نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
گروه D جام‌جهانی ۲۰۲۲
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

اهمیت و توجه به گروه D جام‌جهانی ۲۰۲۲ به دلیل حضور فرانسه قهرمان دوره گذشته زیاد خواهد بود و از طرفی دانمارک هم می‌تواند شگفتی‌ساز مسابقات باشد.

قهرمان جام‌جهانی ۲۰۱۸ یعنی فرانسه و یکی از تیم‌هایی که بسیاری بر این باور می‌تواند شگفتی‌ساز جام‌جهانی ۲۰۲۲ باشد، در گروه D قرار گرفته‌اند. خروس‌ها در گروه خوبی قرار گرفته‌اند که البته تا حدودی تکراری است. سه تیم فرانسه، دانمارک و استرالیا مثل دوره قبل در یک گروه هستند و تنها تونس جایگزین پرو شده. در دوره قبل فرانسه اول شد و دانمارک دوم و باز هم پیش‌بینی می‌شود همان اتفاق رخ بدهد.


فرانسـه

از تیمی که عنوان مدافع قهرمانی را یدک می‌کشد، انتظار زیاد است. با این حال فراموش نکنید در تاریخ جام‌جهانی سال‌هاست که تیم قهرمان دوره قبل، در دوره بعد ناکام بوده و حتی بعضاً مثل آلمان و اسپانیا در مرحله گروهی کنار رفته‌اند. با این حال دیدیه دشان با تیمی که کمی تغییرات در خط میانی داشته و هافبک‌های جوان‌تری را با توجه به مصدومیت پل پوگبا و انگولو کانته به قطر برده، امیدوار است چنین اتفاقی برای تیمش رخ ندهد.

ستاره
فرانسه به‌خصوص در خط حمله ستاره‌های بزرگی دارد، اما بین این ستاره‌ها یک فوق‌ستاره هست که در دوره قبلی و وقتی ۱۹ ساله بود به آرزوهایش در این تورنمنت رسید. کیلیان امباپه که در فینال جام‌جهانی ۲۰۱۸ هم گل زد، شاید این دوره هدف متفاوتی داشته باشد و بخواهد آقای‌گل شود. او در روسیه ۴ گل زد و می‌تواند شمار گل‌هایش را افزایش دهد. شاید امباپه در آینده رکورد میروسلاو کلوزه را هم بشکند و بهترین گلزن تاریخ جام‌جهانی شود.

مربی
نام دیدیه دشان از آن دسته نام‌هایی هست که با جام‌جهانی عجین شده؛ او یکی از معدود افرادی به شمار می‌رود که هم به‌عنوان کاپیتان و هم به‌عنوان سرمربی قهرمانی این تورنمنت بزرگ را جشن گرفته. سرمربی ۵۴ ساله تیم ملی فرانسه که حالا یک دهه هست روی نیمکت خروس‌ها می‌نشیند، طبق گمانه‌زنی رسانه‌ها شاید بعد از این تورنمنت جدا شود و می‌خواهد در آخرین دوره احتمالی خاطرات خوبی از خودش به جای بگذارد.

هدف
هر تیم قهرمانی برای تکرار عنوانش می‌آید، ولی فرانسه دوره قبلی که قهرمان جام‌جهانی شده بود، دوره بعد از آن در سال ۲۰۰۲ با شکست شروع کرد و در نهایت با عملکردی ضعیف در مرحله گروهی کنار رفت. دشان دوست ندارد آن اتفاق برای تیمش رخ بدهد. اگر بگوییم خروس‌ها با حضور در نیمه‌نهایی هم راضی خواهند بود، بی‌راه نگفته‌ایم.

آمار در جام جهانی
تعداد حضور: ۱۵
برد: ۳۴
مساوی: ۱۳
باخت: ۱۹
گل‌زده: ۱۲۰
گل‌خورده: ۷۷
بهترین عملکرد: قهرمانی در جام‌های جهانی ۱۹۹۸ و ۲۰۱۸

گروه به گروه با جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر/ گروه D: نبرد قهرمان و شگفتی‌ساز احتمالی


استـرالیا

کانگوروها تیم یکی مانده به آخری بودند که به جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر رسیدند. مرحله انتخابی برای استرالیا طاقت‌فرسا بود و ۱۰۰۸ روز طول کشید. حالا استرالیا دوباره در مسیر ۴ سال قبل قرار گرفته؛ با این تفاوت که قبل از صعود با پرو در پلی‌آف مصاف دادند و حالا باید علاوه بر فرانسه و دانمارک، با تونس هم روبه‌رو شوند. دوره قبلی که در گروه‌شان آخر شدند و حالا هم امید بیشتری برای کسب نتایج بهتر ندارند.

ستاره
آیدین هروستیچ هافبک تهاجمی شماره ۱۰ استرالیا و هلاس‌ورونا بازیکنی است که امیدهای‌شان به ساق‌های اوست. هروستیچ که سال ۲۰۱۷ ملی‌پوش شده و هنوز تعداد بازی‌هایش به عدد ۲۰ هم نرسیده، پرورش‌یافته در فوتبال آلمان و هلند است. این بازیکن ۲۶ ساله می‌تواند که ستاره استرالیا در مرحله انتخابی بود، استاد ضربات ایستگاهی است. قطر ۲۰۲۲ می‌تواند سکوی پرتاب آیدین باشد.

مربی
گراهام آرنولد ۵۹ ساله با سال‌ها سابقه کار در کشور خودش حالا ۴ سال می‌شود که از بعد از جام‌جهانی ۲۰۱۸ هدایت کانگوروها را برعهده دارد. ۲۳ برد در ۳۳ بازی عملکرد نسبتاً خوبی برای آرنولد است، ولی با فراز و فرودهایی که استرالیا داشته چندان مربی محبوب و قابل اعتمادی به شمار نمی‌رود. آرنولد تلاش می‌کند از بازیکنانش همان وظایفی را بخواهد که در تیم‌های باشگاهی برعهده دارند و سرمربی چندان پیچیده‌ای نیست.

هدف
بعید است استرالیایی‌ها آنقدر خوش‌بین باشند که فکر کنند اتفاقات جام‌جهانی ۲۰۰۶ برای‌شان رخ می‌دهد. صعود از مرحله گروهی برای کانگوروها که در گروه‌شان در مرحله انتخابی هم سوم شدند، کار دشواری خواهد بود. با این حال سرنوشت تیم تحت هدایت آرنولد به عملکرد تیم‌هایی مثل فرانسه و دانمارک هم بستگی دارد که طبق انتظار باشند یا خیر. شاید سومی در گروه برای استرالیا مناسب باشد.

آمار در جام جهانی
تعداد حضور: ۵
برد: ۲
مساوی: ۴
باخت: ۱۰
گل‌زده: ۱۳
گل‌خورده: ۳۱
بهترین عملکرد: حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۰۶

گروه به گروه با جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر/ گروه D: نبرد قهرمان و شگفتی‌ساز احتمالی


دانمــارک

یک و نیم سال گذشته برای دینامیت‌ها پر از اتفاق بوده و باعث شده ضرباتی که خورده‌اند آن‌ها را قوی‌تر کند؛ از ایستادن قلب کریستین اریکسن تا حضور در نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۰. تیم کسپر هیولمند با همان الگوی یورو ۲۰۲۰ پیش خواهد رفت و با توجه به این که بعد از آلمان، دومین تیم صعود کننده به قطر ۲۰۲۲ بوده‌اند، بسیاری بر این باورند که توانایی شگفتی‌سازی را خواهند داشت.

ستاره
«از گور برخواسته» لقبی بود که نشریه «فورفورتو» برای کریستین اریکسن انتخاب کرد. بعد از آن روز تلخ در یورو ۲۰۲۰ مقابل فنلاند، کسی تصور نمی‌کرد اریکسن دیگر فوتبال بازی کند. او ۴ دقیقه تمام قلبش ایستاد و مُرده بود و حالا زنده شده تا در جام‌جهانی ۲۰۲۲ به میدان برود. اریکسن که حالا یکی از بهترین‌های منچستریونایتد است، ۱۱۷ بازی ملی دارد و می‌خواهد سومین جام‌جهانی‌اش خاطره‌انگیزتر از دوتای قبلی باشد.

مربی
کسپر هیولمند تا سال گذشته نامی شناخته شده در فوتبال اروپا هم نبود. حالا این سرمربی ۵۰ ساله دانمارکی که به جز مقطع کوتاهی حضور در فوتبال آلمان همیشه در دانمارک کار کرده، تبدیل شده به یک مربی قابل اعتماد و قابل احترام. دانمارکِ یکپارچه‌ای را تشکیل داده که ستاره‌ای زیادی دارد که در یک سطح هستند. دینامیت‌ها با هیولمند تیمی غیرقابل‌پیش‌بینی و خطرناک خواهند بود.

هدف
نشریه «سان» چندی پیش لیست مدعیان قهرمانی جام‌جهانی ۲۰۲۲ را منتشر کرده بود و نام دانمارک هم در میان آن‌ها به چشم می‌خورد! البته قهرمانی کمی خوش‌بینانه است، ولی اگر همه‌چیز برای دینامیت‌ها خوب پیش برود و آن تیم متحد یورو ۲۰۲۰ باشند، بعید نیست که حتی تا نیمه‌نهایی هم بالا بیایند. البته بستگی به این دارد که در مراحل بعدی به چه تیمی بخورند. شاید آرژانتین رقیب‌شان در یک‌هشتم نهایی باشد.

آمار در جام جهانی
تعداد حضور: ۵
برد: ۹
مساوی: ۵
باخت: ۶
گل‌زده: ۳۰
گل‌خورده: ۲۶
بهترین عملکرد: حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۱۹۹۸

گروه به گروه با جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر/ گروه D: نبرد قهرمان و شگفتی‌ساز احتمالی


تـونــس

بعد از ناکامی در جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۱ و حذف در یک‌چهارم نهایی، تونس سرمربی‌اش منذر الکبیر را برکنار کرد و جلال القادری جای او را گرفت تا حداقل شانس حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۲ از دست نرود. همین اتفاق هم رخ داد و به لطف یک گل‌به‌خودی در دیدار مقابل مالی برای پنجمین مرتبه عقاب‌های کارتاژ به جام‌جهانی رسیدند. حالا تونس امیدوار است نتایج بهتری از دوره قبل بگیرد.

ستاره
یوسف المساکنی ستاره محبوب مردم تونس است که همیشه آرزو داشتند در تیمی بزرگ‌تر از الدحیل و العربی بازی کند، اما او از سال ۲۰۱۳ در قطر به فوتبالش ادامه داده و فقط مدت زمان کوتاهی به بلژیک رفت. در هر صورت وینگر تونسی بازیکن کلیدی تیم ملی کشورش است و هواداران با توجه به توانایی‌هایش از او انتظار بالایی دارند. یوسف که کاپیتان تونس است، در جام‌جهانی قبلی حضور نداشت و این اولین حضور اوست.

مربی
ژانویه ۲۰۲۲ جلال القادری روی نیمکت تونس نشست و عقاب‌های کارتاژ با هدایت این سرمربی ۵۰ ساله به ۵ برد، ۲ تساوی و تنها یک شکست مقابل برزیل را داشته‌اند. به طور کلی پیشرفت تونس با القادری محسوس است و کمک‌مربی پیشین این تیم امیدوار است تیمش عملکردی آبرومندانه داشته باشد. جلال القادری در واکنش به این که تیمش می‌تواند صعود کند یا خیر، گفته که بر اساس نتیجه قرارداد دارد و حذف در مرحله گروهی برایش ناکامی است.

هدف
کار تونس برای صعود از گروهش خیلی دشوار خواهد بود، اما عقاب‌ها هم مثل تمامی تیم‌هایی که تابه‌حال طعم صعود را نچشیده‌اند، چنین آرزویی دارند. تونس شاید امیدوار باشد در دیدار مقابل تیمی مثل استرالیا پیروز شود، ولی با توجه به نتایج دوره قبل مقابل بلژیک و انگلیس، باز هم انتظار می‌رود مقابل تیم‌هایی مثل فرانسه و دانمارک هم شکست خورده از زمین بیرون بیایند.

آمار در جام جهانی
تعداد حضور: ۴
برد: ۲
مساوی: ۴
باخت: ۹
گل‌زده: ۱۳
گل‌خورده: ۲۵
بهترین عملکرد: حضور در جایگاه نهم جام‌جهانی ۱۹۷۸

گروه به گروه با جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر/ گروه D: نبرد قهرمان و شگفتی‌ساز احتمالی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی