یک اتفاق عجیب و خاص در فوتبال جهان/ نام هم‌گروه ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲ تغییر می‌کند!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ممکن است تیم‌های فوتبال ولز در آینده‌ای نه چندان دور در صحنه بین‌المللی «کامری» نامیده شوند و اتحادیه فوتبال ولز (FAW) در نظر دارد تا پس از جام‌جهانی تغییری در این زمینه ایجاد کند.

در حال حاضر کلمه کامری (نام ولزی برای ولز) توسط اتحادیه فوتبال ولز در ارتباطات داخلی و خارجی و توسط کارکنان مقر هیئت حاکمه استفاده می‌شود. «نوئل مونی» مدیر اجرایی هیئت حاکمه، گفته که آنها ممکن است در درخواست تغییر نام برای مسابقات بین‌المللی از ترکیه پیروی کنند. مونی گفت: «تیم همیشه باید کامری نامیده شود، چراکه ما به این اسم صدایش می‌کنیم. اگر به وب‌سایت ما هم نگاهی بیاندازید می‌بینید که ما تیم‌های ملی خود را به این اسم صدا می‌کنیم.»

اتحادیه فوتبال ولز با سهامداران مختلف فوتبال ولز در مورد مزایای تغییر نام این کشور در رقابت‌های اروپایی و جهانی صحبت خواهد کرد و قبلاً هم با یوفا در مورد این موضوع گفت‌وگوهای غیر رسمی داشته است. مونی افزود: «در سطح بین‌المللی احساس می‌کنیم که هنوز کار بیشتری باید انجام دهیم، بنابراین به عنوان ولز به این جام‌جهانی می‌رویم. اما فکر می‌کنم سال ۲۰۲۳ سالی خواهد بود که ما با همه ذینفعان مختلف (دولت‌ها، هیئت‌های مدیره، شوراها و نهادهای تصمیم‌گیر، کارکنان، باشگاه و بازیکنان) گفت‌وگوهای خوبی داشته باشیم. ما یک سازمان دموکراتیک بسیار باز هستیم و به طور یک‌جانبه تصمیم نمی‌گیریم چنین کاری انجام دهیم.»

موضوع تغییر نام رسمی برای ولز زمانی توجهشان را جلب کرد که در اوایل این ماه تیم رابرت پیج در همان گروه انتخابی یورو ۲۰۲۴ با ترکیه قرار گرفت؛ ترکیه که قبلا با نام «Turkey» شناخته می‌شد، اکنون در سطح بین‌المللی با نام «Türkiye» بازی می‌کند. این تغییر پس از آن صورت گرفت که دولت آنکارا خواستار شناخته شدن این کشور با نام ترکی خودش در سطح جهانی شد.

مونی گفت: «شما کشورهایی مانند آذربایجان، ترکیه و دیگران را دیده‌اید که از نامی به زبان خودشان استفاده می‌کنند. آنها در این زمینه بسیار قوی ظاهر شدند و ما با ترک‌ها در مورد آن صحبت کردیم. ما همچنین با یوفا هم بحث‌های غیررسمی در این مورد داشتیم، و از آنها پرسیدیم که ترکیه و دیگر کشورها چطور این کار را کردند. چیزی که من می‌دانم این است که در زبان ولزی یک رنسانس به وجود آمده و احساس غرور بزرگی نسبت به کاری که ما با فرهنگ و میراث این کشور انجام می‌دهیم وجود دارد.»

یک اتفاق عجیب و خاص در فوتبال جهان/ نام هم‌گروه ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲ تغییر می‌کند!

تغییر نام ولز به کامری همچنین ولز را از انتهای فهرست الفبای یوفا در قرعه‌کشی‌ها و دیدارها دور می‌کند. مونی به شوخی گفت: «ما همیشه در کنار اوکراینی‌ها می‌نشینیم و این خوب است، زیرا با آنها دوستان خوبی شده‌ایم. اما دوست داریم کمی بیشتر در کنار کروات‌ها و چکی‌ها بنشینیم.»

مونی، رئیس سابق توسعه استراتژیک یوفا، در جولای ۲۰۲۱ به عنوان مدیر اجرایی اتحادیه فوتبال ولز انتخاب شد. این مرد ایرلندی در حال حاضر در حال یادگیری زبان ولزی است و قرار است در جلسه پرسش و پاسخ در تابستان آینده در National Eisteddfod شرکت کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی