نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
گروه C جام جهانی 2022
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

گروه C جام‌جهانی با حضور ستاره‌هایی مثل لیونل مسی و روبرت لواندوفسکی با بازوبند کاپیتانی آرژانتین و لهستان جذابیت خاصی خواهد داشت، اگرچه مکزیک هم تیم قابل احترامی است که مدعی صعود خواهد بود.

بی‌شک این گروه، گروه جذابی خواهد شد؛ از نبرد لیونل مسی و روبرت لواندوفسکی تا جدال آرژانتین مقابل مکزیک یکی از بهترین‌های آمریکای‌شمالی. به نظر می‌آید عربستان‌سعودی بدشانس بوده که توی چنین گروهی قرار گرفته، چرا که احتمالاً اندک شانسی هم برای صعودشان قائل نخواهند بود. آرژانتین قطعاً مدعی قهرمانی است و تیم دوم از دل نبرد اولین روز بین مکزیک و لهستان بیرون خواهد آمد.


آرژانتیــن

حسرت ۳۶ ساله مردم عشق فوتبال آرژانتین و حسرت لیونل مسی در قطر تمام می‌شود؟ آلبی‌سلسته که سال گذشته طلسم قهرمان نشدن در کوپا آمریکا را شکسته و با لیونل اسکالونی تبدیل به تیمی باثبات شده، یکی از مدعیان قهرمانی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد بود. تیمی که ۳۳ بازی آخرش تا قبل از جام‌جهانی را نباخته دوست ندارد در این تورنمنت که حکم مرگ و زندگی برایش دارد، شکست بخورد و ناکام باشد.

ستاره
لیونل مسی خودش یک تیم است، حتی اگر ۳۵ ساله باشد! در پنجمین جام‌جهانی‌اش، مسی همچنان هیجان حضور در این تورنمنت را خواهد داشت. اسطوره بارسلونا و ستاره پاری‌سن‌ژرمن این فصل در آماده‌ترین حالت ممکن به استقبال جام‌جهانی خواهد رفت و می‌خواهد آرزویی که سال‌ها داشته را برآورده کند. لئو با فتح کوپا آمِریکا خیلی امیدوار شده که بتواند طلسم قهرمانی در جام‌جهانی را بشکند. او که ۹۰ گل ملی دارد حتی می‌تواند مدعی آقای‌گلی هم باشد.

مربی
لیونل اسکالونی کاری را انجام داد که مربیان نامداری روی نیمکت آلبی‌سلسته موفق به انجامش نشده بودند. حالا اسکالونی ۴۴ ساله که با قهرمانی در کوپا آمِریکا محبوب مردم آرژانتین شده و کاری کرده مسی و هم‌تیمی‌هایش اشتیاق بیشتری برای موفقیت پیدا کنند، برای نخستین مرتبه روی نیمکت آرژانتین در جام‌جهانی خواهد نشست. او که از ابتدا قرار بود مربی موقت آرژانتین باشد، سابقه حضور در جام‌جهانی را به‌عنوان بازیکن در سال ۲۰۰۶ داشته.

هدف
هر چیزی جز قهرمانی مردم آرژانتین را راضی نخواهد کرد. آلبی‌سلسته بعد از مدت‌ها در آرامش به جام‌جهانی ۲۰۲۲ رسیده و حتی شرایط‌شان از جام‌جهانی ۲۰۱۴ که فینالیست شدند هم بهتر است. در وضعیت فعلی و با توجه به قهرمانی آرژانتین در کوپا آمریکای سال گذشته، می‌توان گفت شانس بالایی برای پایان دادن به حسرت ۳۶ ساله خواهند داشت.

آمار در جام جهانی
تعداد حضور: ۱۷
برد: ۴۳
مساوی: ۱۵
باخت: ۲۳
گل‌زده: ۱۳۷
گل‌خورده: ۹۳
بهترین عملکرد: قهرمانی در جام‌های جهانی ۱۹۷۸ و ۱۹۸۶

گروه به گروه با جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر/ گروه C: از آرزوی مسی تا رؤیای لواندوفسکی


عربستان‌سعودی

پس از سپری کردن انتخابیِ ایده‌آل و عملکرد بسیار خوب، شاهین‌ها انتظارات را بالا برده‌اند. نسل جدید عربستان‌سعودی با هدایت اِروه رنار در پی تکرار خاطرات خوب جام‌جهانی ۱۹۹۴ آمریکاست. با استعدادهای جدید و بازیکنان جوانی که وارد تیم ملی عربستان شده‌اند، این که موفق شوند نمایش‌های خوبی ارائه دهند ممکن است، ولی در ممکن بودن صعود از گروه تردید داریم. با این حال بدانید که رنار برای عربستان خط دفاعی مستحکمی ساخته که در ۷ بازی اخیر فقط ۲ گل خورده و این شاید نقطه قوت‌شان باشد.

ستاره
سالم الدوسری وینگر تکنیکی و یکی از جذاب‌ترین بازیکنان فوتبال عربستان است. بازیکنی که سال‌ها در الهلال درخشیده و بیش از یک دهه است در تیم ملی عربستان بازی می‌کند. او در جام‌جهانی ۲۰۱۸ هم حضور داشت و مقابل مصر گلزنی هم کرد. سالم به‌خاطر سرعت بالا لقب «گردباد» گرفته. بسیاری او را بهترین بازیکن فعلی آسیا که در این قاره بازی می‌کند، می‌دانند.

مربی
اِروه رنار ۵۴ ساله با زامبیا و ساحل‌عاج قهرمان جام ملت‌های آفریقا شده و سابقه روشنی به‌عنوان سرمربی دارد، چرا که در تیم‌های باشگاهی لیل و سوشو هم کار کرده. او که دوره قبلی با مراکش در جام‌جهانی حضور داشت، حالا می‌داند کار دشواری با عربستان دارد. اگرچه رنار فرانسوی بیشتر به این فکر می‌کند که در جام ملت‌های آسیا شاهین‌ها را به جام برساند.

هدف
مثل همه تیم‌های حاضر در جام‌جهانی عربستانی‌ها هم به صعود از گروه فکر می‌کنند، ولی گروهی که در آن قرار گرفته‌اند خیلی سخت است و تیم‌های جاه‌طلبی در آن قرار دارند. به نظر می‌آید حذف شدن آبرومندانه در مرحله گروهی و شاید حداقل کسب یک برد، بتواند این تیم خاورمیانه‌ای را راضی به خانه بازگرداند. با این حال در اولین تورنمنت خاورمیانه، عربستان برای صعود رؤیاپردازی می‌کند.

آمار در جام جهانی
تعداد حضور: ۵
برد: ۳
مساوی: ۲
باخت: ۱۱
گل‌زده: ۱۱
گل‌خورده: ۳۹
بهترین عملکرد: حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی در جام‌جهانی ۱۹۹۴

گروه به گروه با جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر/ گروه C: از آرزوی مسی تا رؤیای لواندوفسکی


مکــزیک

میزبان ۲ دوره مسابقات جام‌جهانی و یکی از میزبانان دوره آینده، می‌تواند یکی از تیم‌های مورد تحسین در قطر ۲۰۲۲ باشد. با این حال عجیب بود که مکزیک در مرحله انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ پایین‌تر از کانادا در رده دوم ایستاد و مقابل این حریف هم شکست خورد. تیم تحت هدایت خراردو مارتینو اخیراً در بازی‌های دوستانه مقابل پاراگوئه و کلمبیا هم شکست خورده و آنچنان که باید و شاید آماده نیست. با این حال آن‌ها بعد از آرژانتین دومین تیم خوش‌سابقه گروه هستند.

ستاره
گیرمو اوچوا برخلاف انتظار در ۲ دوره قبلی جام‌جهانی ستاره مکزیک بوده و ستاره‌های خط حمله‌شان مثل او عملکردی برجسته نداشته‌اند. حالا در ۳۷ سالگی با تجربه بالایی که دارد می‌تواند باز هم امید را به اردوی مکزیکی‌ها بیاورد. اوچوا که ۱۳۰ بازی ملی دارد آنقدر که در جام‌جهانی دیده شده، در مسابقات باشگاهی ستاره نبوده. او که مقابل برزیل در جام‌جهانی ۲۰۱۴ درخشید، حالا می‌تواند مقابل آرژانتین و لهستان هم خودی نشان دهد.

مربی
هواداران بارسلونا خراردو مارتینو را خوب می‌شناسند، چرا که این مرد ۵۹ ساله آرژانتینی یک فصل روی نیمکت تیم‌شان نشست. اسطوره نیوولز اولدبویز سال ۲۰۱۴ به تیم ملی آرژانتین رفت و آنجا ناکام بود، سپس بعد از ۲ سال در آمریکا راهی مکزیک شد. از سال ۲۰۱۹ هدایت مکزیک را برعهده داشته و آمار ۶۶ درصد پیروزی دارد. او که مکزیک را یک مرتبه قهرمان گلدکاپ کرده، سال ۲۰۱۰ با پاراگوئه در جام‌جهانی حاضر بود.

هدف
رقابتی جدی با لهستان برای دوم شدن در گروه خواهند داشت و این پیش‌بینی قبل از آغاز مسابقات است. سبزهای آمریکای‌شمالی آنچنان در ماه‌های گذشته آماده نبودند که به‌راحتی بتوانیم بگوییم به مرحله بعد می‌رسند. با این حال به مکزیک لقب تیم همیشه حذف‌شده در یک‌هشتم نهایی می‌توان داد. مکزیکی‌ها ۷ دوره متوالی است که در این مرحله کنار می‌روند و می‌خواهند مثل دوره‌هایی که میزبان بوده‌اند به یک‌چهارم برسند.

آمار در جام جهانی
تعداد حضور: ۱۶
برد: ۱۶
مساوی: ۱۴
باخت: ۲۷
گل‌زده: ۶۰
گل‌خورده: ۹۸
بهترین عملکرد: حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌های جهانی ۱۹۷۰ و ۱۹۸۶

گروه به گروه با جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر/ گروه C: از آرزوی مسی تا رؤیای لواندوفسکی


لهـــستان

نسل جدید لهستان پر از ستاره و امید است، ولی شاید تصمیماتی که برای عقاب‌ها گرفته می‌شوند و سرمربیانی که انتخاب می‌کنند آنطور که باید و شاید مناسب این تیم نیستند و سال‌هاست که موفقیت خاصی در فوتبال ملی نداشته‌اند. لهستان در پلی‌آف جواز حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۲ را کسب کرد و مدت‌هاست به غیر از نبرد پلی‌آف با سوئد بازی بزرگی را هم نبرده. شاید جام‌جهانی ۲۰۲۲ زمان تغییر و پیشرفت برای عقاب‌ها باشد.

ستاره
روبرت لواندوفسکی، برنده کفش‌طلای فصل گذشته و یکی از برترین ستاره‌های سال ۲۰۲۲ فوتبال جهان. بازیکنی که ۲ سال برنده جایزه بهترین بازیکن سال فیفا شد و در لهستان همه چشم به ساق‌های او دارند. لِوا همیشه حسرت یک موفقیت بزرگ همراه تیم ملی کشورش را داشته و حالا که از بایرن‌مونیخ به بارسلونا رفته، همچنان آمادگی‌اش را حفظ کرده تا در قطر روزهای ماندگاری داشته باشد. کاپیتان لهستان بین ۷۶ گل ملی‌اش یک گل هم در جام‌جهانی ندارد.

مربی
چسلاو میشنیِویچ سرمربی ۵۲ ساله لهستان برای مردم جهان چندان شناخته شده نیست، چرا که ۲ دهه است فقط در کشور خودش کار کرده و بعد از قهرمان کردن لژیا ورزشو در لیگ لهستان سرمربی تیم ملی کشورش شد. او که در دوران بازی دروازه‌بان بوده، در ۸ بازی فقط ۳ برد برای لهستان به ارمغان آورده. با این حال به او اعتماد کرده‌اند و بهترین مربی فعلی لهستان در جام‌جهانی روی نیمکت تیم ملی کشورش خواهد نشست.

هدف
تیمی که زمانی در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ یکی از قدرت‌های فوتبال اروپا و جهان بود، حالا ۳۶ سال است که از مرحله گروهی جام‌جهانی فراتر نرفته. البته در این ۳۶ سال هم فقط ۳ مرتبه در جام‌جهانی حضور داشته، یعنی به طور میانگین هر ۱۲ سال یک مرتبه. لهستان که در ۳ دوره قبلی همیشه یک برد و ۲ باخت داشته، دیگر نمی‌خواهد به این سادگی در مرحله گروهی حذف شود.

آمار در جام جهانی
تعداد حضور: ۸
برد: ۱۶
مساوی: ۵
باخت: ۱۳
گل‌زده: ۴۶
گل‌خورده: ۴۵
بهترین عملکرد: سومی در جام‌های جهانی ۱۹۷۴ و ۱۹۸۲

گروه به گروه با جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر/ گروه C: از آرزوی مسی تا رؤیای لواندوفسکی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی