نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
سوپرلیگ اروپا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رئیس جدید سوپرلیگ شکست خورده اروپا با پیش‌بینی راه‌اندازی مجدد آن در سال ۲۰۲۴ سر و صدای زیادی به پا کرده است.

برنامه‌های بحث‌برانگیز سوپرلیگ اروپا برای اولین بار در آوریل ۲۰۲۱ آشکار شد تا اینکه واکنش شدید هواداران به سرعت به این پروژه پایان داد. همه تیم‌های «بیگ‌سیکس» لیگ برتر؛ آرسنال، چلسی، لیورپول، منچسترسیتی، منچستریونایتد و تاتنهام، پس از اعتراض‌های بزرگ از برنامه‌های اولیه خارج شدند. اتلتیکو مادرید، اینتر و میلان هم به آنها پیوستند. اما باشگاه‌های شورشی رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس همیشه مشتاق احیای این توطئه شکست‌خورده بوده‌اند.

و اکنون مدیریت ورزشی A۲۲، شرکتی که نماینده سه باشگاهی است که هنوز هم به سوپرلیگ علاقه دارند، پس از انتصاب «برند ریشارت» به عنوان مدیر اجرایی جدید خود در روز سه‌شنبه، در حال برنامه‌ریزی برای احیای این رقابت هستند.

سوپرلیگ دوباره بر سر زبان‌ها افتاد/ آغاز شوکه‌کننده تورنمنت جنجالی از سال ۲۰۲۴

او به نشریه «فایننشال تایمز» گفت: «ما می‌خواهیم با سهامداران در جامعه فوتبال اروپا ارتباط برقرار کنیم و این چشم‌انداز را گسترش دهیم. حتی طرفداران همدلی زیادی برای این ایده خواهند داشت. یک لوح سفید است. فرمت هرگز مانعی نخواهد بود.»

پیشنهاد اولیه برای ۱۲ باشگاه، مشارکت آنها را بدون توجه به عملکرد داخلی آنها تضمین می‌کرد، و رویکرد «فروشگاه بسته» چیزی است که ریشارت اذعان می‌کند که نیاز به تغییر دارد. او افزود: «ارزیابی مجددی خواهیم داشت. حرکتی واضح به سمت یک فرمت باز خواهیم داشت و آن عضویت دائمی تغییر خواهد کرد. ما می‌خواهیم ببینیم که آیا توافق گسترده‌تری در مورد مشکلات پیش روی فوتبال اروپا وجود دارد یا خیر.»

تایمز همچنین فاش کرد که راه‌اندازی مجدد سوپرلیگ به دلیل ترس از مسلط شدن بیش از حد باشگاه‌های انگلیسی در اروپا (علیرغم اینکه تنها دو باشگاه لیگ برتری در دهه گذشته قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده‌اند) در پرونده‌ای است که برای باشگاه‌ها ارسال شده است.

سوپرلیگ دوباره بر سر زبان‌ها افتاد/ آغاز شوکه‌کننده تورنمنت جنجالی از سال ۲۰۲۴

سه باشگاه باقی‌مانده ESL پس از متهم کردن یوفا به انحصار در فوتبال اروپا و ادعای اینکه آنها و فیفا با مخالفت با ایجاد این لیگ، قانون رقابت اتحادیه اروپا را زیر پا گذاشته‌اند، همچنان در نبرد قانونی با یوفا هستند. یوونتوس و بارسلونا هر دو با بازنشر ویدئوی انتصاب ریشارت در مدیریت ورزشی A۲۲ حمایت خود را از او اعلام کردند.

«سر اد دیوی»، رهبر لیبرال دموکرات‌ها، یکی از هزاران نفری بود که به انتقاد شش باشگاه لیگ برتر که سال گذشته نقشه جدایی ESL را طراحی می‌کردند، پیوست و گفت: «این حرص و آز است که قلب بازی انگلیسی را از بین می‌برد و باشگاه‌های بالا و پایین کشور را پس از یک سال وحشتناک در رنج فرو خواهد برد. پیامدهای این طرح‌ها بسیار گسترده است. دولت باید وارد عمل شود تا از نابود کردن بازی‌هایی که همه ما دوست داریم توسط تعداد کمی از مالکان حریص و ثروتمند، جلوگیری کند.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی