دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
۱ |
۶
بندر بوشهر، پاییز و زمستان و ایام نوروز
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

بندر بوشهر در خلیج فارس یکی از بنادر زیبا در جنوب ایران است که به دلیل نزدیکی به مناطق استوایی و آب و هوای گرم، یکی از مقاصد عالی برای سفر در فصل‌های سرد سال است.

این بندر دارای طبیعت زیبا و سواحل بی‌نظیری است. بهترین زمان برای سفر به بندر بوشهر، پاییز و زمستان و ایام نوروزو برای بازدید از  جاهای دیدنی‌ و تماشای مناظر زیبای کنار دریا است.

بوشهر شبه جزیره‌ای است که سه طرف آن را آب آبی خلیج همیشه فارس احاطه کرده است. این بندر در پاییز و زمستان، علاوه بر این مقصدی بسیار خوب برای گردشگران است، پذیرای پرندگان و مرغ‌های دریایی است. مسافران در این زمان می‌توانند شاهد پرواز پرندگان سفید بر فراز آب باشند که سفر آنها را به مسافرتی جذاب و لذت بخش تبدیل می‌کند.

آب و هوای بوشهر در پاییز و زمستان و بهار

از نظر جغرافیایی هر چه به جنوب کشور بیشتر نزدیک می‌شویم، فاصله‌مان تا خط استوا کمتر شده و شاهد آب و هوایی استوایی هستیم. از آنجایی که بندر بوشهر یکی از جنوبی‌ترین نقاط ایران است، به دلیل کمی ارتفاع، قرار گرفتن در نزدیکی استوا، مجاورت با دریا و وزش بادهای گرم و مرطوب دریایی و جنوب غربی و دارای آب و هوای گرمسیری بوده و مقصدی عالی برای سفر در فصل‌های سرد، از پاییز و زمستان گرفته تا اوایل بهار و نوروز است.

بوشهر دارای ۶ ماه در سال گرم، دو ماه تقریبا معتدل تا سرد و حدود چهار ماه از سال معتدل تا گرم است. هوا در ماه‌های آذر، دی، بهمن، اسفند خنک است و در بقیه ماه‌ها هوا از معتدل تا گرم متغیر است.

آیا در فصل‌های سرد می‌توان در دریا شنا کرد؟

پاسخ این سوال به دو عامل بستگی دارد، زمان سفر شما به بوشهر و میزان واکنش بدن شما به سرما. به عنوان مثل در ابتدای پاییز هوا هنوز کمی گرم است و آب دریا هنوز آنقدر سرد نیست که می‌توان در دریا شنا کرد. البته از آذر ماه هوا بیشتر رو به سردی می‌گذارد در نتیجه اگر بخواهید در زمستان بوشهر، به آب تنی بروید، باید انتظار آب سرد و هوای خنک را داشته باشید.

در بهار و به ویژه در نوروز نیز، هم آب و هم هوا تا اندازه‌ای خنک است و شاید رفتن به درون آب و شنا منجر به سرماخوردگی شود اما دمای آب آنقدر قابل تحمل هست که افراد عاشق دریا، بتوانند پایشان را درون آب گذاشته و انرژی آبی بیکران خلیج همیشه فارس را دریافت کنند.

سواحل زیبای بوشهر را در شب ها و روزهای پاییز و زمستان بشناسید

جزیره بوشهر از سه طرف با آب احاطه شده است، بنابراین دارای سواحل زیبای زیادی است که هر کدام از آنها می‌توانند زیبایی یک سفر پاییزی یا زمستانی را برای شما چندبرابر کنند. بعضی از این سواحل معروف‌تر هستند و مردم محلی نیز برای تفریح به آنها می‌روند.

خوشبختانه دریا به اندازه‌ای زیباست که هم می‌توان در روز در سواحل آن از زیبایی بیکران طبیعت لذت برد و هم شب با تماشای کشتی‌ها و شنیدن صدای امواج، زیبایی را احساس کرد. برای تفریح در فصل‌های سرد می‌توانید به ساحل ریشهر، ساحل صدفی بوشهر، پارک ساحلی شغاب، ساحل آب شیرین‎کن، ساحل بندر دیلم واقع  در بندر دیلم در دویست کیلومتری بوشهر، ساحل بندر امام حسن معروف به ساحل مریخی واقع در ۳۰ کیلومتری دیلم، ساحل بنود واقع در عسلویه، ساحل بندر دیر، پارک ساحلی بنکواقع در شهرستان کنگان و ساحل بندر تاریخی حماد در نزدیکی دیلم بروید.

بندر بوشهر، پاییز و زمستان و ایام نوروز

بازدید از موزه‌ دریانوردی و عمارت کلاه فرنگی

بوشهر دارای موزه‌ای است که به دریانوردی اختصاص دارد. برای کسانی که علاقه ندارند در فصل‌های سرد به دریا بروند، این موزه می‌تواند یک مقصد مناسب برای بازدید در فصل‌های سرد باشد. ضمن این که بازدید از این موزه امکان کسب اطلاعات نسبت به زندگی مردم و مشاغل مربوط به دریانوردی را برای شما فراهم می‌کند.

یک کشتی در این موزه وجود دارد که نامش پرسپولیس است و مهم‌ترین اثری است که در موزه قرار دارد. این کشتی نخستین ناو جنگی دولت ایران است که در محوطه بیرونی موزه قرار دارد. هم چنین در این محوطه یک عمارت کلاه‌ فرنگی که در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده نیز، وجود دارد.

ساختمان کلیسای گئورگ مقدس کجاست؟

ساختمان کلیسای گئورگ مقدس واقع در محله‌ شنبدی بوشهر است که در دوران قاجار ساخته شده است. این بنا که در میراث فرهنگی ایران به ثبت رسیدهف شبیه به صلیب یا چلیپا است. نکته جالب در مورد این کلیسا برج آن است که مانند سایر کلیساها نیست و ناقوس ندارد.

کلیسای گئورگ مقدس دارای بخش‌های زیبایی اعم از تالار اجتماعات، محراب و اتاق‌های اطراف  و راهروهایی در دو طرف تالار است. این کلیسا از زمان ساخت تا سال ۱۹۴۸ به صورت یک مکان مذهبی فعالیت داشت ولی از آن زمان به بعد، وسایل آن به کلیسای وانک منتقل شده و به تدریج تبدیل به یک جاذبه گردشگری شد.

در آب ‌انبار تاریخی قوام یک غذای جنوبی نوش جان کنید

یکی از ساختمان‌های قدیمی در بوشهر که با تغییر کاربری به یک رستوران سنتی تبدیل شده است، آب‌ انبار قوام است. این ساختمان قدیمی عمری بیش از صد و پنجاه سال دارد و در گذشته محل نگهداری آب برای شهروندان بوشهری بوده است. 

آب انبار قوام در نزدیکی دریا قرار دارد و شما زمانی که در این رستوران و چایخانه‌ سنتی به خوردن و نوشیدن مشغول هستید، می‌توانید از مناظر زیبای دریا نیز لذت ببرید. خوردن یک غذای جنوبی خوشمزه را فراموش نکنید.

خرید سوغات از بوشهر

بوشهر با توجه به اقلیم و آب و هوایش، دارای سوغاتی‌های خوراکی خوشمزه‌ای نظیر انواع ماهی و میگو، خرما و ارده است که شما می‎توانید در بازار سنتی و قدیمی بوشهر آنها را خریداری کنید. این بازار با سازه قدیمی و سنتی‌اش، یکی از جاذبه‌های گردشگری بوشهر به شمار می‌آید.

علاوه بر خرید محصولات خوراکی، شما می‌توانید صنایع دستی بوشهر را به عنوان سوغاتی خریداری کنید. کار دست زنان هنرمند استان بوشهر به طبیعت آن وابسته است و ظرف‌هایی است که با برگ‌های درخت خرما بافته می‌شوند و کاربری‌های مختلفی از جمله سبد، ظرف‌های نگهداری مواد غذایی، دم کنی، زیربشقابی و... را دارند.

https://lh5.googleusercontent.com/iimTR2ywRZqtBMMPArliJYM-tEStted4uQvSynajwI5MHM6RHMRz7-YjHmUPhXFUkpAMi3zv3tRUH9xgzpK-pUtWpK8CAMhPjzbvpbuRnVscXQRXzpijKvS2NkwBcnqeoS2F8-0AJWdIraF6Iq09ISmhoFc4lZDbWC0LbbWIroHLdgWzdb1H3hvFLuAkLgLri7Nj8Q

 در سفر به بوشهر چه غذاهایی بخوریم؟

هر منطقه از کشور عزیزمان دارای عادات غذایی و خوراکی‌های متنوعی است که در سفر به آن مکان باید آنها را امتحان کرد. در بوشهر غذاهای متنوعی نظیر دمپخت ماهی (لخ لاخ)، خوراک دال عدس، لَلَک (گمنه)، میگوپلو و قیمه بوشهری را نوش جان کنید. 

منبع: جاباما سامانه اقامتگاه های کل کشور

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • arash061 IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    گمنه تو اهواز هم پرطرف‌داره، گمنه شبیه برنجِ نیمه دانه هست ولی برنج نیست (گندمه)، به همراه خورش مخصوص خودش مصرف می‌شه، اطلاعات خیلی خوبی دادید از بوشهر، واقعا ممنون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی