وگاس بوده، حالا به عنوان یک مدل سرشناس در این کشور فعالیت می‌کند. 

اما آنچه بیش از همه چیز کریم بنزما را به کسب توپ طلا نزدیک کرد نمایش قهرمانانه او در لیگ قهرمانان اروپا بود. او پیش از این هرگز حتی در بین سه نفر برتر توپ طلا قرار نگرفته است. کریم تاج پادشاهی را از لیونل مسی می‌گیرد که دو جایزه قبلی را برده بود.

این بدان معناست که بنزما تنها دومین بازیکنی به جز مسی یا کریستیانو رونالدو است که از سال ۲۰۰۸ این جایزه معتبر را کسب کرده است. لوکا مودریچ در سال ۲۰۱۸ موفق شد حکومت این دو فوق‌ستاره بر سر کسب توپ طلا را بشکند.

بنزما در سال ۲۰۰۹ به رئال مادرید پیوست و بیش از ۳۰۰ گل برای این باشگاه به ثمر رساند. دبروینه از افتخار خود بابت سوم شدن در بین برترین‌های توپ طلا صحبت کرد، که اولین بار است که یک بازیکن منچسترسیتی به این عنوان دست می‌یابد.

نابغه ۳۱ ساله سیتی گفت: «بدیهی است که حضور در این لیست و نامزد شدن برای بهترین بازیکن سال یک اتفاق خوب است. من تاکنون چندین بار نامزد شده ام، بنابراین به این معنی است که به طور مداوم خوب کار کرده‌ام. به عنوان یک بازیکن بزرگ شناخته شدن همیشه خوب است. اگر شما در این لیست باشید، معنی زیادی دارد و بعد از آن نظر مردم است.»

سیتی همچنین جایزه باشگاه سال را برای قدردانی از دستاوردهای کلی خود در سطوح مختلف دریافت کرد، در حالی که تیبو کورتوا جایزه لو یاشین را برای بهترین دروازه‌بان دریافت کرد. البته هم باشگاه رئال مادرید و هم تیبو کورتوا از کسب این عناوین ناراضی بودند. رئالی‌ها اعتقاد داشتند جایزه بهترین باشگاه سال باید به آنها می رسید و تیبو کورتوآ نیز از این گفت که انتظار داشته در بین ۵ بازیکن برتر جهان قرار گیرد در حالی که رتبه هفتم را به دست آورده است.

انتخابی که هیچکس در مورد آن تردید نداشت/ سزاوار تاج و تخت پادشاهی

خانواده‌ام همیشه همراهی‌ام کردند

بنزما، پس از این مراسم در نشست خبری شرکت کرد تا به سوالات خبرنگاران درباره دریافت این جایزه و دیگر مسائل پاسخ دهد. او ابتدا در مورد علاقه‌اش به رونالدو گفت: «رونالدو می‌داند که اسطوره من است. هیچ مهاجمی مثل او نیست. تکرار کاری که او در زمین انجام می‌داد غیرممکن است. او خود تاریخ است. او تنها مهاجمی است که اگر در زمین باشد و در ترکیب اصلی قرار بگیرد، من هیچ شکایتی از نیمکت‌نشینی نخواهم داشت. رسیدن به سطح او غیرممکن است. این تاریخ فقط برای من نیست، بلکه برای همه مهاجمان است.» کریم در مورد اینکه خانواده اش را روی سن آورد هم گفت: «این پیام هیچ منظور خاصی ندارد. خانواده من در تمامی لحظات سخت همراهی‌ام کردند. من می‌خواستم این لحظه را با آنها به اشتراک بگذارم. همان‌طور که همیشه گفته‌ام، آنها برای مدتی طولانی به من کمک کردند که در زمین حاضر باشم و به تلاش ادامه دهم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی