نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
هانیه رستمیان
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در مسابقات تیراندازی جهانی مصر، هانیه رستمیان در ماده تپانچه ۲۵ متر زنان به عنوان نخستین ورزشکار ایرانی موفق به کسب سهمیه المپیک شد.

پریسا غفاری؛ دختر تیرانداز ایرانی در قاهره به این موفقیت رسید و دومین حضورش در المپیک را مسجل کرد. در روز دهم جام جهانی‌ مصر، مسابقات ماده تپانچه ۲۵ متر زنان برگزار شد و هانیه رستمیان روی خط آتش قرار گرفت. رستمیان ابتدا در دور مقدماتی امتیاز ۵۸۸ را به دست آورد و دوم شد تا به جمع ۸ نفر فینالیست راه یابد، همچنین این امتیاز، رکورد جدیدی برای هانیه بود. او در فینال در گروه خود سوم شد اما با توجه به اینکه نفر نخست گروه دیگر از آلمان، پیشتر در مسابقات قهرمانی اروپا سهمیه المپیک پاریس را کسب کرده بود، رستمیان جواز حضور در المپیک را کسب کرد. بدین ترتیب او اولین عضو کاروان ایران در المپیک پاریس است که حضورش در فرانسه را قطعی کرده است. موفقیت تیرانداز کشورمان، نخستین چراغ را برای تیراندازی ایران روشن می‌کند به طوری که سایر دختران تیرانداز ایران در تفنگ و تپانچه نظیر گلنوش سبقت‌اللهی، نجمه خدمتی، آرمینا صادقیان، فاطمه کرم‌زاده و سایرین امیدوار به پیوستن به رستمیان هستند.

باز هم اولین سهمیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس توسط تیراندازان گرفته شد؟

باعث افتخار است که تیراندازی استارت سهمیه‌های المپیک را زد که این نشان از توانایی تیراندازان است، به ‌خصوص خانم‌ها، چون در بازی‌های المپیک قبلی هم نجمه خدمتی این کار را انجام داد و این مسئله باعث شد تا توانایی تیراندازان بیشتر دیده شود.

ناگفته های دختر المپیکی ایران: با اسلحه امانتی سهمیه المپیک گرفتم/ امیدوارم در المپیک پاریس با اسلحه شخصی تیراندازی کنم

دوره قبل سهمیه المپیک را در قهرمانی آسیا گرفتید ولی این بار در قهرمانی جهان؟

سهمیه المپیک توکیو؛ در آخرین فرصت که سهمیه‌ها توزیع شد موفق به گرفتن آن شدم. همین مسئله فشار زیادی را روی ما آورد اما این بار در اولین رویداد انتخابی المپیک که سهمیه توزیع شد با تلاش زیاد موفق به گرفتن آن شدم و همین امر کمک زیادی به من می‌کند تا با خیال راحت‌تر تمرین کنم و آماده حضور در آن رویداد بزرگ باشم.

تیراندازی با مشکلات زیادی در تهیه فشنگ روبه‌رو است، حتی خود شما در مصاحبه‌ها اعلام کردید که خشک تمرین می‌کنید. در این شرایط کار کردن سخت نبود؟

مشکل فشنگ در تمرین و اردوها همیشگی است، چون ایران در تحریم است و نمی‌تواند فشنگ و اسلحه خریداری کند، با این حال توانستم رکورد خوبی بزنم. امیدوارم در مسابقات بعدی آسیایی و جهانی یا حتی اردوهای برون‌مرزی با فشنگ بیشتری تمرین کنیم.

پس فقط مشکل فشنگ هست؟

خیر، مشکلی مهمتر از آن هم داریم. خود من سلاح ۲۵ متری ندارم و با اسلحه امانتی در قهرمانی جهان شرکت کردم و سهمیه گرفتم. نکته جالب این است به محض ورود به تهران آن را باید تحویل بدهم.

فدراسیون در این قبال کاری انجام نداده است؟

ایران نمی‌تواند اسلحه‌ای خریداری کند اما امیدوارم آقای خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی المپیک بتواند اقداماتی انجام دهند تا من در بازگشت با اسلحه خودم تمرین و در بازی‌های المپیک پاریس با اسلحه شخصی تیراندازی کنم.

ناگفته های دختر المپیکی ایران: با اسلحه امانتی سهمیه المپیک گرفتم/ امیدوارم در المپیک پاریس با اسلحه شخصی تیراندازی کنم

اغلب ورزشکاران بعد از کسب سهمیه، تمرینات را رها کرده و به صرف المپیکی شدن در مسابقات کمتری شرکت می‌کنند. آیا شما هم این مسئله را تأیید می‌کنید؟

به نظرم کار من تازه شروع شده و باید در رقابت‌های بین‌المللی پیش‌رو، خودم را بیشتر محک بزنم. من به دنبال ارتقای رکورد شخصی خودم هستم و اینکه تجربیاتم را بالاتر ببرم. کار سختی در پاریس پیش‌رو دارم.

فکر می‌کنید چه نتیجه‌ای در المپیک پاریس بگیرید؟

در المپیک قبلی فشار زیادی را تحمل کردم ولی این بار در بزرگ‌ترین رویداد تیراندازی یعنی قهرمانی جهان که بعد از المپیک مهمترین مسابقه است سهمیه گرفتم، پس نباید المپیک را دست‌کم بگیرم. تمامی رقبای حاضر در مصر همان نفراتی هستند که باید در پاریس با آنها روبه‌رو شوم. قولی نمی‌توانم بدهم ولی مطمئن باشید بهترین نتیجه را نشانه خواهم گرفت، چراکه تیراندازی قابل پیش‌بینی نیست.

فکر می‌کردی در مصر سهمیه بگیری؟

طبق برنامه مربی تیم، تصمیم این بود که کسب تجربه و در شرایط مسابقه قرار بگیریم اما اتفاق خوبی رخ داد و من این سهمیه را گرفتم.

ناگفته های دختر المپیکی ایران: با اسلحه امانتی سهمیه المپیک گرفتم/ امیدوارم در المپیک پاریس با اسلحه شخصی تیراندازی کنم

کمیته ملی المپیک در خصوص پاداش کسب سهمیه صحبتی داشته‌اند؟

خیر اما تنها انتظار من این است که بتوانند اسلحه ۲۵ متر را برایم تهیه کنند. همچنین از مسئولان می‌خواهم به تیراندازی توجه بیشتری بکنند چراکه رشته پرهزینه‌ای است اما ورزشکاران آن می‌توانند سهمیه‌های زیادی برای کاروان ایران بگیرند. ما حتی در اردوهایمان مربی بدنساز، روانشناس و دکتر تغذیه نداریم. خود من حتی با هزینه شخصی مربی بدنساز گرفتم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ف دال IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    ما حتی در اردوهایمان مربی بدنساز، روانشناس و دکتر تغذیه نداریم [علامت تأسف] تنها انتظار من این است که بتوانند اسلحه ۲۵ متر را برایم تهیه کنند [چند علامت تأسف] / بودجه‌ی این به‌قول برخی سوسول‌بازی‌ها(چون معتقدند زن موجودی نحیفه و متعلق به مطبخ هست!) رو "عین‌الف ر پ" و "ح عین" ها می‌بلعند و حرف مفت می‌زنند. به ازا ی چند کلمه حرف مفت (که اسماً مفت‌ـه ولیکن رسماً بسیار گران هست)، می‌شه یه اسلحه خرید؟ مگه استاد دورزدن تحریم نیستید شما پرمدعاها؟؟؟ به این ورزشکاران برسید. از اون هتاکی‌ها و توهمات توطئه چیزی عاید مملکت و مردمش نمی‌شه..
  • آریا IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    تا المپیک پاریس شاید خیلی چیزها تغییر کرده باشد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی