نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
نباید پیراهن شماره ۱۰ علی دایی را به آریا برزگر می‌دادند/ در جام جهانی لژیونرها نقش اصلی را ایفا می‌کنند
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مهاجم اسبق تیم ملی و پرسپولیس گفت: انگلیس تیم پرمهره‌ای است اما به اندازه فرانسه، آلمان، برزیل یا اسپانیا و بلژیک قوی و قدرتمند نیست.

فوق ستاره تیم ملی ایران در دهه ۶۰ معتقد است که نحوه جوانگرایی تیم ملی در دیدار با نیکاراگوئه کمکی به تیم کشورمان نخواهد کرد. ناصرمحمد خانی ضمن اشاره به این موضوع یادآور شد: نکته ای که باعث تعجب من و شاید بسیاری از اهالی فوتبال شد دادن پیراهن شماره ۱۰ تیم ملی به آریا برزگر بود. شماره ۱۰ تیم ملی یک زمانی بر تن علی دایی و بزرگانی مثل مرحوم همایون بهزادی یا حمید علیدوستی و کریم باوی بوده است. من نمی‌گویم آریا برزگر بازیکن ضعیفی است اما برای او پوشیدن پیراهن شماره ۱۰ تیم ملی خیلی زود بود. من یکی دلیل این تصمیم با کار دوستان را متوجه نشدم اما به نظرم نباید پیراهن شماره ۱۰ تیم ملی را به این جوان می‌دادند.

وی ادامه داد: کارلوس کی روش مربی بزرگ و شناخته شده ای در دنیای فوتبال است و همه ما هم قبولش داریم اما به نظرم این شکل جوانگرایی کمکی به تیم ملی نخواهد کرد. این جوانان هیچ یک در مقطع فعلی و جام جهانی به درد تیم ایران نمی‌خورند و بازی کردن آنها در ترکیب تیم ملی بهد خودشان هم کمکی نمی‌کند. در فوتبال باشگاهی ایران بازیکنان با انگیزه و خوبی داریم که معدل سنی مناسبی هم دارند و می‌توانستند جلوی نیکاراگوئه آزمایش شوند اما نمی‌دانم چه شد که تصمیم گرفتند چند جوان کم نام و نشان را به زمین بفرستند. این در حالی است که به نظر من جوانگرایی آن هم در سطح ملی شرایط خاصی دارد.

مهاجم گریزپای تیم ملی ایران در دهه ۶۰ افزود: ما هم زمانی در جوانی به تیم ملی دعوت می‌شدیم اما این طور نبود که بلافاصله پیراهن علی آقا پروین یا مهندس حسین کلانی را به ما بدهند. یک جوان باید پله پله بالا بیاید و اول بداند به چه تیمی‌دعوت شده و تلاش خود را آن قدر بیشتر کند که به شماره‌های اصلی برسد. پوشیدن پیراهن‌های یک تا ۱۱ در تیم ملی نباید این قدر آسان و سهل باشد و آریا برزگر یا هر جوان دیگری ابتدا باید در تیم باشگاهی خودش فیکس باشد. اول باید تلاش کند در نفت مسجد سلیمان در ترکیب اصلی قرار بگیرد و سپس اگر شایسته بود به تیم ملی دعوت شود. پیراهن شماره ۱۰ هم که دیگر نیازی به توضیح ندارد. علی دایی سال‌ها با این پیراهن در تیم ملی درخشید و آقای گل جهان شد. اینکه بیاییم پیراهن شماره ۱۰ تیم ایران را به یک جوان تازه وارد بدهیم که در تیم باشگاهی خودش هم فیکس نیست نمی‌تواند کار جالبی باشد.

نباید پیراهن شماره ۱۰ علی دایی را به آریا برزگر می دادند/ در جام جهانی لژیونرها نقش اصلی را ایفا می کنند

وی درخصوص نیکاراگوئه نیز تصریح کرد: به هر حال ما شرایطی داریم که انتخاب حریف تدارکاتی یا به عبارت بهتر پیدا کردن حریف برای بازی دوستانه سخت است. شکی نیست فدراسیون در این راستا با دشواری‌هایی روبروست اما به نظرم نیکاراگوئه اصلا حریف مناسبی نبود و تیم ملی محک جدی نخورد. این تیم نه برنامه ای داشت و نه زور و فقط می‌دوید و نیمه دوم هم خشن بازی کرد که حاصل آن از دست دادن جام جهانی ۲۰۲۲ برای امید ابراهیمی‌بود. به نظرم تیم ملی چاره ای نداشت و احتمالا بازی دوستانه مناسب تری پیدا نکرده بود و برهمین اساس کارلوس کی روش تصمیم گرفت با نیکاراگوئه بازی کند. تیمی‌ضعیف که هیچ فشاری به دروازه تیم ما نیاورد و یک روز آرام را سپری کردیم. یک گل هم زدیم که به نظرم کم بود. شاید بچه‌ها در فشار و استرس خط خوردن از لیست تیم ملی برای جام جهانی بودند وگرنه می‌توانستند گل‌های بیشتری به این تیم ضعیف بزنند.

ناصر محمدخانی در ادامه افزود: در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نقش اصلی را لژیونرها در تیم ملی بازی خواهند کرد. من فکر می‌کنم صادق محرمی، احسان حاج صفی، احمد نوراللهی، سعید عزت اللهی، علیرضا جهانبخش، علی قلی زاده، مهدی طارمی و سردار آزمون نفرات اصلی و تعیین کننده ما در جام جهانی خواهند بود. البته در خط دفاع بیشتر همان نفراتی که مقابل نیکاراگوئه به میدان رفتند بازی خواهند کرد.

ستاره خط حمله تیم ملی ایران در دهه ۶۰ ضمن تمجید از مهدی طارمی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مهدی طارمی یکی از بهترین مهاجمان قاره آسیا و حتی اروپاست. او ستاره تیم پورتو است و به نظر می‌رسد در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز امید اصلی گلزنی تیم ملی کشورمان محسوب می‌شود. امیدوارم او تا شروع جام جهانی قطر سرحال و قبراق در خدمت تیم ملی باشد و همان نقشی را بازی کند که در تیم باشگاهی اش پورتو بازی می‌کند. سردار آزمون هم با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کند و انشالله او هم تا شروع جام جهانی آماده شود چرا که زوج او با مهدی طارمی می‌تواند هر خط دفاعی را در جام جهانی آزار دهد.

وی در خصوص تیم ملی انگلیس، اولین حریف ایران در جام جهانی قطر نیز گفت: انگلیس تیم پرمهره ای است اما به اندازه فرانسه، آلمان، برزیل یا اسپانیا و بلژیک قوی و قدرتمند نیست. انگلیس یکی از مدعیان سنتی فتح جام است و شاید همین موضوع فشار زیادی به این تیم وارد کند ضمن آن که ما قرار است در اولین بازی خود به مصاف این تیم برویم. این موضوع می‌تواند به تیم ملی کشورمان کمک کند که حداقل با امتیاز این دیدار را ترک کنیم. کارلوس کی روش هم تجربه زیادی داشته و شناخت خوبی از فوتبال انگلیس دارد. امیدوارم بچه‌ها بتوانند یک بازی آبرومندانه مقابل این تیم شناخته شده و سرشناس ارائه بدهند.

ناصرمحمدخانی در پایان ضمن اشاره به بازی تدارکاتی بعدی تیم ملی ایران مقابل تونس، گفت: ظاهرا آخرین دیدار تیم ملی ایران پیش از شروع جام جهانی قرار است مقابل تونس برگزار شود. این تیم شاید شباهتی به همگروهی‌های ما نداشته باشد اما به هر حال به نظر می‌رسد تیم قوی تری نسبت به نیکاراگوئه باشد. امیدوارم تیم ملی ایران در این دیدار و بازی‌های رسمی‌خود در جام جهانی موفق و آبرومندانه ظاهر شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی