نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
گروه E جام جهانی ۲۰۲۲
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

در گروه E جام‌جهانی ۲۰۲۲ دو تیم با سابقه قهرمانی در دهه گذشته حضور دارند؛ اسپانیا و آلمان. در کنار آن‌ها ژاپن و کاستاریکا تلاش می‌کنند تا شگفتی‌ساز شوند.

گروه E با حضور دو قهرمان جام‌های جهانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ فوق‌العاده جذاب خواهد شد. با این حال به نظر می‌رسد همین دو تیم اسپانیا و آلمان مدعیان اصلی صعود از گروه باشند و شانس ژاپن و کاستاریکا که در جام‌های جهانی ۲۰۰۲ و ۲۰۱۴ شگفتی‌ساز شدند برای تکرار این موفقیت، کم باشد. با این حال نبرد جذابی بین اسپانیا و آلمان را شاهد خواهیم بود، دیداری که در نیمه‌نهایی جام‌جهانی ۲۰۱۰ هم دیدیم.


اسپـانیـا

لوئیس انریکه با تیمی پر از ستاره و پر از امید می‌آید تا به ناکامی ۱۲ ساله ماتادورها در جام‌جهانی خاتمه دهد. لاروخا عملکردی پرنوسان داشته‌اند و در یورو ۲۰۲۰ با وجود شروع بد، پایان‌شان نسبتاً خوب با نمایش‌های تحسین‌آمیز بود. به نظر می‌آید اسپانیا یکی از تماشایی‌ترین تیم‌های قطر ۲۰۲۲ باشد. بعد از پایان کار نسل طلایی ۲۰۱۰، حالا اسپانیا با نسلی جدید و برخلاف دوره قبلی با کمترین حاشیه به جام‌جهانی می‌آید.

ستاره
اسپانیا آنقدر ستاره هم‌تراز دارد که سخت است یک نفر را به‌عنوان تک‌ستاره معرفی کنیم. تیم جوان‌شده لاروخا حالا ستاره‌ای پدری هافبک ۱۹ ساله بارسلونا خواهد بود. حتی می‌توان گاوی را هم به‌عنوان مهره‌ای تأثیرگذار معرفی کرد. جوانی و انگیزه پدری و خلاقیت او در خط میانی به کمک انریکه خواهد آمد. پدری در جام‌جهانی تولد ۲۰ سالگی‌اش را جشن می‌گیرد اما سابقه بیش از ۱۰۰ بازی برای بارسا را دارد.

مربی
لوئیس انریکه که زمانی با بارسلونا جام‌ها را درو کرد، حالا ۴ سال است روی نیمکت لاروخا نشسته و منهای مقطعی کوتاه که روبرتو مورنو جایش را گرفته، خودش این تیم را ساخته. انریکه ۳ دوره در جام‌جهانی به‌عنوان بازیکن حاضر بوده، اما ستاره پیشین بارسلونا و رئال‌مادرید برای نخستین دوره به‌عنوان سرمربی به جام‌جهانی خواهد رفت. از اسپانیای انریکه انتقاد می‌شود که زیاد مقابل رقبا به تساوی می‌رسد و درصد برد کمی دارد.

هدف
مثل همه تیم‌های اسم و رسم‌دار و تیم‌هایی که سابقه قهرمانی در جام‌جهانی را داشته‌اند، اسپانیا هم به‌دنبال کسب جام است. با این حال اگر به این هدف هم نرسند، شاید حضور در نیمه‌نهایی با توجه به این که دو دوره گذشته در مرحله گروهی و مرحله یک‌هشتم نهایی حذف شده‌اند، نتیجه خوبی برای تیم تحت هدایت انریکه باشد. به جز سال ۲۰۱۰ که قهرمان شدند، فقط یک دوره در سال ۱۹۵۰ بین ۴ تیم برتر بوده‌اند.

آمار در جام جهانی
تعداد حضور: ۱۵
برد: ۳۰
مساوی: ۱۵
باخت: ۱۸
گل‌زده: ۹۹
گل‌خورده: ۷۲
بهترین عملکرد: قهرمانی در جام‌جهانی ۲۰۱۰

گروه به گروه با جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر/ گروه E: دو قهــرمان در یک اقلیـم


کاستــاریکـا

با خوش‌شانسی و به‌سختی در مرحله پلی‌آف جواز حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۲ را به‌دست آوردند. کاستاریکا شاید آن تیم خوب گذشته نباشد، ولی رقیب دست‌وپابسته‌ای برای تیم‌های بزرگ نخواهد بود. سابقه ۲ حضور در مرحله حذفی نشان می‌دهد که «لوس‌تیکوس» همیشه از جام‌جهانی خاطرات خوبی داشته. حالا این تیم از کونکاکاف می‌آید تا برای بزرگانی مثل اسپانیا و آلمان چالش ایجاد کند.

ستاره
بیش از ۱۰۰ بازی در تیم ملی کاستاریکا و سال‌ها بازی و کسب افتخار در رئال‌مادرید و پاری‌سن‌ژرمن باعث شده تا کیلور ناواس نماد فوتبال کشورش باشد. او که در جام‌جهانی ۲۰۱۴ درخشید و نام خودش را بر سر زبان‌ها انداخت، تجربه خوبی از شرکت در این تورنمنت دارد. در ۳۵ سالگی شاید این آخرین حضورش در جام‌جهانی باشد و به این فکر است با خاطره‌ای خوش وداع کند. البته ناواس این فصل روی نیمکت پی‌اس‌جی نشسته و شاید آمادگی سابق را نداشته باشد.

مربی
شاید نام لوئیس فرناندو سوارس برای خیلی‌ها آشنا نباشد، ولی جالب است بدانید او از خیلی مربی‌های نامدار سابقه بیشتری در جام‌جهانی دارد. سوارس ۶۲ ساله در جام‌جهانی ۲۰۰۶ با اکوادور و در جام‌جهانی ۲۰۱۴ با هندوراس در مسابقات شرکت کرد. سال ۲۰۰۶ توانست اکوادور را به مرحله حذفی هم برساند. یک و نیم سال است که روی نیمکت کاستاریکا نشسته و این تیم را به‌سختی به جام‌جهانی آورد.

هدف
تکرار خاطرات ۲۰۱۴ رؤیایی است، ولی نمی‌توان با توجه به شرایط هم‌گروه‌های کاستاریکا چنین پیش‌بینی‌ای برای‌شان کرد. هدف قطعاً صعود است، ولی پیش‌بینی حضور در جایگاه سوم گروه خواهد بود. شاید همه‌چیز به نتیجه دیدار با ژاپن بستگی داشته باشد. فراموش نکنید کاستاریکا حدود یک‌سوم بازی‌هایش در جام‌جهانی را برده است و دست‌کم یک برد در این تورنمنت هدف‌شان خواهد بود.

آمار در جام جهانی
تعداد حضور: ۵
برد: ۵
مساوی: ۵
باخت: ۸
گل‌زده: ۱۹
گل‌خورده: ۲۸
بهترین عملکرد: حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۱۴

گروه به گروه با جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر/ گروه E: دو قهــرمان در یک اقلیـم


آلمــــــان

اسم جام‌جهانی که می‌آید ناخودآگاه چند کشور توی ذهن‌مان نقش می‌بندد و یکی از آن‌ها «آلمان» است. ژرمن‌ها که ۴ مرتبه قهرمان جام‌جهانی شده‌اند بیشترین حضور در فینال را هم داشته‌اند و موفقیت برای‌شان در این تورنمنت عادی است. آلمان که سرانجام با یواخیم لو قطع همکاری کرد حالا در اولین تورنمنت در دوران «پسالو» با هانسی فلیک به قطر می‌آید. آلمانی‌ها که امید زیادی به تیم متحول‌شده و جوان‌شان دارند و حتی تصور می‌کنند خاطرات ۲۰۱۴ تکرار خواهد شد.

ستاره
آلمان فعلی ستاره زیاد دارد، ولی فاقد یک فوق‌ستاره است. از بین جوان‌ترها می‌توان لئون گورتسکا یا سرژ گنبری را انتخاب کرد، ولی انتخاب ما بازیکنان باسابقه هستند. با تمجید از توماس مولر ۱۰ گله در جام‌جهانی و نقش پررنگش، به نظر می‌آید مانوئل نویر در ۳۵ سالگی بتواند سرنوشت آلمان را عوض کند. او که بهترین دروازه‌بان جام‌جهانی ۲۰۱۴ شد، حالا دوباره آمادگی‌اش را به‌دست آورده و برای چهارمین دوره به جام‌جهانی می‌آید. 

مربی
هانسی فلیک سال‌ها نفر دوم نیمکت تیم‌هایی مثل آلمان و بایرن‌مونیخ بود، اما از وقتی در باواریا به او اعتماد کردند و جام‌ها را یکی پس از دیگری گرفت، مشخص شد که چقدر تواناست. فلیک که همیشه تیم‌های جذابی داشته برای اولین مرتبه در ۵۷ سالگی مرد اول نیمکت آلمان خواهد بود. اگرچه در سال ۲۰۲۲ تیمش آنچنان نتایج خوبی نگرفته، ولی در تیم یک‌دستی که ساخته بیشترین امید به خود اوست. فلیک از آن دسته مربیانی است که احتمال جام بردنش در جام‌جهانی زیاد خواهد بود.

هدف
برای تیمی که ۴ مرتبه قهرمان جام‌جهانی شده هدف چیزی جز قهرمانی در جام‌جهانی نیست. دست‌کم فینالیست شدن برای ژرمن‌ها می‌تواند موفقیت باشد و غیر از آن مردم کشورشان راضی نخواهند شد. با این حال تیمی که فلیک هدایتش می‌کند کمی ناشناخته و تازه است. عجیب است که بدانید در ۷ بازی آخر، آلمان فقط یک برد مقابل ایتالیا داشته. با این حال شاید جام‌جهانی و هیجانش ژرمن‌ها را تکان بدهد.

آمار در جام جهانی
تعداد حضور: ۱۹
برد: ۶۷
مساوی: ۲۰
باخت: ۲۲
گل‌زده: ۲۲۶
گل‌خورده: ۱۲۵
بهترین عملکرد: قهرمانی در جام‌های جهانی ۱۹۵۴، ۱۹۷۴، ۱۹۹۰ و ۲۰۱۴

گروه به گروه با جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر/ گروه E: دو قهــرمان در یک اقلیـم


ژاپــــــن

همیشه ژاپن تیمی تراز اول در فوتبال آسیا بوده که ستاره‌هایش لژیونر هستند. سامورایی‌های آبی که به جام‌جهانی می‌روند کمتر در جی‌لیگ بازی می‌کنند و همین تجربه بازی بین‌المللی همیشه به کمک‌شان آمده. ژاپنی‌ها همواره برای تیم‌های بزرگ خطرناک بوده‌اند و البته کمی هم شانس یارشان بوده. با این حال در قطر ۲۰۲۲ و هم‌گروهی با اسپانیا و آلمان، به نظر می‌آید شانس دوره‌های قبل را نداشته‌اند.

ستاره
شاید انتظار داشتید تاکومی مینامینو یا تاکهیرو تومیاسو را به‌عنوان ستاره معرفی کنیم یا حتی از تجربه مایا یوشیدا بنویسیم، ولی ستاره ژاپن یک هافبک دفاعی به نام واتورو اندو است که در بوندس‌لیگای آلمان بازوبند کاپیتانی اشتوتگارت را بر بازو می‌بندد. اندو در ۲۹ سالگی مطمئن‌ترین مهره در خط میانی سامورایی‌هاست. بازیکن پیشین اوراوا ردز امیدوار است با دیده شدن در جام‌جهانی به تیمی بزرگ‌تر منتقل شود.

مربی
از سال ۲۰۱۸ ژاپنی‌ها به‌جای کار کردن با سرمربیان مطرح تصمیم گرفتند از مربی داخلی استفاده کنند و حالا چهارمین سالی است که هاجیمه موریاسو ۵۴ ساله هدایت سامورایی‌های آبی را برعهده دارد. عملکرد موریاسو با ۵۸ درصد برد بد نبوده و او در دوره قبلی جام ملت‌های آسیا تیمش را به فینال رساند. موریاسو که موفق نشد در دوران بازی همراه ژاپن در جام‌جهانی حاضر شوند، به‌عنوان سرمربی اولین جام‌جهانی‌اش را تجربه خواهد کرد.

هدف
ژاپن در ۳ دوره‌ای که از مرحله گروهی فراتر رفته، در گروه‌های خوبی بوده و توانسته از تیم‌های متوسط امتیازات لازم را بگیرد. با این حال در قطر گروه سامورایی‌ها بسیار دشوار است و اصلاً نمی‌شود خوش‌بینانه به هدف‌شان فکر کنند. صعود از گروه شاید به این منزله باشد که یکی از تیم‌های اسپانیا یا آلمان متزلزل ظاهر شوند. از طرفی کاستاریکا هم سابقه خوبی در جام‌جهانی داشته. شاید سومی در گروه و امتیاز گرفتن در یک بازی بزرگ برای ژاپن بد نباشد.

آمار در جام جهانی
تعداد حضور: ۶
برد: ۵
مساوی: ۵
باخت: ۱۱
گل‌زده: ۲۰
گل‌خورده: ۲۹
بهترین عملکرد: حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌های جهانی ۲۰۰۲، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۸

گروه به گروه با جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر/ گروه E: دو قهــرمان در یک اقلیـم

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • اکبر IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    عشق من ژاپن قول میدم از گروهش میره بالا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی