بدشانسی بزرگ برای ستاره‌های سرخابی/ از دست دادن جام جهانی با مصدومیت بدموقع!
منبع: همشهری
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

بازیکنان ایرانی که به‌خاطر مصدومیت جام‌جهانی را از دست دادند را بررسی کرده‌ایم.

مصدومیت امید ابراهیمی، آخرین مسابقه تیم ملی در ایران قبل از اعزام به جام‌جهانی را به یک تجربه مخاطره‌آمیز برای میانه میدان این تیم تبدیل کرد. تیم ملی، فرمانده را از دست داد و این بازیکن نیز نتوانست تجربه حضور در دومین جام‌جهانی را به‌دست بیاورد. قبل از امید هم ستاره‌های زیادی در فوتبال ایران بودند که درست قبل از جام‌جهانی، آسیب دیدند و نتوانستند در این تورنمنت ایران را همراهی کنند. آسیب دیدن بازیکنان قبل از جام‌جهانی، بزرگ‌ترین بدشانسی در کارنامه آنها به‌شمار می‌رود؛ چراکه هیچ تجربه‌ای برای یک فوتبالیست جذاب‌تر از حضور در مهم‌ترین تورنمنت دنیای فوتبال نیست.

رضا شاهرودی؛ جای خالی یک بازی در جام‌جهانی، به‌شدت در کارنامه رضا شاهرودی احساس می‌شود. مدافع چپ ثابت آن روزهای تیم ملی، قبل از جام‌جهانی فرانسه مصدوم شد و این مسابقه‌ها را از دست داد. او البته در اردوی تیم ملی حضور داشت اما نمی‌توانست برای ایران به میدان برود. به‌جای او مهرداد میناوند در ترکیب تیم ملی قرار گرفت و البته نمایش‌های خوبی در سمت چپ داشت. با این حال این اتفاق همیشه یک حسرت بزرگ در زندگی فوتبالی شاهرودی بود.

بدشانسی بزرگ برای ستاره های سرخابی/ از دست دادن جام جهانی با مصدومیت بدموقع!


احمدرضا عابدزاده؛ عقاب آسیا نیز قبل از دیدارهای جام‌جهانی۹۸ آسیب دید و شانس حضور در این جام را از دست داد. خیلی‌ها هنوز هم باور دارند که اگر در بازی اول روبه‌روی یوگسلاوی، احمدرضا به‌جای نیما نکیسا درون دروازه قرار گرفته بود، تیم ملی آن روز بدون گل خورده از زمین مسابقه خارج می‌شد. عابدزاده البته در بازی با آمریکا به درون دروازه برگشت و نمایش خوبی هم در تیم ملی داشت. نام او در متن پیروزی بزرگ و تاریخی فوتبال ایران روبه‌روی آمریکا برای همیشه ثبت شد.

ستار زارع؛ در جام‌ملت‌های۲۰۰۴ بازیکن ثابت تیم ملی بود و البته خاطره تلخ اخراج روبه‌روی چین را هم داشت. ستار بازیکن محبوب برانکو بود و انتظار می‌رفت در جام‌جهانی برای تیم ملی بازی کند. این مدافع شیرازی اما قبل از جام‌جهانی مصدوم شد و نتوانست برای ایران به میدان برود؛ موضوعی که موجب شد دوران فوتبال مدافع فیکس آن روزهای فوتبال ایران بدون حتی یک حضور در ترکیب تیم ملی در جام‌جهانی به پایان برسد. ستار نمونه بازیکنانی بود که با وجود بازی‌نکردن در تیم‌های بزرگ پایتخت با تلاش زیادی به تیم ملی رسیدند و در این تیم نیز درخشیدند.

علیرضا نیکبخت واحدی؛ نیکبخت اساسا با تورنمنت‌های ملی قهر بود و عادت داشت این رقابت‌ها را از دست بدهد. او یکی از بااستعدادترین فوتبالیست‌های ایرانی است که هرگز نتوانسته در جام‌جهانی به میدان برود. نیکبخت گزینه جدی بازی در جام‌جهانی۲۰۰۶ بود اما به‌خاطر مصدومیت، تیم ملی را همراهی نکرد. نرفتن ایران به جام‌جهانی۲۰۰۲ نیز ضربه بزرگی برای این بازیکن بود. این جام در شرایطی برگزار شد که نیکی در دوران اوج فوتبالش قرار داشت.

هاشم بیک‌زاده؛ قبل از جام‌جهانی۲۰۱۴ برزیل، همه از هاشم به‌عنوان مأمور مهار مستقیم مسی نام می‌بردند. بیک‌زاده نیز کاملا آماده چنین موقعیتی شده بود اما این شانس را به‌دست نیاورد. هاشم در بدترین زمان ممکن آسیب دید و با این حال کی‌روش او را زودتر از همه به برزیل فرستاد و برای دقایقی نیز به این بازیکن بازی داد اما هاشم دیگر آمادگی بازی ثابت برای تیم ملی را نداشت و در بیشتر دقایق این جام روی نیمکت نشست. این مصدومیت فرصت رقم‌زدن بهترین تجربه دوران ورزشی را از بیک‌زاده گرفت؛ اتفاقی که به‌شدت برای او آزاردهنده به‌نظر می‌رسید.

علی کریمی؛ دوران فوتبال ستاره سابق استقلال با مصدومیت‌ها تحت‌تأثیر قرار داده شده است؛ بازیکنی که اگر مصدوم نمی‌شد موفقیت‌های بزرگی را تجربه می‌کرد. کریمی قبل از جام‌جهانی۲۰۱۸ در اوج قرار داشت اما به‌خاطر مصدومیت این جام را از دست داد. او در یک‌سال گذشته نیز بارها مصدوم شده و در ۲سال اخیر هرگز در اردوی تیم ملی حاضر نبوده است. با این حال کی‌روش تصمیم گرفته این بازیکن را به اردوی قطر ببرد؛ اتفاقی که شاید به نخستین حضور او در جام‌جهانی منجر شود. اگر این اتفاق رخ بدهد، یک بازگشت لحظه آخری بزرگ برای علی رقم خورده است.

بدشانسی بزرگ برای ستاره های سرخابی/ از دست دادن جام جهانی با مصدومیت بدموقع!

 علی قلی‌زاده؛ وقتی بازی در اروپا مهم‌ترین شرط برای حضور در تیم ملی بود، قلی‌زاده در بلژیک بازی می‌کرد. او هم شانس زیادی برای همراهی تیم کی‌روش در جام‌جهانی روسیه داشت اما آسیب دید و آمادگی‌اش را از دست داد. این موضوع موجب شد کارلوس این بازیکن را با خودش به جام‌جهانی نبرد.
ستاره فانتزی فوتبال ایران حالا دوباره در اردو حضور دارد و این بار به‌نظر می‌رسد با دربیل‌زدن همه بدشانسی‌ها، در یک‌قدمی جام‌جهانی است.

اشکان دژاگه؛ برخلاف علی قلی‌زاده، اشکان دژاگه با تیم کی‌روش به جام‌جهانی روسیه رفت اما مصدومیت اجازه نداد او حتی یک‌دقیقه در جام بازی کند. کی‌روش تا روز آخر به حضور دژاگه در زمین امید داشت اما این اتفاق رخ نداد و اشکان آمادگی لازم برای حضور در جام را به‌دست نیاورد.

اللهیار صیادمنش؛ قبل از امید ابراهیمی، آخرین مصدوم تیم ملی‌ اللهیار صیادمنش بود؛ بازیکنی که در دوران اسکوچیچ به تیم ملی دعوت می‌شد اما در چمپیونشیپ آسیب دید و برای مدت زیادی شانس بازی در تیم ملی را از دست داد. ‌اللهیار حالا باید جام‌جهانی را از تلویزیون تماشا کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علی IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    جای خالی علی نیکبخت واقعا حس میشد ستاره ی بی چون و چرای سال های 70 و 80 عالی بود واقعا ....چپ های بی تکرارررررر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی