نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
۱ |
۵
۱۸ آبان؛ روزی که فوتبال گیلان بی‌پدر شد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

۱۸ آبان سالروز درگذشت ایرج زهرابی است. فردی که بر گردن فوتبال گیلان حق پدری دارد و حالا ۱۴ سال از آسمانی شدنش می‌گذرد.

گیلانی که باشی اهل بارانی، اهل برنج و شالی، اهل دریا و جنگل 

اما اگر گیلانی فوتبال دوستی باشی اهل آبانی 

آبانی که به فاصله دو روز خنده و گریه را در صورت فوتبالدوستان گیلانی و ایرانی جلوه‌گر می‌شود. ۱۷ آبان روز تولد یکی است و ۱۸ آبان روز مرگ دیگری، دو روی یک سکه ...

هر چقدر بابت تولد اولی و خاطراتی که برایمان در مستطیل سبز ساخته خوشحالی، ۲۴ ساعت بعد بابت مرگ مردی که فوتبال را به این خطه آورده و به حق پدر فوتبال گیلان لقب گرفت، اشک خواهی ریخت.

 ۱۸ آبان ۱۳۸۷ ایرج زهرابی از میان شالیزارها به آسمان پر کشید و جماعتی را داغدار کرد که دل در گرو فوتبال داشتند. او البته میراثش را گذاشت که همه ساله دوستدارانش بر سر مزار او گرد می‌آمدند و در آرامستان رشت یادش را زنده نگه می‌داشتند اما ...

حالا ترجیح خانواده و همان دوستان و دوستداران این است که به بهانه پرواز ایرج یاد تمام رفتگان را در هر کجا که هستیم زنده کنیم و البته که برای زندگان هم قدردان باشیم.

بیاد ایرج

بخاطر همه بزرگان این آب و خاک

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ف دال IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    درود؛ روح‌شون شاد باشه. من گیلانی نیستم اما با مرحوم ایرج زهرابی و میراث و باقیات و صالحاتی که برجاگذاشته، آشنام، بخصوص وقتی با هم‌تایان (مثل این بابائی که سال‌هاست چنبره‌ش رو از فوتبال تهران برنداشته و گمون‌م نکنم تا ملاقات حضرت اجل برداره) قیاسش می‌کنم. قطعا نیاز به گفتن نداره اما محض یادآوری بعنوان برادر کوچک‌تر (که من‌م مثل خود آقا آرتین دهه 50ـی هستم) بد ندیدم به آقاآرتین گوشزد کنم که یدک‌کش نام خانوادگی‌ای‌ست که بمجرد جاری‌شدن بر زبان، آدم رو یاد اون مرحوم با همه‌ی محسناتش می‌اندازه. همه‌مون رفتنی هستیم و امیدوارم از شما هم نام نیک بجا بمونه و هم وقتی ازت صحبت شد، از وارسته‌گی و آزاده‌گی‌ات بگن؛ همچون مرحوم ابوی؛ نه مثل اون رئیس هیئت فوتبال بی‌کفایت‌وهنری که هنر آقازاده‌اش رو خوش‌تیپی می‌دونست و خودش‌رو هم عامل نابودی فوتبال تهرون می‌دونن! که نه خوش‌تیپی هنره، نه چسبیدن چندده‌ساله به صندلی، نه ویرونی و نه تملق و تمجید از کسی که شایسته‌ش نیست و خود شما بهتر از حقیر می‌دونی منظورم کیست. یاهو.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی