نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
بی‌توجهی دوباره به خواسته استقلال و پرسپولیس/ LED تبلیغاتی شامل تحریم نیست اما VAR هست!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تعطیلات طولانی لیگ برتر فرصت مطلوبی بود تا برای رفع مشکلات داوری فوتبال برای تیم هایی مانند استقلال حداقل به صورت آزمایشی VAR به بهره برداری برسد، اما...

تاریخ شروع و پایان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر زمانی مشخص شد که فیفا تصمیم گرفت میزبانی این رقابت‌ها را به کشوری بدهد کرد که به لحاظ شرایط آب و هوایی امکان برگزاری جام جهانی در فصل تابستان را نداشت.

بعد از پایان مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اعلام شد که دوره بعدی رقابت‌ها در قطر از آخرین روزهای آبان ماه سال جاری آغاز و تا اواخر آذر ماه ادامه خواهد داشت. این شرایط سازمان لیگ فدراسیون مان را وادار کرد تا رقابت باشگاهی را از اوایل آبان ماه تعطیل کرده و برگزاری ادامه آن را به پایان آذر ماه موکول کند. فاصله ای نزدیک به دو ماه از تاریخ هفته یازدهم که ششم آبان ماه به پایان رسید تا ۲۹ آذرماه که قرار است دوباره رقابت‌ها از سر گرفته شود.

بی توجهی دوباره به خواسته استقلال و پرسپولیس/ LED تبلیغاتی شامل تحریم نیست اما VAR هست!

وقتی به مهمترین حواشی ماه‌های اخیر لیگ برتر رجوع می‌کنیم به یاد اشتباهات پرسروصدای داوری و طرح موضوعاتی مانند شنود گذاشتن روی تلفن همراه آنها برمی‌خوریم! یا به یاد درگیری‌های پایان بازی گل گهر و استقلال و مهار ساپینتو توسط هیأتی ۱۲ نفره می‌افتیم. در نتیجه متوجه نبود VAR (سیستم کمک داور ویدیویی) می‌شویم. همان که مهدی تاج به محض رییس شدن در فدراسیون قول داد آن را بیاورد.

بی توجهی دوباره به خواسته استقلال و پرسپولیس/ LED تبلیغاتی شامل تحریم نیست اما VAR هست!

حالا در شرایطی که لیگ چیزی در حدود ۵۳ روز تعطیل است این فرصت را داشتیم در این مدت حداقل در چند استادیوم تجهیزات VAR نصب شده و در این تعطیلات که فوتبالی برگزار نمی‌شود داوران و کمک داوران با شرکت در کلاسهای فشرده از این موقعیت برای یادگیری روش استفاده از VAR استفاده می‌کردند. فرصتی که باعث می‌شد رقابت‌ها لااقل در برخی استادیوم‌ها در نیم فصل دوم ( حتی به صورت تمرینی - بدون لحاظ کردن VAR) با این تجهیزات برگزار شود تا داوران مان روش کار با VAR در شرایط مسابقات رسمی‌را تمرین کنند و برای فصل بعد آماده شوند. اما باعث تاسف است که باز هم فرصت‌ها یکی پس از دیگری می‌سوزند و کسی غم این فوتبال باری به هر جهت را نمی‌خورد.

بی توجهی دوباره به خواسته استقلال و پرسپولیس/ LED تبلیغاتی شامل تحریم نیست اما VAR هست!

غم انگیزترین بخش ماجرا آنجاست که وقتی موضوع درآمدزایی برای فوتبال مطرح می‌شود مسئولان فوتبال بزرگترین و جدیدترین LEDها را وارد ایران می‌کنند و (دو یا سه ردیف روی هم) دور زمین می‌چینند ولی برای وارد کردن تجهیزات VAR اعلام می‌کنند تحریم‌ها مانع از به روز شدن تجهیزات فوتبال می‌شود!

شایان ذکر است؛ در این مدت مسئولان باشگاه‌های لیگ برتری از جمله تیم‌هایی مانند استقلال و پرسپولیس و به خصوص استقلال بارها نسبت به مشکلات داوری به فدراسیون نامه زده و بابت مشکلات داوری خواستار رسیدگی به این موضوع شده اند ولی کماکان اتفاق مهمی‌در این باره رخ نداده و یا اگر اقدامی‌صورت گرفته فدراسیون اطلاع رسانی نکرده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ف دال IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    درود؛ لطفا این بخش "کسی غم این فوتبال باری به هر جهت را نمی‌خورد."رو اصلاح بفرمائید. شاید در بین تمام تصمیم‌گیران، مسؤلان، رؤسا و اساساً تمام ذی‌نفعان این سفره فراخ پهن‌شده به‌نام فوتبال حتی یک نفر هم غم این فوتبال رو نخوره اما یکایک ما هواداران و دوست‌داران فوتبال (که نه‌تنها بلحاظ مالی منتفع نمی‌شیم بلکه حتی از جیب و وقت و انرژی‌مون هزینه هم می‌کنیم) غم‌خوار این فوتبال هستیم. البته اگه هنوز به این ورزش 11 به 11 که در زمین‌های عمدتاً گَرِ مبتلا به «اکتو/اندو»تریکس که محاط به سکوهای بدونِ تماشاگرـه و به‌شکلی دستوری داره بی‌روح و مطلقاً بدون هیجان و جذابیت در کشور جیم‌الف‌الف برگزار می‌شه، بشه نام فوتبال اطلاق کرد. یاهو.
    • میلاد IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      آوردن var برای اقایون منافعی نداره چون قیمتش مشخصه اما درخرید و استفاده از پنل های led سود و پورسانت زیادی هست
  • Taj IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    خدارو شکر یک بار هم شده از ناداوری علیه استقلال مطلبی نوشت !!خدا شاهده شماها افراد اهل قلم و همه ی روزنامه ها و سایت ها اگه بخواین و هر روز از طریق مقاله و خبر میتونید فدراسیون رو تحت فشار بزارید تا وار رو بیارن!
  • کورش پاکمهر IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    درود به شرفت آقای مدنی، ای کاش همه خبرنگاران ورزشی و غیر ورزشی صداقت قلم میداشتن و هر جای نفع فوتبال بود رسالت خودشو بجا میاورد وخبر رسانی دقیق مثل همین خبر شما انجام می‌دادند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی