نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
این جام جهانی علیه ایران پنالتی گرفته نخواهد شد/ گلر ایران می‌تواند پنالتی هر بازیکنی را بگیرد
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مربی برزیلی پرسپولیس پیش بینی های جالبی در خصوص تیمملی ایران در جام جهانی دارد.

 اوسمار لاس ویرا در این فصل از رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران به کادر فنی پرسپولیس اضافه شده و یکی از دستیاران یحیی گل محمدی است. او این روزها مثل هر فوتبالی دیگر در انتظار شروع جام جهانی است و امیدوار است که تیم ملی کشورش، برزیل در دیدار پایانی حضور پیدا کند. او در گفت و گو با شبکه ورزش در مورد جام جهانی و مسائل مختلف آن صحبت کرد:

تغییرات فوتبال از جام جهانی قبلی تا جام جهانی این دوره

به نظر من فوتبال همیشه در حال تغییر است. با این وجود تغییر زیادی در سیستم ها و تاکتیک ها اتفاق نمی‌افتد. از جام جهانی پیش تا این دوره تفاوت چندانی نمی‌بینیم. مساله مهم در خصوص دوران کرونا این است که در آن دوره تکنولوژی پیشرفت زیادی داشت. اگر بتوانیم از این تکنولوژی به خوبی بهره برد، پیشرفت مناسبی برای فوتبال اتفاق می‌افتد.

میزبانی قطر در جام جهانی

این افتخار بزرگی است که به جام جهانی برسید. این مسابقات شبیه بازی های المپیک است. به نظر این می‌تواند فرصت خوبی برای پیشرفت فوتبال ایران باشد. میزبان فرصت زیادی برای برگزاری یک جام جهانی خوب و مناسب داشته و فکر می‌کنم یک دوره فوق العاده در پیش داریم.

جای کدام تیم خالی است؟

به اعتقاد من تیم هایی که در این دوره حضور دارند، شایستگی حضور در مسابقات را داشتند. آنها مسیر لازم برای رسیدن به جام جهانی را پشت سر گذاشتند. از نظر من تیم های حاضر، بهترین های هر دوره هستند. آنها نتوانستند به این جا برسند و این مشکل خودشان است.

کدام بازیکن در جام جهانی خالی است؟

ترجیح می‌دهم به بازیکنانی که در این دوره حضور دارند فکر کنم نه به آنهایی که حضور ندارند.

کدام تیم ناکام بزرگ جام لقب می‌گیرد؟

معمولا در هر دوره یک یا دو تیم بزرگ را داریم که به مرحله دوم صعود می‌کنند ولی نمی‌توانم پیش بینی کنم کدام تیم ها این شرایط را خواهند داشت.

مشتاق دیدن کدام بازی از دور گروهی هستی؟

بازی های خیلی خوبی در پیش خواهیم داشت. یکی از بهترین ها، دیدار آلمان و اسپانیا در این مرحله است.

بهترین بازیکن جام از نظر شما؟

ما بازیکنان تکنیکی و هجومی‌زیادی داریم که می‌توانند در نبرد یک در برابر یک موفق باشند چون همیشه در حال انجام بازی هجومی‌هستیم. اما شاید نیمار می‌تواند این بازیکن باشد. مسئولیت فقط به عهده او نیست و وظیفه همه بازیکنان است. ثبات در کادر فنی بهترین تصمیم مسئولان فدراسیون برزیل بود. نیمار در بهترین شرایط و زمان برای نشان دادن توانمندی و کیفیت خودش قرار دارد.

مسی یا رونالدو، کدام بهتر عمل می‌کند؟

به نظرم مسی در این جام جهانی بهتر از رونالدو خواهد بود.

چه تیمی قهرمان جام جهانی می‌شود؟

در مورد برزیل باید بگویم که فکر می‌کنم یکی از بهترین تیم های هشت سال اخیر خود را داریم. سرمربی خود را حفظ کردیم و نمی‌توانم بگویم تیم جوان اما نسل خوبی داریم که می‌تواند در این دوره موفق باشد. به اعتقاد من برزیل مدعی اصلی این جام است.

بهترین تیم تاریخ جام جهانی؟

برزیل ۱۹۹۴ در جام جهانی امریکا

این جام جهانی علیه ایران پنالتی گرفته نخواهد شد/ گلر ایران می تواند پنالتی هر بازیکنی را بگیرد

نظرتان در مورد سبک بازی ایران چیست؟

به اعتقاد من شکل تیمی وابسته به تصمیم گیری در مورد بازی دفاعی یا هجومی‌نیست. در واقع نقش و وظایف هر بازیکن در زمین اهمیت دارد و تیم را شکل می‌دهد. وقتی شما مدافعان زیادی در ترکیب قرار می‌دهید بیشتر افراد تصور می‌کنند سیستم شما دفاعی است. اما این حقیقت ندارد مثلا وقتی مقابل تیمی با دو مهاجم بازی می‌کنیم از سه مدافع مرکزی مقابل دو مهاجم حریف استفاده می‌کنیم و این راه حلی است برای پیدا کردن بهترین روزنه و فرصت ها که تیم حریف را غافلگیر کنی.

ایران شانس صعود از مرحله گروهی را دارد؟

فکر می‌کنم ایران توان صعود از مرحله گروهی را دارد. البته بازی اول با انگلستان خیلی مهم است چون این تیم قدرتمندترین تیم گروه محسوب می‌شود. اگر در این بازی نتیجه خوبی کسب شود می‌توانند در دو مسابقه بعدی هم عملکرد مناسبی داشته باشند. بازیکنان ایرانی با جنگندگی زیادی بازی می‌کنند. نمی‌توان سبک آنها را تغییر داد ولی نیاز دارند که با سرعت و دقت بیشتری بازی کنند.

اگر دوباره علیه ایران پنالتی اعلام شود به نظرتان بیرانوند می‌تواند آن را مهار کند؟

پیش بینی می‌کنم در این دوره پنالتی علیه ایران اتفاق نیافتد! اگر هم این اتفاق رخ داد به کیفیت بیرانوند اعتقاد دارم. به نظرم یک دروازه بان فوق العاده است که می‌تواند پنالتی هر بازیکنی را مهار کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی