نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
شب اول هفته ششم لیگ قهرمانان اروپا/ شب تشریفاتی ۳ گروه و مرگ و زندگی یک گروه/ نتیجه این بازی بزرگ اهمیت ندارد!
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

امشب کار تیم‌های ۴ گروه در لیگ قهرمانان اروپا به پایان خواهد رسید؛ در حالی که فقط در یک گروه شاهد نبردهای حساسی خواهیم بود.

امشب هفته ششم لیگ قهرمانان اروپا آغاز خواهد شد و تکلیف ۲ تیم دیگر صعودکننده به مرحله حذفی مشخص می‌شود. در ۳ گروه A ،B ،C تیم‌های صعودکننده مشخص شده‌اند، ولی در گروه D هنوز هر ۴ تیم شانس صعود به مرحله بعد را دارند. امشب نبرد جذاب بایرن‌مونیخ – اینتر تشریفاتی شده و دیدار لیورپول – ناپولی هم جدالی برای صدرنشینی خواهد بود.

گروه A؛ فینال برای صدرنشینی

پیش از شروع مسابقات این گروه می‌شد پیش‌بینی کرد که همین دو تیم ناپولی و لیورپول صعود کنند، ولی تصور نمی‌شد که قرمزهای مرسی‌ساید ۴ گل از پارتنوپی دریافت کنند و شانس‌شان برای صدرنشینی کم شود. این روزها لیورپول حال خوشی ندارد و به نظر می‌آید یورگن کلوپ هم امیدی به پیروزی تیمش با نتیجه‌ای که بتواند شکست ۴-۱ بازی رفت را تلافی کند، نخواهد داشت. با این حال نبرد آنفیلد مقابل صدرنشین سری A دیدار جذابی خواهد شد. در ۷ نبرد قبلی این دو تیم، لیورپول ۲ برد داشته و ناپولی ۳ پیروزی. ۲ بازی‌شان هم مساوی شده. لیورپول تابه‌حال در آنفیلد به این رقیب نباخته. قرمزهای مرسی‌ساید در مجموع مقابل تیم‌های ایتالیایی ۳۶ مرتبه بازی کرده که ۱۴ برد، ۶ تساوی و ۱۶ شکست عایدش شده. ناپولی هم مقابل انگلیسی‌ها در ۲۲ بازی ۸ برد، ۵ تساوی و ۱۰ شکست داشته.

آژاکس که انتظار می‌رفت چالشی برای ناپولی و لیورپول ایجاد کند، نه تنها این چالش را ایجاد نکرد بلکه تبدیل به کیسه گل این دو تیم شد! ۱۰ گل از ناپولی و ۵ گل از لیورپول در ۲ بازی رفت و برگشت خوردند و مشخص شد به آمادگی سابق نیستند. حالا تیم هلندی شانس دارد تا به لیگ اروپا برسد و بعید است رنجرز بتواند شکست ۴-۰ بازی رفت مقابل این حریف را جبران کند. در واقع بازگشت آبی‌های گلاسکو به لیگ قهرمانان با خبرها و نتایج خوشی همراه نشد.

گروه B؛ خشــم اژدها

این گروه آنطور که فکر می‌کردیم پیش نرفت و نسخه اتلتیکومادرید خیلی زود پیچیده شد! حالا فقط تیم دیگو سیمئونه یک بازی حیثیتی مقابل پورتو دارد، تیمی که هفته اول شکستش دادند و تنها بردشان تا هفته آخر بود. ال‌چولو می‌داند که با توجه به باخت چند روز قبل مقابل کادیس، این بازی چندان هم تشریفاتی و کم‌اهمیت نیست. در ضمن او دوست دارد در رقابت‌های اروپایی بماند و حداقل در لیگ اروپا که شانس‌شان برای قهرمانی بیشتر خواهد بود، به رقابت بپردازند. در ۱۱ بازی قبلی بین اتلتیکو و پورتو، ۵ مرتبه اسپانیایی‌ها و ۲ مرتبه پرتغالی‌ها پیروز شده‌اند و ۴ بازی هم مساوی شده. آخرین برد پورتو مقابل اتلتیکو دسامبر ۲۰۰۹ رقم خورده و بعد از آن در ۵ بازی مادریدی‌ها بازنده نشده‌اند. پورتو در ۵۰ مصاف با اسپانیایی‌ها ۱۶ برد، ۷ تساوی و ۲۷ شکست داشته، در حالی که اتلتیکو مقابل پرتغالی‌ها در ۲۵ بازی به ۱۲ برد، ۶ تساوی و ۷ شکست رسیده.

شکست بروژ مقابل پورتو ناامیدکننده بود، اما در صعودشان خللی ایجاد نشد. با این حال پدیده گروه B در هفته آخر باید برای صدرنشینی مبارزه کند و شاید این جایگاه را پورتو از آن‌ها بگیرد. در بازی رفت مقابل لورکوزن با یک گل پیروز شدند و احتمال پیروزی‌شان در بازی برگشت هم وجود دارد. آبی‌ومشکی‌ها در ۳۲ بازی مقابل تیم‌های آلمانی ۱۰ برد، ۶ تساوی و ۱۶ شکست داشته‌اند. لورکوزن هم که این روزها با ژابی آلونسو در پی رسیدن به آرامش است باز هم وارد بحران شده و ۳ بازی آخر بوندس‌لیگایی را نبرده. لورکوزن شانس رسیدن به لیگ اروپا را دارد. قرمز و مشکی‌ها مقابل تیم‌های بلژیکی در ۶ بازی ۳ برد، ۲ تساوی و یک شکست داشته‌اند.

گروه C؛ تشریفاتی اما جذاب

با این که نبرد مونیخ تغییری در جایگاه بایرن و اینتر ایجاد نخواهد کرد، ولی همه نگاه‌ها امشب به آلیانتس‌آرنا خواهد بود. در بازی رفت بایرن ۲-۰ اینتر را در جوزپه مه‌آتسا برد و حالا در صورتی که بازی برگشت را هم ببرد تنها تیم مرحله گروهی خواهد بود که با ۱۸ امتیاز کامل به مرحله بعد می‌رسد. بایرن که همچنان نتوانسته در بوندس‌لیگا صدر جدول را از اونیون‌برلین بگیرد، در تاریخش ۶ مرتبه به مصاف اینتر رفته که ۳ برد، یک تساوی و ۲ شکست از جمله باخت در فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۰ مقابل این حریف برایش به ثبت رسیده. بایرنی‌ها مقابل تیم‌های ایتالیایی ۴۴ مرتبه بازی کرده که ۲۰ برد، ۹ تساوی و ۱۶ شکست حاصل کارش بوده. نراتزوری که با ۴ برد متوالی در سری A به روزهای خوب رسیده و می‌تواند دوباره به آینده امیدوار باشد، بعد از کنار زدن بارسلونا می‌خواهد مقابل بایرن هم خودنمایی کند. اینتر در کارنامه‌اش ۵۲ مصاف با آلمانی‌ها داشته که در آن‌ها ۲۴ برد کسب کرده، ۱۰ بازی‌اش مساوی شده و ۱۸ بازی را هم باخته.

در دیگر بازی این گروه، بارسلونا که باید در لیگ اروپا به کارش ادامه دهد و برای دومین فصل متوالی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان کنار رفته، در دیداری تشریفاتی به مصاف ویکتوریا پلزن خواهد رفت. بارسا که این هفته به رئال‌مادرید در بالای جدول لالیگا هم نزدیک شده بیشتر به گرفتن جای این تیم امیدوار است تا آینده رقابت‌های اروپایی. بعید نیست که ژاوی در این بازی تشریفاتی از بازیکنان نیمکت‌نشین بیشتر استفاده کند.

گروه D؛ ۴ شگفت‌انگیز

سرانجام به اوج هیجان رسیدیم؛ گروهی که در آن همه، همه را می‌برند! حالا در آستانه هفته ششم مرحله گروهی لیگ قهرمانان، تاتنهام، اسپورتینگ، فرانکفورت و مارسی به ترتیب با ۸، ۷، ۷ و ۶ امتیاز همگی شانس صعود به دور حذفی را خواهند داشت. تاتنهام به فرانسه سفر کرده تا مقابل مارسی قرار بگیرد؛ قعرنشینی که اگر اسپرز را شکست دهد ممکن است صدرنشین هم بشود! در بازی رفت لندنی‌ها موفق به شکست مارسی شدند. سابقه بازی این دو تیم هم همان یک بازی است. مارسی قهرمان یک دوره لیگ قهرمانان اروپا در ۲۷ بازی قبلی مقابل انگلیسی‌ها ۸ برد، ۵ تساوی و ۱۴ شکست داشته. در حالی که تاتنهام مقابل فرانسوی‌ها در ۱۳ بازی به ۵ برد، ۴ تساوی و ۴ شکست رسیده و امیدوار است ششمین برد هم تضمین صعودش باشد.

در لیسبون پایتخت پرتغال هم دیدار حساسی بین دو تیم ۷ امتیازی برگزار خواهد شد که شاید در صورت تساوی هردو تیم حذف شوند. در این نبرد مرگ و زندگی‌ای هر تیمی پیروز شود قطعاً صعود خواهد کرد. در بازی رفت و در آلمان، اسپورتینگ با ۳ گل قهرمان فصل پیش لیگ اروپا را برد. اسپورتینگ در ۲۵ دیدار مقابل رقبای آلمانی ۴ برد، ۵ تساوی و ۱۶ شکست داشته. در مقابل اینتراخت مقابل پرتغالی‌ها در ۷ دیدار ۲ برد، ۲ تساوی و ۳ شکست در کارنامه‌اش می‌بیند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی