نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
حذف ایران از جام جهانی بازی کثیف روباه پیر است/ مگر «فوتبال از سیاست جداست» شعار فیفا نبود؟/ خدا نکند حذف‌مان کنند!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بازیکن اسبق تیم ملی کشورمان گفت: اقدام اخیر روزنامه دیلی تلگراف در راستای بازی های کثیف رسانه‌ای روباه پیر یعنی همان انگلیس است که می‌خواهد آرامش تیم ملی را بر هم بریزد.

علی لطیفی، بازیکن تیم ملی کشورمان در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه در گفت و گو با خبرورزشی، درباره ادعای روزنامه دیلی تلگراف درباره حذف تیم ملی فوتبال کشورمان از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار داشت: فیفا بارها و بارها در این باره که این سازمان فوتبالی به هیچ وجه سیاسی نیست صحبت کرده است. این موضوع نه فقط در رابطه با کشور ایران بلکه در رابطه با تمام مسائل مربوط به فدراسیون بین‌المللی فوتبال بارها اعلام کرده است. البته تا جایی که خبر دارم چنین فرضیه‌ای با دو دلیل مطرح شده است.

وی اضافه کرد: یکی مسائل مربوط به ناآرامی‌های این روزهای داخلی کشورمان و دیگری موضوع ثابت نشده استفاده کشور روسیه از پهپادهای ایرانی که من به هیچ وجه در این باره اطلاعی ندارم، ولی می‌دانم که این موضوع از سوی مسئولان نظامی و عالیرتبه کشورمان قاطعانه رد شده است.

بازیکن پیشکسوت فوتبال کشورمان اضافه کرد: در رابطه با موضوع دوم، این مسئله در سطح مقامات عالیرتبه کشورها مطرح شده و مردم عوام از صحت و سقم آن به هیچ عنوان اطلاعی ندارند. ولی موضوع اصلی این است که ورزش و مشخصاً فوتبال، باید عاری از سیاست و مسائل سیاسی باشد. این یک واقعیت است که متاسفانه در کشور خودمان چندان توجهی به آن نکرده ایم.

لطیفی خاطرنشان کرد: باعث تاسف است که در سالهای گذشته در خیلی از فدراسیون ها و به ویژه فوتبال افراد سیاسی با مقاصد پیشرفت وارد این ورزش شده‌اند تا مثلاً نماینده مجلس شوند یا به شورای شهر را پیدا کنند که این موضوع به خودی خود درست نیست. واقعیت تلخی که به هیچ عنوان نمی‌توان آن را کتمان کرد. حتی به یاد داریم که فیفا در این باره چندین بار به کشورمان اخطار داده بود.

حذف ایران از جام جهانی بازی کثیف روباه پیر است/ مگر «فوتبال از سیاست جداست» شعار فیفا نبود؟/ خدا نکند حذف‌مان کنند!

بازیکن قدیمی فوتبال کشورمان در رابطه با موضوع مطرح شده از سوی روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف یادآور شد: قطعاً چنین مسائلی از سوی کشورهای قدرتمند مطرح شده که امیدوارم بحث حذف ایران از جام جهانی به هیچ عنوان اتفاق نیفتد. مردم کشورمان به ویژه در این شرایط اخیر تنها دلخوشی شان حضور تیم ملی در جام جهانی و تماشای سه مسابقه ایران مقابل رقبایش در این رقابت هاست. این را باید بدون تعارف گفت.

وی تاکید کرد: بابت این شایعه تلخ تنها فوتبالی ها نیستند که ناراحتند بلکه خیلی از افراد غیرفوتبالی هم دوست ندارند چنین شایعه‌ای اصلا مطرح بشود، چه برسد به اینکه از شایعه به واقعیت تبدیل گردد. اغلب مردم با هر تفکر سیاسی، فوتبال را دوست دارند. من ناراحتم که خدای نکرده تیم ملی ما به جام جهانی نرود.

بازیکن اسبق تیم ملی کشورمان در این باره که این شرایط چه راهکار و عکس‌العملی میتوان انجام داد گفت: مهمترین اقدام این است که مسئولان فدراسیون لابی‌گریهای شان را شروع کنند. مسئولین باید به هوش باشند و به فکر بیافتند که مبادا چنین اتفاقی را برای ما رقم بزنند. نباید ثانیه ها را هم از دست داد. من معتقدم لطمه‌ای که این موضوع می‌تواند به کشورمان بزند به مراتب بیشتر از مشکلات اخیر خواهد بود. می‌خواهم تاکید کنم که تحقق چنین موضوعی می‌تواند بُعد رسانه‌ای بین المللی زیادی داشته باشد.

حذف ایران از جام جهانی بازی کثیف روباه پیر است/ مگر «فوتبال از سیاست جداست» شعار فیفا نبود؟/ خدا نکند حذف‌مان کنند!

لطیفی تصریح کرد: البته این موضوع صرفاً ادعای یک روزنامه انگلیسی است ولی همه ما این را می‌دانیم که این روزنامه جزو رسانه‌های معتبر و رسمی کشور انگلیس است و حتماً صحبت‌هایی در این باره مطرح شده که این موضوع در این روزنامه منتشر و بازتاب داده شده است. ولی چون بازی اول ما با کشور انگلیس است می‌توان اینگونه برداشت کرد که آنها جنگ روانی را از حالا آغاز کرده اند.

کارشناس فوتبال کشورمان خاطر نشان ساخت: کشور انگلیس از قدیم الایام به روباه پیر معروف بوده و یک کشور استعمارگر با سیاستمداران مکار است. بدون تعارف ما در طول تاریخ از هیچ کشوری به اندازه انگلیس و روسیه لطمه ندیده ایم. حالا هم وقتی با این کشور در اولین مسابقه جام جهانی بازی داریم آنها جنگ روانی را استارت زدند و از هر طریقی که بتوانند سعی می‌کنند شانس شان برای شکست دادن تیم ملی کشورمان را افزایش بدهند. انگلیس باز هم یکی دیگر از اقدامات مکارانه خودش را استارت زده است.

لطیفی در پایان افزود: امیدوارم در شرایطی که مردم کشور ما تحت فشار مشکلات اقتصادی و مسائلی از این دست قرار گرفته اند لااقل این یک دلخوشی از مردم ایران گرفته نشود و تیم ملی کشورمان با حضور هر چه بهتر در رقابت های قطر روزهای خوشحال کننده و افتخار آمیزی را برای اهالی فوتبال و حتی غیرفوتبالی های کشورمان رقم بزند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۶
  • خسرو IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    چه عجب که خبری از شما شد تا دوان دوان بگویید که در روزهای دشوار شما به فکر دلخوشی ما مردمید! لطیفه بی مزه
    • میلاد IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      اگه سیاست و ورزش جدا هستن بهتر چرا ورزشکاران ما با حریف اسراییلی مبارزه نمیکنن و دلیل محرومیت جود. چیه ؟
    • د.د IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      در پاسخ به میلاد به همون دلیلی که آذربایجان و ارمنستان باهم فوتبال بازی نمیکنن و به همون دلیلی که فیفا پول فدراسیون فوتبال و نمیدن.
    • د.د IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      در پاسخ به میلاد به همون دلیلی که آذربایجان و ارمنستان باهم فوتبال بازی نمیکنن و به همون دلیلی که فیفا پول فدراسیون فوتبال و نمیدن.
    • بهزاد IR ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      د.د. جان بحث و عملکرد فیفا سیاسی نیست . به هرحال باتوجه به قوانین مدون بین المللی فیفا تصمیم گیری میشه . اینکه الان ورزشگاهها بدلایل خاص امنیتی بدون تماشاچی هست و سالها بدون بانوان بوده که خلاف عرف بین الملل هست و بازیکنارو بخاطر یه دستبند مشکی یا یه اظهارنظر اجتماعی بازخواست می‌کنند.. مورد توجه فیفا هست .
  • بیژن IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    اسراییل را به عنوان یک کشور به رسمیت نمی‌شناسیم بهمین علت در میدان ورزش باهاش دلیلی ندارد روبرو شویم ،از طرفی راهیابی یک جنایتکار یا نماینده اش باز هم اخلاقا نباید در ورزش راهش داد. فیفا جرئت ندارد ایران را از هیچ بازی حذف کند.بایک مانور نظامی در خلیج فارس کل جام جهانی تعطیل میشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی