نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
پیش‌بازی یوونتوس - اینتر
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

دربی ایتالیا مثل همیشه حساس و جذاب خواهد بود، اما این مرتبه دو تیم در پی خروج کامل از بحران ماه‌های گذشته هستند و نبرد بر سر جام نیست.

یوونتوس و اینتر امشب در دربی ایتالیا که در تورین برگزار خواهد شد، از ساعت ۲۳:۱۵ به مصاف هم خواهند رفت.

یوونتوس؛ راه نجات مکس

یکی از دلایل جاه‌طلبی هواداران یوونتوس و این که حتی به دوم شدن هم راضی نیستند، خود مکس آلگری است! سرمربی‌ای که ۵ اسکودتو برای یووه به ارمغان آورد و آنقدر خاطرات خوب با او داشتند که دوباره او را بازگرداندند. حالا در شرایطی کاملاً متفاوت با آلگری، یووه هم از لیگ قهرمانان اروپا کنار رفته و هم فاصله زیادی با صدر جدول سری A دارد. بارها خبر برکناری آلگری تکذیب شده و باشگاه نمی‌خواهد به این راحتی با او قطع همکاری کند، ولی اگر مثل بازی با میلان مقابل اینتر هم بازنده باشند، یعنی نسخه جدید مکس کارساز نیست. به نوعی دربی ایتالیا راه نجات آلگری از برکناری خواهد بود و آینده یوونتوس را مشخص خواهد کرد. فعلاً در ۳ بازی آخرشان برده‌اند و گل هم نخورده‌اند تا با شرایط نسبتاً خوب به استقبال دربی بروند.

اینتر؛ افعی‌ها برمی‌گردند

سیمونه اینزاگی یک گام از آلگری جلوتر است، چرا که با حذف کردن بارسلونا از لیگ قهرمانان اروپا و ۴ برد متوالی در سری A به طور کامل از خطر اخراج خودش را دور کرد. حداقل این که بعید است تا پایان فصل او جایگاهش را روی نیمکت اینتر از دست بدهد. اینتر حالا شانس دارد تا خودش را به صدر جدول نزدیک‌تر کند و اگر بتواند چهارمین برد متوالی‌اش در دربی ایتالیا را کسب کند، یک رقیب بزرگ را دور خواهد کرد. فقط ۳ امتیاز با تیم دوم فاصله است و این فاصله قابل جبران خواهد بود. اینتر که قهرمان ۲ فصل پیش سری A است، برخلاف گذشته مقابل یووه نتایج خوبی هم گرفته و بازی‌های فصل قبل را از این رقیب با اینزاگی برده، در حالی که حتی در فصلی که قهرمان شده بود هم یک دربی را به این حریف باخت.

آخرین بازی
یازدهم می ۲۰۲۲ در فینال جذاب کوپا ایتالیا، اینتر ۴-۲ یوونتوس را برد و قهرمان شد. بارلا، چالهان‌اوغلو و پریشیچ (۲ مرتبه) برای اینتر و ساندرو و ولاهوویچ برای یووه در آن دیدار گلزنی کردند.

آمار بازی
۲۴۵) در ۲۴۵ دربی ایتالیا، یوونتوس ۱۱۰ برد داشته، ۷۵ بازی را اینتر برده و ۶۰ بازی هم مساوی شده است.
۱۷۸) در تاریخ سری A ایتالیا، ۱۷۸ بازی بین این دو تیم برگزار شده که یوونتوس در ۹۳ دیدار برنده بوده و اینتر ۶۰ بازی را برده. ۵۰ بازی هم مساوی شده است.
۳) اینتر در ۳ بازی آخرش مقابل یوونتوس پیروز شده. از این ۳ دربی یکی در سری A، یکی در سوپرجام ایتالیا و آخری فینال کوپا ایتالیا بوده است. نراتزوری تابه‌حال در ۴ دربی متوالی پیروز نشده و این شانس را دارد رکورد جدیدی بزند.
۹) در حالی اینتر فصل قبل در تورین موفق شد یوونتوس را شکست دهد که پیش از آن از سال ۲۰۱۲ به بعد در ۹ بازی متوالی سری A در خانه این حریف پیروز نشده بود. یووه در این دیدارها ۶ برد و ۳ تساوی کسب کرد.
۰) با وجود این که یوونتوس فصل کابوس‌واری را سپری کرده، اما در تورین هنوز در سری A شکست نخورده. ۴ برد و ۲ تساوی حاصل کار شاگردان آلگری در آلیانتس تورین بوده.
۱۳) در ۱۳ نبرد بین ماسیمیلیانو آلگری و سیمونه اینزاگی، مکس برنده ۷ بازی بوده، یک بازی مساوی شده و سیمونه ۵ بازی را برده.

مصدومان و محرومان
پل پوگبا، لئاندرو پاردس، وستون مک‌کنی، مویزه کین، ماتیا دی‌شیلیو و کای ژرژ مصدومان یوونتوس برای دربی ایتالیا هستند. اینتر هم از روملو لوکاکو و دانیلو دِآمبروسیو نمی‌تواند به‌دلیل آسیب‌دیدگی استفاده کند.

ترکیب احتمالی دو تیم
یوونتوس:
شچسنی، دانیلو، برمر، روگانی، کوادرادو، فاجولی، لوکاتلی، رابیو، کوستیچ، ولاهوویچ و میلیک
اینتر: اونانا، اشکرینیار، آچربی، باستونی، دامفریس، بارسلا، چالهان‌اوغلو، مخیتاریان، دی‌مارکو، ژکو و مارتینس


 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی