نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
بازیکنان شناخته شده علیه فوتبال کشور موضع نمی‌گیرند/ دایی هیچ‌وقت ضد تیم ملی ایران فعالیت نخواهد کرد
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

عضو سابق کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتقاد از کمپین حذف تیم ملی ایران از جام‌جهانی می‌گوید، شعار فیفا مصونیت فوتبال از سیاست است و این نهاد با حذف ایران وجهه خود را خراب نمی‌کند.

حسن غفاری درباره حاشیه‌سازی اخیر برای تیم ملی ایران و تلاش‌های انجام شده برای حذف ایران از جام جهانی قطر گفت: فیفا همیشه سعی کرده طبق شعار خودش، سیاست را با فوتبال قاطی نکند و جدا نگه‌ دارد. این یکی از شعارهای اصلی فیفاست که مسائل سیاسی دخالتی در فوتبال نداشته باشد. فیفا اگر به شعار خود پایبند باشد، نام خود را خدشه‌دار نمی‌کند.

وی گفت: در این مرحله که تیم‌ها مشخص شده‌اند و خیلی‌ها بلیت خریده‌اند و هتل رزرو کرده‌اند و از قاره‌های مختلف راهی قطر خواهند شد، حذف ایران به دلیل مسائل سیاسی وجهه بدی را از فیفا می‌سازد. به طور کلی فیفا مسائل سیاسی را از فوتبال دور نگه می‌دارد و من بعید می‌دانم در این فاصله کوتاه باقی مانده تا جام جهانی فیفا چنین حرکتی را انجام دهد. در این صورت برعکس شعار خودش می‌شود که می‌گوید «نباید سیاست را در فوتبال دخیل کرد».

نایب رئیس سابق کمیته مسابقات AFC در واکنش به اینکه در حاشیه‌سازی‌های اخیر به اشتباه ذکر شده بود که فوتبالیست‌های شاخص ایران چنین درخواستی را داده‌اند اما این مساله تکذیب شد، گفت: فکر نمی‌کنم فردی مثل آقای دایی هیچ‌گاه علیه فوتبال موضع بگیرد. نشنیده‌ام هیچ کدام از فوتبالیست‌های شناخته شده ما علیه تیم ملی باشند. این فوتبالیست‌ها به هر جا رسیده‌اند، از فوتبال و تیم ملی رسیده‌اند. بعید می‌دانم کسانی که در فوتبال رشد کرده‌اند، خدای نکرده بخواهند به فوتبال ضربه بزنند.

غفاری گفت: به طور کلی ورزش وسیله‌ای برای سلامتی و شادی است. شما ورزش می‌کنید که سلامت باشید. وقتی سلامت باشید و بیمار نباشید، با شادی توام خواهد بود. در هر دوره آمارهایی ارائه می‌شود که چند میلیون نفر فوتبال ملی خود را تماشا کرده‌اند. به خصوص اگر تیم ملی پیروز شود، یک فرصت برای شادی مردم خواهد بود. چرا مردم نمی‌روند مذاکره آقای ایکس با ایکس را ببینید؟ مردم ترجیح می‌دهند کارهای خود را طوری تنظیم کنند که فوتبال ملی و تیم باشگاهی مورد علاقه خود را ببینند.

عضو سابق کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال درباره پیشنهاد و راهکاری که می‌تواند فوتبال و ورزش را از سیاست دور نگه دارد، گفت: راهکار را خود فیفا در اساسنامه خود دارد. فیفا می‌گوید ما مسائل سیاسی را در فوتبال دخالت نمی‌دهیم. این موضوع سرمشق فیفا است و سیاست را با فوتبال گره نمی‌زند. به نظرم باید سیاست و فوتبال جدا از هم باشند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • علی IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    درخواست حذف تیم ملی از جام جهانی اصلن کار درستی نبود. اتفاقا در شرایط فعلی حضور تیم ملی در جام جهانی بهترین اتفاق برای مردم ایران است تا برای دولت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی