نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
من «ژرژ وه‌آ» فوتبال ایران بودم/ هیچ کس علیه ایویچ توطئه نکرد؛ بازیکنان عاشقش بودند/ ۲ نفر به این مربی خیانت کردند؛ پای سرمربی تیم ملی در میان بود!
منبع: طرفداری
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

علی لطیفی مهاجم پیشین تیم فوتبال ایران معتقد است اگر مربی کروات سابق تیم ملی اخراج نمی‌شد، خودش در تمامی بازی‌های جام جهانی فرانسه به میدان می‌رفت.

علی لطیفی که یکی از بازیکنان تیم ملی در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه بود، درباره اینکه چرا در این جام برای تیم ملی به میدان نرفت، اظهار داشت: من در بازی‌های دوستانه بازی کردم، اما شرایط برای من با اخراج ایویچ تغییر کرد. در آن زمان، یکی از دوستانم با من تماس گرفت و گفت ایویچ در گفت‌وگو با شبکه ZDF آلمان گفته که یک بازیکن به نام علی لطیفی کشف کرده‌ام که «ژرژ وه‌آ» فوتبال ایران است.

وی در ادامه تصریح کرد: حتی پس از این مصاحبه، از این شبکه به ایران آمدند و از من گزارشی در مورد پدیده‌های احتمالی جام جهانی ۱۹۹۸ تهیه کردند. او مانند همه مربیان خارجی که به ایران آمدند، سبک فوتبال مرا دوست داشت و اگر در جام جهانی سرمربی تیم ملی بود، قطعاً در همه بازی‌ها بازی می‌کردم. بازیکنان به هیچ عنوان علیه این مربی توطئه نکردند و همه ما علاقه خاصی به ایویچ داشتیم. او استثنائی و یک «ابر مربی» بود.

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران با اشاره به اظهارات ایویچ در جمع بازیکنان گفت: این مربی در اردوی بروجرد، فیلم بازی با استرالیا را برای ما گذاشت و گفت که در آن بازی از لحاظ فنی به شدت بد بودید و فقط با کمک خدا به جام جهانی رفتید. ایویچ ضعف‌های خط دفاعی را برطرف کرد و تیم خیلی خوبی را ساخت. ایویچ به ما گفت اگر صد بار با آلمان بازی کنیم، ۹۹ بار به آنها می‌بازیم و جام جهانی ۱۹۹۸، همان مسابقه‌ای است که می‌توانیم آنها را شکست بدهیم. او گفت آلمان می‌تواند از ارسال از جناحین به ما گل بزند و تأکید کرد از یوگسلاوی گل نمی‌خوریم؛ مگر اینکه میهایلوویچ به ما کاشته بزند. انگار ایویچ همه چیز را می‌دانست.

مهاجم پیشین تیم ملی در پاسخ به این پرسش که چه کسانی علیه ایویچ توطئه کردند، بیان کرد: تیمسار نوآموز و جلال طالبی علیه این مربی توطئه کردند تا برکنار شود. جالب اینجاست که بیژن ذوالفقارنسب دستیار ایویچ تصور می‌کرد او سرمربی خواهد شد که طالبی را به‌عنوان سرمربی انتخاب کردند.

لطیفی با بیان اینکه خیلی‌ها طالبی را نمی‌شناختند، خاطرنشان کرد: چند ماه قبل از جام جهانی یکی از روزنامه‌های معتبر ورزشی تیتر زد: «جلال طالبی به پیشنهاد میلوتینوویچ برای حضور در تیم ملی آمریکا نه گفت.». همین تیتر باعث شد تا روی طالبی زوم شود که یک مربی ایرانی به پیشنهاد آمریکا پاسخ منفی داد. جالب اینجاست که بعدها مشخص شد هیچ پیشنهادی از سرمربی آمریکا به طالبی نشده است.

من «ژرژ وه‌آ» فوتبال ایران بودم/ هیچ کس علیه ایویچ توطئه نکرد؛ بازیکنان عاشقش بودند/ ۲ نفر به این مربی خیانت کردند؛ پای سرمربی تیم ملی در میان بود!

وی با انتقاد از سرمربی ایران در جام جهانی ۹۸ عنوان کرد: ما در تیم بهمن بودیم که طالبی به‌عنوان سرمربی تیم معرفی شد و بعد از دو روز متوجه شدیم که از لحاظ فنی به شدت ضعیف است. او انسان شریفی است، اما از لحاظ کار فنی صفر و از لحاظ مدیریتی هزار برابر زیر صفر بود. یادم می‌آید طالبی زمان تمرین تیم ملی را اعلام می‌کرد، اما چند بازیکن دیر می‌آمدند و او واکنشی نشان نمی‌داد. طالبی با زدن سوت، پایان تمرین تیم ملی را اعلام می‌کرد که بازیکنان برای خودشان ضربات ایستگاهی تمرین می‌کردند. طالبی می‌گفت تشریف بیاورید؛ تمرین تمام شد. با این حال چند بازیکن قدیمی می‌گفتند شما بروید؛ ما بعداً می‌آییم!

مهاجم پیشین تیم ملی ایران با اشاره به شکست بحث‌برانگیز این تیم مقابل رُم اظهار داشت: ما حتی روز آن بازی، آخرین جلسه تمرینی را هم برگزار کردیم. ایویچ قبل از بازی به ما گفت که فقط می‌خواهم بدن‌های شما رها شود و به همین دلیل این بازی را تدارک دیدم. او حتی گفت ممکن است ۲۰ گل بخوریم، اما نتیجه برای من مهم نیست. ایویچ حتی پُست خیلی از بازیکنان را عوض کرد و گفت دوست ندارم دست شما برای حریفان رو شود. او در آن بازی اصلاً دنبال نتیجه نبود.

لطیفی با بیان اینکه ایویچ یک نابغه بود، گفت: من با کی‌روش کار نکردم، اما او یک مربی تک‌بُعدی است که فقط تیمش دفاع می‌کند. ایویچ اما در همه زمینه‌ها قوی بود. برخی‌ها خیال می‌کنند گروه ما در جام جهانی آسان است، اما شک نکنید جام جهانی سختی پیش رو داریم و امیدوارم کی‌روش تغییر رویه بدهد. اگر قرار باشد فقط دفاع کنیم، شک نکنید تیم‌های همگروه ما شرایط فیزیکی خوبی دارند و می‌توانند با استفاده از چند برنامه به ما ضربه بزنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • پوارو IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    توطئه بسیار زشت و‌ کثیفی توسط تعدادی از بازیکنانی که حتی در حد تیم ملی نبودن به سردستگی پاشازاده علیه ایویچ انجام شد .
    • مشروح 86 IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
      میگه طالبی علیه ایویچ توطئه کرد ولی بعدش میگه طالبی انسان شریفیه. آخرش چندچنده؟
  • علی ه آ یا حمید بلان ؟ IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    این علی لطیفی ببخشید علی وه آ نمیدونه کِی باید ساکت باشه و کِی حرف بزنه هنوز بدنیا نیومده بود جلال طالبی بزرگ بزرگان فوتبال ایران بود میگه کسی نمیشناختش پسرجان همین حالا هم که اینقدر توی خبرها و مصاحبه ها هستی اگه کسی توی خیابون ببینت نمیشناسه تو رو یه چی میگی ها
  • پیمان IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    آبروی ایران رو بردید هشت گل از یه تیم باشگاهی ،عجب رویی داری تو.
  • ۲۲ IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    خواسته سر به سرت بذاره.
  • تیمور لنگ IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    تو با اون پای لنگت که توی وربی رفت سال ۱۳۷۹مثل سگ از رهبری فر می ترسیدی چطور به استادت انگ میزنی
  • نیکویی IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    جلال طالبی ضعیفترین مربی کل تاریخ تیم ملی بود و جالبتر که در جام جهانی که مهم ترین تورنمنت هست مربی ایران شد !!
    • خوزستان آبیته IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
      با آقا جلال در همان تورنمنت سه امتیاز از تیم آمریکا گرفتیم با یوگسلاوی محشر بودیم و روی کاشته میهالوویچ و ضعف گلری بنام نکیسا باختیم با ٖآلمان هم انصافا خوب بازی کردیم کلافه شون کردیم اما آلمان با ستاره هایی مثل کلینزمان و ماتئوس و .... چیز دیگری بودند ضمنا ضعیفترین مربی تاریخ ایران در جام جهانی از لحاظ امتیاز پرفسورتون استاد برانکو بودن
  • شیر بچه های ایران خدا نگهدارتان IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    لطیفی جان شماها و امثال شما ها هیچی نبودی چرا ؟چون عملکردت مشخصه زبانتون از پاهاتون در زمان بازیگری و ایضآ زبانتون از فکر و اندیشه تون در زمان خانه نشینی بیشتر کار میکنه میخواید بگید هستید ولی بودن و نشان دادن خودت با مصاحبه آبکی بدست نمیاد چار تا کلاس مربیگری برو یه تیم دسته سه بگیر خودتو نشون بده بعد ادعای ارث و میراث کن امثال تو هم خیلی زیاده آبی و قرمز هم نداره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی