نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
به قول پروین سرمربی که نمی‌تواند برود داخل زمین گل بزند/ هافبک‌های پرسپولیس باید به هجده قدم حریف یورش ببرند
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

ستاره گریزپای پرسپولیس در دهه ۶۰ اعتقاد دارد هافبک های این تیم باید بیشتر از این اثرگذار ظاهر شده و با دل و جرأت تر بازی کنند.

ناصر محمدخانی پیشکسوت پرسپولیس و یکی از مهاجمان محبوب سه دهه اخیر ایران و پرسپولیس می‌گوید: به نظر من کم گل زدن پرسپولیس در هفته‌های اخیر خیلی نمی‌تواند به سرمربی برگردد. کادر فنی هم تمام سعی و تلاششان را انجام داده‌اند تا تیم را بدون نقص به مصاف حریفان بفرستند اما به قول علی پروین قرار نیست مربیان از روی نیمکت نیز برای تیم‌شان گلزنی کنند. چیزی که یک مقدار شاید توی ذوق می‌زند عدم تأثیرگذاری هافبک‌های پرسپولیس است.

او ادامه می‌دهد: پرسپولیس در سال‌های دور و نزدیک و همین الان هم هافبک‌های تکنیکی، شوتزن، گلزن و سریعی داشته است. من متوجه نمی‌شوم چرا این هافبک‌های امروز پرسپولیس بی روحیه و کم رمق بازی می‌کنند. این هافبک‌ها پتانسیل لازم را دارند و به نظرم باید بیشتر به محوطه جریمه حریفان یورش ببرند. وظیفه یک هافبک فقط دویدن نیست و باید سربزنگاه پاس گل بدهد، شوت بزند، گل بزند و حتی کاشته و پنالتی بگیرد. این مهاجمان نیستند که فقط موقعیت می‌سازند و هافبک‌ها هم باید به اندازه مهاجمان خلق موقعیت کنند.

ناصرمحمدخانی اضافه می‌کند: زمان ما علی آقا پروین و حمید درخشان همیشه به دل محوطه جریمه حریف می‌زدند و موقعیت گل ایجاد می‌کردند. من فکر می‌کنم سعید صادقی، مهدی ترابی، سروش رفیعی و امید عالیشاه این خاصیت را دارند. آنها از تکنیک کافی برخوردارند و باید بیشتر به داخل بزنند و خلق موقعیت کنند. شاید دلیل اصلی انتقادات اخیر مبنی بر زیبا بازی نکردن تیم پرسپولیس همین عملکرد خط میانی این تیم بوده باشد. البته حتما یحیی گل محمدی که می‌دانم فوتبال مالکانه را دوست دارد به این عزیزان مجوز حمله به محوطه هجده قدم حریف را صادر کرده و به نظر می‌رسد برخی از این هافبک‌ها کمی‌نزول کرده باشند.

به قول پروین سرمربی که نمی تواند برود داخل زمین گل بزند/ هافبک های پرسپولیس باید به هجده قدم حریف یورش ببرند

فوق ستاره اسبق تیم پرسپولیس ضمن اشاره به توانمندی و شم گلزنی یورگن لوکادیا یادآور می‌شود: به نظر من پرسپولیس خیلی خوش شانس بود که توانست مهاجم گلزنی مثل لوکادیا را بخرد. او جزو معدود مهاجمانی است که از یک فرصت در مسابقه گل می‌سازد و تیمش را برنده از زمین خارج می‌کند. این درحالی است که در طول مسابقات پرسپولیس هافبک‌ها خیلی به ندرت لوکادیا را تغذیه می‌کنند و برایش در محوطه جریمه موقعیت می‌سازند. با این وجود این مهاجم هلندی توانسته است تأثیرگذار ظاهر شود. من فکر می‌کنم شیخ دیاباته هم از تجربه خوبی برخوردار باشد و درصورت رسیدن به آمادگی مطلوب بیشتر به پرسپولیس کمک کند اما شاید علامت سئوال من معدی عبدی باشد. من نمی‌دانم چرا این جوان دیگر آن مهاجم با نشاط و سرحال یکی دو سال گذشته نیست؟ خیلی روی او حساب کرده بودیم و حتی تصور می‌کردیم بتواند ملی پوش شود و به جام جهانی برود ولی نمی‌دانم چرا استپ کرد؟!

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص صدرنشینی این تیم در لیگ برتر نیز خاطرنشان می‌کند: صدرنشینی همواره اتفاق خوبی است. علی آقا هم از قدیم می‌گفت وقتی آن بالا باشی اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنی و راحت تر حریفان را شکست می‌دهی. این صدرنشینی اعتماد به نفس یحیی و شاگردانش را بالاتر می‌برد و خیلی می‌تواند به تداوم موفقیت‌های این تیم کمک کند. تجربه هم نشان داده که اغلب تیم‌هایی که قهرمان نیم فصل شده اند توانسته اند در ادامه قهرمان لیگ شوند.

به قول پروین سرمربی که نمی تواند برود داخل زمین گل بزند/ هافبک های پرسپولیس باید به هجده قدم حریف یورش ببرند

محمدخانی در خصوص بازی پرسپولیس و مس کرمان نیز خاطرنشان می‌کند: من بعید می‌دانم مس کرمان به رغم احترامی‌که برای این عزیزان قائلم در تهران برای پرسپولیس مشکل ساز شوند و به امید خدا شاگردان یحیی گل محمدی این تیم را در استادیوم آزادی شکست خواهند داد. امیدوارم پرسپولیس با یک پیروزی شیرین و پرگل به استقبال تعطیلات لیگ برود.

او به تعطیلی لیگ برتر هم اشاره کرده و تصریح می‌کند: شما اگر فوتبالی باشید متوجه می‌شوید تعطیلی لیگ برتر آن هم به این شکل چقدر به باشگاه‌ها لطمه می‌زند. مربیان واقعا نمی‌دانند ۲ ماه و نیم تعطیلی لیگ را چه کنند و چگونه بازیکنان خود را آماده کنند؟ بدنسازی دوباره هم می‌تواند با مصدومیت و آسیب دیدگی همراه باشد و اصولی نیست. از طرفی باشگاه‌ها دچار چالش بزرگی می‌شوند ولی به هر حال این برنامه تیم ملی است و تیم ملی هم همواره در اولویت است.

مهاجم گریزپا و خوش استیل تیم ملی ایران در دهه ۶۰ در پایان در مورد پیش بینی نتایج تیم ملی ایران در جام جهانی نیز می‌گوید: من شنیدم سردار آزمون مصدوم است و شاید به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نرسد. اگر این اتفاق بیفتد شاید تیم ما کمی‌دچار چالش شود. سردار یک بازیکن تأثیرگذار و حالا با تجربه در خط حمله تیم ملی است و امیدوارم به این رقابت‌ها برسد. البته ما مهدی طارمی‌را داریم که در حال حاضر یکی از بهترین مهاجمان اروپاست و در پورتو از اعتبار فوتبال ایران دفاع می‌کند. ضمن آن که ما لژیونرها و بازیکنان داخلی خوبی داریم و با توجه به ۵ دوره تجربه حضور کارلوس کی روش در جام جهانی این احتمال هم وجود دارد که در مرحله گروهی شگفتی ساز شویم. همه ما دوست داریم و از ته دل آرزو می‌کنیم تیم ملی کشورمان در این رقابت‌ها بهترین نتایج را کسب کند. هرچند انگلیس، آمریکا و ولز با امکانات و تدارکات بهتری پای به این مسابقات می‌گذارند اما بروبچه‌های ایرانی هم بارها و بارها ثابت کرده اند مرد کارهای بزرگ و به ظاهر غیرممکن هستند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ساوالان IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    هافبکها به لوکادیا پاس نمیدن بنظر میرسه رابطه خوبی با هم ندارند از طرف دیگر بازیکنانی که انتظار داشتند به جام جهانی بروندواین امر محقق نشد انگیزه لازم را ندارند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی