نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
ابوالفضل جلالی
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

ابوالفضل جلالی جوان‌ترین ملی پوش حاضر در اردوی تیم ملی معتقد است هدف تیم ملی صعود به مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد بود.

امید یوسفیان؛ ابوالفضل جلالی مدافع چپ جوان استقلال یکی از نماینده‌های این تیم در تیم ملی و البته جوان ترین بازیکن حاضر در تیم ملی است. ابوالفضل که در دیدار دوستانه مقابل اروگوئه به صورت فیکس بازی کرد، عملکرد بسیار خوبی در آن دیدار داشت و به نوعی به بازیکن محبوب کی‌روش تبدیل شد. جلالی بعد از بازگشت تیم ملی از اتریش و با تصمیم عجیب ساپینتو، نیمکت نشین شد ولی کی‌روش باز هم او را به تیم ملی دعوت کرد.

کی‌روش برخلاف ساپینتو اعتقاد ویژه‌ای به جلالی دارد بعد از بازگشت جلالی از اردوی اتریش و درحالی که این بازیکن آمادگی خوبی داشت، توسط ساپینتو نیمکت نشین شد. نیمکت نشینی که البته تاثیری در نظر کی‌روش نداشت و سرمربی تیم ملی بار دیگر این بازیکن را دعوت کرد تا نشان دهد حساب زیادی روی این بازیکن باز کرده است. جلالی با وجود اینکه سرما خورده بود و در چند جلسه تمرینی غیبت داشت، در دیدار دوستانه مقابل نیکاراگوئه ۹۰ دقیقه بازی کرد و عملکرد خوبی هم داشت.

شاید خیلی‌ها فکر می‌کردند جلالی در لیست نهایی کی‌روش جایی ندارد ولی سرمربی پرتغالی تیم ملی برخلاف نظر آن‌ها جلالی را با خود به قطر برد و حالا این بازیکن می‌تواند اولین جام جهانی خود را تجربه کند. قبل از سفر کاروان تیم ملی به قطر برای رقابت‌های جام جهانی فرصتی دست داد تا با این بازیکن ملی پوش گفت و گو کنیم. صحبت‌های جوان ترین ملی پوش فوتبال ایران را در ادامه می‌خوانید.

شاید بعضی‌ها فکر نمی‌کردند که نام تو در لیست نهایی تیم ملی قرار بگیرد. با این حال این اتفاق رخ داد و تو حالا جوان ترین بازیکن تیم ملی در جام جهانی هستی. در این خصوص چه صحبتی داری؟

خب از ته دلم خوشحالم. جام جهانی رویایی بود که همیشه و از زمان بچگی آن را در سر داشتم. بازی کردن در مهم ترین و بزرگ ترین تورنمنت فوتبالی دنیا، آرزوی هر فوتبالیستی است و افتخار بسیار بزرگی به حساب می‌آید. خوشحالم زحماتم در این چند سال نتیجه داد و حالا در جام جهانی هستم. باید از کادرفنی تیم ملی و کارلوس کی‌روش هم تشکر کنم که به من اعتماد کردند و می‌توانم در تیم ملی کشورم حضور داشته باشم. امیدوارم نماینده خوبی برای ایران در جام جهانی باشیم و دل مردم را شاد کنیم.

خودت فکرش را می‌کردی که در لیست نهایی تیم ملی حضور داشته باشی؟

واقعیتش این است که هیچکس از دعوت شدن به تیم ملی مطمئن نبود. من هم مثل سایر بازیکنان وقتی بعد از دیدار دوستانه مقابل نیکاراگوئه پیامک دعوت شدن را دریافت کردم، متوجه شدم در لیست نهایی کی‌روش هستم. ضمن اینکه در اردوی اتریش و بازی دوستانه مقابل اروگوئه وقتی که کی‌روش به من فیکس بازی داد و در آن دیدار ۷۰ دقیقه بازی کردم، فهمیدم سبک بازی من را قبول دارد و می‌توانم با تلاش زیاد خودم را به ایشان نشان دهم . باید در اردوها و بازی‌های دوستانه ثابت می‌کردم که لیاقت دعوت شدن به تیم ملی را دارم و خوشحالم در نهایت این اتفاق رخ داد و در لیست نهایی تیم ملی هستم.

بعد از اینکه فهمیدی در لیست نهایی تیم ملی قرار گرفتی، چه کاری انجام دادی؟

خداراشکر کردم و بعد از آن با خانواده ام تماس گرفتم تا خبر دعوت شدنم را به آن‌ها بدهم. من همیشه می‌گویم که دعاهای مادربزرگم معجزه می‌کند و من واقعا به این موضوع اعتقاد دارم. وقتی به او گفتم که به تیم ملی دعوت شدم و می‌خواهم به جام جهانی بروم، خیلی خوشحال شد و این موضوع قوت قلب زیادی به من داد.

کار کردن با کی‌روش چطور است؟

خب همه می‌دانند کی‌روش چه مربی بزرگی است. او سال‌ها هم در تیم ملی کار کرده بود. من فکر می‌کنم شناختی که از فوتبال ما دارد، در جام جهانی به تیم ملی کمک خواهد کرد. من خودم خیلی مشتاق بودم که با مربی بزرگی مثل کی‌روش کار کنم. راستش تعریف او را خیلی شنیده بودم ولی وقتی کی‌روش را از نزدیک دیدم و با او کار کردم، فهمیدم چقدر حرفه ای، دوست داشتنی و جنتلمن است. کی‌روش در اردو و کار خیلی جدی است و نظم خوبی در تیم ملی حکم فرماست. امیدوارم همه دست به دست هم دهیم و اتفاقات خوبی را در جام جهانی رقم بزنیم و باعث سربلندی ایران و خوشحالی مردم شویم.

کی‌روش جنتلمن و حرفه‌ای است/ از بچگی رویای بازی در جام‌جهانی را داشتم/ دعاهای مادربزرگم معجزه می‌کند

بعد از اینکه از اردوی اتریش برگشتی ناگهان نیمکت نشین شدی. فکر می‌کنی دلیلش چه بود؟

خب نظر کادرفنی استقلال این بود که نیمکت نشین باشم. هرچه که بود گذشت و الان نباید فکرم را درگیر این مسائل بکنم. باید رو به جلو حرکت کنم و تمام تمرکزم را روی موفقیت تیم ملی بگذارم.

با توجه به رقبایی که در تیم ملی داری، چقدر امیدواری در جام جهانی به میدان بروی؟

نمی‌شود چیزی را پیشبینی کرد ولی در این مورد تصمیم گیرنده کادرفنی خواهد بود. من وظیفه دارم که خوب تمرین کنم و آماده باشم. سایر مسائل دست من نیست و کادرفنی هر بازیکنی را که به میدان بفرستد، قطعا با جان و دل بازی خواهد کرد تا تیم ملی موفق باشد.

به نظرت تیم ملی می‌تواند نتایج خوبی در جام جهانی بگیرد؟

هیچ چیزی نشدنی نیست . کار سخت است چون همه تیم‌ها با حداکثر آمادگی به جام جهانی می‌آیند. با این حال ما اصلا ناامید نیستیم و برای خوشحالی مردم ایران می‌جنگیم. گروه ما اصلا ساده نیست ولی ما هم دست و پا بسته نیستیم و با تمام وجود می‌جنگیم تا نتایج خوبی در جام جهانی بگیریم و مردم را شاد کنیم.

چند روز دیگر باید در اولین بازی مقابل انگلیس قرار بگیریم. تقابل با این تیم و ستاره‌هایش را چطور می‌بینی؟

خب همه می‌دانند انگلیس تیم بسیار قدرتمندی است و حتی یکی از مدعیان قهرمانی به حساب می‌آید. ستاره‌های زیادی دارد که هر کدامشان در تیم‌های مطرح کشورشان بازی می‌کنند. قطعا بازی راحتی نیست ولی خب ما هم ایرانیم و برای تفریح به قطر نیامدیم. شاید روی کاغذ آن‌ها از ما قوی تر باشند، ولی ما اصلا از پیش بازنده نیستیم و در زمین برای موفقیت تیم ملی می‌جنگیم. دیدار اول در هر تورنمنتی بسیار مهم است و ما هم می‌خواهیم شروع خوبی در جام جهانی داشته باشیم. قطعا هرچه داریم می‌گذاریم تا بهترین اتفاقات برای تیم ملی رقم بخورد.

به نظرت تیم ملی شانس صعود از مرحله گروهی را دارد؟

قطعا بدون شانس نیستیم. تیم خوبی داریم و کادرفنی کاربلدی هم بالای سر تیم حضور دارد. کار سخت است و همه تیم‌ها با تمام قوا وارد جام جهانی خواهند شد. با این حال هدف ما گرفتن نتایج خوب و صعود به دور حذفی است. برای رسیدن به هدفمان تلاش خواهیم کرد و امیدوارم بتوانیم نماینده شایسته‌ای برای مردم ایران باشیم.

کی‌روش جنتلمن و حرفه‌ای است/ از بچگی رویای بازی در جام‌جهانی را داشتم/ دعاهای مادربزرگم معجزه می‌کند

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • بیتا IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    خوش بدرخشی❤️🇮🇷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی